Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamattu - Jumalan sana (Pentti Heiska)

ViestiKirjoittaja Herman » 10. Marras 2012 21:51

Minä vain.

Kun sanoin, että Raamattu on Jumalan ilmoitus itsestään ihmiskunnalle, vastasit siihen ympäripyöreästi että mielestäsi Raamattu sisältää Jumalan sanoja mutta myös ihmisten aivoituksia. Et vastannut suoraan, onko Raamattu (tai osa siitä) mielestäsi Jumalan ilmoitusta itsestään. Pystytkö antamaan tähän suoran ja selkeän vastauksen, kyllä tai ei?
Herman

ViestiKirjoittaja Herman » 10. Marras 2012 22:37

Tässä on muuten Jeesuksen sanoista aika vahva todistus sen puolesta, että koko Vanhana testamenttina tuntemamme kirjakokoelma on Jumalan ilmoitusta itsestään:

Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa". Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset. (Luuk.24:44-45)

Sitä kukaan ei kaiketi yritä kieltää, että Raamatussa sanotaan vain Jeesuksen Kristuksen olevan Jumalan Sana (kreik. Logos). Raamatun kohdalla "Jumalan sana" tarkoittaa että se on Jumalan antama ilmoitus itsestään. Jeesus Kristus on lihaksitullut Jumalan Sana, eli kun koko Raamattu todistaa Jeesuksesta Kristuksesta, voidaan koko Raamattua sanoa Jumalan ilmoitukseksi (eli "Jumalan sanaksi").
Herman

ViestiKirjoittaja Minä vain » 10. Marras 2012 22:47

Herman.

Kun sanoin, että Raamattu on Jumalan ilmoitus itsestään ihmiskunnalle, vastasit siihen ympäripyöreästi että mielestäsi Raamattu sisältää Jumalan sanoja mutta myös ihmisten aivoituksia. Et vastannut suoraan, onko Raamattu (tai osa siitä) mielestäsi Jumalan ilmoitusta itsestään. Pystytkö antamaan tähän suoran ja selkeän vastauksen, kyllä tai ei?

Osa siitä, kyllä.
Evankeliumit ovat tärkein osa jossa Jumala itse ilmoittaa Jeesuksessa, ihmisenä mikä on hänen tahtonsa.
Eli kuin Jumalan ajatus olisi
"Katsokaa kun poikani näyttää teille tien"
"Tämä on minusta lähtenyt, teidän vuoksenne teitä opastamaan, jotta te tulisitte tuntemaan minut, jotta te pelastuisitte."

Jollei häneen katso, astuu harhaan, farisealaiset pitivät varmasti kiinni kirjoituksista ja vielä säännöistä, joilla ikävä kyllä mitätöivät käskyt.
Hehän osasivat neuvoa hyvin, mutta eivät itse tehneet mitä sanoivat.
Ulkokultaisuutta, suuret tupsut, hienot puvut, mutta sisältä täynnä vääryyttä.
Minä vain

ViestiKirjoittaja Herman » 11. Marras 2012 01:22

Minä vain kirjoitti:
Et vastannut suoraan, onko Raamattu (tai osa siitä) mielestäsi Jumalan ilmoitusta itsestään. Pystytkö antamaan tähän suoran ja selkeän vastauksen, kyllä tai ei?

Osa siitä, kyllä.

Mitkä osat Raamatusta eivät mielestäsi ole Jumalan ilmoitusta? Ja millä perusteella tai keinolla voit erottaa mikä on ja mikä ei ole?

Minä vain kirjoitti:Evankeliumit ovat tärkein osa jossa Jumala itse ilmoittaa Jeesuksessa, ihmisenä mikä on hänen tahtonsa.
Eli kuin Jumalan ajatus olisi
"Katsokaa kun poikani näyttää teille tien"
"Tämä on minusta lähtenyt, teidän vuoksenne teitä opastamaan, jotta te tulisitte tuntemaan minut, jotta te pelastuisitte."

Ok, eli mielestäsi Jeesus on täydellinen Jumalan ilmoitus, eli silloin oletettavasti pidät Jeesuksen sanoja Jumalan sanoina. Niinkuin on kirjoitettu: "...on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta" (Hebr.1:2). Mitä tuumaat näistä Jeesuksen sanoista (lihavoinnit minun tekemiä):

"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta" (Joh.5:39)

"Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa" (Luuk.24:44)

Eli itse Jeesus, joka on täydellinen Jumalan Sana, sanoo kirjoitusten (ja vielä toisessa jakeessa tarkentaa sen tarkoittavan Mooseksen lakia, profeettoja ja psalmeja, eli koko tuntemaamme Vanhaa Testamenttia) todistavan Hänestä itsestään, eli täydellisestä Jumalan Sanasta. Tämän perusteella kyseiset kirjoitukset ovat osa Jumalan ilmoitusta. Kun VT:n kirjoja tutkii Kristuksen todistuksen näkökulmasta, ymmärtää aivan selkeästi miksi juuri nämä kirjat ovat Jumalan ilmoitusta.

Jotkut asiat ja jopa kokonaiset kirjat saattavat ensivaikutelmalta antaa vaikutelman, etteivät ne mitenkään todista Kristuksesta, mutta kun Pyhä Henki antaa ymmärrystä niiden esikuvallisista ja symbolisista kuvista yms asioista, ei voi kuin ihmetellä miten tarkkaan ja kauniisti Jumala onkaan Kristuksesta etukäteen ilmoittanut! Fariseukset eivät tätä ymmärtäneet, sillä he olivat itseriittoisia ja omahyväisiä. Jumalan Valtakunnan salaisuudet (jotka ovat kätketty Hänen ilmoitukseensa) avautuvat vain niille, joilla on todellisesti nöyrä sydän. Mutta kaikki kirjoitusten todistukset Jeesuksesta eivät ole edes vaikeita ymmärtää, vaan aivan päivänselviä niin että uskomattomatkin ne voivat ymmärtää (jos eivät ole liian ylpeitä myöntämään näkemiänsä tosiasioita).

Uuden testamentin evankeliumien jälkeiset kirjoitukset ovat kysymys erikseen, enkä valitettavasti jaksa käydä nyt niihin käsiksi vaikka into olisi kova (kun pitäisi vähän saada nukutuksikin)

:sleep:
Herman

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Marras 2012 13:02

Usko ei perustu pelkästään yliluonnolisiin kokemuksiin, ei edes niin että jonkin yliluonnollisen voiman vaikutuksesta löytäisimme raamatusta jotain joka meidän mieleemme olisi, jos se sotii kokonaisilmoitusta vastaan. Paholainenkin osaa käyttää raamattua ihmisiä vastaan, mutta tällöin ihminen on antanut siihen ohjakset, esim. sillä että haluaa uskoa omalla tavalla. Sanoisin että se paha voi käyttää myös raamattua hyväkseen, ei niin että raamatussa oleva sana olisi itsessään sen hallinnassa, mutta ihmisen mieli saadaan uskomaan valheellisesti toisenlaista sanomaa ja evankeliumia.

Miksi ajattelet, niin että opetuslapset eivät olisi voineet tuoda Pyhän Hengen sanomaa kirjoituksiin.
Se on totta että myöhemmin on koottu raamattu, jossa on kokoelma kirjoituksia niin vt:stä kuin Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeisiä kirjoituksia kuten opetuslasten kirjoituksia, mutta ei se poista niiden arvoa millään tavalla. Vaikka uudessa testamentissa on monia kirjeitä eri seurakunnille, on niissä tärkeää opetusta meille tässäkin ajassa, eihän sana muutu miksikään.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Marras 2012 13:19

Minä vain kirjoitti:Toni.

Raamattu on Jumalan sanaa koska Raamattu perustuu kirjoituksista joissa Jumala on puhunut palvelijoilleen Henkensä kautta. Raamatun kirjoitukset todistavat sen että kaikki Raamatussa olevat kirjoitukset on Kristuksen sanaa. Emme ole sinun kanssasi ”Minä vain” ollenkaan samaa mieltä sillä sinä puhut eksytyksen hengessä kun ylenkatsot ja mitätöit Jumalan sanan opetusta sen mukaan mitä sinun oikea opettajasi sinulle ilmoittaa hengessä. Tämä opettajasi ei ole Pyhä Henki vaan valkeuden enkeliksi pukeutunut riivaaja.

Ylenkatson ja Mitätöin?
Kerrohan mitä Jumalan sanan opetusta ylenkatson ja mitätöin?
Koko ketju on perustunut siihen, kun Raamattua sanotaan Jumalan sanaksi, joka on kuitenkin Jeesus, ainakin minun mielestäni.
Missä Jumala on sanonut raamattua sanakseen?
Tulkintojen perusteella se voi olla joka kohdassa missä mainitaan sana tai kirjoitus.

Minä pyrin totuuteen, ja kuka minua opettaa ja johdattaa totuuteen sinä et häntä tunne.
Kuka on tämä opettaja, jota sanot riivaajaksi?
Tiedätkö mitä olet tekemässä?
Jos olet oikeassa ja se on riivaaja, niin on hyvä että se lähtisi pois.
Ja vien asian Jumalan eteen rukoilemalla, että jos minua johdattaa eksytyksen tai valheen henki, niin hän päästäisi minut siitä.
Olkaa kaikki lukijat myös mukana, rukoilkaa puolestani että pääsisin mahdollisesta eksyttäjästä tai riivaajasta.
Mutta jos olet väärässä, ja olet sanonut viisautesi tai luulosi varassa jotain riivaajaksi joka onkin Jumalasta, niin olet tehnyt väärin.
Vastoin sitä mitä sanot Jumalan sanaksi.

:(

Minä vain kirjoittaa: Raamattu on kokoelma kirjoituksia, ei kuitenkaan täydellinen kokoelma.
Mutta kaikki kirjoitukset jotka siellä on ja joita Pyhä henki käyttää opetukseen, eivät silti tee Raamattua joka niitä sisältää Jumalan sanaksi.

Niinkuin edellisessä viestissäni toin esille niin Pyhä Henki ottaa Jeesuksen omasta (sanasta) ja julistaa ja kirkastaa sen. Pyhä Henki ei kirkasta muuta kuin Herran Jeesuksen ja Hänen sanansa. Väite että Pyhä Henki käyttäisi opetukseen muutakin kuin Jumalan sanaa (Jeesuksen omaa) on siis epäraamatullinen. Olet myös "Minä vain" tuonut esille sen ettet usko koko Raamatun olevan Jumalan ilmoitusta ja totta. Näin sanomalla teet jostain Jumalan sanan ilmoituksesta valheellista ja koroitat itsesi ja henkioppaasi määrittelemään totuuden Jumalan sijaan.

Olen myös sanonut sinulle että Raamattu on Jumalan sanaa siksi koska se on kokonaan Herran Jeesuksen ilmoitus. Kyselet missä kohtaan Jumala on sanonut Raamattua sanakseensa. No tutkitaanpa keneltä Raamatun kirjoittajat ovat sanansa saaneet.

2.Moos.3:1 Ja Mooses kaitsi appensa Jetron, Midianin papin, lampaita. Ja kun hän kerran ajoi lampaita erämaan tuolle puolen, tuli hän Jumalan vuoren, Hoorebin, juurelle.
3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
3:3 Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi."
3:4 Kun Herra (Jhwh) näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala (Elohim), hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen."
3:5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
3:6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala." Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.

Tässä kohtaan Herran enkeli sana on mal'ak joka voi tarkoittaa enkeliä mutta ensisijaisesti se tarkoittaa lähettiä eli sanansaattajaa. Jakeiden asiayhteys ja jakeet 4 ja 6 kertovat meille sen että ei ole kyseessä enkeli vaan Herran eli Isän sanansaattaja joka on Herra Jeesus Kristus.

Mooses siis näki Herran sanansaattajan tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta. Tämä sanansaattaja oli itse Jumala (Elohim) ja Herra (Jhwh) joka huusi Moosekselle pensaasta. Tämä sanansaattaja oli Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala joka pensaasta Moosekselle puhui. Tämä Jumala antoi lakinsa Moosekselle. Poika Herra Jeesus Kristus on Isän sanansaattaja maailmalle ja Poika antoi Isän käskemät käskyt Moosekselle. Tämä kohta todistaa sen että Herra Jeesus Kristus on Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala joka lain antoi Moosekselle. Sillä kukaan muu kuin Poika ei ole nähnyt Isää ( Joh.6:46) ja Poika on Isän sanansaattaja ja Herran sanansaattaja joka sanoi olevansa Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala ilmestyi Moosekselle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta!

2.Moos. 3:13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
3:14 Jumala (Elohim) vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."
3:15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra (Jhwh), teidän isienne Jumala (Elohim), Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

Hebreassa Jumala sana on Elohim ja Herra sana on Jhwh/Jahve/Jehova. Herra joka on Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala sanoo Moosekselle nimekseensä ”Minä Olen”. Niin kuin aikaisempi kohta kertoi meille Mooses näki palavassa pensaassa Herran (Isän) lähetin eli Pojan Jumalasta joka on Isä ja Poika. Tämä sanansaattaja sanoi olevansa Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala. Mooses näki siis Pojan sillä Isää ei ole kukaan nähnyt muuta kuin Poika ja liekissä oli Herran lähetti joka sanoi olevansa Jumala. Poika eli Herra Jeesus sanoi Moosekselle nimekseensä ”Minä Olen”.

Joh. 8:22 Niin juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?"
8:23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
8:25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.

Jeesus sanoo ettei ole tästä maailmasta, vain Jumala ei ole luotu niin kuin koko muu maailma. Jeesus sanoo te kuolette synteihinne, ellette usko minua siksi joka ”Minä Olen” niin te kuolette synteihinne. Jeesus siis itse lihassa ollessaan sanoo olevansa juuri se mistä puhuukin heille ja Jeesus sanoi/puhui heille ellette usko minua siksi joka ”Minä Olen”. Jeesus siis sanoo olevansa tämä ”Minä Olen eli Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala eli Herra (Jhwh) jonka Mooses näki palavassa pensaassa ja joka antoi Moosekselle lakinsa. Poika siis ilmoitti Moosekselle Isän käskyn sillä Poika on Isän lähetti ja Isän kanssa yksi Jumala. Isä ei ole Poika eikä Poika ole Isä mutta he ovat yksi (echad) samanlailla kuin mies ja vaimo tulevat yhdeksi (echad) lihaksi avioliitossa. Mies ei ole vaimo eikä vaimo ole mies mutta he ovat yksi (echad) liha. Jeesus sanoo myös että kuolette synteihinne jos ette usko minua siksi joka Minä Olen. Jeesus siis sanoo ettei ihminen PELASTU jos ei usko Hänen olevan ”Minä Olen” eli Herra (Jhwh).

Room. 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."

Sydämen uskolla ja suun tunnustuksella Jeesus Herraksi pelastutaan. Jakeessa 13 Paavali siteeraa vanhan testamentin Jooelin kirjaa; Jooel. 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

Tässä Jooelin kirjassa Herra sana on Jhwh. Paavali siis sanoo sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi (Jhwh) ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut. Paavali siis vahvistaa sen mitä Herra Jeesus itse sanoi. Jeesus siis sanoi että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka Minä Olen, niin te kuolette synteihinne" on siis pelastuksen ulkopuolella ja Paavali sanoo joka tunnustaa Jeesuksen Herraksi (Jhwh= Minä olen) pelastuu. Herra (Jhwh) tarkoittaa siis Jumalaa joka kaiken on luonut eli Luojaa ja täksi Jeesus pitää uskoa ja tunnustaa jotta pelastutaan. Herra (Jhwh) antoi Moosekselle lakinsa.

Joh. 5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
5:47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

Herra Jeesus sanoo että Mooses on Hänestä kirjoittanut ja että jos ette usko Moosesta kuinka te uskoisitte minun sanojani. Tässä Jeesus vahvistaa että Herra Jeesus ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa ja antoi Mooseksella lain jota noudattaa. Jeesus myös vahvistaa että Mooses kirjoitti Hänen ilmoituksensa sillä Mooses kirjoitti Hänestä lähteneen sanan. Sillä jos ei usko Mooseksen kirjoituksia niin kuinka voi uskoa Jeesuksen sanoja koska Mooses kirjoitti Herran Jeesuksen sanat eli käskyt ylös!

Hebr.1:1 Jumala puhui muinen usein ja monella muotoa isille prophetain kautta; näinä viimeisinä päivinä on hän meille puhunut Poikansa kautta.

1.Pie.1:10. Jota autuutta prophetat ovat etsineet ja tutkineet, jotka teille tulevaista armoa ennustaneet ovat;
11. Ja ovat tutkineet, millä taikka minkäkaltaisella ajalla Kristuksen Henki, joka heissä oli, ilmoitti, joka oli jo ennen todistanut niistä vaivoista, jotka Kristuksessa ovat, ja siitä kunniasta, joka niiden jälkeen tapahtuva oli.

Muinoin Jumala puhui siis profeettojen kautta ja profeetoissa oli Kristuksen Henki. Kristus siis ilmoitti Henkensä (Pyhä Henki) kautta profeetoille Isänsä tahdon ja profeetat kirjoittivat sen ylös.

Gal. 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Paavali ei julistanut itse keksimäänsä evankeliumia vaan Herran Jeesuksen hänelle ilmoittamaa joten Paavali kirjoitti myös sen ylös mitä Herra Jeesus hänelle ilmestyksessä ilmoitti.

1.Joh.1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
1:2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
1:3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.

Apostolit Herran Jeesuksen opetuslapset julistivat Herran Jeesuksen sanaa.

Luuk.24:27. Ja hän rupesi Moseksesta ja kaikista prophetaista, ja selitti heille kirjoitukset, jotka hänestä olivat.

Mooses ja kaikki profetat kirjoittivat Jeesuksesta ja heidän sanansa oli myös Jeesuksesta sillä profeetat kirjoittivat Kristuksen Hengessä ja Mooses kirjoitti Herran Jeesuksen ilmoituksen ylös. Kaikki Raamatussa olevat kirjoitukset todistavat siis itse olevansa Herran Jeesuksen ilmoitus maailmalle ja se tekee näistä Raamatun sisältämistä kirjoista Jumalan sanaa. Jeesus on Jumalan sana sillä Hänen kauttaan Isän sana on ilmoitettu maailmalle. Raamattussa olevat kirjoitukset ovat siis Jumalan ilmoitus maailmalle ja siksi ne ovat täysin totta.

Raamatussa olevat kirjoitukset sisältävät myöskin esim saatanan puhetta joka on valehtelija. Raamattu ilmoittaa siis myös totuudellisesti saatanan puhumat valheet. Eli saatana on sanonut niin miten Raamattu ilmoittaa hänen sanoneen se ei tee saatanan puheesta Jumalan sanaa mutta Jumalan sanan ilmoitus paljastaa totuudellisesti mitä saatana on puhunut. Sillä Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille ja siksi kokonaansa totuus.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Marras 2012 13:44

Minä vain, kirjoitan sinulle koska olen hyvin huolissani siitä mitä opetat.

Tuo mitä opetat, että Raamattu ei olekaan kokonaan Jumalan sanaa jne. on hyvin vaarallista ja antikristuksen hengesssä tapahtuvaa kirjoitusta ja siksi siis hyvin vaarallista.

Toivon todella sydämessäni, että saisit vapautua noista vääryyden kahleistasi ja että uskosi saisi tervehtyä Jumalan armosta ja, että hylkäisit nuo väärät ja katalat opetuksesi kaikkinensa.

Kirje efosalaisille 5:

6. Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
7. älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
8. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
9. - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
10. ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
11. älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.

Ef. 6:12

Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Eetu » 11. Marras 2012 18:28

2.Kor.11:14 "Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
Eetu

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 11. Marras 2012 20:11

Missä seurakunnassa Minä Vain on mukana?
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777

ViestiKirjoittaja Minä vain » 11. Marras 2012 21:23

Herman.

Mitkä osat Raamatusta eivät mielestäsi ole Jumalan ilmoitusta? Ja millä perusteella tai keinolla voit erottaa mikä on ja mikä ei ole?

Jotkin osat eivät ole, jotkin ovat.
Totuus ja Jeesuksen opetukset paljastavat mitkä eivät ole.

Ok, eli mielestäsi Jeesus on täydellinen Jumalan ilmoitus, eli silloin oletettavasti pidät Jeesuksen sanoja Jumalan sanoina. Niinkuin on kirjoitettu: "...on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta" (Hebr.1:2). Mitä tuumaat näistä Jeesuksen sanoista (lihavoinnit minun tekemiä):

Minä tein niihin jeesuksen sanoihin omat lihavoinnit ja alleviivaukset
"Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta" (Joh.5:39)

Juutalaisethan odottivat messiasta joka ilmoittaa heille kaiken. ( koko totuuden )
Mutta he eivät kuunnelleet häntä jota odottivat vaan pysyivät tutkimassa kirjoituksia, he eivät löytäneet niillä iankaikkista elämää.

"Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa" (Luuk.24:44)

Kokonaan ne eivät todista hänestä, vaan ne kohdat jotka hänestä kertovat, ne ovat hänestä kirjoitettu.
Psalmeissa on daavidin avunhuutoja ja kiitosta ja muutakin kuin ennustusta Jeesuksesta.
Mooseksen laista epäilen, ne eivät ole kokonaisuudessaan Jumalan sanelemaa ja sen näkee esim laista jonka mooses antoi: silmä silmästä, hammas hampaasta jne, johon Jeesus sanoikin: 39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin jne.

Tuo mooseksen antama laki, osan siitä mooses on varmasti oppinut egyptissä ollessaan hammurabin laista, näin uskon.
Mutta se ei ollut Jeesuksen mieleinen hänhän tuli totuudesta julistamaan, vallalla ja voimalla, joka muuttaa ihmisen.
Sillä kyllä voidaan osoittaa rankaisua vahingoista, että sen minkä teemme, sen maksamme, emme yli emmekä ali. Palkka tekojen mukaan, joka on oikeuden mukainen.
Eli älä tee sitä mitä et tahdo itsellesi tehtävän tai tee sitä mitä toivot itsellesikin tehtävän.
Lisäksi tähän Jeesus opetti meitä olemaan armahtavaisia, eikä tuomitsevia, että meidätkin armahdettaisiin eikä tuomittaisi.
Ne opetukset ovat käsi kädessä toisiinsa, ne ovat hyvät ja oikeat ja totuudelliset ja ne pystyy koettelemaan.
Ja pietari kirjoitti:
19 Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien.
20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.

Olisi maailma niin erilainen, kun Jeesuksen opetuksia noudatettaisiin, silloin Jumalan valtakunta on todella jo tullut keskellemme.

Mutta Jumalan sana, se tuli ja teki ja tekee yhä.
Raamattu on todistusaineistoa, sisältää Jumalan sanoja, evankeliumin, joka on se muovaava voima, ja todistuksia ja opetuksia, kirjeissäkin on muutamia kohtia jotka ovat vajavaisen ihmisen aivoituksia.

Raamattu ei todista itsestään olevansa Jumalan sana, niinkuin sitä on tulkittu, vaan Jeesuksesta, joka on Jumalan sana.
Minä vain

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu