Houm Church homous ja naispapittaret

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Houm Church homous ja naispapittaret

ViestiKirjoittaja kalamos » 07. Maalis 2020 09:42

pekka kirjoitti:
Koska sinä nimimerkki dogmatikos arvostelet kovin sanoin muita ja aivan nimeltäkin ...

Aiotko nyt ryhtyä toimenpiteisiin
PP:n asettamiseksi porttikieltoon,
koska hän on antanut jo otsikossa
seurakunnan nimen
ja nyt myös henkilön nimen
tuon herjaavan ja panettelevan
törkyotsikon alle.
καλαμος yksi ruoko suuressa kaislameressä, jota Tuuli huojuttaa
kalamos

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Maalis 2020 10:54

Kalamos,

PP on julkaissut tuon mainitun kirjoituksensa (ja myös kirjoituksensa otsikon) tässä ketjussa mutta ylläpito ei näe hänen kirjoituksessaan (eikä kirjoituksen otsikossa) mitään väärää. Tuossa ”Houm Church”-seurakunnassa ei ole asiat hyvin niin kuin PP tuo kirjoituksessaan hyvin esille. Tämä asia on nyt loppuunkäsitelty.

Siunausta päivääsi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Totuuden puolesta » 10. Maalis 2020 20:25

Miehet ovat seurakunnan pää, mutta naiset ovat ne ketkä johtaa sinne seurakuntaan.

Nainen saa kertoa evankeliumia, koska menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, naisiakin tarvitaan tässä yhtälailla kertomaan kuinka Jumala voi heitä vahvistaa ja kuinka hekin voivat tukea toisiaan. Mielestäni mies on pappi kirkossa, Oikein. Mies on seurakunnan johtaja, Oikein. Mies on vanhemmistoveljissä, jep edelleen samaa mieltä.

Mutta nainen saa olla evankelista ja opettaa sekä toimia miehensä rinnalla. Yhdessä he ovat vahva pari vaikka mies olisikin pää.

Ja outoon kommenttiin, lisäisin. Jeesuksellaki oli pitkät hiukset. Eli miehellä saa olla pitkät hiukset, ja komea onkin jos näin on.

Jep, mutta tulin etsimään nyt uskovia ihmisiä, joiden kanssa keskustella hengellisistä asoista ja siinä tämä paikka voittaa sipapinsiemenen, jossa puhutaan vai siitä mitä kenenkin koiralle kuuluu :D
Totuuden puolesta

ViestiKirjoittaja tanu » 11. Maalis 2020 14:48

Totuuden puolesta kirjoitti:Miehet ovat seurakunnan pää, mutta naiset ovat ne ketkä johtaa sinne seurakuntaan.

Nainen saa kertoa evankeliumia, koska menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, naisiakin tarvitaan tässä yhtälailla kertomaan kuinka Jumala voi heitä vahvistaa ja kuinka hekin voivat tukea toisiaan. Mielestäni mies on pappi kirkossa, Oikein. Mies on seurakunnan johtaja, Oikein. Mies on vanhemmistoveljissä, jep edelleen samaa mieltä.

Mutta nainen saa olla evankelista ja opettaa sekä toimia miehensä rinnalla. Yhdessä he ovat vahva pari vaikka mies olisikin pää.

Ja outoon kommenttiin, lisäisin. Jeesuksellaki oli pitkät hiukset. Eli miehellä saa olla pitkät hiukset, ja komea onkin jos näin on.

Jep, mutta tulin etsimään nyt uskovia ihmisiä, joiden kanssa keskustella hengellisistä asoista ja siinä tämä paikka voittaa sipapinsiemenen, jossa puhutaan vai siitä mitä kenenkin koiralle kuuluu :D

Onko Raamatussa jokin kohta, jossa kerrotaan Jeesuksella olleen pitkät hiukset?

En muista muuta kuin, että Paavali sanoi näin: Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi; ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? (1.Kor 11:14-15)

Jumala on luonut miehen mieheksi ja naisen naiseksi ja kaikki välimuodot on tätä nykyajan hulluutta. Itseni on ainakin välillä vaikea erottaa pitkähiuksista miestä naisesta ja pitkä tukka miehellä on mielestäni lähinnä inhottava. Samoin lyhyt kynitty tukka naisella on epänaisellinen ja inhottava. Tietysti on sairauksia, jotka vievät tukan jne., mutta sen ihan eri asia.

Uskon että Jumala on tarkoittanut kuten Paavali sanoi.

Tämä foorumi on kyllä hyvä paikka keskustella uskonasioista. Harmi vaan että täällä on nykyään niin hiljaista. Muutamaa väsymätöntä
kirjoittajaa lukuunottamatta :thumbup:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Totuuden puolesta » 02. Huhti 2020 02:15

Tasan miehellä voi saa olla pitkä tukka eikä se tee hänestä mitään sairasta halveksittavaa transua tai homoa kuten täällä puhutaan!!!!!

Minun mieheni on tollaisia tylsimyksiä komeampi ja miehekkäämpi ja viehättää minua enemmän kuin lyhyttukkaiset miehet..
Plus hän on painonnostaja joten, etköhän sinäkin terveillä silmillä näkisi hänen vahvasta kehostaan että hän on mies, oli sitten edestä tai takaa herra Tanu..... xDDD

Plus, todella törkeää naurettavaa käytöstä täällä, mihin en eläessäni oo törmännyt!! Uskovaiset arvostelee toisiaan hiusten perusteella. Ei hyvää päivää. Simsonillakin oli raamatussa pitkä tukka.. jnejne. Missäs päin raamattua sitten kerrotaan että miehet olivat pitkätukkaisia tai lyhyttukkaisia??!!! Mitä väliä sillä on miltä joku näyttää!!!
Hiukset ei määritä näyttääkö nainen naiselta tai mies mieheltä.

nonii, täytyy mennä sanomaan syöpäsairaille naisystäville että helvettiin vaan ku sulla on lyhyt tukka. Vai ´pitäiskö kysyä mieheltäni lupaa puhua. xD

Minä ARVOSTAN USKOVAISIA miehiä ja naisia joilla on lyhyt tai pitkä tukka, aivan sama, jos uskoo Jeesukseen pelastajana, Jeesus rakastaa meitä sen tyylisinä kuin olemme ja mistä tulisimmekin!!<3 Jeesus ei käännytä luotaan ketään pois. Pääasia ettei harrasta samansukupuolen juttuja kenenkään kanssa. Me ainakin olemme Herran pyhittämä heteropari jota ei kenenkään lakihenkisen ääliön tarvi tulla arvostelemaan..:(

Sairasta ulkonäkö porukkaa.. ja kehtaa arvostella seurakuntia, missä ihmisille puhutaan rakkaudella ja hyväksytään se miltä toiset näyttää. Tärkeintä on ulkonäöllisesti olla siveä ja kunnioittaa muita jäseniä ja pitää itsestään huolta sekä henkisesti että fyysisesti.<3

Jep ei tää oo sen parempi keskustelupaikka ku mikää muukaan.. Samanlainen kerho missä ihmiset jokka nostaa ittensä ihmisten yläpuolelle ja ei tarvi ku hetki tutkia sisältöö niin kokee ettei sua ainakaa hyväksytä tähän porukkaan. Harvoin suutun kellekkään mutta Tanun kommentti saa kyllä pienemmästäki kiehumaan. Mutta sitä täällä tuskin kukaan tajuaa koska näimmä ootte kaikki samalla linjalla joten en oota ymmärrystä täältä.

Onneksi en sitä tarvitsekaan, pääasia että Herra on elämässämme ja auttaa aina kaikessa ja Hänelle kaikki on mahdollista ja Hän rakastaa ihmisiä tasan sen näköisinä kuin kukakin on!!
Totuuden puolesta

ViestiKirjoittaja Totuuden puolesta » 02. Huhti 2020 02:25

Okei, osa kommenteistani oli aika kiehuvia, ja pahoittelut siitä!<3

Kuitenkin loukkaannuin lähinnä, koska rakastan miehellä pitkiä hiuksia ja voin kertoa että ihailen sitä piirrettä omassa musikaalisessa kumppanissani. En koskaan käskisi häntä leikkaamaan tukkaa tai tekemään mitään, mitä hän ei ulkonäölleen halua tehdä. Olen ollut uskossa pitkään vahvasti enkä ikinä ole kokenut Herralta tästä asiasta mitään sellaista että hiusten pituudella tai ulkonäöllä olisi vaikutusta ja arvostan miestäni sellaisena kuin hän on, enkä itse pidä miehillä lyhyistä hiuksista, joka sekin on makuasia.,.

Maku on asia joka meille on myös suotu ja siksi meitä on erilaisia. Toiset tykkää tietyistä piirteistä enemmän ja on ihanaa että Herra johdattaa yhteen ihmsiä joiden piirteet kiehtovat ja uskollisuus on erittäinkin helppoa kun oma kumppani on kaikkein paras sekä sisältä että ulkoa ja kiitän siitä Herraa aina ja ikuisesti! <3

Eli mielestäni ulkonäkö voisi jättää keskustelusta kokonaan pois ja keskittyä siihen mitä ihmiset tekevät. jos on hetero eikä yritä näyttää naiselta niin minusta ei ole mitään väärää siinä. Kumppanini ainakin kammoksuu homoja ja kaikkia transuja vaikka onkin pitkä tukkainen.

Olen tavannut monta nöyrää Herran palvelija miestä, jotka kirjaimellisesti elää Sanan kautta ja ovat silti pitäneet hiuksensa pidempinä. Kyllä Herra puhuu henkoht asiasta jos sillä olisi väliä.
Totuuden puolesta

ViestiKirjoittaja Totuuden puolesta » 02. Huhti 2020 02:30

Koen kuitenkin ettei tää oo mun paikka, koska en tullut etsimään riitaa ja harmittaa, että heti ärsyttää jotkut hyökkäävät kommentit tai jotka koen hyökkääviksi tms.
Haluan säilyttää rauhan ja hyvänmielen, ja luulen ettei minua ja mielipiteitäni tällä foorumilla kaivata kyllä.:/

Teidän silmissänne en oo hyvä uskovainen:

Tykkään naisevankelistoista, tykkään hengellisestä musiikista, lähes kaikista genreistä enkä pidä Theocrasya huonona vaan parhaana bändinä jne ja sitä ette varmaan kuuntelen.

Jep Theocrasy I am biisi on mahtava ja varmasti on uskossa nekin miehet, mutta sitä tuskin kukaan uskoo täällä.

Siunausta kuitenkin kaikille tänne ja pääasia että täällä jo olevat ovat löytäneet yhteyden toisiinsa ja pitävät yhtä ja puhuvat Sanaa ja näin <3
Totuuden puolesta

ViestiKirjoittaja tanu » 02. Huhti 2020 13:18

Pyydän anteeksi, Totuuden puolesta, jos loukkasin sinua tai miestäsi mielipiteilläni.
Väitit tosin aika paljon sellaista, mitä en edes sanonut.

Nämä pitkätukkaiset miehet (Simson, Absalom, ?) elivät Vanhan Testamentin aikaan ja tuolloin
pitkät hiukset ilmeisesti oli ihan yleistä miehillä. Ainakin nasiirilupauksen tehneillä.

Paavalillakin oli ilmeisesti pitkä tukka ennen uskoon tuloa, koska oli pappislupauksen tehnyt?
Mutta Roomalaiskirjeessä Paavali kuitenkin sanoo, että "”Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi; ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi”.

Uskon että Jumala on tarkoittanut naisille pitkät hiukset ja miehille lyhyet. Mutta eipä se ole mikään "pelastuskysymys", kuten ei moni muukaan asia, mistä
turhaan uskovat riitelee. Mutta huono perustelu on se että "rakastan miehellä pitkiä hiuksia" jne. Uskon että kunnioituksesta Jumalan säätämiä asioita kohtaan on miehen hyvä leikata tukkansa lyhyeksi. Ja naisen antaa tukan kasvaa pitkäksi.

Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä. (Rm 12:1-2)

Itse teen syntiä joka päivä ja olen täysin kelvoton paska monessa asiassa. Mutta uskoani Jeesukseen en koskaan tahdo hylätä. (Jumala auta minua tässä.)

Siunausta sinulle ja läheisillesi.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Maaret » 27. Elo 2020 12:02

Miten joku voi kuvitella että Theogracy olisi uskovien bändi? Raivoisaa rämpytystä jossa ei ole rauhasta tietoakaan. Vihaa ilmentävä olemus.

Kun antaa pettää itsensä niin tulee todella petetyksi. Hevy ei ole muualta kuin syvyydestä vaikka käyttäisi mitä kauniita tai ihmisläheisiä sanoja tahansa.
Katso, minä pakenisin kauas ja yöpyisin erämaassa.
Ps. 55:7
Maaret

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu