*
Jukka kirjoitti:En ryhdy kiistelemään tällaisesta asiasta sen enempää kuin vuodenajasta jolloin Vapahtajamme syntyi. Keskiössä on tämä ilmoitus, joka Jeesuksessa toteutui: "Kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan" (Gal. 4).
Jukka, ei tarvitse kiistellä. Kirjoitin jo sinulle tämän kommentin.
vaisuliini 4.11.2019 kirjoitti:ei kyse ole juhlimisesta eikä linkissä ole juhlinnan ohje pakanakristityille.
Vastaan lyhyesti, että lehtimaja viittaa esikuvalliseen opetukseen, mikäli kuuluu meille kaikille. Kannattaisi lukea PP:n linkin.
----------------
Jukka kirjoitti:Sanon nyt vielä tämänkin, että en selittele ihmisille "kehällisiä ja toisarvoisia" asioita vaan mahdollisimman yksinkertaisesti kerron heille evankeliumin Jeesuksesta jotta he uskomalla Häneen saisivat syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän.
Niin, Jukka. Haluaisin nyt kirjoittaa, jos sopii. Että evankelioivan evankeliumin tärkeä ydinasia on julistaa, että ihmiset kääntyisivät pois synnin tieltä, saisivat synnit anteeksi ja pelastuisivat uskomalla Jeesukseen, mutta nykyään evankelioivan evankeliumin ohessa julistetaan anteeksiantoa ilman kääntymistä ja siinä anteeksiannon julistamisen ohessa hyssytetään sanomatta, että mikä synti tahansa on synniksi, jota tulee hylätä myös.
No haluaisin vielä sanoa eräästä jutusta. Jokunen aika sitten jututin ei-uskovia ihmisiä, mitä mieltä he ovat joulusta. Yksi vastasi, että se on bisnes. Toinen vastasi, että se on Jeesuksen syntymäpäivä. Siten kaikista viimeksi yksi, joka oli ei-uskova, vastasi, että joulu on valheesta. Hänen mukaan uskovat elävät siinä valheessa.

Täysin oikein vastattu häneltä.
Eli hän näkee selkeämmästi, kuin uskovat, jotka eivät näe selkeästi elävänsä siinä valheessa. Tällainen sydämen asenne "
avoimin ja tutkivin mielin" puuttuu, he pitävät kiinni siitä pitämällä siitä raamatullisena opetuksena tai he vääntävät siitä totuudeksi puolustamalla, että ympärivuotisesti voi juhlia Jeesuksen syntymäpäivää, mutta he eivät pitäneet luvan siitä, että juhlitaan ympäri vuoden läpi, mutta he juhlivat vain jouluisin, niin he osoittivat luvan rikkojiksi Herran edessä. Kristinuskon keskellä tuetaan valheellista opetusta. Ei kannata luvata sen, jos ei pysty täyttämään itse mitään ja jopa Herran edessä.
Siten myöhemmin vein evankelioivan evankeliumin ihmisille yksilöllisesti. Keskustellessani yksi tyyppi halusi kysyä minulta ja kysyi,
miksi monta uskontoa meillä on. Hän tarkoittaa vapaita suuntia kirkkoa myöten. Hän näkee vain hajaannuksen kristinuskon keskellä. Toinen taas kysyi minulta,
mikä suunta se on, jos tulee uskoon. Ja siten taas toinen kysyi,
minkä uskonsuuntaa minä edistän jne. Aina hajaannus on heidän silmien edessä nähtävissä ja evankelioiva evankeliumi tökkii hajaannuksen takia.
Kristinuskon keskellä tuetaan seurakunnattomuuden opetusta, jonka seuraukseksi on vakavan huolestuttava asia. Anteeksi, voisitko yrittää ymmärtää tämä erittäin huolestuttava asia, ja toivottavasti osaan avata ymmärrystä selittämällä omin sanoin.
Että seurakunnattomuuden opetuksen ohessa kalastetaan ihmisiä uskoon ja he liittyvät vapaisiin suuntiin, niin silti he menevät suoraan antikristuksen syliin ekumenian kautta. Ekumenian seuraukseksi on tämä valheellinen opetus seurakunnattomuudesta. Mutta ei siinä ole vielä kaikki. Kyseisen henkilön kanssa keskusteltuani mieleeni nousi Jeesuksen rukous ennen Hänen taivaaseen astumista ja aloin ymmärtää paremmin Jeesuksen rukousta, jonka mukaan evankelioivan evankeliumin kautta ihmiset eivät näkisi hajaannusta, joka on kristinuskon keskellä vapaiden suuntien ja kirkon välissä, vaan he näkisivät vain ykseyden ja he eivät enää kysyisi ihmetellen, "
miksi monta uskontoa on?".
Joh. 17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että
maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että
maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Palataan vielä siihen sydämen asenteeseen "
tutkivin ja avoimin mielin". Muutama viikko sitten yhden uskovan kanssa keskustellessani hän sanoi pitävänsä opetusta raamatullisena opetuksena, joka osoittaa vääräksi Raamatun mukaan. Se pelästytti minua ja vetäydyin tutkimaan sydäntilani rukoillen ja pyytäen varjelua siltä.
Jos pitää kiinni siitä pitämällä siitä raamatullisena opetuksena, on hengellinen sokea. Se on vakava paikka. Siksi tarvitaan sydämen asennetta "tutkivin ja avoimin mielin", sen ohessa voi tutkia, onko asia näin, niin hengellinen sokeus ei tule enää ja tällä tavalla vältytetään pois hengelliseltä sokeudelta. Se olisi tärkeintä ymmärtää.
Sen saman kyseisen uskovan kanssa tuli aina yhteisymmärryksen puutetta. Jouduin oikaisemaan oikeaan ymmärrykseen ja se alkoi vaivata minua ja siten rukoilin, että Herra paljastaisi minulle. Siten kysyin, huomasiko hän samoin, että meidän välissä tuli yhteisymmärryksen puutetta. Hän vastasi, että huomasi samoin, mutta hän paljasti ja sanoi minulle, että pitää minua toisoppisena uskovana.
Yhtäkkiä mieleeni muistui tämä Raamatun kohta Room. 12:16. Siinä varoitetaan, jos pitää itseään viisaampana, kuin vastapuolta, se estää pääsemästä yhteisymmärrykseen. Aloin ymmärtää paremmin, mitä Room. 12:16 tarkoittaa. Siinä se kehotetaan pitämään toista viisaampana, kuin itseään, niin sillä tavalla päästään yhteisymmärrykseen. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?
Room. 12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin.
Älkää olko itsemielestänne viisaita.
No mitä evankelioivaan evankeliumiin tulee; kannattaisi pitää huolen omasta sydäntilasta rukoillen ja koetellen itseään ja uskoa, onko se raamatullinen usko [2Kor. 13:5]. Samoin siitä, pidetäänkö huomaamatta itseään viisaampana, kuin vastapuolta, sillä se sokeuttaa herkästi. Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili totuudessa pyhittymistä, jonka kanssa evankelioiva evankeliumi onnistuu ykseyden kautta.
Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
En tällä kirjoituksella halua mennä kenenkään, enkä sinun henkilökohtaisuuksiin, vaan nostan esille nämä tärkeät asiat yleisesti kohdistamatta ketään. Herran rauhaa ja siunausta sinun iltaan!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.