*
Haluaisin kertoa, mitä eilen ( su. 1.2.2026 ) ehtoolliskokouksessa tapahtui.
Profetia:Eilen ehtoollinen oli juuri päättynyt, tuli profetia, se toisti samaa sanaa ja sanoi; 'Omaksukaa Minut'. Ja siinä profetiassa puhuttiin, että seurakunnan tulee tehdä parannus. Se tarkoittaa, että me kaikki olemme Herran seurakunta. Ja Herran seurakuntana meidän tulee omaksua Hänet, Jeesuksen.
Meidän tulee omaksua Jeesus, joka on seurakunnan pää. Jeesus on oltava aina "ykkönen" omassa sydämessämme.
Mutta hän sanoi, että jos ihminen ei ymmärrä, että tulee erottautua ja elää Jeesukselle, hän syö leipää ja juo maljaa - omaksi tuomioksi itselleen, hän sairastuu tai kuolee, niin kuin Paavali on sanonut tuon saman varoittavan asian korinttolaisille.
1Kor. 11:29 Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo itselleen tuomion.
30 Sen vuoksi teidän joukossanne on paljon heikkoja ja sairaita ja monet ovat nukkuneet pois.
Raamattu kansalle
Hän kertoi, että kolme pappia, jotka ovat väheksyneet Jumalan Sanaa ja pitivät Jumalan Sanaa halpana, kuolivat siihen. Siellä ehtoolliskokouksessa olin hämmästynyt ja tajunnut, että se on vakava asia.
Tunsin terveen ja pyhän Jumalanpelon sydämessäni. Tunsin myös synnintunnon. Se on hyvä merkki, että tunsin synnintunnon. Koska Pyhä Henki toi synnintunnon sydämelleni.
Ehtoolliskokouksen jälkeen olin täällä kotona ja minulle tuli ajatus ehtoollisesta, yhtäkkiä tajusin, miten vakavaa se on, että jos leipäpappi, joka ei erottaudu ja elä Jeesukselle, jakaa meille ehtoollisen leipää ja maljaa.
Ja jos me otamme leipää ja maljaa - omaksi tuomioksi itsellemme, koska me hyväksymme leipäpapin, joka ei erottaudu ja elä Jeesukselle. Voimme sairastua tai voimme kuolla, jos emme tee parannus siitä.
Ymmärrätkö, mitä yritän sanoa? Huh, en aluksi tajunnut, miten vakavaa se on.
Tajusin, että ehtoollinen on pyhä asia. Leipä on Jeesuksen ruumis ja malja on Jeesuksen veri. Kun meidän tulee erottautua ja elää Jeesukselle, sitten voimme ottaa leipää ja maljaa.
Siksi ehtoollinen oli juuri alkamassa, paimen huomautti ja sanoi, että ehtoollinen kuuluu vain sellaisille uskoville, jotka ymmärtävät, että tulee erottautua ja elää Jeesukselle.
1Kor. 11:23 Olen saanut Herralta sen, minkä olen myös ilmoittanut teille: Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti Jumalaa, mursi leivän ja sanoi: ”Tämä on minun ruumiini, joka annetaan teidän puolestanne. Tehkää tämä minun muistokseni.”
25 Samoin hän otti aterian jälkeen maljan ja sanoi: ”Tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Niin usein kuin te siitä juotte, tehkää se minun muistokseni.”
26 Sillä niin usein kuin syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee.
27Joka siis kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljasta, on syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen.
28 Tutkikoon siis ihminen itseään ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta.
29 Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo itselleen tuomion.
30 Sen vuoksi teidän joukossanne on paljon heikkoja ja sairaita ja monet ovat nukkuneet pois.
31 Mutta jos tutkisimme itseämme, meitä ei tuomittaisi.
32 Mutta kun meitä tuomitaan, se on meille Herran kuritusta, ettei meitä yhdessä maailman kanssa tuomittaisi kadotukseen.
Raamattu kansalle
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.