Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 16. Tammi 2018 09:21

Minäkin koen One Way Missionin olevan Jumalan asialla.

On totta , että jos kaiken siellä olevan opin koettelisi Raamatulla varmasti löytäisi jotain josta itse ajattelee tai tulkitsee erilailla, mutta näinhän on asia meidän jokaisen kohdalla.

Siksi pitää katsoa kokonaiskuvaa ja hedelmiä, ja minusta OMW:n hedelmät on hyviä. Muistanpa kuinka he nuoruudessa kun olin sammuneena esplanadille tulivat herättelemään ja tarjoamaan virvoittavaa evankeliumia, jota en pystynyt tuolloin tosin ottaa vastaan.

Muistan että se sanoma nyki ja veti minua puoleensa se evankeliumi ja humalassa ajattelin , että huomenna menen en vielä tänään. No en tietenkään krapulassa mennyt ollenkaan ja olin jo unohtanutkin paljon asioita josta he minulle puhuivat, olisi pitänyt mennä!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Tammi 2018 09:26

Linnea kirjoitti: Ei kuulosta Raamatun mukaiselta, että joku ihminen saisi taivaallista tietoa jota ei saa muille kertoa.

Kiitos kirjoituksestasi Linnea.

Näitä on paljon liikkeellä näitä taivaskäyntikokemuksia ja vieläpä hyvin yksityiskohtaisesti niistä taivaskäynneistä selostetaan. Näin myös Aili Heinonenkin teki (alla linkki tuohon videoon mistä voi itse kuunnella tuon Ailin kertomuksen kun hän kävi taivaassa niin kuin hän itse siis sanoo) eli selostaa hyvin yksityiskohtaisesti tuosta käynnistään taivaassa ja mitä siellä hänelle sanottiin.

"Aili Heinonen (Näky Taivaasta)"

https://www.youtube.com/watch?v=Dw9Urt8M-Is

Itse suhtaudun yleisesti ottaen suurella varauksella näihin taivaskäynteihin koska Raamattu ei oikein tue tällaisia Herran Jeesuksen opetuslapsien taivaskäyntikokemuksia joista Raamatun vastaisesti niistä taivaskäynneistä sitten jälkeenpäin selostetaan hyvin yksityiskohtaisesti mitä kuultiin kolmannessa taivaassa sanottavan ja taasen alla olevassa Raamatun kohdassa apostoli Paavali sanoo, että "ihmisen ei ole lupa puhua" niistä asioista mitä siellä taivaassa ihmiselle sanottiin:

Toinen kirje korinttilaisille 12:

1. Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.

2. Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.

3. Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää -

4. temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

Olen tällä foorumilla aiemmin tullut kertoneeksi että sain nähdä unessa ollessani pitkähkön ja laaja-alaisen näyn ilmestyskirjan tapahtumiin liittyvistä tapahtumista ja asioista vuoden 2007 paikkeilla ja tuo näky alkoi siitä kun ilmeisesti jokin enkeli kertoi tärkeitä asioita ja näin ilmeisesti tuossa näyssä myös erään näyn joka liittyi kolmanteen taivaaseen (?) mutta kun tuo unessa saamani laaja-alainen näky oli loppunut niin tuo kaikki puhe missä kerrottiin asioista (tuon näyn alussa) niin se otettiin kokonaan pois minun muististani samassa silmänräpäyksessä kun heräsin mutta muuten muistin kaiken sen mitä sain nähdä tuossa näyssä (vaikkakaan en ymmärrä vieläkään kaikkea näkemääni) joka siis koski ilmestyskirjassa kerrottuja tapahtumia ja asioita.

1. Tess. 5:21

mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

Isän Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa kaikille foorumilaisille tähän päivään.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Tammi 2018 09:28

Linnea kirjoitti:Tuosta linkkaamastani videosta. Haastateltava kertoo parantuneensa Aili Heinosen rukouksen kautta. Jottei tämä rönsyile liikaa niin en linkitä puhetta mutta Aili on mm. kertonut käyneensä taivaassa, "paikassa jossa hääjuhlaa valmistellaan". Siellä oli paljon enkeleitä ja Jeesus. Siellä hänelle "tuotiin asioita joita Jumala antoi hänen tietää, eikä hän saa puhua näitä kaikkea". Ei kuulosta Raamatun mukaiselta, että joku ihminen saisi taivaallista tietoa jota ei saa muille kertoa. OWM:n nykyinen toiminnanjohtaja siis vain ihastellen ihmettelee, kun on tapahtunut parantumisihme. Tämä huolestuttaa minua. Videon haastateltavan Facebook-profiilissa on tykkäyksissä mm. Missiomaailma, joka ei ole raitishenkinen. Ja sama ihminen siis on toiminut opetustehtävissä One Way Missionissa.

Tuolla aikaisemmin kirjoitin: "Kuuntelin taltion läpi. Siinä on kohta, joka arveluttaa, tai kaksikin, mutta otan nyt tähän vain jälkimmäisen." Se ensimmäinen asia, joka arvelutti, oli juuri tämä "Aili Heinosen juttu". Hänen puuhastelussaan on sellaista, joka ei ymmärrykseni mukaan kestä Raamatun sanalla koettelemista ja arviointia, mm. nuo monisanaisesti kertomansa taivasmatkat ja siihen liittyvä salamyhkäisyys. Siinä on vielä tämä ulottuvuus, että nämä aikamme "parantajat ja profeetat" kertovat Jumalan kohtaamisista kuin parhaankin kaverinsa, jonka kanssa oli mukava rupatella (ja heipparallaa) - siinä ei ole Jumalan pelkoa ja kunnioitusta.

Koen saaneeni tehtäväkseni varoittaa uskovia ajassamme vaikuttavista eksyttäjistä ja heidän seurakuntiin sisälle tuomistaan harhaopeista. Vajaa pari vuotta sitten perustin asiaan liittyen kotisivut, joilla pyrin kertomaan näistä asioista ja jossa on lainauksia luotettavien veljien luennoista (osoitteessa https://www.jukkavirtanen.com). Jeesus ja apostolit varoittivat vääristä profeetoista ja voidelluista eli kristuksista. Nämä väärät profeetat kykenevät ennustamaan oikein ja nuo voidellut tekevät tunnustekoja, jotka kestävät koettelemisen. Tästä syystä ihmisen parantuminen sairaudesta tai profetian toteutuminen eivät yksistään ole tae siitä, että niiden takana on Jumala. Tämä asia on mitä vakavin. Jumala avatkoon meidän sydämemme silmät näkemään. Me tarvitsemme silmävoidetta, jos emme havaitse harhaoppeja ympärillämme. Ne ovat aivan lähellä jokaista uskovaa ja valmiit repimään meidät pois Jumalan yhteydestä, joka on "kutsunut meidät Kristuksen armossa".
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Tammi 2018 10:53

*
Voisitteko te kertoa lisää Aini Heinosesta? Ei hänestä ole kuullut mitään missään, eikä siitä, missä hän nykyään palvelee.
Kun luin vain jonkun hengellisen kirjan tai lehden, joka kertoo hänestä ja taivaassa käynnistä ja siitä, että hän rukoili jäniksen puolesta,
niin tämä jänis parantui. En tunne häntä hyvin. Onko hän raitishenkinen Jumalan sanoissa? Saiko hän Jumalalta kutsumuksen
palvelemaan Herraa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 16. Tammi 2018 11:15

vaisuliini kirjoitti:*
Voisitteko te kertoa lisää Aini Heinosesta? Ei hänestä ole kuullut mitään missään, eikä siitä, missä hän nykyään palvelee.
Kun luin vain jonkun hengellisen kirjan, joka kertoo hänestä ja taivaassa käynnistä ja siitä, että hän rukoili jäniksen puolesta,
niin tämä jänis parantui. En tunne häntä hyvin. Onko hän raitishenkinen Jumalan sanoissa? Saiko hän Jumalalta kutsumuksen
palvelemaan Herraa?

Muistaakseni Heinonen on viimeeksi esiintynyt julkisuudessa viime vuoden elo- tai syyskuussa. Ehkä Jumala tekee armotyötään hänen sydämessään -toivon, en tiedä. Mitä sitten hänen kirjoihinsa tulee niin polta ne, älä jaa eteenpäin. Tee kuten uskoon tulleet efesossa (Apt. 19:19).

JK. Tuo oli hauska, tuo "rukoili jäniksen puolesta". Ei siinä sinällään ole mitään hauskaa tai ihmeellistä, että rukoilee eläimen puolesta, mutta kun parantajaevankelista Aili "Ester" Heinonen rukoilee jäniksen puolesta, niin siinä on jotain peräti hassunkurista...siinä on jänis lennähtänyt tassut taivasta kohden... :lol:
voi hyvä tavatonta sentään... anteeksi, olen väsynyt ja pohdiskelen tulevaa jalkani amputaatiota.
Jukka

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Tammi 2018 20:17

Mikko Murpatti kirjoitti:Minäkin koen One Way Missionin olevan Jumalan asialla.

On totta , että jos kaiken siellä olevan opin koettelisi Raamatulla varmasti löytäisi jotain josta itse ajattelee tai tulkitsee erilailla, mutta näinhän on asia meidän jokaisen kohdalla.

Siksi pitää katsoa kokonaiskuvaa ja hedelmiä, ja minusta OMW:n hedelmät on hyviä. Muistanpa kuinka he nuoruudessa kun olin sammuneena esplanadille tulivat herättelemään ja tarjoamaan virvoittavaa evankeliumia, jota en pystynyt tuolloin tosin ottaa vastaan.

Muistan että se sanoma nyki ja veti minua puoleensa se evankeliumi ja humalassa ajattelin , että huomenna menen en vielä tänään. No en tietenkään krapulassa mennyt ollenkaan ja olin jo unohtanutkin paljon asioita josta he minulle puhuivat, olisi pitänyt mennä!

Ei ole kyllä täälläkään pahaa sanottavaa OWM:n toiminnasta. Raitista opetusta ja evenkeliumia ympäri maailman. :thumb:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 16. Tammi 2018 23:00

jukka1954 kirjoitti:
voi hyvä tavatonta sentään... anteeksi, olen väsynyt ja pohdiskelen tulevaa jalkani amputaatiota.

Voi ei :cry: Sokeritautiko sinulta, Jukka, on jalan viemässä? Voi voi sentään. Kovin tuntuu jälleen kerran omat huolet pieniltä...

Voimia operaatioon ja jaksamista paranemiseen. Toivottavasti saat hyvää hoitoa (onneksi Suomessa sitä saa!) ja kaikki sujuu parhain päin.

Kovasti Herra joitakin koettelee.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Tammi 2018 12:53

*
Heh Jukka. Jänis oli kipeytynyt tai vammautunut, en muista, mutta muistan vain, että jänis on parantunut, kun Aili rukoili jäniksen puolesta. Se juttu painui mieleeni pysyvästi. :D

Saisinko kysyä, Jukka, jos sinulle sopii? Mikset enemmin kääntynyt Jumalan puoleen rukoillen, joka voi tehdä ihmeen sinun kohdallesi, siis sinun jalkasi kohdalle? Raamatussa puhutaan, että rampa hyppää ilosta. Ja vielä Raamatussa puhutaan, että sokea saa näön ja kuuro kuulee. Jumalaan olisi hyvä asettaa uskoa, tietäen, ettei Jumalalle ole mikään mahdotonta, jos Hän tahtoo.

Anteeksi loukkaussana tuo 'rampa'. En ymmärrä, miksi Raamattu käyttää haukkuma- ja loukkaussanaa. Se on jalkavammaiselle loukkaukseksi. :? Kunpa Raamattu käyttäisi vain sivistyssanaa, mikäli ei olisi loukkaukseksi.... :(

Minä uskon, että Jumalan tahto on aina hyvä. Se tarkoittaa parantumista ja tervehtymistä. Joten uskokaamme Jumalan hyvään tahtoon, niin ja amen! :bible: :wise3:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 17. Tammi 2018 14:12

*
Lisää tuntemusta Paavalista:

Paavali riisti paikkaa muita seurakuntia voidakseen palvella korinttolaisia, joilla oli vaara eksyä uskomaan valeapostoleihin. :shock: Minusta Paavalilla oli suuri sydän - jättäessään muita seurakuntia riistämällä heidän paikkaa voidakseen temmata korinttolaisia valeapostoleilta, joiden henki tekeytyi valkeuden enkeliksi ja siten Paavali ohjasi korinttolaisia oikeaan suuntaan [2Kor. 11:8] ja vielä esittäessään puolustuspuhetta, että korinttolaiset ymmärtäisivät, että Paavali, joka oli ihan näöltään ihan tavallinen, oli Jumalan asialla.

Paavali uhrasi itsensä kanssa siihen vaaralliseen tehtävään tempaakseen heidät eksytyskeskeisiltä valeapostoleilta. Paavali pieni ja heikko mies - ollakseen urhea Jumalan palvelija ja Jumala vaikutti pienessä ja heikossa miehessä voimaa palvellaakseen... Tämä minua liikuttaa kun luin tämän.

Paavali sanoi ikäänkuin tuohon tyyliin; 'Älkää näön perusteella katso henkilöön, joka vaikuttaa pieneltä ja heikolta mieheltä'. Hän sanoi pelkäävänsä, että kun hänet tavataan sellaisena, kuin hän on, kuin se, mitä he tahtovat hänen olla [2Kor. 12:20]. Tämä minua puhuttaa, miten ihmisillä on taipumus katsoa henkilöön näön perusteella, eikä siihen, mitä Jumala hänessä vaikuttaa.

Kiitos Herralle tästä rikastuttavasta Raamatun lukemisesta, joka avasi minun tuntea Paavalia läpikotaisin! Kiitos ja kunnia Jumalalle! :thumbup:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Tammi 2018 18:05

tanu kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:

Voi ei :cry: Sokeritautiko sinulta, Jukka, on jalan viemässä? Voi voi sentään. Kovin tuntuu jälleen kerran omat huolet pieniltä...

Voimia operaatioon ja jaksamista paranemiseen. Toivottavasti saat hyvää hoitoa (onneksi Suomessa sitä saa!) ja kaikki sujuu parhain päin.

Kovasti Herra joitakin koettelee.

Sokeritautipa juuri ja siinä mukana perinnölllinen sydän- ja verisuonisairaus. Sydäntoimenpiteitä on tehty kolme. Uuden aorttaläpän sain vuosi sitten, mutta siinä ei enää uskallettu minua nukuttaa eikä rintakehää avata, vaan homma hoidettiin reisi- ja kaulavaltimoiden kautta. Vuoden sisällä on 9 valtimosuonta operoitu jaloissa, että pysyisivät "elämässä mukana", mutta nyt näyttää pahalta. Jalasta keväällä amputoitiin isovarvas, mutta se ei riittänyt (niin lääkärit ennustivatkin). Tiistaina 23.1 menen sairaalaan ja kuulen tuomioni (jalkapöydästä, nilkasta vai polven alapuolelta).

Valtavan hyvää hoitoa olen Meilahdessa saanut, samoin jälkihoitoa Lohjan sairaalassa.

Jossain Vaisuliini taisi nuhdella minua siitä, etten ole riittämiin rukoillut jotta parantuisin. Vaisuliinille nyt tiedoksi, etten ole rukoillut jalan tähden ensinkään, en ollenkaan. Otan tämän kaiken Herran kädestä ja kyllähän Hän tietää sekä sairauteni että hulluuteni (Ps. 69:5). En tunne sisimmässäni tarvetta rukoilla itseni puolesta. Ehkä jotkut rukoilevat; jos rukoilevat niin kiitän heistä ja heitä.

Niin, toisinaan Herra koettelee, mutta Hän ei hylkää lapsiaan, ei kurjintakaan. Mieluimmin sitten vaikka rampana sisälle elämään kuten Jaakob ontuen, kuin terveenä ja kummatkin jalat tallella helvetin tuleen. Paljon olen saanut oppia sairastamiseni aikana ja erityisesti olen kiitollinen siitä, että öiset kivut eivät ole estäneet minua lukemasta Raamattua ja viettämässä, kuten nykyisin sanotaan "laatuaikaa" Jeesuksen edessä. Niitä hetkiä en halua antaa pois.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu