Ariel kirjoitti:Aamu-Usva kirjoitti:Yhteys Herrassa on jotain sanojen tuolla puolen. Jeesus itse on se Sana, joka yhdistää, vaikka selittäisimme asiat kukin tavallamme.
Toisaalta ajattelen, että tuntemuksista huolimatta me kaikki uskovat OLEMME yhtä Herrassa. Ei auta käden sanoa, että jalka ei kuulu ruumiiseen.
Hienosti sanottu! Ajattele vielä, miten kauheaa olisi jos Jeesus vaatisi meiltä täydellistä samanmielisyyttä hänen kanssa niin että hyväksyisi meidät ruumiinsa jäseniksi. Eihän kukaan meistä silloin siihen pääsisi! Me voidaan vain arvella kuinka erimielisiä Jeesus hyväksyykään jäseniksi, mutta minun arveluni on että sieltä saattaa löytyä sellaisia jotka ovat hyvinkin monessa asiassa sivussa totuudesta. Ja ulkoupuolelta ehkä löytyy tosi oikeaoppisia. Raamatun lehdiltä minä ainakin luen, että yhteys meidän kanssa on tärkeintä Jumalalle eikä se kuinka paljon ollaan oikeassa tai väärässä. Eikö sen pitäisi olla sitten meillekin tärkeintä toistemme kanssa?
Aamu-Usva ja Ariel: Entäs Jehovan todistajat? Pidättekö heitäkin ihan tavallisina kristittyinä, siskoina ja veljinä, vaikka heillä on kaikenlaisia harhaoppeja ja Jeesuksen jumaluus on riisuttu pois, ja he opettavat ja uskovat että Herra Jeesus Kristus olisi "arkkienkeli Mikael" jne.
Jumalan sana sanoo:
Gal. 1:9
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Tuosta tänään väännettiin kadulla erään vanhemman Jehovan todistajamiehen kanssa ja kutsuin hänet luokseni puhumaan tuosta asiasta tarkemmin. Saa nähdä soittaako ja tuleeko sitten käymään ja juttelemaan kanssani kahvikupin äärellä (hän lupasi kyllä soittaa ja tulla käymään). Sanoin että hänen on tultava yksin ja jos soittaa minulle niin aion sanoa vielä senkin ettei saa ottaa mukaan heidän "omaa raamattuaan" koska tiedän että sitä on muutettu tukemaan heidän harhaoppejaan.