Uskovien yhteys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Touko 2012 13:50

toni l kirjoitti:
pulla kirjoitti:
Toni: Olen havainnut että foorumilla on nyt ollut ilmassa syytöksi joitakin kohti jotka on tehty täysin omista oletuksista käsin. Lemmikki on tuonut monesti esille että hänelle ei vastailla vaikka hänelle vastataan aivan samallalailla kuin kaikille muillekkin. En ole nähnyt täällä kenenkään syrjimistä.

Tähän tekis mieli vielä kommentoida että mun mielestä olis ollu fiksua ja lämpöistä toivottaa Lemmikki tervetulleeksi niinkuin täällä yleensä aina tehdään.Olkoot mikä blogipalsta hyvänsä niin yleensä ainakin aina tervehditään kun joku tulee sisään foorumille.Se olis jo muuttanut paljon asiaa...muakin otti päähän Lemmikin puolesta :-P :) Mutta nää on vaan näitä elämän pikku tosiasioita jotka jotkut voi ohittaa olankohautuksella asiaan edes kiinnittämättä huomiota mutta toiset ei :)

Etkös sinä pulla juurikin itse toivottanut Lemmikin tervetulleeksi foorumille.. Minulla on ainakin ollut sellainen tapa että jos yksi jo toivottaa tervetulleeksi niin se riittää. Sillä ei sinun toivotuksesi pulla ollut mitenkään vähempiarvoinen.

Mä oon kyllä ollut huomaavinani että teistä ylläpitäjistä jokainen vuorollaan toivottaa ...tosin joskus myöhässäkin ;)

Lueppa tuo viimeinen viestis sillätavalla että joku olis kirjoittanu sen sulle ...ja mieti vielä että jos olisit nainen ja saisit tuommosen palautteen joltain miespuoliselta...meniköhän vaikeaksi ...yritä nyt edes :think2:
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Touko 2012 14:38

pulla: Mä oon kyllä ollut huomaavinani että teistä ylläpitäjistä jokainen vuorollaan toivottaa ...tosin joskus myöhässäkin

Lueppa tuo viimeinen viestis sillätavalla että joku olis kirjoittanu sen sulle ...ja mieti vielä että jos olisit nainen ja saisit tuommosen palautteen joltain miespuoliselta...meniköhän vaikeaksi ...yritä nyt edes

Ylläpitäjät eivät ole tällä foorumilla missään vanhinten virassa vaan ylläpitävät foorumia. Foorumin tekevät keskustelijat jotka osallistuvat foorumilla keskusteluun niin sinä ja minä kuin Lemmikkikin vastataan siitä millainen tämä foorumi on. Jos joku foorumin jäsen toivottaa uuden tulokkaan tervetulleeksi foorumille niin minusta sellainen toivotus on täysin riittävä ja samanarvoinen kuin jos se tulisi joltain ylläpitäjältä. Itseasiassa sellainen toivotus joka tulee joltain muulta kuin ylläpitäjältä on mielestäni jopa arvokkaampi sillä se on harvinaisempi.

pulla Jumalan sanan mukaan väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä on syntiä. Eli lähimmäistä ei saisi syytellä väärin perustein. Voinko pulla minä mielestäsi sanoa naiselle joka on lesbo että hän elää synnissä josta tulisi tehdä parannus? Entä voinko pulla minä sanoa naiselle joka on useasti syytellyt muita välinpitämättömiksi että väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä on syntiä josta tulisi tehdä parannus?

Onko niin ettei mies voi sanoa naiselle että nainen toimii väärin vain sen vuoksi että nyky-yhteiskunta voisi jopa pitää sitä sukupuolisyrjintänä... Vai mikä viestissäni oli sitten väärin. Voisitko pulla tarkentaa mikä siinä oli mielestäsi väärin?
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Touko 2012 15:15

Eli lähimmäistä ei saisi syytellä väärin perustein. Voinko pulla minä mielestäsi sanoa naiselle joka on lesbo että hän elää synnissä josta tulisi tehdä parannus? Entä voinko pulla minä sanoa naiselle joka on useasti syytellyt muita välinpitämättömiksi että väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä on syntiä josta tulisi tehdä parannus?

Mä en juuri nyt ymmärtäny paljonkaan tästä,mutta ilmeisesti tunnette toisenne ennestään.. :think2: Yks asia mikä puhuttelee täs että kerrotte molemmat olevanne vailla uskovien yhteyttä?? Kannattaisko se laittaa kuntoon vaikka ei löytyiskään ihan täydellistä porukkaa.Mun mielestä se jollain tapaa paistaa näistä vuodatuksista tai sitten se on omaa kuvitelmaani.Ei muuta tästä aiheesta.
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Touko 2012 15:30

pulla kirjoitti:
Eli lähimmäistä ei saisi syytellä väärin perustein. Voinko pulla minä mielestäsi sanoa naiselle joka on lesbo että hän elää synnissä josta tulisi tehdä parannus? Entä voinko pulla minä sanoa naiselle joka on useasti syytellyt muita välinpitämättömiksi että väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä on syntiä josta tulisi tehdä parannus?

Mä en juuri nyt ymmärtäny paljonkaan tästä,mutta ilmeisesti tunnette toisenne ennestään.. :think2: Yks asia mikä puhuttelee täs että kerrotte molemmat olevanne vailla uskovien yhteyttä?? Kannattaisko se laittaa kuntoon vaikka ei löytyiskään ihan täydellistä porukkaa.Mun mielestä se jollain tapaa paistaa näistä vuodatuksista tai sitten se on omaa kuvitelmaani.Ei muuta tästä aiheesta.

En tunne Lemmikkiä. Eikä tunne varmaan monimuukaan foorumilainen ja olisikin erikoista että jotain uutta foorumilaista kohdeltaisiin erinlailla kuin muita foorumilaisia vaikka henkilöitä ei edes henkilökohtaisesti tunneta. Ei uskovien yhteyttä niin vain laiteta kuntoon esim menemällä kirkkoon jne.. Se on prosessi jossa tulee rukouksen kautta etsiä Herran tahtoa ja johdatusta. Hyvä uskovien yhteys omalla paikkakunnalla ei ole mikään itsestäänselvyys. Jos sellainen löytyy on se siunaus. Itselläni on porukka jossa kokoontua kerran viikossa mutta vuorotöitteni takia olen usein joutunut jäämään siitä sivuun.

Täydellistä porukkaa ei ole olemassakaan mutta sellaisia on jossa julistetaan ja opetetaan väärää evankeliumia ja sellaista yhteyttä tulisi välttää.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Touko 2012 15:35

Okei...vaikeaa on todella vaikeaa :think2:
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 16. Touko 2012 15:56

pulla kirjoitti:Okei...vaikeaa on todella vaikeaa :think2:

pulla mikä on vaikeaa? Voisinko jotenkin auttaa tässä vaikeassa asiassa?
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Touko 2012 23:13

toni l kirjoitti:
pulla kirjoitti:Okei...vaikeaa on todella vaikeaa :think2:

pulla mikä on vaikeaa? Voisinko jotenkin auttaa tässä vaikeassa asiassa?

Niin sitä en tiedä voitko auttaa, mutta ajattelin vaan että miten se uskovien yhteys ja Kristus- ruumis toimii jos jokainen etsii vaan niitä just saman mielisiä?? Eihän kaikki oo sunkaan ajatusten kans samalla aaltopituudella.Voi olla erimielisyyksiä kuva uudelleenavioitumis tai vaikka missä asiois ja niihin ei siltä istumalta saa yhteistuumin kaikille sopivaa vastausta.Eikö niitä Totuuden torviakin ja rukoilijoita aina tarvita siellä missä uskovia kokoontuu ja yhdessä etsitä vastauksia,eikä oo terveellistä jäädä kylläkään yksin.Et voi yksin "maailmaa muuttaa" sitä laivaa varmaan käännetään pienin sykäyksin, mutta sun täytyy olla rukoillen siinä mukana...vai :)
systeri

ViestiKirjoittaja JoKi » 16. Touko 2012 23:40

Kolossalaiskirje 3
JoKi

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Touko 2012 00:17

Kirje kolossalaisille 3

1. Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.
2. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;
4. kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
5. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6. sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7. ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.
8. Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
9. Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.
11. Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.
12. Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen,
13. kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
14. Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side.
15. Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset.
16. Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.
17. Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
18. Vaimot, olkaa miehillenne alamaiset, niinkuin sopii Herrassa.
19. Miehet, rakastakaa vaimojanne, älkääkä olko heitä kohtaan katkerat.
20. Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset kaikessa, sillä se on otollista Herrassa.
21. Isät, älkää kiihoittako lapsianne, etteivät he kävisi aroiksi.
22. Palvelijat, olkaa maallisille isännillenne kaikessa kuuliaiset, ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan sydämen yksinkertaisuudessa peljäten Herraa.
23. Kaikki, mitä teette, se tehkää sydämestänne, niinkuin Herralle eikä ihmisille,
24. tietäen, että te saatte Herralta palkaksi perinnön; te palvelette Herraa Kristusta.
25. Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 17. Touko 2012 14:19

Onpas tää nyt tosi noloo.

Se mitä olen itse kirjoittanut ei ole noloa vaan se että te riitelette minustä. Eikö tuollainen käytös koskien minua muka ole väärin?

Täällä ei siis saa kertoa omasta kokemuksestaan srk-yhteydestä? Muuten syyttää muita?

Ei siis koskaan ole srk:ssa mitään moitittavaa eikä parannettavaa, sepä upeaa. Vika siis on vain niissä jotka eivät lyödä yhteyttä. Jos tämä on Tonin näkemys niin olkoon , en näe sitä Raamatun näkemyksenä.

Raamatussa sanotaan ettei ketään saa hyljätä mutta Tonin mielestä hyljätty ei saa puhua kohtelustaan, joten se siitä. :(

Todella ovela veto tuo toistaa "väärää todistusta" joka paikassa. Kirjoitapa ensin ne väärät kohdat näkyviin.

Ymmärrän kylä että nuoret eivät ole olenkaan samalla aaltopituudella kuin sellainen jolla on kokemusta vuosikymmenistä joten en viitsi enempää Tonin kanssa tästä vääntää.

Lopuksi Tonin palaute kyllä kertoo avoimesti omasta sydämesi tilasta :( Mitä lienee väärää todistusta tuossakin ? :O (siis Tonin palautteessa)
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu