Uskovien yhteys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovien yhteys

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 15. Touko 2012 17:56

huh huh, juuri ehdin kapinoida tuolla toisaalla ja sitten saapuu näin upea kirjoitus :oops:

Täytyy kommentoida yksityiskohtaisemmin..... jatkoa siis seuraa
Jeesus on Rakas *** ישוע הוא המשיח
Lemmikki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 15. Touko 2012 17:59

karitunut minun outoon tapaan käsitellä ihmisiä, mutta harvoin jos koskaan olen tuntenut olevani tervetullut joukkoon mukaan, vaikka niin sanotaankin - aina joudun miettimään haisenko liikaan ihmiselle vai enkö tunne Kristusta Jeesusta eli Kristuksen tunteminen on osaltani täysin kateissa ja niin edelleen.

Tätä juuri yritän itsekin selittää. Kun havaitsee ettei toiset tarkoita haluavansa minua seuraansa niin alkaa loputon vikojen etsintä itsestä eikä niitä syitä koskaan keksi yksinkertaisesti siitä syystä ettei voi nähdä itseään muiden silmin ja nämä eivät "koskaan" kommentoi asiaa.
Lemmikki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 15. Touko 2012 18:02

Nyt meillä on se tilanne, että tehdään ja rakennetaan oma mukavuusryhmä jossa sitten palvellaan Jumalaa niillä ehdoilla, jonka oma seurakunta tai yhteisö tuo esiin.

Jos tämä mukavuus vyöhyke on sen verran yksiulotteinen ettei siitä löydy paikkaa riittävän monelle erilaiselle ihmiselle niin väkisin jotkut jää sivusta katsojiksi ja myös uskosta osattomat kokevat ettei heitä tuohon piiriin kaivata.
Tällöin ei ihmisiä "tule uskoon" ja sitä kovasti sitten ihmetellään. :(
Lemmikki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 15. Touko 2012 18:08

Kuinka nopeasti syntyy yksi lahkonomainen systeemi kun uskova eristäytyy täysin muista uskovista.
Eristäytynyt lukee kotonaan Ramattua ja löytää sieltä jonkin kohdan miten pitäisi elää.
Nyt tuleekin se käytännön vaikeus: Uskova joka asuu ja elää uskoaan neljän seinän sisällä tapaamatta toisia. Hän paisuu sydämessään ja on mielestään täysin oikeassa ja muut väärässä.

Osittain tässä on perääkin , mutta ........

yksin minun ympärilleni ei kyllä mitään lahkoa synny :O

Löydän kyllä Raamatusta miten tulisi elää mutta en löydä elämästä mahdolisuuksia sen toteuttamiseksi juuri sen takia ettei mua kaivata edes siunauksia jakamaan :(

Jos havaitsen jotain siunaavaa raamatun sanassa ja haluan jakaa sen saan osakseni katseita jotka kertovat suunnilleen "ei meille ole tuolaista opetettu , mitä luulet siinä väittäväsi".

No, suuri siunaus se kuitenkin on lopulta ollut (itselle) kun on saanut havaita että saarnamiehet ovat "jostain kumman syystä" pian sen jälkeen alkaneet jakamaan samaa asiaa srk:ssa. :hurraa:
Lemmikki

ViestiKirjoittaja JoKi » 15. Touko 2012 18:27

Missäs päin Lemmikki asustelet ?
JoKi

ViestiKirjoittaja todael » 15. Touko 2012 19:36

Yksinäisyyden pakeneminen seurakuntaan ei itselleni koskaan ole tuottanut mitään apua. Siksi erotan yksityisen elämäni sekä yhteisöllisen elämän toisistaan, enkä enää edellytä ihmisiltä sellaista mitä he eivät voi minulle antaa. Monesti kun uskovalla ei ole yksityistä elämää (tai sitä hiertää kalvava yksinäisyys) koetaan hakea apua seurakunnasta - ja kun sitä ei löydy petytään seurakuntaan.

Oma elämä tulisi rakentaa ilman että se on 100% sidoksissa johonkin herätysliikkeeseen tai muihin uskoviin. Näen paljon sellaista "takertumista" johon apua ei anna se kuinka paljon ihmiselle aikaa elämästäni annan. Ihminen ei voi täyttää sitä tyhjiötä jonka vain Herra Jeesus voi täyttää.

Tuolla edellä kirjoitin aiheesta "harhaanjohtava kristillinen yhteisöllisyys". Monet pettyvät, koska he hakevat seurakunnasta jotain sellaista, mitä se ei voi antaa. Seurakunta ei voi poistaa yksinäisyyttäsi.

Minulle seurakunnan kokoontumiset ovat yhteisestä uskosta rakentumista - Jumalan Sanan ja rukouksen sekä armolahjojen kautta. En etsi elämäni täyttymystä seurakunnasta - siellä olevista ihmisistä - vaan etsin sitä omassa henkilökohtaisessa elämässäni Herran Jeesuksen rakkaudesta.

tällaista... paukahti mieleeni :)

- todael
todael

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Touko 2012 19:59

Tämä on kyllä niin totta, mitä Todael tässä kirjoitti, että seurakunta ei voi poistaa ihmisen yksinäisyyden kokemusta. Mutta Jumala voi. Psalmissa sanotaan Herralle, että kun Sinä olet minun kanssani, minä en mistään maan päällä huoli. Ihmissuhteet eivät parhaimmillaankaan voi tuoda onnea, mutta onni on olla Herraa lähellä. Siitä on hyvä lähteä veljesyhteyteen, kun on yhteydessä Herraan ja valmis antamaan saamaansa rakkautta niillekin, jotka eivät anna meille vastarakkautta. Niinhän Jeesuskin sanoo, että mitä hienoa siinä on jos rakastaa vain niitä, jotka meitä rakastavat. Sehän on kenelle tahansa helppoa. Jeesus kutsuu meitä kuitenkin rakastamaan ja siunaamaan myös niitä, jotka meitä parjaavat ja vainoavat.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 15. Touko 2012 20:26

JoKi kirjoitti:Missäs päin Lemmikki asustelet ?

no, täällä ei ole pulaa seurakunnista jos sitä ajattelet
Lemmikki

ViestiKirjoittaja Lemmikki » 15. Touko 2012 20:34

todael kirjoitti:Yksinäisyyden pakeneminen seurakuntaan ei itselleni koskaan ole tuottanut mitään apua. Siksi erotan yksityisen elämäni sekä yhteisöllisen elämän toisistaan, enkä enää edellytä ihmisiltä sellaista mitä he eivät voi minulle antaa. Monesti kun uskovalla ei ole yksityistä elämää (tai sitä hiertää kalvava yksinäisyys) koetaan hakea apua seurakunnasta - ja kun sitä ei löydy petytään seurakuntaan.

Oma elämä tulisi rakentaa ilman että se on 100% sidoksissa johonkin herätysliikkeeseen tai muihin uskoviin. Näen paljon sellaista "takertumista" johon apua ei anna se kuinka paljon ihmiselle aikaa elämästäni annan. Ihminen ei voi täyttää sitä tyhjiötä jonka vain Herra Jeesus voi täyttää.

Tuolla edellä kirjoitin aiheesta "harhaanjohtava kristillinen yhteisöllisyys". Monet pettyvät, koska he hakevat seurakunnasta jotain sellaista, mitä se ei voi antaa. Seurakunta ei voi poistaa yksinäisyyttäsi.

Minulle seurakunnan kokoontumiset ovat yhteisestä uskosta rakentumista - Jumalan Sanan ja rukouksen sekä armolahjojen kautta. En etsi elämäni täyttymystä seurakunnasta - siellä olevista ihmisistä - vaan etsin sitä omassa henkilökohtaisessa elämässäni Herran Jeesuksen rakkaudesta.

tällaista... paukahti mieleeni :)

- todael

hyvä kun paukahti :D

Tuossa ulkoillessani päädyin siihen että en enää käsittele tätä aihetta juuri tuon asian takia mitä kirjoitat.

olen paljon onnellisempi kun en edes ajattele uskovia ja heidän kanssaan asioiden tekemistä.
Tämäkin ketju toi esiin vain aggressiivisuutta sydämestäni.

Kuten joutuu luopumaan monista asioista kannattaa luopua myös turhasta "änkemisestä" seurakuntaan. Onhan järjenvastaista yrittää väkisin seuraan johon ei haluta.

Onhan sitä kuitenkin minullakin rukouspiiri joka kokoontuu 2 viikon välein ja kesällä ei ollenkaan joten saan edes joskus varmaan käyttää jotain armolahjaakin :thumb:
Lemmikki

ViestiKirjoittaja JoKi » 15. Touko 2012 20:38

Eiku meinasin et jos olisit jostain täältä Vaasan läheltä niin olis ehkä mukava tavata.
JoKi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu