dogmatikos kirjoitti:.
Nyt käyty keskustelu on vaikuttanut Petri Paavolan opetukseen jossain määrin. Hän on muuttanut omaa kantaansa ja opettaa, että Antikristuksen tullessa kolmanteen temppeliin lopettaa uhraamisen. Antikristus valtaa väkivaltaisesti temppelin itselleen 3,5 vuodeksi, mutta tällä kertaa temppeli ei tuhoudu vaan Antikristus saastuttaa sen.
.............
En ota mitään kantaa siihen, opettaako Paavola muuten oikein ko. artikkelissa, mutta nyt Paavolan opettaa, että Antikristus lopettaa kolmannessa temppelissä aiemmin aloitetut teuras- ja ruokauhrit. Näin ollen Paavola ei enää liittäisi Jeesusta Kristusta jakeeseen Dan 9:27, vaikka ei sitä suoraan sanonut. Itse asiassa Paavola ei siteeraa eikä edes viittaa tähän jakeeseen ollenkaan, vaikka se on aivan olennainen Raamatun ilmoitus tämän asia ymmärtämiseksi.
Koska täällä koko ajan dogmatikos on kertonut minusta asioita, jotka eivät pidä paikkaansa, niin ajattelin tuoda esille muutaman asian. En tiedä mikä on se motiivi kun pitää toisen sanomia ja ajatuksia vääntää toiseen suuntaan kuin mitä on sanottu.
En ole muuttanut kantaani Dan 9:27, sillä opetan yhä edelleen, että liiton vahvistaja on Jeesus ja kauhistuksen siivillä tuleva hävittäjä on ja oli Rooman armeija Tiituksen johdolla. En tiedä miksi luulet minun muuttaneen kantaani, sillä olen koko ajan opettanut ja uskonut Jeesuksen olevan Dan 9:27 Liiton vahvistaja, eikä tässä jakeessa kerrota mitään antikristuksesta.
Sitten minun tekstiäni, jonka olen kirjoittanut 27.5.2019: "Raamattu puhuu antikristuksesta, joka tarkoittaa persoonaa, joka on Kristusta vastaan, mutta samaan aikaan teeskentelee olevan Kristus (Messias). Koska antikristus eksyttää ja pyrkii saamaan ihmiset luulemaan, että hän olisi Messias, niin siksi hän matkii sitä mitä oikea Messias tekee.
Tästä syystä antikristus lakkauttaa kolmannen temppelin uhritoimitukset."
En todellakaan ymmärrä sellaista motiivia kun yritetään laittaa sanoja toisen suuhun tai tehdään täysin vääriä johtopäätöksiä toisesta, jotka eivät ole totta.
Sitten Lillemäestä. Lillemäe ilmoitti facebook sivuillaan 9. helmikuuta kuuden paikkakunnan kokoussarjasta Suomessa helmikuun aikana, jotka ovat jo tapahtuneet. Kirjoitin Lillemäestä, koska monia minun tuttujani on käynyt ja kävi hänen kokouksessaan. Olen saanut siitä kirjoituksesta hyvää palautetta, kun joillakin oli outoja tuntemuksia hänestä, nyt he varmistuivat siitä mikä tässä oli pielessä.
Aukkoteoriasta puhuin siksi kun sitä ehdotettiin minulle, että siitä puhuisin siinä tilaisuudessa ja se olikin todella tarpeellista. Paikalla oli muutamia aukkoteorian opin vastaanottaneita uskovia, jotka lähtivät tilaisuudesta pois hyläten aukkoteorian. Eräs henkilö oli aukkoteoriaan kallellaan mutta tilaisuuden jälkeen hänkin hylkäsi ja unohti koko aukkoteorian. Sain palautetta tilaisuuden jälkeen sähköpostiini muutenkin, että Tonin ja minun opetusteni kautta muutamat ihmiset olivat saaneet apua uskonelämäänsä ja lisää ymmärrystä.
Tuossa on neljä erilaista juutalaisten kääntämää hepreasta englantiin Dan 9:26 ja niissä jokaisessa on käytetty sanaa destroy (tuhota) liittyen Jerusalemin kaupunkiin ja temppelin tuhoamiseen, joka tapahtui vuonna 70 jKr.
Jesaja 9:26 And after the threescore and two weeks shall an anointed one be cut off, and be no more; and the people of a prince that shall come shall destroy the city and the sanctuary; but his end shall be with a flood; and unto the end of the war desolations are determined. Jewish Publication Society Bible 1917
Jesaja 9:26 And after those sixty-two weeks, the anointed one will disappear and vanish. The army of a leader who is to come will destroy the city and the sanctuary, but its end will come through a flood. Desolation is decreed until the end of war. The Israel Bible
Daniel 9:26. And after threescore and two heptads, yikaret (will be cut off) Moshiach [Yeshayah 53:8], but not for himself [Yeshayah 53:4-6,8]; and the troops of the coming nagid shall destroy the Ir and the Kodesh (Beis Hamikdash, i.e., 70.C.E.); and the end thereof shall come with a flood, and unto the end there shall be war. Desolations are determined. Orthodox Jewish Bible
Jesaja 9:26 Then, after the sixty-two weeks, Mashiach will be cut off and have nothing. The people of a prince yet to come will destroy the city and the sanctuary, but his end will come with a flood, and desolations are decreed until the war is over. Complete Jewish Bible
Dan 9:26 alkukielen tekstin mukaan puhuu selkeästi kaupungin ja temppelin tuhoamisesta. Kyseessä ei siis ollut vain temppelin saastuttaminen, vaan sen täydellinen tuhoaminen, joka tapahtui vuonna 70 jKr.
En nyt ennätä tämän enempää kirjoittamaan tähän. Jos tulevalla viikolla on aikaa saatan jotakin kirjoittaa, mutta toivoisin ettei toisen sanomisia tai opetuksia väännetä sellaiseen suuntaan, että niistä annetaan väärä todistus.
En ole riidankipeä, eikä minulla ole oikeaoppisuuden kompleksia. Toivoisin, että asioista voitaisiin keskustella ilman riitaa ja henkilöön kiinni käymistä. Jumalan siunausta sinulle toivottaen t:pp