Uskovien yhteydestä ykseyteen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovien yhteydestä ykseyteen

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Maalis 2018 19:29

Ariel kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Yhteys Herrassa on jotain sanojen tuolla puolen. Jeesus itse on se Sana, joka yhdistää, vaikka selittäisimme asiat kukin tavallamme.

Toisaalta ajattelen, että tuntemuksista huolimatta me kaikki uskovat OLEMME yhtä Herrassa. Ei auta käden sanoa, että jalka ei kuulu ruumiiseen.

Hienosti sanottu! Ajattele vielä, miten kauheaa olisi jos Jeesus vaatisi meiltä täydellistä samanmielisyyttä hänen kanssa niin että hyväksyisi meidät ruumiinsa jäseniksi. Eihän kukaan meistä silloin siihen pääsisi! Me voidaan vain arvella kuinka erimielisiä Jeesus hyväksyykään jäseniksi, mutta minun arveluni on että sieltä saattaa löytyä sellaisia jotka ovat hyvinkin monessa asiassa sivussa totuudesta. Ja ulkoupuolelta ehkä löytyy tosi oikeaoppisia. Raamatun lehdiltä minä ainakin luen, että yhteys meidän kanssa on tärkeintä Jumalalle eikä se kuinka paljon ollaan oikeassa tai väärässä. Eikö sen pitäisi olla sitten meillekin tärkeintä toistemme kanssa?

Aamu-Usva ja Ariel: Entäs Jehovan todistajat? Pidättekö heitäkin ihan tavallisina kristittyinä, siskoina ja veljinä, vaikka heillä on kaikenlaisia harhaoppeja ja Jeesuksen jumaluus on riisuttu pois, ja he opettavat ja uskovat että Herra Jeesus Kristus olisi "arkkienkeli Mikael" jne.

Jumalan sana sanoo:

Gal. 1:9

Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

Tuosta tänään väännettiin kadulla erään vanhemman Jehovan todistajamiehen kanssa ja kutsuin hänet luokseni puhumaan tuosta asiasta tarkemmin. Saa nähdä soittaako ja tuleeko sitten käymään ja juttelemaan kanssani kahvikupin äärellä (hän lupasi kyllä soittaa ja tulla käymään). Sanoin että hänen on tultava yksin ja jos soittaa minulle niin aion sanoa vielä senkin ettei saa ottaa mukaan heidän "omaa raamattuaan" koska tiedän että sitä on muutettu tukemaan heidän harhaoppejaan.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Maalis 2018 19:52

Minä en voi sanoa ryhmästä nimeltä Jehovan todistajat paljoakaan. Heidänkin joukossaan voi olla Kristuksen ruumiin jäseniä, jotka uskovat Jeesukseen. En pidä Jehovan todistajia homogeenisena ryhmänä. Haluan nähdä ihmiset aina yksilöinä. Sillä tavalla olen länsimaisen individualismin kasvatti.

Hienoa Pekka, että olit tutustunut kaupungilla uuteen ihmiseen. On aina mukavaa tutustua ja perehtyä siihen mitä toinen ihminen sydämessään ajattelee hengellisistä asioista. Jehovan todistajat ovat ihan samanlaisia kuin muutkin. Monet kaipaavat myös päästä rakentamaan hengellistä turvaverkkoa järjestön ulkopuolella. Me uskovat vain niin usein pelotamme heidät pois ennakkoluuloinemme.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2018 21:19

*
Mitä jehovantodistajiin tulee; tässä olisi Raamatun kohta. Suosittelisin lukemaan tuota linkkiä läpi ja huolellisesti - ajatuksen kanssa rukoillen. ;gladly:

2Joh. 1:9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Maalis 2018 21:40

Minusta ei voi sanoa, että Jehovan todistajat ovat tuollaisia ja helluntailaiset tällaisia. Kaikki luterilaiset eivät ajattele samalla tavalla eivätkä kaikki "seurakuntien" ulkopuolella olevat uskovat ole samanlaisia. Ryhmäajattelu on kuvan tekemistä jostain ihmisestä tuon ryhmän perusteella ja sellaisena henkilöön katsomista.

Ennakkoasenteiden kautta on hyvin vaikea lähteä tutustumaan ihmiseen aidosti. Minä ajattelin ennen Jehovan todistajista sellaisena ryhmänä. Rukoilin kuitenkin että Jumala opettaisi suhtautumaan heihin oikein. Sitten tutustuin ihmiseen joka oli Jehovan todistaja ja meistä tuli parhaat ystävät. Sittemmin hän on eronnut järjestöstä, mutta hänessä ensimmäistä kertaa löysin ihmisen Jehovan todistajuuden takaa.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2018 21:44

*
Jehovan todistajat kieltävät Jeesuksen Jumaluuden ja heillä on oma uuden maailman käännös, joka on tulkittu teologisesti inhiillisen ihmisten viisauden varassa, eikä Pyhässä Hengessä. Minä olen pitänyt yhteyden yhden jehovantodistajan opettajan kanssa mesessä, skypessä ja s-postilla noin 4 vuotta. Sain hänet kiinni muutaman kerran siinä jehovantodistajien opissa, vaikka hän on itse opettaja ja lopultakin hän tunnusti minulle sanomalla, ettei pysty elämään ilman jehovantodistajien tukiverkostoa. :wtf: :cry: Hän sanoi minulle myös, että valitsee mieluummin tukiverkoston, vaikka hän tietää, että on itse harhalla. :cry:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2018 21:49

*
Tuota linkkiä olisi hyvä lukea ensin läpi ajatuksen kanssa rukoillen ja huolellisesti. Minä annoin tuon linkin eräälle uskonsiskolle. Hän luki sen läpi ja kiitti minua tuosta linkistä. Me elämme tässä lopunajassa joten antautukaamme totuudelle pyhittyäksemme, niin väärät istutukset puhdistetaan pois sydämestämme ja saamme nähdä väkevää ja todellista herätystä, joka tapahtuu ykseyden kautta. Minä halajan halulla todellista herätystä niin suostun antautumaan totuudelle pyhitykseksi.

:hearts: :bible:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Maalis 2018 21:52

On inhimillistä ja ymmärrettävää pitäytyä siihen omaan tukiverkostoonsa.

Kaikki vartiotorniseuran jäsenet eivät kiellä sydämessään Jeesuksen jumaluutta. Jehovan todistajat saavat lukea myös muita Raamatun käännöksiä ja jotkut lukevat enemmänkin muita käännöksiä. Uskon kuitenkin että jopa 92 kirkkoraamatusta voi löytää evankeliumin.

Miksi sinä Vaisuliini yrität "saada jonkun kiinni" väärästä opista? Olisi ehkä hyödyllisempää yrittää ymmärtää toista ihmistä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Maalis 2018 22:01

*
Aamu-Usva, oli ne jutut, mitkä eivät ole linjoilla Raamatun kanssa. En yrittänyt käräyttää vaan keskustellessani sain hänet kiinni siinä opissa, jossa hän tajusi olevan harhassa. Älä käsitä minut väärin. Hän on mukavantuntuinen ja ystävällinen mies, mutta tunnusti olevan harhassa kun jäi kiinni siinä väärässä opissa. Hän tietää myös, että autoin häntä löytämään totuuden. :bible:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Ariel » 07. Maalis 2018 01:39

pekka kirjoitti:
Ariel kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Yhteys Herrassa on jotain sanojen tuolla puolen. Jeesus itse on se Sana, joka yhdistää, vaikka selittäisimme asiat kukin tavallamme.

Toisaalta ajattelen, että tuntemuksista huolimatta me kaikki uskovat OLEMME yhtä Herrassa. Ei auta käden sanoa, että jalka ei kuulu ruumiiseen.

Hienosti sanottu! Ajattele vielä, miten kauheaa olisi jos Jeesus vaatisi meiltä täydellistä samanmielisyyttä hänen kanssa niin että hyväksyisi meidät ruumiinsa jäseniksi. Eihän kukaan meistä silloin siihen pääsisi! Me voidaan vain arvella kuinka erimielisiä Jeesus hyväksyykään jäseniksi, mutta minun arveluni on että sieltä saattaa löytyä sellaisia jotka ovat hyvinkin monessa asiassa sivussa totuudesta. Ja ulkoupuolelta ehkä löytyy tosi oikeaoppisia. Raamatun lehdiltä minä ainakin luen, että yhteys meidän kanssa on tärkeintä Jumalalle eikä se kuinka paljon ollaan oikeassa tai väärässä. Eikö sen pitäisi olla sitten meillekin tärkeintä toistemme kanssa?

Aamu-Usva ja Ariel: Entäs Jehovan todistajat? Pidättekö heitäkin ihan tavallisina kristittyinä, siskoina ja veljinä, vaikka heillä on kaikenlaisia harhaoppeja ja Jeesuksen jumaluus on riisuttu pois, ja he opettavat ja uskovat että Herra Jeesus Kristus olisi "arkkienkeli Mikael" jne.

Jumalan sana sanoo:

Gal. 1:9

Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

Tuosta tänään väännettiin kadulla erään vanhemman Jehovan todistajamiehen kanssa ja kutsuin hänet luokseni puhumaan tuosta asiasta tarkemmin. Saa nähdä soittaako ja tuleeko sitten käymään ja juttelemaan kanssani kahvikupin äärellä (hän lupasi kyllä soittaa ja tulla käymään). Sanoin että hänen on tultava yksin ja jos soittaa minulle niin aion sanoa vielä senkin ettei saa ottaa mukaan heidän "omaa raamattuaan" koska tiedän että sitä on muutettu tukemaan heidän harhaoppejaan.

Minulle esittämääsi kysymykseen vastaan, että jos toinen uskoo jehovan todistajien opetuksiin kirjaimellisesti, ei ehkä ole yhteistä perustaa niin että voisi sanoa olevansa saman Kristuksen ruumiin jäseniä. Mutta olen myös varovainen sanomaan kenestäkään lopullista arviota, koska eihän kai raamatusta mitenkään suoraan tule selväksi että johonkin järjestöön kuuluminen pelkästään erottaisi ihmisen Kristuksesta. Omien kokemusteni mukaan kuitenkin jehovan todistajat ovat itse paljon kärkkäämpiä tekemään erotuksen minun ja heidän välillä, oikeastaan kun muistelen niin joka ainoa kohtaamani jehovan todistaja on ollut sellainen.
Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat (Ps.86:5)
Ariel

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 07. Maalis 2018 10:21

Jos puhutaan evankeliumista niin on helppo huomata ,kuinka paljon on maailmassa niitä "rinnakkaisevankeliumeja eli on hieman Totuutta ja sitten on ihan muuta jotain sellaista oman lahkon leimallista toimintaa ,jolla tunnistetaan oma omaksi .Se Totuus ,joka on kuitenkin helppo ja yksinkertainen ja kevyt kantaa on muutettu joksikin muuksi ...Miksi ?

Vastaus kuuluu aikanaan siellä viimeisellä tuomiolla ....emmekö sinun nimissäsi ?? ja vastaus on ,,,,,en tunne teitä.
Peruskysymys kaikessa on se ,että ....Onko Pyhä Henki ihmisessä ja srk ssa vai eikö ole .
MrKerimäki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu