Täytyy kommentoida yksityiskohtaisemmin..... jatkoa siis seuraa
karitunut minun outoon tapaan käsitellä ihmisiä, mutta harvoin jos koskaan olen tuntenut olevani tervetullut joukkoon mukaan, vaikka niin sanotaankin - aina joudun miettimään haisenko liikaan ihmiselle vai enkö tunne Kristusta Jeesusta eli Kristuksen tunteminen on osaltani täysin kateissa ja niin edelleen.
Nyt meillä on se tilanne, että tehdään ja rakennetaan oma mukavuusryhmä jossa sitten palvellaan Jumalaa niillä ehdoilla, jonka oma seurakunta tai yhteisö tuo esiin.
Kuinka nopeasti syntyy yksi lahkonomainen systeemi kun uskova eristäytyy täysin muista uskovista.
Eristäytynyt lukee kotonaan Ramattua ja löytää sieltä jonkin kohdan miten pitäisi elää.
Nyt tuleekin se käytännön vaikeus: Uskova joka asuu ja elää uskoaan neljän seinän sisällä tapaamatta toisia. Hän paisuu sydämessään ja on mielestään täysin oikeassa ja muut väärässä.

JoKi kirjoitti:Missäs päin Lemmikki asustelet ?
todael kirjoitti:Yksinäisyyden pakeneminen seurakuntaan ei itselleni koskaan ole tuottanut mitään apua. Siksi erotan yksityisen elämäni sekä yhteisöllisen elämän toisistaan, enkä enää edellytä ihmisiltä sellaista mitä he eivät voi minulle antaa. Monesti kun uskovalla ei ole yksityistä elämää (tai sitä hiertää kalvava yksinäisyys) koetaan hakea apua seurakunnasta - ja kun sitä ei löydy petytään seurakuntaan.
Oma elämä tulisi rakentaa ilman että se on 100% sidoksissa johonkin herätysliikkeeseen tai muihin uskoviin. Näen paljon sellaista "takertumista" johon apua ei anna se kuinka paljon ihmiselle aikaa elämästäni annan. Ihminen ei voi täyttää sitä tyhjiötä jonka vain Herra Jeesus voi täyttää.
Tuolla edellä kirjoitin aiheesta "harhaanjohtava kristillinen yhteisöllisyys". Monet pettyvät, koska he hakevat seurakunnasta jotain sellaista, mitä se ei voi antaa. Seurakunta ei voi poistaa yksinäisyyttäsi.
Minulle seurakunnan kokoontumiset ovat yhteisestä uskosta rakentumista - Jumalan Sanan ja rukouksen sekä armolahjojen kautta. En etsi elämäni täyttymystä seurakunnasta - siellä olevista ihmisistä - vaan etsin sitä omassa henkilökohtaisessa elämässäni Herran Jeesuksen rakkaudesta.
tällaista... paukahti mieleeni
- todael
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa