Presidentinvaalit 2018

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Presidentinvaalit 2018

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Tammi 2018 08:30

vaisuliini kirjoitti:*
Mutta pakko nyt tunnustaa, että olen surullinen. Jo muutaman päivän. Koska osa uskovista jättää äänestämättä. Se minua surettaa ja askarruttaa. Pelkään, että antikrsitus ehdokas saa enemmän ääntä tai homo ehdokas. Niin olen surullinen ajatellen kansaa ja lasten tulevaisuutta.

Suomessa on omakohtaista uskoa Jeesukseen tunnustavia ihmisiä eri arvioiden perusteella 50.000-200.000 eikä heilläkään kaikilla äänioikeutta. Heidän äänensä ei ratkaise presidentinvaaleja. Kun maamme kohtalo oli vaakalaudalla 1939-1944 niin ei silloin äänestetty vaan rukoiltiin. Kirkot ja muut tapahtumat täyttyivät rukoilijoista. Jopa uskosta osattomista. Raamattu sanoo, että "älä unohda sitä hyvää, mitä Herra on sinulle tehnyt", mutta me olemme unohtaneet ja vaihdamme nyt rukouksen äänestyslippuun. Se ei tule toimimaan eikä se tule auttamaan tätä maata, sillä me uskovaiset olemme hylänneet elävän veden lähteen, Herran, ja pitäneet Häntä halpana olemaan päämiehemme, kuninkaamme.

Tiedoksi vielä: Hurstin ruoka-apu jatkaa toimintaansa kuten ennenkin ja laajentaakin. Tämä aamun hyvänä uutisena.
Jukka

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Tammi 2018 09:50

jukka1954 kirjoitti:
Mutta pakko nyt tunnustaa, että olen surullinen. Jo muutaman päivän. Koska osa uskovista jättää äänestämättä. Se minua surettaa ja askarruttaa. Pelkään, että antikrsitus ehdokas saa enemmän ääntä tai homo ehdokas. Niin olen surullinen ajatellen kansaa ja lasten tulevaisuutta.

Suomessa on omakohtaista uskoa Jeesukseen tunnustavia ihmisiä eri arvioiden perusteella 50.000-200.000 eikä heilläkään kaikilla äänioikeutta. Heidän äänensä ei ratkaise presidentinvaaleja. Kun maamme kohtalo oli vaakalaudalla 1939-1944 niin ei silloin äänestetty vaan rukoiltiin. Kirkot ja muut tapahtumat täyttyivät rukoilijoista. Jopa uskosta osattomista. Raamattu sanoo, että "älä unohda sitä hyvää, mitä Herra on sinulle tehnyt", mutta me olemme unohtaneet ja vaihdamme nyt rukouksen äänestyslippuun. Se ei tule toimimaan eikä se tule auttamaan tätä maata, sillä me uskovaiset olemme hylänneet elävän veden lähteen, Herran, ja pitäneet Häntä halpana olemaan päämiehemme, kuninkaamme.

Tiedoksi vielä: Hurstin ruoka-apu jatkaa toimintaansa kuten ennenkin ja laajentaakin. Tämä aamun hyvänä uutisena.

Äänestys ei estä rukousta. Eli ei tarvitse valita vain yhtä eli äänestää TAI rukoilla, vaan tietenkin kristityt tekevät molempia.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Tammi 2018 10:13

jukka1954 kirjoitti:

Kiitos Jukka kirjoituksestasi.

Olen samaa mieltä että uskovien ensisijainen tehtävä on turvautua rukouksissa Jumalan apuun mutta jos joku äänestää haluaa niin sitten ei muuta kuin äänestämään.

Itse en koe äänestämistä tavaksi millä haluan nyt yrittää vaikuttaa näiden vaalien lopputulokseen mutta jätän rukouksissani ja huokauksissanikin Suomen kansan kohtalon Jumalan iankaikkisiin käsiin. Tapahtukoon Hänen tahtonsa. Sitä en osaa sanoa voiko näidenkään vaalien ääntenlaskuun luottaa mutta ehkä kallistun kuitenkin enemmän sille kannalle, että ei voi luottaa.

Mutta evankeliumin esilläpito on erittäin tärkeätä kun tuolla ihmisten seassa liikumme, olimmepa missä hyvänsä. Jumala auttakoon meitä tässä asiassa.

Room. 1:

16. Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle

17. Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

Ja joo, Jumala on kuullut rukoukset ja auttaa nyt Hurstia jatkamaan tuota vähävaraisten hyväksi tekemäänsä työtä. Tämä oli Jumalan tahto tässä asiassa, että Hursti saa nyt jatkaa tekemäänsä arvokasta työtä lähimmäistensä hyväksi. Kiitos Isälle Jumalalle ja Herralle Jeesukselle Kristukselle. Jumalan siunausta ja varjelusta kaikkien päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Tammi 2018 10:17

Minä äänestän aina. Olen äänestänyt 18-vuotiaasta asti kaikissa vaaleissa, paitsi Israelissa asuessani en jaksanut vaivautua, kun olisi pitänyt liikkua enemmän saadakseen äänestettyä. Ja taisi minulla olla jossain vaiheessa uskonelämää lyhyt jehovantodistajavaikutteinen aika, jolloin uskoin, että äänestäminen ei ole hyvä asia, vaan pelkkä rukous.

Huomenna kävelen äänestyspaikalle ja sen jälkeen keitän vaalikahvit. Pitää muistaa tehdä muutamat vaalikoneet, että keksin ketä äänestän :thumbup:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2018 10:28

*
Tuossa ryhmässä toiset uskovat huomauttivat siitä [äänestämättömyys] sanoen, että se on tavallaan vastuu, ettei se joutuisi vääriin käsiin. Minä seurasin heidän kommentteja ja he vaikuttavat tervehenkiseltä Jumalan Sanassa. Minusta he ovat oikeassa siinä jutussa [äänestämättömyys].

Mutta on kai mahdollista siitä, tuleeko vaalien toista kierrosta. Saa nähdä, mutta yhden uskonveljen näyn mukaan ehkä tulee toinen kierros. Laitoin jo aiemmin hänen rukouspyynnön tänne rukoiltavaksi.

nimetön Jumalan lapsi kirjoitti:Rukous Suomen ja tulevien vaalien puolesta.

.Jaan teille tämän viime viikolla nähdyn uninäyn jossa heräsin valveille ja itkien rukoilemaan ja
huokaillen huutamaan Jumalan puoleen että Herra ethän sinä rankaise Suomen kansaa homopresidentillä.

Yöllä minut vaan herätettiin tällaiseen näkyyn jossa tilanne oli tulossa ja uskovina meidän tulisi rukoilla vaalien puolesta.

Toisaalta siitä rukoilusta vielä... Minä en tiedä, onko mitään oikeita rukoilijoita, mutta minulle tuli usein sellainen tunne siitä uskovien rukoilemattomuudesta. Minä en tarkalleen osaa sanoa, tuliko se Jumalalta, kun minulle tuli tämä tunne.

Pyytäisin hartaasti, että tehkäämme parannuksen rukoilemattomuudesta ja rukoilkaamme yhdessä tämän asian puolesta! Kiitokset teille!
Viimeksi muokannut vaisuliini päivämäärä 27. Tammi 2018 10:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2018 10:33

*
Älä Aamu-Usva keksi, vaan etsi ensisijaisesti Herran tahtoaan rukoillen, ketä tulisi äänestää, koska ne kannatukset, mitä ne ehdokkaat edustavat, ovat Sanan vastenkohtaista ja osa kannatuksista on Sanan mukaista, esimerkiksi Lauran kannatukset. Ole tarkka tässä asiassa, ettet äänestäisi Herran tahtoaan vastaan.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Tammi 2018 12:12

Selittäkääs joku tietäväisempi miten Suomeen saadaan Jumalan mielenmukainen Presidentti, jos uskovat emme äänestä?

Eli Suomessa presidentti valitaan aina laskemalla äänestyslaput, niin luoko Jumala sitten luonut ilmasta äänestyskirstuun äänestyslappuja vai miten käytännössä saadaan Jumalan mielenmukainen presidentti jos uskovat ei äänestä?

Miten käytännössä rukouksemme voisi tulla voimaan, jos rukoilette "Anna Herra meille oikeamielinen presidentti" mutta vain väärämieliset äänestävät niin silloin vain väärämielisten äänet ovat äänestyskirstussa käsittääkseni ja teidän ääntä ei ole vaaleissa mukana ollenkaan, ellei käy niin kuin näen ainoaksi vaihtoehdoksi, että Jumala tosiaan antaa ilmestyä vaalikirstuun lisää äänestyslappuja.

En usko Jumalan toimivan niin.

Mutta toisaalta asia ei minulle kuulu, puolestani se joka äänestää äänestäköön ja joka ajattelee, että saamme jokatapauksessa ilman äänestystäkin Raamatun sanaa ylläpitävän presidentin saa toki niin ajatella.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Tammi 2018 19:17

*
Jukka kirjoitti:Tiedoksi vielä: Hurstin ruoka-apu jatkaa toimintaansa kuten ennenkin ja laajentaakin. Tämä aamun hyvänä uutisena.

Hieno juttu, Jukka! :thumb:

Mutta tuli äsken tämä adressi. Minä olen ihan ymmälläni. Ensin hyvä uutinen ja siten tämä. No ihan varmuuden vuoksi minä jo allekirjoitin tämän.
Voisitteko allekirjoitttaa tämän, kiitos!

https://www.adressit.com/leipajonojen_tuki_palautettava_ja_moninkertaistettava#sign

Ja lisäksi tämä on tärkeä rukousaihe, että Suomen päättäjät ottaisivat oman maan vähäosaiset huomioon rahanjaossa.

Minusta Murpatti puhuu täyttä asiaa. :thumb:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Tammi 2018 19:52

En tiedä, ovatko kaikki Laura Huhtasaaren ajatukset Jumalan tahdon mukaisia. Hänen mielestään tärkeintä on huolehtia Suomen kansalaisten hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. Tässä jätetään siis suurin osa maailman ihmisistä turvallisuuden ja hyvinvoinnin agendan ulkopuolelle. Minusta ainakin uskovien sydämen tulisi olla niin avara, että ei jättäisi hyvinvoinnin ja turvallisuuden ulkopuolelle ketään ihmistä maailmassa. Olen niin vähän isänmaallinen (=en ollenkaan), että en varmaankaan voisi äänestää Huhtasaarta. Tietenkään en ole kenenkään ehdokkaan kanssa kaikista asioista samaa mieltä, joten sillä perusteella voisin ehkä äänestää myös häntä. En ole vielä ehtinyt tehdä vaalikoneita.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Tammi 2018 20:05

Aamu-Usva kirjoitti:En tiedä, ovatko kaikki Laura Huhtasaaren ajatukset Jumalan tahdon mukaisia. Hänen mielestään tärkeintä on huolehtia Suomen kansalaisten hyvinvoinnista ja turvallisuudesta. Tässä jätetään siis suurin osa maailman ihmisistä turvallisuuden ja hyvinvoinnin agendan ulkopuolelle. Minusta ainakin uskovien sydämen tulisi olla niin avara, että ei jättäisi hyvinvoinnin ja turvallisuuden ulkopuolelle ketään ihmistä maailmassa. Olen niin vähän isänmaallinen (=en ollenkaan), että en varmaankaan voisi äänestää Huhtasaarta. Tietenkään en ole kenenkään ehdokkaan kanssa kaikista asioista samaa mieltä, joten sillä perusteella voisin ehkä äänestää myös häntä. En ole vielä ehtinyt tehdä vaalikoneita.

Käsittääkseni jokaisen politikon tulee jokaisessa maassa ajatella ensin oman kansansa etua ja näin tehdäänkin poikkeuksetta.

Tämä ei tietenkään poissulje sitä että muista ei ollenkaan pidetä huolta, vaikka omat ovatkin etusijalla. Suomi on sitoutunut ja jatkaa kehitysapua oli kuka tahansa presidenttinä siitä on omat sopimukset. Eduskunta päättää kehitysavusta, presidentti ei tähän päätöksentekoon osallistu.
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu