*
Täällä on niin hiljaista. No minä haluaisin kirjoittaa vielä sen, minkä olen havainnut. Samalla kielellä Jumalaa ylistetään,
mutta lyödään toista uskovaa, niin tämä uskova haavoittuu. Se näyttää yleistyvän uskovien keskuudessa. Niin se minua
alkoi vaivata niin halusin kirjoittaa aiheen.
keskinäinen rakentaminen ja suun hedelmät, mitkä ovat tarpeellista, rakentavaista ja mieluista
- yhteiseksi rakennukseksi - Kristuksessa.
Sillä Raamattu sanoo, että kieli on hillitä itse [Jaak. 3:2-12]. Meidän on yritettävä hillitä kieltä, joka
on ruumiin pienein jäsen.
Samalla kielellä ylistetään Jumalaa, mutta lyödään toista uskovaa ja haavoitetaan toista uskovaa. Eihän samasta
lähteensilmästä pulppua makeaa ja karvasta vettä. Ei suolainen lähde anna makeaa vettä.
Näyttäköön se, joka on viisas ja ymmärtäväinen, tekonsa hyvällä vaelluksellaan, viisaasti ja sävyisästi [jae 13].
Raamattu sanoo:
1Tess. 5:19 Henkeä älkää sammuttako,
20 profetoimista älkää väheksykö.
21 mutta koetelkaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvää.
22 Karttakaa kaikenlaista pahaa. RK
Mitä keskinäiseen rakentamiseen tulee; Raamattu sanoo: 'Tulee pitää se, mikä on hyvää - koeteltuaan Sanalla'.
Ei ole missään sanaakaan, että henkilöä mollataan. Ei ole sanaakaan, että kirjoitusta mollataan.
Vaan Raamattu sanoo: 'Karttakaa kaikenlaista pahaa'. Mollaaminen ja syyllistäminen on pahasta, samoin suun epähedelmät.
Ne ovat lihallisia, joita tulee välttää - ajatellen keskinäistä rakentamista. Kieli on ruumiin pienein jäsen, itse on yritettävä hillitä
kieltä, että toinen rakentuu.
1Tess. 5:15 Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toisillenne ja kaikille. RK
Gal. 6:10 Niin kauan kuin meillä siis on vielä aikaa, tehkäämme hyvää kaikille, varsinkin uskonystäville. RK
Room. 12:16 Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää tavoitelko korkeita, vaan sopeutukaa vaatimattomiin oloihin. Älkää olko
omasta mielestänne viisaita.
17 Älkää kostako kenellekään pahaa pahalla. Pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien ihmisten silmissä.
18 Jos on mahdollista ja jos se teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
Muistakaamme Jeesuksen sanoja, joiden mukaan meillä tulee olla keskinäinen rakkaus, että meidät tunnetaan
Jeesuksen opetuslapsiksi.
Joh. 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin
niin rakastatte toisianne.
35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."
Raamattu puhuu paljon lempeydestä, jonka kautta ihminen saa mielenmuutoksen, pelastuu ja rakentuu. Hyvä aihe tutkittavaksi.
Fil. 4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
Siinä kaikki, - lyhyesti ja vajavaisesti.
Älköön anna sävyisä ja taidokas kommunikoiminen unohtua, miten tavalla tulee puhua, että toinen rakentuu!
Ainakaan tässä ajassa, missä laittomuus pääsee valtaan, niin useimpien rakkaus kylmenee. Lempeys on paras vasta-
lääke siihen ojennukseksi, niin toinen saa mielenmuutoksen, pelastuu ja rakentuu ja ojentautuu kohti Kristusta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.