nmn kirjoitti:Minulle se ongelma on ulkokultaisuus. Se miten valtaosa ihmisistä käyttää maskia on pelkkää ulkokultaisuutta ja tutkimustenkin mukaan vääränlainen käyttö jopa levittää koronaa. Suomessakin hurja koronatartuntojen kasvu korreloi maskisuositusten kanssa. Leea, käytätkö itse maskia täydellisesti suositusten mukaisesti (et koske muuhun kuin kuminauhoihin, joka kerta uusi pakasta vedetty maski eikä mitään taskunpohjamaskia jne)? Jos teet niinkuin suurin osa ihmisistä ja vedät näön vuoksi naamalle sen taskunpohjamaskin, niin mitä ajattelet siitä että mahdollisesti levität vaarallista tautia näyttääksesi ulos päin hyveelliseltä?
Huoh vai että oikein ulkokultaisuutta. Itse nyt vaan käytän kun en jaksa alkaa taistelemaan tällaisia asioita vastaan. Otan kyllä ihan puhtaan maskin, en taskusta vanhaa. Jonkun kerran tehnyt niin että lyhyellä matkalla olen laittanut saman puhtaaseen pussiin ja käyttänyt samaa kerran vielä kohta uudestaan. Ja olen koskenut muuhunkin kuin kuminauhaan. Mutta käsihygienia on kyllä hyvällä tasolla. Siinä tarkka selostus jos niin kovasti kiinnosti. Elämässäni on muutenkin vaikeampia asioita ja suruja tällä hetkellä kun taistella maskin käyttämistä vastaan…Toki koronan varjolla ajetaan joitakin asioita mistä en ole samaa mieltä. Enkä myöskään kaikkia rajoituksia kannata esim. ulkonaliikkumiskieltoa.
Jos itse haluat olla käyttämättä maskia niin sano myös syyt rehellisesti jos joku kysyy, äläkä vetoa terveydellisiin syihin jos sinulla ei ole esim. astmaa. Lyhyt maskin käyttäminen esim. kaupassa tai julkisessa liikenteessä tuskin kenenkään terveen terveyttä vaarantaa.
Mariini kirjoitti:Jos toista ahdistaa maskin käyttö ja toista ahdistaa maskin käyttämättömyys, niin kummanko ahdistus pitäisi huomioida?
Joskus meidän uskovien olisi hyvä olla viisaita ulkopuolella olevia kohtaan.