Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 09. Helmi 2012 16:33

Kuitenkin uskoisin, että jokainen uskova joutuu jollain tavalla joskus kohtaamaan tässäkin asiassa (ole mieluummin vaiti, kuin kärkäs sanomaan) sitä omaa vajaavuuttaan. Asiat tietysti voi olla erillaisia, ettei välttämättä ole kyse "julkimoistakaan" niin sanotusti, vaan ihan arkielämässäkin joutuu kohtaamaan itsestään asioita, joissa tulee sanottua esim. kolmannesta osapuolesta(ei välttämättä levitellen huhuja tai ilkeyttään), asioita kuitenkin joita ei tarvitsisi ruotia.
lonelyrider

ViestiKirjoittaja Herman » 09. Helmi 2012 16:54

lonelyrider kirjoitti:Kuitenkin uskoisin, että jokainen uskova joutuu jollain tavalla joskus kohtaamaan tässäkin asiassa (ole mieluummin vaiti, kuin kärkäs sanomaan) sitä omaa vajaavuuttaan. Asiat tietysti voi olla erillaisia, ettei välttämättä ole kyse "julkimoistakaan" niin sanotusti, vaan ihan arkielämässäkin joutuu kohtaamaan itsestään asioita, joissa tulee sanottua esim. kolmannesta osapuolesta(ei välttämättä levitellen huhuja tai ilkeyttään), asioita kuitenkin joita ei tarvitsisi ruotia.

Ihan totta, juoruaminen ja huhupuheiden levittäminen sekä yleensäkin väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä ei koske ainoastaan julkisuuden henkilöitä. Uskoisin että aika moni saa tehdä tässä suhteessa parannusta. Itsekin olen saanut, kiitos Jumalalle.
Herman

ViestiKirjoittaja toni t » 09. Helmi 2012 17:50

systeri kirjoitti:No ANTEEKSI :? parasta lopettaa heti tähän paikkaan.Poistin omani...Pekka voi poistaa omat vastaukset jos tahtoo.
Kyllä se nyt on vaan uskottava että musta ei oo foorumeille enää,jos on koskaan ollutkaan.Jos en riko muita, niin sitten itseäni.Mikähän siinä oikein mättää :? Armahtakoon Kaikkivaltias Jumala mua ja antakoon anteeksi kaikki turhat sanat joita oon täällä tai muualla ladellu ja antakaa tekin anteeksi

systeri tottakait saat anteeksi kaikki turhat sanat. Jokainen meistä välillä kirjoittaa turhaa ja epärakentavaa sillä kukaan meistä ei ole täydellinen. Olemme jokainen vajavaisia vaikka olemmekin Kristuksessa. Minä tunnen välillä itseni todella vajavaiseksi ja surkeaksi ja huonoksi kristityksi josta ei ole yhtäänmihinkään. Minussa itsessäni ei mitään hyvää olekkaan. Jumalan armosta saamme kuitenkin elää ja kasvaa Kristuksessa.

Pyydän sinua sisar systeri ettet lähtisi foorumilta sillä olet rakas sisar Kristuksessa ja muuta yhteyttä ei nyt ole kuin foorumi. Jos Herra Jeesus suo niin olisi mahtava keväällä nähdä foorumi tapaamisessa veljiä ja sisaria Kristuksessa. Näinä vaikeina aikoina sellainen olisi varmasti rakennukseksi ja avuksi meille jokaiselle.

Jeesus on Herra Amen
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 09. Helmi 2012 19:41

No,ehkä tää viis viikkoa neljän seinän sisällä, ei oo ollu mulle oikein hyvä juttu "kortisoni höyryissä".Mielialat vaihtelee laidasta laitaan, mutta se ei saa tietenkään olla syy siihen että käyn roiskimas täällä.En kyllä tajunnut että tuo olis väärän todistuksen antamista, mutta tiedonhaluisuutta se varmaan oli ja sitä en kyllä harrasta hirveästi muuten...tuo oli vaan niin sykähdyttävä juttu.

En pyydä poistaa tunnuksia koska odotan itsekkin että voisin päästä tapaamaan teitä jossain.Saatte läksyttää mua sitten oikein livenä :) Oon erittäin herkkähipiäinen näpäytyksille..jossain on joskus mennyt pieleen pahasti koska reagoin niihin helposti ja taidan kyllä harrastaa sitä näpäyttelyä itsekkin.Mm FB:stä lähdin aikoinaan siksi että inhosin sitä kun mua näpäytettiin ja kaikista pahinta on se että mua ojentaa joku joka vois olla ikänsä puolesta mun lapsi.Täs mulla on tosiaankin kasvamista :thumb:
systeri

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Helmi 2012 01:47

Kyllä on aikoihin eletty pitää taas sanomani. Sattui nimittäin silmiini seuraava ilmoitus joka on tuossa alla. Ja siinä kohta "naurujooga". Kyllä on silloin varmaan demonihengillä hauskaa?

Eli Vaasan pääkirjastossa tapahtuu:

"Hidasta helmikuussa kirjastossa
Vaasan pääkirjasto: ke 15.2. Vasa Taiji ry., Wasa Yoga Center ja Wasa Wellness esittelevät toimintaansa klo 16–19, to 16.2. kirjavinkkausta ja rentoutumisharjoituksia klo 18 alkaen. Vapaa pääsy.
Vaasan kaupunginkirjastossa hidastellaan helmikuussa. Viikolla 7 pääkirjastossa on tarjolla erilaisia tapahtumia liittyen hidastamiseen, rauhoittumiseen ja hiljentymiseen. Tiistaina 14.2. kasvatustieteen professori Juha T. Hakala kertoo luennossaan, miten kiireen ahnas imu voidaan välttää. Maksuton tilaisuus järjestetään pääkirjaston Draama-salissa klo 17.30. Keskiviikkona 15.2. Vaasan Taiji ry sekä Wasa Yoga Center esittelevät lajejaan ja hyvinvointikeskus Wasa Wellness esittelee toimintaansa (mm. hieronta, naurujooga, mediyoga) pääkirjaston ala-aulassa klo 16–19. Torstaina 16.2. kirjaston henkilökunta vinkkaa rentoutukseen liittyviä kirjoja, rentoutumisäänitteitä sekä muuta aiheeseen liittyvää aineistoa pääkirjaston Hyde Parkissa klo 18 alkaen. Kirjavinkkauksen jälkeen (noin klo 18.30) voi kokeilla pienimuotoisia hiljentymiseen sekä mielen rauhoittamiseen liittyviä harjoituksia henkilökunnan opastuksella. Lisäksi pääkirjastossa on koko viikon ajan (ma-la) asiakkaiden käytössä rentoutumispiste, jossa voi hengähtää hetkeksi, kääriytyä vilttiin ja kuunnella rentoutumisäänitteitä."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Helmi 2012 13:22

Soitin äsken tuolle naurujoogan vetäjälle joka oli ammatiltaan sairaanhoitaja ja hän oli nainen. Tarkoitukseni oli puhua hänelle Jeesuksesta ja kertoa joogan vaaroista eli, että se on yhteistyötä pahojen henkien kanssa.

No, hän ei vastannut vaan puhelu siirtyi vastaajaan ja siellä vastaajassa tämä naishenkilö kertoi ensin nimensä ja pyysi jättämään yhteystiedot jotta hän voi soittaa sitten kun vapautuu. Ja tämän tiedotteensa jälkeen hän alkoi siinä vastaajaviestissään nauramaan jotakin sellaista naurua mitä en haluaisi enää koskaan kuulla... se oli jotakin niin kammottavaa naurua mitä en ainakaan muista koskaan ennen kuulleeni, niin karmivaa se oli, että vieläkin tekee pahaa ja oikein puistattaa. Luulen hyvin vahvasti tuon kuulemani perusteella, että tuossa naisessa asustaa jokin riivaajahenki, niin karmivaa hänen tekonaurunsa oli.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Helmi 2012 14:22

Lähetin ristin voitto lehteen seuraavan kirjoituksen mielipide palstalle jota ei julkaistu.

Rv-lehdessä numero 7 on juttu joka käsittelee 1992 kirkkoraamatun käännöstä. Kirjoituksessa emeritusprofessori Tapani Harviainen kertoo ettei 1992 kirkkoraamatun käännöksestä ole löydetty asiavirheitä. Väite on mielestäni virheellinen sillä 1992 kirkkoraamatusta löytyy monta asiavirhettä kun tekstiä verrataan alkutekstiin. Tuon yhden esimerkin joka on yksi räikeimmistä virheistä uudessa käännöksessä. Otan vertailun vuoksi vanhan käännöksen 1933/38 käännöskohdan mukaan sillä vanha käännös kääntää kohdan alkutekstin mukaan.

1992: 5 Moos 32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan. 33/38: 5 Moos 32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan. 1992 käännös kääntää että Jumala olisi määrännyt kullekin kansalle oman jumalan. Tuo on todella suuri asiavirhe. Alkutekstissä ei ole sanaa jumalan. Jumalan lain ensimmäinen käsky sanoo: 2.Moos.20:2-3 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani." Raamattu ilmoittaa että Jumala on yksi ja Jumalan rinnalla ei saa pitää muita jumalia sillä kaikki muut jumalat ovat epäjumalia. 1992 sortuu 5.Moos.32:8 kohdassa täydelliseen asiavirheeseen sanoessaan että Jumala olisi määrännyt kullekin kansalle oman jumalan eli epäjumalan ja julistaa näin Jumalan lain ensimmäistä käskyä vastaan. 1933 käännös kääntää kohdan alkutekstin mukaan kun Jumala "määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan". Minusta on täysin käsittämätöntä kuinka 1992 käännös on voinut kääntää tuon 5.Moos.32:8 kohdan täysin Jumalan lain vastaisesti.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Maalis 2012 22:58

Tässä seuraavassa lainauksessa kansanedustaja kertoo kuinka vaikeata on työskennellä ja päästä vaikuttamaan päätöksiin ja on kaikenlaista salailua muun muassa hallituksen taholta:

Salaisten kabinettien salaiset ja tärkeät päätökset

lauantai 03.03.2012
Maria Tolppasen mukaan hallituksen suunnitelmat yllättävät usein kansanedustajatkin.

Eduskunta käsitteli tällä viikoilla monta salaista ja tärkeää asiaa.

Ensin oli Urpilaisen salainen paperi, jonka pohjalta päätettiin Kreikka-paketista. Tässä paperissa olivat Kreikan antamat vakuudet ja niiden arvot.

Viimein verhoa raotettiin ja kansanedustat saivat tutustua valvotusti vaikeaselkoiseen englanninkieliseen paperiin. Siitä eivät selvinneet vakuudet eivätkä niiden arvot. Tältä pohjalta päätös syntyi.

Perussuomalaiset sanoutuivat tästä irti ja esittivät hallitukselle epäluottamusta. Oppositio hävisi äänestyksen luvuin 111-72.

Viikon puolessavälissä puhuttiin puolustusvoimien uudistuksesta, täsmällisemmin puolustusvoimien leikkauksista ja alasajosta. Olemme jättäneet tästä välikysymyksen. Mielenkiintoista nähdä miten kansanedustajat tässä asiassa äänestävät

Eri ryhmien edustajat tuomitsivat oman alueensa osalta leikkaukset. Toivottavasti puheet eivät jää juhlapuheiksi, vaan ne näkyvät myös tulevassa äänestyksessä.

Uudistus valmisteltiin perussuomalaisilta salaa, saimme tiedon Kauhavan lentosotakoulun lopettamisesta ja Pohjanmaan sotilassoittokunnan lakkauttamisesta samaan aikaan kuin kaikki muutkin ihmiset.

Meille tieto Kauhavasta tuli puun takaa, ilman ennakkovaroitusta. Soittokunnan osalta pelkäsimme pahinta, mutta toivoimme parasta. Soittokuntien lakkauttaminen on musiikillinen ja kulttuurillinen menetys.

Toisaalta salailut ymmärtää, eihän hallitus anna tiedon kulkea edes omassa piirissään.

Pääministeri Katainen sanoo, ettei esim. Dragsvikistä päätetty hallitusneuvotteluissa, mutta RKP:n Enestam ja Haglund vakuuttavat, että kyllä päätettiin.

Salailulinjaa noudatteli myös kuntauudistusehdotus.

Kun ministeri Virkkunen otti tussin käteen ja piirsi kuntarajat uusiksi, saimme lukea lehdestä, että meille tulee 70 kuntaa.

Tämän jälkeen osa ministereistä vakuutteli, että pakkoliitoksia ei tule, pääministeri sanoi, että niiltä tuskin vältytään.

Siinä kartassa ei muuten huomioitu sosiaali- ja terveyspuolta lainkaan.

No nyt on kerrottu, että sinne tulee oma suunnitelmansa. Saapa nähdä, mitä kautta ne säästöt saadaan aikaan. Veikkaan, että ministereiden laskuoppina ei ole ollut Ojalan kuuluisa kirja.

Lupasin eduskuntaan mennessäni kertoa, miksi asiat eivät muutu. Edellä osviittaa siihen.

Lupasin myös lopettaa tupakoinnin. Olen ollut nyt kolme viikkoa polttamatta. Ja se tuntuu hyvältä.

Maria Tolppanen (ps.)

Kansanedustaja Vaasa

pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Maria » 07. Maalis 2012 16:03

Meillä on olkkarin oven päällä kuva, jonka kaikki sisälle tulevat pakostakin näkevät. Ja niin sitä luki menneellä viikolla vävynikin ja ja tyttäreni, mutta vävyni se sai lähes tulkoon raivon valtaan, kun kotimme seinillä on hengellisiä tauluja ja niissä kirjoituksia. Hän on niin uskon vastainen ja sen olemme mieheni kanssa saaneet tuntea naihoissamme ja lukea sen iva viestejä kännykästä, ym..Ja kun ottaa huomioon, että tyttäreni on joskus ollut uskossakin ja vävyni on ollut vaarassa kuolla, niin nöyryys katosi muutamassa kuukaudessa, eli heti kun alkoi toipua.Ja tyttäreni kieltää koskaan uskossa ollensakaan.. :(

Täällä paistaa komeasti aurinko ja mieheni on hiihtämässä. Mä suunnittelin koiran kanssa lenkkiä ulkosalla potkuri turvanani, kun on niin liukasta ja kun selkä ei kestä pitkään kävelyä. Mielessäni on niin paljon asioita, jotka huolestuttavat, mutta eivät taakoita mieltäni kuitenkaan: kiitos Herralle siitä, kun kantaa minua ja taakkojani ja saan palata yhä uudestaan ristinsä juurelle rukoilemaan... Mietin tätä aikaa ja uskovien eksymistä, mutta en voi tehdä muuta, kuin vain rukoilla heidänkin puolestaan ja lasteni ja miniäni, vävyni, ex-mieheni ja sen suvun, oman ja nykyisen mieheni suvun ja tämän kylän ja.. pelastumisen puolesta.

Olen saanut seurata miten Jumala puhuu ajatuksiini ja asiat todellakin tapahtuvat niin, kuin mitä saan sydämelleni rukouksessa..Eräskin minulle täysin outo syöpää sairastava mies, joka oli saanut lääkäreiltään 3pv elin aikaa n 3 viikkoa sitten ja elää yhä. Herra laski hänet sydämelleni rukoiltavaksi ja on ohjannut Henkensä kautta rukouksiani ja sain Sanan paikankin sillo, joka on totisesti toteutunut ja se oli tämä: Jesaja 38:

1 Niihin aikoihin sairastui Hiskia ja oli kuolemaisillaan; ja profeetta Jesaja, Aamoksen poika, tuli hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Toimita talosi; sillä sinä kuolet etkä enää parane".
2 Niin Hiskia käänsi kasvonsa seinään päin ja rukoili Herraa
3 ja sanoi: "Oi Herra, muista, kuinka minä olen vaeltanut sinun edessäsi uskollisesti ja ehyellä sydämellä ja tehnyt sitä, mikä on hyvää sinun silmissäsi!" Ja Hiskia itki katkerasti.
4 Mutta Jesajalle tuli tämä Herran sana:
5 "Mene ja sano Hiskialle: 'Näin sanoo Herra, sinun isäsi Daavidin Jumala: Minä olen kuullut sinun rukouksesi, olen nähnyt sinun kyyneleesi. Katso, minä lisään sinulle ikää viisitoista vuotta;

Olen koittanut saada hänen numeroaan, mutta se on joko salainen, tai.. Mutta se nuori tyttönen joka sen tietää, nin hän ei ole sitä antanut minulle, koska se on hänen poikaverinsa isä. Ja hän ei usko Jumalaan, eikä ihmeisiinkään..Mutta uskon rukouksen voimaan ja siksi ajattelen näin, että: tunnempa tai en ihmistä, niin rukoilen ja ei tarvita vieressä oloa ja käsien päälle laittamista, kun voin rukoilla Herran koskettavan kädellään ja Pyhän Henkensä kautta olevan vieressään ja Hänen tahtonsa saakoon tapahtua, ei minun. Minä vain rukoilen niin kauan kuin Herra hänet sydämelleni rukoiltavaksi laskee.

:hearts: Mutta nyt moikka ja Siunausta teille kaikille! Jeesus kanssanne! :thumb:
Maria

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Maalis 2012 17:17

Hei, minun postilaatikkoon tippui se kulunut kirja. Minusta aika outoa...!!!

Kirjan kannessa on kirjoitettu paksulla tussikynällä. Siinä lukee näin:
Jeesus Kristus pelastaa, mutta Hän myös tuomitsee.
Ota Raamattu ja etsi Jumalaa.

Toisessa kannessa lukee:
Jeesus tulee pian takaisin.
Oletko valmis Taivaaseen?
Synnin palkka on kuolema
Jumalan armosta elämme ikuisesti.

Kirjan nimi on 'Perimmäisten kysymysten äärellä', Rolf Arnkil
Sigfrid Sirenius - Pentti Eskola.

Onko se jehovantodistajan kirja? :shock: :think2:
En uskalla lukea jos se on jehovantodistajan tippuma kirja...
Voisiko joku sanoa onko se tervehenkinen vai epäraitishenkinen kirja?

Jos on epäraitishenkinen kirja niin heitän se roskiin.
Jos on tervehenkinen niin varmaan Jumalan johdatuksessa se tippui...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu