Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Tammi 2018 14:30

*
Tämä on aika vaikea asia. Minä pohdin, miltä äidistä tuntuisi, kun hänen syntymätön vauva on tapettu äidin terveyden takia?!? Pelkään pahoin, että hän kantaisi kuolemaan asti tämän asian takia, eikä saa rauhaa hänen omalletunnolle.

Minulle tuli mieleen yksi tosiasia, niin haluaisin kertoa vielä siitä, että yksi nainen sai tietää, että sairastui itse syöpään. En muista mikä syöpä se oli. Häneltä tukka lähti kokonaan pois. Hänen usko alkoi uudistaa ja sai tietää, että moni uskova rukoili hänen puolesta. Mutta lääkäri katsoi hyväksi keskeyttää hänen raskauksen. Hän ei suostunut siihen. mutta nyt nainen on parantunut. Se oli Herran ihme.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Tammi 2018 18:26

*
Olisi kysyttävää. Se koskee One Way Mission -seurakuntaa. En ole aiemmin kuullut.
Mitä mieltä olet siitä seurakunnasta? Ymmärränkö oikein, että se laajentaa Suomessa lisää
seurakuntia ympäri Suomea?

https://www.onewaymission.fi/2017/11/19/uusia-one-way-seurakuntia-suomeen/
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja kari » 10. Tammi 2018 19:26

vaisuliini kirjoitti:*
Olisi kysyttävää. Se koskee One Way Mission -seurakuntaa. En ole aiemmin kuullut.
Mitä mieltä olet siitä seurakunnasta? Ymmärränkö oikein, että se laajentaa Suomessa lisää
seurakuntia ympäri Suomea?

https://www.onewaymission.fi/2017/11/19/uusia-one-way-seurakuntia-suomeen/

OWM:n suunnitelmista on paras kysyä heiltä itseltään. Puhelin on arkisin 09 8502 0808 ja sähköposti toimisto@onewaymission.fi
He kertovat mielellään lisää toiminnastaan ja sen laajenemisesta.
kari

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Tammi 2018 22:32

*
Ok kiitos, Kari! Minä ehdin jo lähettää yhteystiedon kautta viestin sinne ennenkuin huomasin tämän. Jos en saa vastausta, niin kokeilen sitä sähköpostia. :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Tammi 2018 20:11

*
Täällä on niin hiljaista. No minä haluaisin kirjoittaa vielä sen, minkä olen havainnut. Samalla kielellä Jumalaa ylistetään,
mutta lyödään toista uskovaa, niin tämä uskova haavoittuu. Se näyttää yleistyvän uskovien keskuudessa. Niin se minua
alkoi vaivata niin halusin kirjoittaa aiheen.

keskinäinen rakentaminen ja suun hedelmät, mitkä ovat tarpeellista, rakentavaista ja mieluista
- yhteiseksi rakennukseksi - Kristuksessa.

Sillä Raamattu sanoo, että kieli on hillitä itse [Jaak. 3:2-12]. Meidän on yritettävä hillitä kieltä, joka
on ruumiin pienein jäsen.

Samalla kielellä ylistetään Jumalaa, mutta lyödään toista uskovaa ja haavoitetaan toista uskovaa. Eihän samasta
lähteensilmästä pulppua makeaa ja karvasta vettä. Ei suolainen lähde anna makeaa vettä.

Näyttäköön se, joka on viisas ja ymmärtäväinen, tekonsa hyvällä vaelluksellaan, viisaasti ja sävyisästi [jae 13].

Raamattu sanoo:

1Tess. 5:19 Henkeä älkää sammuttako,

20 profetoimista älkää väheksykö.

21 mutta koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvää.

22 Karttakaa kaikenlaista pahaa. RK

Mitä keskinäiseen rakentamiseen tulee; Raamattu sanoo: 'Tulee pitää se, mikä on hyvää - koeteltuaan Sanalla'.
Ei ole missään sanaakaan, että henkilöä mollataan. Ei ole sanaakaan, että kirjoitusta mollataan.

Vaan Raamattu sanoo: 'Karttakaa kaikenlaista pahaa'. Mollaaminen ja syyllistäminen on pahasta, samoin suun epähedelmät.
Ne ovat lihallisia, joita tulee välttää - ajatellen keskinäistä rakentamista. Kieli on ruumiin pienein jäsen, itse on yritettävä hillitä
kieltä, että toinen rakentuu.

1Tess. 5:15 Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toisillenne ja kaikille. RK

Gal. 6:10 Niin kauan kuin meillä siis on vielä aikaa, tehkäämme hyvää kaikille, varsinkin uskonystäville. RK

Room. 12:16 Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää tavoitelko korkeita, vaan sopeutukaa vaatimattomiin oloihin. Älkää olko
omasta mielestänne viisaita.

17 Älkää kostako kenellekään pahaa pahalla. Pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien ihmisten silmissä.

18 Jos on mahdollista ja jos se teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

Muistakaamme Jeesuksen sanoja, joiden mukaan meillä tulee olla keskinäinen rakkaus, että meidät tunnetaan
Jeesuksen opetuslapsiksi.

Joh. 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin
niin rakastatte toisianne.

35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

Raamattu puhuu paljon lempeydestä, jonka kautta ihminen saa mielenmuutoksen, pelastuu ja rakentuu. Hyvä aihe tutkittavaksi. :wise3: :bible:

Fil. 4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.

Siinä kaikki, - lyhyesti ja vajavaisesti.

Älköön anna sävyisä ja taidokas kommunikoiminen unohtua, miten tavalla tulee puhua, että toinen rakentuu!
Ainakaan tässä ajassa, missä laittomuus pääsee valtaan, niin useimpien rakkaus kylmenee. Lempeys on paras vasta-
lääke siihen ojennukseksi, niin toinen saa mielenmuutoksen, pelastuu ja rakentuu ja ojentautuu kohti Kristusta.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Tammi 2018 12:42

'
No vielä kirjoitan one way missionista. Sain vasta tänään tietää, että se levittää harhaoppia. Mitäh?!?!? :wtf: :shock: :?
No kopsaan kaikki tekstit tänne luettavaksi.

....................

Harhaoppia on kaivaa toisista uskon liikkeesta esim ja myös muista Pyhän Hengen toimintaan keskittyneista liikkeista vikoja ja virheitä ja massailemalla niista julkisuudessa ja syyttämällä esim jos Pyhä Henki saa jonkun reagoimaan heidän mielestään tavalla joka ei kuulu heidän oppirakennelmiinsa saa heidät sanomaan etta aito Pyhän Hengen toiminta on muka perkeleestä...? Minun mielestäni se on lähellä Pyhän Hengen pilkkaamista ja vaaran todistuksen antamista toisista...se on tapa jolla lahkot syntyy lähes aina...sanotaan että me ollaan ainoat joilla on puhdas oppi jne ...ja se on sinällään Sanan vastaista.

Kävin itse jonkin aikaa One Way missionissa, koska Suonnon saarna tuntui tv:stä katseltuna oikeanoloiselta ja opilliselta, vaan toisenlainen kokemus olikin paikanpäällä koko seurakunnasta.

Näin siellä masentuneita ja teeskenteleviä kasvoja ja sain tylyä kohtelua ilman syytä, aina sain olla siellä yksin, kukaan ei tullut juuri koskaan juttelemaan.

Sitten kyllästyin siihen rakkaudettomaan ja rutikuivaan ilmapiiriin - Kunnes tuli mieleen, että mitäs minä sinne enää menenkään itseäni tylsistyttämään, nukkua voin kotonakin.

Ja niin jäi tuokin rutikuiva farisealainen yhteisö pelkäksi muistoksi vaan - en suosittele kenellekään.

Paikkaa voisi kuvata farisealainen 'vikojen kaivelu kerho' jossa ei sallita minkäänlaista Pyhän Hengen ilmentymista jottei 'vain mentäisi harhaan'

He noudattavat jotakin muuta oppia, kuin Raamatun tervettä oppia ja terveitä sanoja. Heille merkitsee enemmän omat kokemukset ja mielipide, kuin Raamattu. Se on yksi niistä asioista, jotka saa minut huolestumaan, vaikka onhan se nykyisin jo trendi, että sillä ei ole väliä, että mitä Raamattuun on kirjoitettu ja siitä luopumista selitetään "yhteiskristillisyydellä", "voitelulla" jne...paa asiallinen oma kokemukseni joka on jaanyt mieleen on toisten arvostelu ja toisista seurakunnista vikojen kaivelu ja oman erinomaisuuden esiintuominen - ns Laodikean henki siis

Jos seurakunnasta ei saa sanoa totuutta, niin että se nöyrtyy ja tekee parannuksen Jumalan ja koko maailman edessä, se on KULTTI, jota ei saa arvostella. Kaikki kultit ovat pohjimmiltaan saatanasta.

One wayta ja monta muuta vastaavaan kulttia kuvaa tämä lause aika hyvin ja sita mihin heidän toiminta tähtää....' "uuden voitelun" saanut tyyppi on lähtenyt ovet paukkuen seurakunnastaan ja perustanut oman liikkeen. Tuo OWM sentään tekee laajaa työtä koti- ja ulkomailla, nämä parin hengen karismapoppoot yleensä vain siunailevat toisiaan kaatamiskokouksissaan, ennustelevat olemattomia profetioitaan ja kutsuvat aina välillä jonkun ulkomaisen saarnaajaan jakamaan lisävoiteluita,' juuri se etta pilkataan Pyhän Hengen toimintaa ja esitellään muka asiantuntevia lausuntoja asioista joita ei ymmärretä toisista uskovista ja seurakunnista tekee siita ryhmästä sellaisen jota en voi suositella ...mutta silti Herra heitä siunatkoon ....muutos tulee vain Jumalalta.
.......

Minä haluaisin kysyä vielä, jos sopii. Minusta Tapani Suonto on hyvin raitishenkinen Jumalan Sanoissa. Eikö? En tunne häntä hyvin. En ole myös tutkinut hänen taustaa vielä.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Linnea » 13. Tammi 2018 16:45

vaisuliini kirjoitti:'
No vielä kirjoitan one way missionista. Sain vasta tänään tietää, että se levittää harhaoppia. Mitäh?!?!? :wtf: :shock: :?
No kopsaan kaikki tekstit tänne luettavaksi.

....................

Harhaoppia on kaivaa toisista uskon liikkeesta esim ja myös muista Pyhän Hengen toimintaan keskittyneista liikkeista vikoja ja virheitä ja massailemalla niista julkisuudessa ja syyttämällä esim jos Pyhä Henki saa jonkun reagoimaan heidän mielestään tavalla joka ei kuulu heidän oppirakennelmiinsa saa heidät sanomaan etta aito Pyhän Hengen toiminta on muka perkeleestä...? Minun mielestäni se on lähellä Pyhän Hengen pilkkaamista ja vaaran todistuksen antamista toisista...se on tapa jolla lahkot syntyy lähes aina...sanotaan että me ollaan ainoat joilla on puhdas oppi jne ...ja se on sinällään Sanan vastaista.

Kävin itse jonkin aikaa One Way missionissa, koska Suonnon saarna tuntui tv:stä katseltuna oikeanoloiselta ja opilliselta, vaan toisenlainen kokemus olikin paikanpäällä koko seurakunnasta.

Näin siellä masentuneita ja teeskenteleviä kasvoja ja sain tylyä kohtelua ilman syytä, aina sain olla siellä yksin, kukaan ei tullut juuri koskaan juttelemaan.

Sitten kyllästyin siihen rakkaudettomaan ja rutikuivaan ilmapiiriin - Kunnes tuli mieleen, että mitäs minä sinne enää menenkään itseäni tylsistyttämään, nukkua voin kotonakin.

Ja niin jäi tuokin rutikuiva farisealainen yhteisö pelkäksi muistoksi vaan - en suosittele kenellekään.

Paikkaa voisi kuvata farisealainen 'vikojen kaivelu kerho' jossa ei sallita minkäänlaista Pyhän Hengen ilmentymista jottei 'vain mentäisi harhaan'

He noudattavat jotakin muuta oppia, kuin Raamatun tervettä oppia ja terveitä sanoja. Heille merkitsee enemmän omat kokemukset ja mielipide, kuin Raamattu. Se on yksi niistä asioista, jotka saa minut huolestumaan, vaikka onhan se nykyisin jo trendi, että sillä ei ole väliä, että mitä Raamattuun on kirjoitettu ja siitä luopumista selitetään "yhteiskristillisyydellä", "voitelulla" jne...paa asiallinen oma kokemukseni joka on jaanyt mieleen on toisten arvostelu ja toisista seurakunnista vikojen kaivelu ja oman erinomaisuuden esiintuominen - ns Laodikean henki siis

Jos seurakunnasta ei saa sanoa totuutta, niin että se nöyrtyy ja tekee parannuksen Jumalan ja koko maailman edessä, se on KULTTI, jota ei saa arvostella. Kaikki kultit ovat pohjimmiltaan saatanasta.

One wayta ja monta muuta vastaavaan kulttia kuvaa tämä lause aika hyvin ja sita mihin heidän toiminta tähtää....' "uuden voitelun" saanut tyyppi on lähtenyt ovet paukkuen seurakunnastaan ja perustanut oman liikkeen. Tuo OWM sentään tekee laajaa työtä koti- ja ulkomailla, nämä parin hengen karismapoppoot yleensä vain siunailevat toisiaan kaatamiskokouksissaan, ennustelevat olemattomia profetioitaan ja kutsuvat aina välillä jonkun ulkomaisen saarnaajaan jakamaan lisävoiteluita,' juuri se etta pilkataan Pyhän Hengen toimintaa ja esitellään muka asiantuntevia lausuntoja asioista joita ei ymmärretä toisista uskovista ja seurakunnista tekee siita ryhmästä sellaisen jota en voi suositella ...mutta silti Herra heitä siunatkoon ....muutos tulee vain Jumalalta.

Minusta tuo edellä kirjoitettu teksti kuulostaa lähinnä jollain tavalla katkeran ihmisen kirjoitukselta. En onnistu yhdistämään tekstiä One Way Missioniin. Olen asunut suurimman osan elämästä pääkaupunkiseudulla, ja joskus on tullut käytyä OWM:n tilaisuuksissa tai kuunneltua OneWayTv:tä. Pidän One Way Missionia kuitenkin hieman sinisilmäisenä yhteisönä. Suonto on kertonut menneinä vuosina osallistuneensa mm. katolilaisten karismaattiseen konferenssiin. Suonto oli myös joskus ollut tilaisuudessa jossa profetoitiin että "Ne jotka eivät nyt sätki lattialla pyhän hengen vaikutuksesta, Jumala tulee siirtämään sivuun". Hän uskoi tällaista profetiaa ja kertoi siitä saarnassaan. Tästä on kuitenkin aikaa ja luulen hänen tulleen totuuteen tässä asiassa, koska nykyään hän varoittaa tällaisesta toiminnasta.

Mutta... Onko jonkun muun mielestä tässä videossa jotakin arveluttavaa? https://www.youtube.com/watch?v=9rH-CkVichc
Linnea

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Tammi 2018 11:25

*
Linnea huomenta! Kiitos paljon tuosta! Kannatti kyllä kysyä ja sain valmiiksi vastauksen sinulta. ;gladly:

Hienoa, että Jumala käytti Suontoa oikaisemaan ja erottamaan Pyhän Hengen toiminnan ja valheen hengen toiminnan väliltä, niin muiden usko alkaa ojentautua terveellä tavalla ja varjeltuvat valheen hengeltä.

Mutta minä joku päivä sitten kerroin siellä siitä, miten Herran kosketuksesta, joka oli hyvin voimakasta, kaaduin pää eteenpäin ja minun kasvoni oli enemmän alaspäin. Kirjoitin aika selkeästi oikaisemalla erotusta Sanan valossa. Ja siten jätin sen sinne luettavaksi. Siten yksi uskova suuttui ja löi minua tuohon tyyliin, että olisi lyönyt rautalangalla ja haukkui minua tuomitsevan henkiseksi. Minä seuraavalla aamupäivällä oikaisin ja sanoin sävyisästi pysyen tyynenä, että 'minä vain toin sen esille Sanan valossa. Lisäksi sanoin hänelle, että 'sinun pitäisi nähdä se oikealla tavalla'. Siten yhtäkkiä se sama uskova lakkasi kokonaan - täysin ja jätti minua rauhaan.

Niin minä luulen, että Suonnon juttu, joka oli aika selkeä opetus ojennukseksi, mutta tämä eilinen uskova, joka kertoi one way missionin olevan harhaopiksi, näki Suonnon juttua - malka silmässä, eikä näe selkeästi oikealla tavalla, mitä Suonto opettaa. Sitä minä epäilen.

No tänään huomasin, että se eilinen uskova jatkoi vielä kirjoittamisen, mikä koskee Suontoa ja one way missionia. Jätän tuomatta tänne mitään kaikki, mitä hän kirjoitti one way missionista ja Suonnosta.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 14. Tammi 2018 14:29

Linnea kirjoitti:
Minusta tuo edellä kirjoitettu teksti kuulostaa lähinnä jollain tavalla katkeran ihmisen kirjoitukselta. En onnistu yhdistämään tekstiä One Way Missioniin.

Ilmeisen oikein sanoit. Tuo vuodatus OWM:sta (jota en lainannut enää tähän) oli jonkun katkeroituneen ihmisen pahansuopa purkaus.

Linnea kirjoitti: Suonto oli myös joskus ollut tilaisuudessa jossa profetoitiin että "Ne jotka eivät nyt sätki lattialla pyhän hengen vaikutuksesta, Jumala tulee siirtämään sivuun". Hän uskoi tällaista profetiaa ja kertoi siitä saarnassaan. Tästä on kuitenkin aikaa ja luulen hänen tulleen totuuteen tässä asiassa, koska nykyään hän varoittaa tällaisesta toiminnasta.

Itse asiassa muistan, että Suonto sanoi, ettei ottanut tuota profetiaa vastaan, muistaakseni se annettiin 1990-luvulla (olen kuullut tuon opetustapahtuman). Hän ei mennyt muiden mukana tarjottuun "pyhän hengen virtaan" ja kyllähän nyt hänen elämässään näkyvät hedelmät todistavat tekemänsä päätöksen oikeaksi. OWM on julistanut tuhansille evankeliumia ja myös auttanut heitä; leskiä, orpoja, vankeja ja muilla tavoin puutteenalaisia useammassa maanosassa. Siunaan niin Suontoa kuin kaikkea heidän työtäänkin.

Linnea kirjoitti:Mutta... Onko jonkun muun mielestä tässä videossa jotakin arveluttavaa? https://www.youtube.com/watch?v=9rH-CkVichc

Kuuntelin taltion läpi. Siinä on kohta, joka arveluttaa, tai kaksikin, mutta otan nyt tähän vain jälkimmäisen. Haastateltava koki Jumalan kehottavan häntä antamaan synninpäästön kuolevalle, joka oli tajuttomuuden tilassa. Minä en muista Raamatusta opetusta tai tapausta, joka tukisi ajatusta, että tajuttomalle kuolevalle ihmiselle annetaan synninpäästö samalla tavalla kuin ymmärryksessä (tajuissaan) olevalle. Eihän siitä kuolevalle tosin mitään vahinkoakaan ole, eihän?
Jukka

ViestiKirjoittaja Linnea » 15. Tammi 2018 19:56

jukka1954 kirjoitti:
Itse asiassa muistan, että Suonto sanoi, ettei ottanut tuota profetiaa vastaan, muistaakseni se annettiin 1990-luvulla (olen kuullut tuon opetustapahtuman). Hän ei mennyt muiden mukana tarjottuun "pyhän hengen virtaan" ja kyllähän nyt hänen elämässään näkyvät hedelmät todistavat tekemänsä päätöksen oikeaksi.

Suonto ei mennyt "pyhän hengen virtaan" niihin aikoihin se on totta. Ymmärsin että tuon kirjoittamani yksittäisen profetian hän olisi kuitenkin hetkellisesti uskonut, mutta kuuntelen hänen puheensa vielä uudestaan. Löysin sen tallenteen kirpputorilta, en tiedä miltä vuodelta se on, luulisin että viime vuosikymmeneltä.

Tuosta linkkaamastani videosta. Haastateltava kertoo parantuneensa Aili Heinosen rukouksen kautta. Jottei tämä rönsyile liikaa niin en linkitä puhetta mutta Aili on mm. kertonut käyneensä taivaassa, "paikassa jossa hääjuhlaa valmistellaan". Siellä oli paljon enkeleitä ja Jeesus. Siellä hänelle "tuotiin asioita joita Jumala antoi hänen tietää, eikä hän saa puhua näitä kaikkea". Ei kuulosta Raamatun mukaiselta, että joku ihminen saisi taivaallista tietoa jota ei saa muille kertoa. OWM:n nykyinen toiminnanjohtaja siis vain ihastellen ihmettelee, kun on tapahtunut parantumisihme. Tämä huolestuttaa minua. Videon haastateltavan Facebook-profiilissa on tykkäyksissä mm. Missiomaailma, joka ei ole raitishenkinen. Ja sama ihminen siis on toiminut opetustehtävissä One Way Missionissa.

Ei siitä varmasti haittaa ole että tajuttomalle antaa synninpäästön, lähinnä tästä saa sen käsityksen että synnit saa anteeksi vain jos joku toinen ihminen ne julistaa anteeksi annetuksi. Jos joku tajuton mielessään huutaa apua Jumalalta, pohdin vain että tarvitaanko siihen joku muu välikäsi kun Jeesus tällaisessa tilanteessa. Toki mikäli tajuton henkilö kuuli ne sanat, hän saattoi saada rauhan mieleensä, että synnit todella on anteeksi annetut.
Linnea

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu