Oikeat termit vs. väärät termit

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Oikeat termit vs. väärät termit

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 30. Loka 2019 09:30

Minä pohdin täällä idässä kristillisyyttä Kristuksessa Totuudessa niin ,että me olemme todella uudessa liitossa ja meille ei pidä sekoittaa juutalaista juhlaa tai muutakaan meidän niskaan kuin taakaksi ,jota pitää suorittaa ? Mutta moraali ja käskyt pidämme tietysti kunniassa .
Meillä on kaiken takuuna Pyhä Henki ja me saamme näin Kristuksen mielen kun vaellamme Hengessä ja me kasvamme Häneen ja me tulemme kuulemaan Hänen äänensä kun näin teemme ja me pelastumme Hänessa ja me olemme suojassa lihan haluilta ja himoilta kun Hengessä vaellamme ,mutta jos alamme ruokkimaan lihaa nin ne ajatukset tulee lihallisiksi ja tulee taakkaa monenlaista ja alamme murehtia sellaisia ,mitkä meille ei kuulu ja taakoitamme itse itsemme lihallisesti ,kun Kristus ei meitä taakoita vaan mielummin tekee meidät keveiksi Hengessä vaeltaessamme .

Juutalaiset tulevat meihin liittymään sen Jumalan lupauksen mukaan ,että Hän ei ole hyljännyt omaa kansaansa ,mutta kenenkään ei pidä alkaa sekoilemaan vanhan liiton kanssa sillä valitettavasti näkyy kristillisessä maailmassa olevan sellainen jo purkautumassa esiin ja osittain onkin jo .
Tuntuu edelleen kauhealta kun on kristityiksi itseään kutsuvia ,jotkä höpisee eläinuhreista ja voiko tyhmempää enää olla kun sellainen ,joka pilkkaa Jeesuksen täydellistä verta .Siitä ei ole sitten pitkä matka varmaan kun mukana on vanhanliiton juutalaiset tavat ,jotka ei kuulu meille.

Uuden liiton pappeus ja ylipappi on sellainen asia ,mikä kertoo paljon ja pitäisi karsia monta harhaluuloa pois kun syvällisesti lukee raamatusta tuon asian ja merkityksen . Tällaista pohdintaa siis täällä idässä .
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Loka 2019 11:23

*
Kristillisyys on kirkkomuodossa vääristynyt, jonka mukaan helluntaijuhla ja lehtimajanjuhla ei kuulu meille.

Se ei ymmärrä, koska nämä kolme pääjuhlaa (helluntaijuhla, pääsiäinen ja lehtimajanjuhla) ovat Jeesuksen varjokuvat, eli sisältö ja merkitys.

En tarkoita, että pitäisi mennä takaisin vanhan liiton alle juhlimaan, vaan ne pääjuhlat on Jeesuksen varjokuvat, eli sisältö ja merkitys.

Emme tokihan kallistu juutalaisten vanhan liiton puolelle, emmekä myös kirkkomuodossa olevan kristillisyyden puolelle, vaan Raamatun mukaiselle puolelle. Se on se suora ja tasainen tie, jolla tulee kulkea. *vaisu hymy*
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 02. Marras 2019 12:13

vaisuliini kirjoitti:*
Kristillisyys on kirkkomuodossa vääristynyt, jonka mukaan helluntaijuhla ja lehtimajanjuhla ei kuulu meille.

Se ei ymmärrä, koska nämä kolme pääjuhlaa (helluntaijuhla, pääsiäinen ja lehtimajanjuhla) ovat Jeesuksen varjokuvat, eli sisältö ja merkitys.

En tarkoita, että pitäisi mennä takaisin vanhan liiton alle juhlimaan, vaan ne pääjuhlat on Jeesuksen varjokuvat, eli sisältö ja merkitys.

Emme tokihan kallistu juutalaisten vanhan liiton puolelle, emmekä myös kirkkomuodossa olevan kristillisyyden puolelle, vaan Raamatun mukaiselle puolelle. Se on se suora ja tasainen tie, jolla tulee kulkea. *vaisu hymy*

Luulenpa ettei pakanoille Uudessa Liitossa kuulu VT:ssa juutalaisille Mooseksen laissa määrätyt juhlapäivät ja juhla-ajat. Helluntai-, pääsiäis- ja lehtimajajuhlat olivat varjokuvaa tulevasta, mutta todellisuus on nyt Kristuksessa -ei enää varjokuvissa.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Marras 2019 14:22

Jukka kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*

Luulenpa ettei pakanoille Uudessa Liitossa kuulu VT:ssa juutalaisille Mooseksen laissa määrätyt juhlapäivät ja juhla-ajat. Helluntai-, pääsiäis- ja lehtimajajuhlat olivat varjokuvaa tulevasta, mutta todellisuus on nyt Kristuksessa -ei enää varjokuvissa.

Kysyn, Jukka, oletko lukenut PP:n linkkiä, joka kertoo lehtimajanjuhlasta. https://www.kotipetripaavola.com/jeesuksensyntymajalehtimajanjuhla.html#3

Ajattelen kertoa sinulle, että Uudessa Testamentissa ei kehota noudattamaan kirkollisia juhlapäiviä, koska alkuseurakunnan apostolit eivät viettäneet nämä juhlapäivät mitään. Ne tuli astumaan voimaan vasta apostolien kuoleman jälkeen. Kun luvatun Messiaan löytäneet juutalaiset eivät vietä nämä kristilliset eli kirkolliset juhlapäivät.

Minua kiinnostaa Raamatun vapauttava totuus - ojennukseksi Raamatun Kristusta kohtaan, eikä minua kiinnosta kristillinen vuosikalenteri, joka on kirkkomuodossa, eikä rabbinistinen vuosikalenteri (Ilman Messiasta), vaan niiden välissä Raamatun viittaama tie, joka on se keskellä, johon katseet tulisi suunnistaa pyrkien päästä totuuteen. :)

Tuhatvuotisessa valtakunnassa juhlitaan kaikki maailman ihmiset sitä samaa lehtimajanjuhlaa, eli se on kaikkien kansojen suuri ilon ja pelastuksen juhla sekä Jeesuksen syntymäjuhla. Ei tarkoitus loukata sinua, enkä halua loukata, mutta minun on pakko kertoa siitä jutusta. Niin minä huomasin, että hepreankieltä osaavien uskovien ja osaattomien uskovien välissä syntyi törmättäviä opetuksia siitä asiasta, jos olet huomannut samaa, kuin minä.

Niin minä haluaisin vielä kertoa sinulle yhden jutun, jos sopii. Että minä keskustelin yhden tyypin kanssa, niin keskustellessani hän sanoi pitävänsä jotain asiaa raamatullisena opetuksena ja pitää siitä yhä kiinni, joka osoittaa vääräksi Raamatun kohdalla, niin se pelästytti minua ja siten tutkin sydäntilani rukoillen varjelua pois hengelliseltä sokeudelta.

En halua olla samanlainen, kuin vastapuoli, joka pitää jääräpäisesti kiinni asasta, joka osoittaa väärältä Raamatun mukaan. Siksi minä olen varovainen ja tutkin Raamattua rukoillen viisautta ja ymmärrystä ja etsien Herran tahtoa, mitä Hän tahtoo opettaa minulle Raamatun kautta. Se on parempi, kuin olla hengellisesti sokea uskova. Ymmärrätkö, mitä yritän sanoa? Tällä kirjoituksellani en tarkoita sinua, vaan yleensä.

Luvatun Messiaan löytäneillä juutalaisilla ja pakanakristityillä ei ole mitään erotusta toisistaan, vaan kaikki on yhteistä ja kaikki on Kristuksessa, sanoo Raamattu. Ei kirkkomuodossa oleva kristinusko voi olla yhteistä luvatun Messiaan löytäneiden juutalaisten kanssa, eikä rabbinistinen uskontie ole yhteistä pakanakristittyjen kanssa, vaan Raamatun viittaama uskontie. Mutta mikä se on? Että apostolinen usko.

Haluaisin sanoa vielä, mitä olen huomannut, jos sopii. Kristinuskoa omistaneet uskovat vierastavat sitä apostolista uskoa. Se minua ihmetyttää. Miten sinä? :) Kiinnostaisi tietää mielipiteesi apostolisesta uskosta, jos sopii. :) Voimia ja siunausta sinun päivään!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Marras 2019 19:20

vaisuliini kirjoitti:Kysyn, Jukka, oletko lukenut PP:n linkkiä, joka kertoo lehtimajanjuhlasta. https://www.kotipetripaavola.com/jeesuksensyntymajalehtimajanjuhla.html#3

En ole lukenut (en vietä juutalaisille määrättyjä juhla-aikoja).

Vaisuliini kirjoitti:Ajattelen kertoa sinulle, että Uudessa Testamentissa ei kehota noudattamaan kirkollisia juhlapäiviä...

Hyvä sitten, sillä en ole niitä koskaan noudattanutkaan. Toki tiedän ja tunnen uskovaisia, jotka elävät kaikenlaisten käskyjen ja sääntöjen alla ja se on tavattoman työlästä.

Meidän tulee päästä varjoista todellisuuteen, ihmisten opeista ja tavoista Jumalan Pojan tuntemiseen. Nämä hengelliset asiat ovat yksinkertaisia -lapsikin voi niitä ymmärtää. Jumalan tie on suora, mutta ihminen tekee sen mutkaiseksi. Meidän ei tarvitse ymmärtää alkukieliä voidaksemme oppia tuntemaan Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisesti. Jos meillä ei ole tätä omakohtaista Jeesuksen tuntemista -minä Hänessä ja Hän minussa- niin emme kestä loppuun asti, emme myöskään jos luovumme Hänen sanastaan.

Raamatussa opetetaan: "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika" [2.Joh. 1:9]. Kristuksen opissa pysyminen ei ole vaikea asia sillä se on aivan yksinkertaisesti Jumalan evankeliumissa pysymistä, Jeesuksen lunastustekoon uskossa turvautumista.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Marras 2019 18:29

*
Jukka kirjoitti:En ole lukenut
Suosittelen lämpimästi lukemaan sitä, ei kyse ole juhlimisesta eikä linkissä ole juhlinnan ohje pakanakristityille. :) Haluaisin kertoa vielä siitä linkistä sinulle, jos sinulle sopii. Siitä linkkiä lukiessani olin täysin yllättynyt ja liikuttunut, että Jumala valmisti lehtimajanjuhlaa ajatellen myös pakanoita, mikäli liittyy pelastukseen ja Jeesukseen. En osaa ilmaistaa kertoakseni siitä itse omin sanoin, mutta sinun olisi hyvä lukea itse kans. :thumbup:

Jukka kirjoitti:Meidän tulee päästä varjoista todellisuuteen, ihmisten opeista ja tavoista Jumalan Pojan tuntemiseen. Nämä hengelliset asiat ovat yksinkertaisia -lapsikin voi niitä ymmärtää. Jumalan tie on suora, mutta ihminen tekee sen mutkaiseksi. Meidän ei tarvitse ymmärtää alkukieliä voidaksemme oppia tuntemaan Jeesuksen Kristuksen henkilökohtaisesti. Jos meillä ei ole tätä omakohtaista Jeesuksen tuntemista -minä Hänessä ja Hän minussa- niin emme kestä loppuun asti, emme myöskään jos luovumme Hänen sanastaan.

Raamatussa opetetaan: "Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika" [2.Joh. 1:9]. Kristuksen opissa pysyminen ei ole vaikea asia sillä se on aivan yksinkertaisesti Jumalan evankeliumissa pysymistä, Jeesuksen lunastustekoon uskossa turvautumista.

Niin, samaa mieltä, Jukka. Mutta kyse on vääristymisestä, joka on levitetty ja iskotettu pakanakristittyjen keskellä. On vastuu nostaa esille totuuden. Esimerkki joulu ei ole Jeesuksen syntymäpäiväjuhla. Sen takia pakanakristityt on erotettu pois totuudesta, joka kuuluu pakanakristityille myös, että Jeesus on syntynyt lehtimajanjuhlan aikaan.

Kristinuskon mukaan se ei kuulu pakanakristityille ja se valhe on jo iskotettu pakanakristittyihin. Niin siksi on vastuu nostaa esille se totuus. Koska Kristuksessa me kaikki olemme yhtä, eli emme ole erotettu toisistamme. Meillä on sama Herra, jota me seuraamme. On aika kertoa totuus pakanakristityille, että Kristuksessa kaikki on yhtä.

Lehtimajanjuhla on lohdullinen sanoma, joka kuuluu pakanoille. Näytän sinulle lohdullisen kohdan PP:n linkistä.

PP kirjoitti:Lehtimajat tuli rakentaa muun muassa öljypuun oksista sekä metsäöljypuun oksista. Tämä on esikuvallinen sanoma, joka kertoo sen että Jumala yhdistää yhdeksi niin israelilaiset kuin pakanatkin uskon kautta Messias Herraan Jeesukseen. Raamatun esikuvallisen ja profeetallisen sanoman valossa on selvää, että Jeesus syntyi lehtimajanjuhlan aikana, sillä Hänessä israelilaiset ja pakanat tulevat yhdistymään, niin kuin öljypuun sekä metsäöljypuun oksat yhdistyivät toisiinsa lehtimajoissa.

;gladly: :hearts: :bible:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 05. Marras 2019 09:18

Se ,mitä meille on asetettu tai pydetty on ehtoollinen ja sen vietto Kuninkaan muistoksi .Siinä on sitä kaunista ja harrasta asiaa ,joka on meille annettu.
Muuten Kristus on kaiken täyttymys .
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Marras 2019 11:47

vaisuliini kirjoitti:Kristinuskon mukaan se [lehtimajajuhla] ei kuulu pakanakristityille ja se valhe on jo iskotettu pakanakristittyihin. Niin siksi on vastuu nostaa esille se totuus.... Lehtimajanjuhla on lohdullinen sanoma, joka kuuluu pakanoille.

En ryhdy kiistelemään tällaisesta asiasta sen enempää kuin vuodenajasta jolloin Vapahtajamme syntyi. Keskiössä on tämä ilmoitus, joka Jeesuksessa toteutui: "Kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan" (Gal. 4).

Totean nyt kuitenkin, että lehtimajajuhla mainitaan Raamatussa 20 kertaa ja Mooseksen laissa annetaan ohjeet sen viettämiselle. Uudessa Liitossa ei mainita tätä juhlaa kertaakaan, mutta juutalaisuuteen sen juhliminen kuului. Raamatussa kohdassa Joh. 7:2 mainitaan lehtimajajuhla ja silloin elettiin vielä lain aikaa ja Jeesus oli -kuten yllä raamatunpaikassa opetetaan- "lain poika", lain alaiseksi syntynyt.

Sanon nyt vielä tämänkin, että en selittele ihmisille "kehällisiä ja toisarvoisia" asioita vaan mahdollisimman yksinkertaisesti kerron heille evankeliumin Jeesuksesta jotta he uskomalla Häneen saisivat syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän.

"Minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan... näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet" (1.Kor. 15:3,4,11).

Pyrin siihen, että jokainen evankeliumin kuullut ihminen voisi 'yksikkömuodossa' tunnustaa uskonsa ristillä edestään kuolleeseen Jeesukseen Jesajan kirjan (53:5) sanoin:

Jeesus on haavoitettu minun rikkomusteni tähden,
runneltu minun pahojen tekojeni tähden.
Rangaistus oli Hänen päällänsä, että minulla rauha olisi,
ja Hänen haavojensa kautta minä olen parannettu.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Marras 2019 20:37

*
Jukka kirjoitti:En ryhdy kiistelemään tällaisesta asiasta sen enempää kuin vuodenajasta jolloin Vapahtajamme syntyi. Keskiössä on tämä ilmoitus, joka Jeesuksessa toteutui: "Kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, lunastamaan lain alaiset, että me pääsisimme lapsen asemaan" (Gal. 4).

Jukka, ei tarvitse kiistellä. Kirjoitin jo sinulle tämän kommentin.
vaisuliini 4.11.2019 kirjoitti:ei kyse ole juhlimisesta eikä linkissä ole juhlinnan ohje pakanakristityille.

Vastaan lyhyesti, että lehtimaja viittaa esikuvalliseen opetukseen, mikäli kuuluu meille kaikille. Kannattaisi lukea PP:n linkin.
----------------

Jukka kirjoitti:Sanon nyt vielä tämänkin, että en selittele ihmisille "kehällisiä ja toisarvoisia" asioita vaan mahdollisimman yksinkertaisesti kerron heille evankeliumin Jeesuksesta jotta he uskomalla Häneen saisivat syntinsä anteeksi ja iankaikkisen elämän.

Niin, Jukka. Haluaisin nyt kirjoittaa, jos sopii. Että evankelioivan evankeliumin tärkeä ydinasia on julistaa, että ihmiset kääntyisivät pois synnin tieltä, saisivat synnit anteeksi ja pelastuisivat uskomalla Jeesukseen, mutta nykyään evankelioivan evankeliumin ohessa julistetaan anteeksiantoa ilman kääntymistä ja siinä anteeksiannon julistamisen ohessa hyssytetään sanomatta, että mikä synti tahansa on synniksi, jota tulee hylätä myös. :shh:

No haluaisin vielä sanoa eräästä jutusta. Jokunen aika sitten jututin ei-uskovia ihmisiä, mitä mieltä he ovat joulusta. Yksi vastasi, että se on bisnes. Toinen vastasi, että se on Jeesuksen syntymäpäivä. Siten kaikista viimeksi yksi, joka oli ei-uskova, vastasi, että joulu on valheesta. Hänen mukaan uskovat elävät siinä valheessa. :wtf: :shock: Täysin oikein vastattu häneltä. :wise3:

Eli hän näkee selkeämmästi, kuin uskovat, jotka eivät näe selkeästi elävänsä siinä valheessa. Tällainen sydämen asenne "avoimin ja tutkivin mielin" puuttuu, he pitävät kiinni siitä pitämällä siitä raamatullisena opetuksena tai he vääntävät siitä totuudeksi puolustamalla, että ympärivuotisesti voi juhlia Jeesuksen syntymäpäivää, mutta he eivät pitäneet luvan siitä, että juhlitaan ympäri vuoden läpi, mutta he juhlivat vain jouluisin, niin he osoittivat luvan rikkojiksi Herran edessä. Kristinuskon keskellä tuetaan valheellista opetusta. Ei kannata luvata sen, jos ei pysty täyttämään itse mitään ja jopa Herran edessä.

Siten myöhemmin vein evankelioivan evankeliumin ihmisille yksilöllisesti. Keskustellessani yksi tyyppi halusi kysyä minulta ja kysyi, miksi monta uskontoa meillä on. Hän tarkoittaa vapaita suuntia kirkkoa myöten. Hän näkee vain hajaannuksen kristinuskon keskellä. Toinen taas kysyi minulta, mikä suunta se on, jos tulee uskoon. Ja siten taas toinen kysyi, minkä uskonsuuntaa minä edistän jne. Aina hajaannus on heidän silmien edessä nähtävissä ja evankelioiva evankeliumi tökkii hajaannuksen takia.

Kristinuskon keskellä tuetaan seurakunnattomuuden opetusta, jonka seuraukseksi on vakavan huolestuttava asia. Anteeksi, voisitko yrittää ymmärtää tämä erittäin huolestuttava asia, ja toivottavasti osaan avata ymmärrystä selittämällä omin sanoin.

Että seurakunnattomuuden opetuksen ohessa kalastetaan ihmisiä uskoon ja he liittyvät vapaisiin suuntiin, niin silti he menevät suoraan antikristuksen syliin ekumenian kautta. Ekumenian seuraukseksi on tämä valheellinen opetus seurakunnattomuudesta. Mutta ei siinä ole vielä kaikki. Kyseisen henkilön kanssa keskusteltuani mieleeni nousi Jeesuksen rukous ennen Hänen taivaaseen astumista ja aloin ymmärtää paremmin Jeesuksen rukousta, jonka mukaan evankelioivan evankeliumin kautta ihmiset eivät näkisi hajaannusta, joka on kristinuskon keskellä vapaiden suuntien ja kirkon välissä, vaan he näkisivät vain ykseyden ja he eivät enää kysyisi ihmetellen, "miksi monta uskontoa on?".

Joh. 17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
23 minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.

Palataan vielä siihen sydämen asenteeseen "tutkivin ja avoimin mielin". Muutama viikko sitten yhden uskovan kanssa keskustellessani hän sanoi pitävänsä opetusta raamatullisena opetuksena, joka osoittaa vääräksi Raamatun mukaan. Se pelästytti minua ja vetäydyin tutkimaan sydäntilani rukoillen ja pyytäen varjelua siltä.

Jos pitää kiinni siitä pitämällä siitä raamatullisena opetuksena, on hengellinen sokea. Se on vakava paikka. Siksi tarvitaan sydämen asennetta "tutkivin ja avoimin mielin", sen ohessa voi tutkia, onko asia näin, niin hengellinen sokeus ei tule enää ja tällä tavalla vältytetään pois hengelliseltä sokeudelta. Se olisi tärkeintä ymmärtää.

Sen saman kyseisen uskovan kanssa tuli aina yhteisymmärryksen puutetta. Jouduin oikaisemaan oikeaan ymmärrykseen ja se alkoi vaivata minua ja siten rukoilin, että Herra paljastaisi minulle. Siten kysyin, huomasiko hän samoin, että meidän välissä tuli yhteisymmärryksen puutetta. Hän vastasi, että huomasi samoin, mutta hän paljasti ja sanoi minulle, että pitää minua toisoppisena uskovana. :wtf: :shock:

Yhtäkkiä mieleeni muistui tämä Raamatun kohta Room. 12:16. Siinä varoitetaan, jos pitää itseään viisaampana, kuin vastapuolta, se estää pääsemästä yhteisymmärrykseen. Aloin ymmärtää paremmin, mitä Room. 12:16 tarkoittaa. Siinä se kehotetaan pitämään toista viisaampana, kuin itseään, niin sillä tavalla päästään yhteisymmärrykseen. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan?

Room. 12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

No mitä evankelioivaan evankeliumiin tulee; kannattaisi pitää huolen omasta sydäntilasta rukoillen ja koetellen itseään ja uskoa, onko se raamatullinen usko [2Kor. 13:5]. Samoin siitä, pidetäänkö huomaamatta itseään viisaampana, kuin vastapuolta, sillä se sokeuttaa herkästi. Ennen taivaaseen astumista Jeesus rukoili totuudessa pyhittymistä, jonka kanssa evankelioiva evankeliumi onnistuu ykseyden kautta.

Joh. 17:17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.

19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.

En tällä kirjoituksella halua mennä kenenkään, enkä sinun henkilökohtaisuuksiin, vaan nostan esille nämä tärkeät asiat yleisesti kohdistamatta ketään. Herran rauhaa ja siunausta sinun iltaan!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Marras 2019 03:26

Kuulehan Vaisuliini!
Kanssasi on vaikeaa saada syntymään keskustelua, koska lähes kaikki tekstisi ovat lainauksia muilta. Minulle on syntynyt sellainen mielikuva ettei Sinulla ole juuri lainkaan omia näkemyksiä näistä hengellisistä asioista. Lähes kaikki on muilta lainattua. Tuolla tavalla et saa syntymään hedelmällistä keskustelua. vaan pikemminkin karkotat foorumilta pois niitä, jotka haluaisivat virittää keskustelua.

Mitä tulee tuohon joulun traditioon, niin miksi sitä pitäisi pitää niin voimakkaasti esillä. Tiedämme Jeesuksen syntymän 3-4 vuoden tarkkuudella ja Hän todennäköisesti syntyi syksyllä. Miksi siitä on tehtävä suuri numero? Tärkeää on se, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan ja että Hän kuoli Golgatalla syntiuhrinamme. Hän sovitti meidät pyhän Jumalan kanssa. Tätä tulee pitää esillä (ja sitä minä pidän esillä) ja suositella Jeesusta jokaiselle ihmiselle syntisen ainoana Pelastajana ja Vapahtajana. Et kai Sinäkään Vaisuliini rupea selittämään tapaamillesi ihmisille joulun sijoittumista kalenterivuoteen tai lehtimajajuhlien merkitystä? Raamatussa ei ole yhtään kohtaa jossa apostolit tai alkuseurakunta tuollaisia asioita selitti ihmisille vaan he julistivat Jumalan Pojan evankeliumia. Tämän pitää tulla Sinulle ja meille kaikille selväksi jos haluamme voittaa syntisiä ja kadotukseen meneviä ihmispoloisia anteeksiantamukseen ja taivastielle.

Tämä kannanottoni voi kirvellä, mutta kirjoitin sen meidän kaikkien parhaaksi. Herran Jeesuksen armo kanssasi ja kaikkien kanssa, jotka huutavat avukseen Jeesuksen nimeä.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu