*
Lisää tuntemusta Paavalista:
Paavali riisti paikkaa muita seurakuntia voidakseen palvella korinttolaisia, joilla oli vaara eksyä uskomaan valeapostoleihin.

Minusta Paavalilla oli suuri sydän - jättäessään muita seurakuntia riistämällä heidän paikkaa voidakseen temmata korinttolaisia valeapostoleilta, joiden henki tekeytyi valkeuden enkeliksi ja siten Paavali ohjasi korinttolaisia oikeaan suuntaan [2Kor. 11:8] ja vielä esittäessään puolustuspuhetta, että korinttolaiset ymmärtäisivät, että Paavali, joka oli ihan näöltään ihan tavallinen, oli Jumalan asialla.
Paavali uhrasi itsensä kanssa siihen vaaralliseen tehtävään tempaakseen heidät eksytyskeskeisiltä valeapostoleilta. Paavali pieni ja heikko mies - ollakseen urhea Jumalan palvelija ja Jumala vaikutti pienessä ja heikossa miehessä voimaa palvellaakseen... Tämä minua liikuttaa kun luin tämän.
Paavali sanoi ikäänkuin tuohon tyyliin; '
Älkää näön perusteella katso henkilöön, joka vaikuttaa pieneltä ja heikolta mieheltä'. Hän sanoi pelkäävänsä, että kun hänet tavataan sellaisena, kuin hän on, kuin se, mitä he tahtovat hänen olla [2Kor. 12:20]. Tämä minua puhuttaa, miten ihmisillä on taipumus katsoa henkilöön näön perusteella, eikä siihen, mitä Jumala hänessä vaikuttaa.
Kiitos Herralle tästä rikastuttavasta Raamatun lukemisesta, joka avasi minun tuntea Paavalia läpikotaisin! Kiitos ja kunnia Jumalalle!

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.