Huoh oikeasti luitko kunnolla läpi mitä sanoin. En usko(koska tiedän) että siinä lukee iankaikkinen elämä ja iankaikkinen kadotus (kuten matteuksen lopussa), VAAN siinä lukee aikakautinen elämä ja aikakautinen kadotus ymmärrätkö? en usko (koska tiedän) että aion sana taikka aionos tarkoittaa ikuista! eli ei todellakaan minun tulkinnan mukaan, olet lukenut ihan väärin yrittäppä löytää missä muka kirjoitin niin. Katsos koska Raamatussa ei lue mitään iankaikkisesta kadotuksesta vaan aikakautisesta kadotuksesta. Ne kohdat ja Jeesuksen lupas mitä hän tarkoittaa on että saa elää läpi aikakausien ja vieläpä hallita hänen kanssa eli uskovat, kun taas ei uskovaiset menevät hadekseen odottamaan yleistä ylösnousemusta jonka jälkeen on tuomio.
Matt.25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään."
Iankaikkinen elämä ei muutu miksikään vaikka jakaisit sen eri aikakausiin ja samoiten iankaikkinen rangaistus ei muutu miksikään vaikka jakaisit sen aikakausiksi. Eli vaikka tätä kohtaa tulkitsisi sinun virheellisen käsityksen mukaan aionios sanasta niin kuitenkaan kohdan sanoma ei muutu sillä niin kuin aikakautinen elämä on iankaikkista niille jotka ovat Kristuksessa on aikakautinen rangaistus myöskin iankaikkinen niille jotka eivät ole Kristuksessa. Jos aikakautinen elämä ei ole iankaikkista eli pelastus ei olisi iankaikkinen Kristuksen omille niin silloin Hänen omansa menettäisivät iankaikkisen elämän jossain kohdassa. Niin Raamattu ei kuitenkaan opeta. Samoiten aikakautinen rangaistus pysyy aina rangaistuksena eikä se lopu sillä muutoin tulisi myöskin pelastuksen Kristuksessa loppua joskus.
Kohta ei opeta mitään siitä että rangaistus loppuisi jossain kohdassa ja helvetissä olevat tulisivat pääsemaan uuteen Jerusalemiin. Raamattu ei opeta missään kohdassa niin. Kaikka pelastuu on siis todella epäraamatullinen ja epälooginen harhaoppi.
Kyllä tekee mutta sinä selität ne pois koska et halua niiden tarkoittavan että kaikki pelastuu.
1 kor 15:22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
15:23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan
Huomaatko miten olet täydessä ristiriidassa ylläolevan raamatun jakeen kanssa? yrität vain selittää pois koko asian.
Ristiriita on kyllä sinun tulkinnassasi sillä jos kaikki ihmiset pelastuisivat niin ei jakeessa 23 tarvitsisi lukea, sitten Kristuksen omat Hänen tulemuksessaan. Jae 22 sanoo että kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa ja jae 23 tarkentaa ketkä kaikki eli Kristuksen omat.
Room.8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.Vain ne jotka ovat syntyneet uudesti uskosta Herraan Jeesukseen saavat Pyhän Hengen sinetiksi pelastuksesta ja vain he ovat Kristuksen omia jotka tehdään eläviksi.
Tulijärvi ei ole helvetti sori. se on tulijärvi taikka aikakausien tuli. Vaan koska liität mielessäsi tulijärven ja helvetin ei tee siitä niin. Siinä ei lue kreikaksi helvetti vaan tulijärvi älä lisää raamattuun.
Väärin. Nuo jakeet ovat toteamus, kaikki tehdään eläviksi mutta jokainen vuorollaan sitten jae jatkaa sanomalla missä järjestyksessä heidät tehdään eläviksi. Ensiksi Kristus hänhän nousi ensimmäisenä ylöös ja tehtiin eläväksi. Sitten he jotka ovat uskoneet Jeesukseen mutta kuolleet ennen hänen tulemista ja sitten hänen uskovat hänen tulemisena jne. jne. Se että tämän "tapahtuman" jälkeen vaikka olisi näin tai niinkuin yleinen toteamus se ei millään tavalla muuta sitä että kaikki tullaan tekemään eläviksi Kristuksessa viimeiseen ihmiseen saakka.
Sanot minulle että älä lisää Raamattuun ja sitten heti perään lisäät omaan opetukseesi sellaista jota ei Raamatussa lue ja mitä ei tuo kyseinen kohta opeta. Eli kohdassa ei lue että muita tehtäisiin eläviksi kuin Kristuksen omat Hänen tulemuksessaan. HE ovat kaikki jotka tehdään eläviksi.
Tuli järvi on helvetti. Helvetti ei ole tuonela joka heitetään tuliseen järveen sillä helvetti kuvaa tuli järveä. Tuonela ja helvetti ovat eri paikkoja. Tuonela kuvaa ensimmäistä kuolemaa johon ihmiset joutuvat kun kuolevat. Tuonelassa on paratiisin puoli (Aabrahamin helma) ja jumalattomien puoli.
Aikanaan ihmiset nousevat tuonelasta elämän tai tuomion ylösnousemukseen. Kristuksessa kuolleet nousevat elämän ylösnousemukseen, elämään Jeesuksen kanssa iankaikkisesti (aionios) ja jumalattomat nousevat viimeiselle tuomiolle jossa heidät tuomitaan tekojensa mukaan helvettiin eli tuli järveen ja tämä on toinen kuolema. Toinen kuolema ei koske niitä jotka ovat osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta eli elämän ylösnousemuksesta (tapahtuu kun Herra Jeesus palaa ja aloittaa tuhannen vuoden rauhan jakson).
Helvetti jonka tuli ei sammu ja jossa madot ei kuole on alkutekstin mukaan gehenna ja Raamattu ilmoittaa ilmestyskirjassa että tuli järvessä vaivataan iankaikkisesti (aionios) epäuskoisia. Helvetti gehenna kuvaa siis tuli järveä ei tuonelaa.
Tuonela on alkutekstin mukaan hades. Raamattu siis eroittaa helvetin ja tuonelan eri paikoiksi koska sitä ne ovatkin. Helvetissä ei ole vielä kukaan sillä peto (antikristus) ja väärä profeetta ovat helvetin ensimmäiset asukkaat jotka heitetään helvettiin eli tuli järveen kun Jeesus palaa tekemään lopun pedon (antikristuksen) valtakunnasta.
Vasta tuhannen vuoden rauhan jakson jälkeen kun saatana on tehnyt viimeisen hyökkäyksensä tapahtuu jumalattomien ylösnousemus jolloin tuonela ja kuolema heitetään tuliseen järveen eli helvettiin joka on iankaikkinen (aionios) paikka epäuskoisille (toinen kuolema).
Helvetissä ei ole vielä siis kukaan koska antikristus ja väärä profeetta ovat ensimmäiset jotka helvettiin eli tuli järveen joutuvat. Sen jälkeen on 1000 vuoden rauhanjakso jonka jälkeen on viimeinen tuomio jolloin jokainen jonka nimi ei lue elämän kirjassa heitetään tuli järveen. Vain uskon kautta Jeesukseen Herrana/Jumalana saadaan nimi elämän kirjaan. Kuolleet ovat tällä hetkellä tuonelassa joka ei ole tuli järvi eli helvetti vaan paikka jossa kuolleiden sielut odottavat viimeistä tuomiota. Jumalattomasti kuolleet kärsivät tuonelassa tuskaa kun Herrassa kuolleet saavat siellä lohdutusta. (Luuk.16)
Ilm.19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
19:21 Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.
Antikristus ja väärä profeetta ovat helvetin ensimmäiset asukkaat ja muut kuolleet eivät mene tuli järveen vielä vaan tuonelaan odottamaan tuomiota.
Ilm.20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Ennen viimeistä tuomiota saatana heitetään myös tuli järveen eli helvettiin jossa on iankaikkinen piina niin kuin sana sanoo ja jokainen ihminen jonka nimi ei lue elämän kirjassa heitetään myös helvettiin iankaikkiseen (aionios) piinaan.
Ilm.21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
Raamattu opettaa että epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; Raamattu ei opeta että tämä osa otettaisiin heiltä joskus pois vaan että tuli järvi on heidän osansa. Raamattu opettaa ettei tuli järven tuli sammu. Se ei sammu siksi että se on ikuinen tuli. Raamattu opettaa ettei niiden madot kuole jotka ovat helvetissä. Ne ei kuole siksi koska helvetti on heille ikuinen paikka. Jos helvetti eli tuli järvi ei olisi ikuinen olisi Raamatun ilmoitus tulesta joka ei sammu ja madoista jotka ei kuole valheellinen. Raamattu ilmoittaa että tuli järvessä on vaiva aina ja iankaikkisesti ja siksi tuli järven tuli ei sammu ja siksi siellä olevien madot ei kuole.
Jumala omistaa kaikki sielut. Kaikki ihmiset hän on luonut, hän ei heitä ketään ikuisesti pois. Ne jotka eivät usko he menevät tulijärveen jotta vanha ihminen kuolisi, jonka jälkeen (kun on kulunut aikakausi) heidät tehdään eläviksi. Ei ole ristiriitaa.
Ei Raamatussa missään kohdassa lue että tuli järvessä vanha ihminen kuolee ja että tuli järvestä voisi pelastua. Jos tuli järvestä voisi pelastua niin se tulisi lukea Raamatussa mutta kun ei lue. Sen sijaan Raamatussa lukee että ne jotka joutuvat tuli järveen ovat sillä iankaikkisesti sillä järven tuli ei sammu eikä siellä olevien madot kuole ja siellä on vaiva aina ja iankaikkisesti. Ristiriita ei poistu sillain että opettaa sellaista jota Raamatussa ei lue.
Jeesus on kaikkien ihmisten vapahtaja, joka uskoo hänessä Jumala pysyy. Mutta he jotka eivät usko Jumala ei pysy ja menevät tuomiolle ja oppivat, ja sitten hekin uskovat lopulta. Sitten Poika on maailman vapahtunut.
Raamattu ei opeta missään kohdassa että viimeisen tuomion jälkeen joku voisi vielä oppia ja tulla pelastetuksi. Jos niin olisi niin se tulisi lukea Raamatussa mutta kun ei lue. Sen sijaan Raamatussa lukee että ne jotka joutuvät tuli järveen eli helvettiin ovat siellä aina ja iankaikkisesti eivätkä he pääse Uuteen Jerusalemiin. Kaikki pelastuu oppi on ihmisen oppi ei Jumalan sillä Jumalan sana ei ilmoita että tuli järvessä voisi oppia ja pelastua.
Väärin. Jokainen joka uskoo Jeesukseen saa aikakautisen elämän ja myös iankaikkisen (kun laitamme päälle kuolemattomuuden ja katoamattomuuden 1Kor 15:53, ja kun Jumala on kaikki kaikessa 1Kor 15:28) mutta sitä ei tuossa Joh 3:16 mainita vaan siinä puhutaan aikakauden (aionion) elämästä eli pelastuu synnin tuomiolta johon olisi joutunut ja mihin ei-uskovat joutuvat. Siinä lukee selvästi että "joka ei usko, se on jo tuomittu" mutta se ei tarkoita ikuista tuomiota! lukeeko siinä niin? heitä pois filtterisi hetkeksi ja katso tekstiä ilman että heti alat selittämään ja lisämään oppeja. Vaan siinä lukee että hän joka ei usko hän on ja saa tuomion mutta se ei missään nimessä tarkoita että se olisi ikuista silloin raamatussa lukisi niin mutta ei lue ja kiitos siitä! kuka haluaisi että kaikki ei-uskovat ikuisesti kituisivat? en minä, eihän kukaan voi olla niin julma, se olisi aivan saatanallista mitä se onkin. Miten Jumala voi olla kaikki kaikessa jos on ihmisiä helvetissä synnissä ikuisesti? ei voi. amen.
Jokainen joka uskoo Jeesukseen saa iankaikkisen elämän vaikka sen jakaisi eri aikakausiksi sillä jos iankaikkinen elämä Kristuksessa loppuisi joskus niin se tarkoittaisi että pelastetut menettäisivät pelastuksensa. Samoiten on tuomion laita se ei lopu vaikka kuinka jakaisit sen eri aikakausiksi sillä jos rangaistus loppuu joskus niin samalla logiikalla pelastuskin loppuu joskus. Niin Raamattu ei kuitenkaan opeta vaan että pelastus on iankaikkinen ja samoiten rangaistus eli tuomio.
Sanot minulle että lukeeko siinä niin ja heitä pois filtterisi hetkeksi ja katso tekstiä ilman että heti alat selittämään ja lisämään oppeja. Ja sitten heti itse perään selität kohtaa lisäämällä siihen sellaista jota ei siinä lue. Eli sanot ettei tuomio ole ikuinen vaikka niin kohdassa ei lue. Jos tuomio ei olisi ikuinen niin silloinhan sen pitäisi siinä lukea. Siinä ei lue siksi niin että tuomio on ja pysyy koska se on iankaikkinen.
Raamatun ilmoituksessa ei ole kyse siitä mitä ihmiset haluavat vaan mikä on Jumalan tahto. Jumala ilmoittaa ettei tuomitut voi enään pelastua koska he eivät pääse uuteen Jerusalemiin. Jos Jumala ilmoittaisi että toisesta kuolemasta eli tuli järvestä voisi pelastua niin sen tulisi lukea Raamatussa mutta kun ei lue.
saatanallista on siis sellainen oppi joka on Jumalan sanaa vastaan. Kaikki pelastuu oppi on Jumalan sanaa vastaan ja se on siksi saatanallista korvasyyhy evankeliumia jossa uuden Jerusalemin voi periä ilman parannuksen tekoa tässä elämässä. Riittää kun tekee sitten joksus tuonpuoleisessa (tuli järvessä) parannuksen. Tuollainen oppi on täysin saatanallinen! saatanallinen oppi on sellaista joka sanoo että parannuksen kerkeää tehdä tuonpuoleisessakin (tuli järvessä). Tuollainen oppi miellyttää syntisen ihymisen joka ei halua parannusta synneistään tehdä korvasyyhyä sillä voihan parannuksen sitten tehdä helvetissäkin niin sieltä pääsee pois. Tuollainen oppi on siis mitä saatanallisen ja pettää siihen uskovat sillä tuli järvestä ei pääse pois Raamatun opetuksen mukaan.
mielenkiintoista olet mennyt muuttamaan käännöstä valitettavasti siinä ei lue autuaaksi vaan siinä lukee "joka tahtoo että kaikki ihmiset pelastuvat" kreikkalaist sanaa sothenai käytetään ja sen merkitys on selvä jonka aikasemmin sanoin. Ei autuaaksi vaan pelastuvan, näin se on kun kattoo kreikkalaista raamattua alkuperästä raamattua.
En ole muuttanut mitään vaan lainasin bibliaa jossa niin lukee. Kohdan sanomaa ei muuta se lukeeko kohdassa autuaaksi vai pelastuvat sillä ne tarkoittavat samaa asiaa.
Ei ole ristiriitaa. Jumalan tahto (verbi, ja se kaikkein korkein tahto mikä on olemassa, ylittää ihmisen tahdon, vain hänen tahdosta olemme elossa ja edes uskossa) on että kaikki ihmiset pelastuvat ja näin on tapahtuva mutta sinä et halua niin uskoa vaan selität ne pois valitettavasti. Koska Johanneksen opetuksen mukaan se joka ei usko tuomitaan ja se joka uskoo häntä ei tuomita. Jälleen ei mitään ristiritaa koska aika tulee jolloin kaikki uskovat ja Jumala on kaikki kaikessa. He saavat vääryden palkan mutta sen jälkeen koska se ei ole ikuista he pelastuvat. Kaikilla rikkeillä on oma rangaistus Jumala on oikeamielinen tuomari, Saatana haluaisi meidän ajattelevan että hän on julma mutta näin ei ole. Jumala on ikuinen rakkaus, aina armollisempi kuin ihminen ja hänen traditiot.
Sanot minulle että selitän pois. Sitten heti itse perään selität Johanneksen opetuksen pois sanomalla että tuomitutkin tulevat kuitenkin vielä pelastumaan vaikka missään kohdassa ei Raamatussa niin lue. saatana haluaisi meidän ajattelevan niin että parannuksen kerkeää tekemään tuli järvessäkin ja että sama kuinka paha olet niin tulet lopulta pelastumaan. Näin saatana haluaa ohjata ihmisiä ajattelemaan. saatana kuiskii korvaasi että jos kaikki ei pelastu lopulta niin Jumala on julma eikä Hän voi silloin olla rakkaus. saatana pettää kuulijansa tällaisella korvasyyhy evankeliumilla että Jumala ei voi olla niin Julma ettei kaikki pelastuisi ja siksi tuli järvessäkin voisi vielä muka tehdä parannuksen.
Jumala on rakkaus ja pelastaa jokaisen joka pelastusta ikävöitsee ja tekee parannuksen pahuuksistaan. Joka ei halua rakastaa Jumalaa ja elää Jumalan rakkaudessa vaan rakastaa vääryyttä saa vääryyden palkan eli iankaikkisen tuomion tuli järvessä. Näin siksi että Jumala on oikeudenmukainen tuomari eikä se olisi oikeudenmukaista että ihminen joka rakastaa vääryyttä eikä Jumalaa joutuisi ja saisi elää Jumalan tykönä.
Ei ole ristiriitaa koska Jumala tulee olemaan kaikki kaikessa. Ei uskovat tuomitaan jonka jälkeen he pelastuvat koska tuomio on oikeudenmukainen ja ei ole ikuinen. Johannes sanoo ainoastaan näistä kohdista mistä me nyt puhumme että uskovat eivät mene tuomiolle koska Kristus on sen lunastanut kun taas ei-uskovat menevät tuomiolle mutta siinä ei lue että se on ikuinen. Ikuisuuden olet itse liittänyt siihen omista opeistasi. Ei ole mitään ristiriitaa kun taas jos helvetti olisi olemassa (huom tulijärvi, haades/sheol, tartarus ja gehenna on olemassa helvettiä ei.) Silloin Jumala ei voisi olla kaikki kaikessa koska ihmiset (jotka ovat siellä) rypevät pahuudessa ja Jumala ei halua olla osaa pahuudesta. Ei tarvitse tulkita kun voi vaan lukea mitä Raamatussa (alkuperäisessä) lukee
Raamatussa ei missään kohden lue ettei tuomio olisi ikuinen. Sen sijaan Raamatussa lukee monissa kohdissa että tuomio on ikuinen eikä tuli järveen tuomitut voi periä Uutta Jerusalemia. Jos he joskus voisivat periä uuden Jerusalemin niin silloin niin tulisi lukea Raamatussa mutta niin ei lue. Sen sijaan Raamatussa lukee että tuli järvi on sinne joutuvien osa ja siellä on vaina aina ja iankaikkisesti. Sinä itse siis liität omista opeistasi opetukseesi sellaista jota Raamatussa ei lue. Eli että tuomio ei olisi ikuinen.
Ei Jumala ole tuli järvessä vaan Uudessa Jerusalemissa. Se että Jumala on kaikki kaikessa ei tarkoita sitä että Jumala olisi helvetissä vaan sitä että Jumala on kaikkivaltias. Siinä olet oikeassa että tarvitsee lukea vain mitä Raamatussa lukee. Valitettavasti sinun oppiasi ei löydy Raamatusta vaan päinvastoin Raamattu kumoaa sinun oppisi.
Olen pahoillani ja pyydän anteeksi käytöstäni (paljon vielä oppittavaa) mutta kun te kaikki hyökkäätte minun päälle tulee helposti puolustavaksi, ja helposti tekee syntiä. Se ei tarkoita että tämä olisi valheen hedelmää mitä minä uskon ei. Vaan tämä totuus on todellakin kasvattanut minua uskossa (ja kyllä minussa on Pyhä Henki, olen nimittäin kokenut hänen voimansa) näkemään Jumalan suunitelman hänen rakkautensa ihmiskuntaa kohti. Olen nyt lähiaikoina tullut tähän koska vasta vuosi sitten olen alkanut aktiivisesti lukemaan Raamattua. Ja Jumala on avannut minun silmäni mikä hänen tahtonsa on. Plus kaikki mitä itse olen kokenut ja minun lähimmäiseni Jumalan rakkaudesta se fakta vaan pysyy että tuntemani Jumala ei heittäisi ketään ikuisiksi ajoiksi "helvettiin". Mutta ymmärrän että tässä nyt ei voi kaikkien mieliä muuttaa, jotkut haluavat ja hakevat turvaa mikä on helpompi uskoa kun kysenalaistaa traditiota taikka tutkia itse kunnolla.
Joten loppu pointit kaikille. Älkää uskoko minuun pelkästään, vaan tutkikaa itse, tutkikaa sanaa. Ja kehottaisin tutkimaan nimenomaan sitä alkuperäistä raamattua koska hepreaksi ja kreikankieleksi me saimme Jumalan sanan. Joten se on viimeinen sana. Ei ihmiset, kirkko ja traditiot, vaan Jumala ja hänen sanansa se on se mikä merkitsee.
Saat anteeksi vaikka anteeksi pyyntösi on pelkkää sananhelinää. Sillä jos samassa viestissä käyttäytyy niin että sitä pyytelee sitten samassa viestissä lopuksi anteeksi niin ihminen ei ole oikeasti tehnyt silloin parannusta. Jos oikeasti olisi pahoillaan omasta käytöksestä viestissään niin ei sitä sellaisena lähettäisi. Siksi anteeksi pyyntö samassa viestissä on vain koriste jonka on tarkoitus miellyttää lukijoita.
Siitä olen kanssasi samaa mieltä että tulee uskoa Raamattua eikä pelkästään sinua sillä sinun oppisi ei ole Raamatun oppi vaan päinvastoin kumoaa Raamatun oppia. Kaikki pelastuu on saatanallinen harhaoppi joka lupaa pelastuksen niillekkin jotka eivät halua tehdä parannusta tässä elämässä vaan vasta tuli järven piinassa. saatanallinen kaikki pelastuu oppi opettaa pelastuksen myöskin saatanalle ja kaikille jotka elävät saatanan tahdon mukaan. Kaikki pelastuu oppi on saatanan oppi jossa saatanaa seuraamallakin peritään lopuksi pelastus.
saatanallinen kaikki pelastuu on harhaoppi josta jokaisen tulisi sanoutua irti sillä se on väärää evankeliumia!
Gal.1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8
Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. 1:9
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu. 1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.