Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja todael » 30. Marras 2011 00:07

Lyhyesti jotain :

1Moos.6:4 mainitut jättiläiset "Nephilim" on tulkittu ulkoavaruudesta tulleiksi otuksiksi, jotka yhtyivät ihmisten tyttäriin. Muinaiset sumerilaiset kuvasivat jo planeetat aurinkoa kiertävinä, ja tästä on johdettu hurjia tulkintoja. Itse en todellakaan usko tällaiseen.

Image

Selvää silti on että Egyptissä olevat pyramidit eivät ole hautoja, vaan tähtikartojen mukaan matemaattisen tarkasti rakennettuja planeettojen liikkeeseen tehtyjä ja taivaankappaleiden palvontaan käytettyjä paikkoja. Toisaalla, pyramidien rakentaminen plus muu vanhaan egyptiläiseen temppeli rakentamiseen liittyvä osoittaa, että täysin matemaattisesti symmetriset patsaiden kasvohahmot, on ollut mahdotonta tehdä käsin. Näistä on tehty johtopäätöksiä, että vedenpaisumusta edeltänyt ihmissuku omasi paljon korkeamman tiedon ja taidon kuin me. Pyramiidien ikä on myös paljon vanhempi kuin annetaan ymmärtää - siis ennen vedenpaisumusta. Tämä on minun näkemykseni.

En usko että jättiläiset olivat konkreettisesti pahuuden henkiolentoja, vaan Aadamista polveutunut alkuperäinen ihmissuku, joka vääristyi totaalisesti saatanan vaikutuksesta.

Jättiläiset mainitaan myöhemminkin Raamatussa, etenkin Joosuan kirjassa.

Mutta, vastaus - en usko että missään ulkoavaruudessa on elämää. Jumala loi taivaan ja maan, ja luultavasti - alunpitäen muut planeetat osaltaan olivat asumiskelpoisia ennen syntiinlankeemusta. Jumala loi ihmisen maanpäälle - vain tälle planeetalle.

Job.25:5 "Katso, eipä kuukaan ole kirkas, eivät tähdetkään ole puhtaat hänen silmissänsä;"
= viittaa syntiinlankeemuksen suhteesta universumiin

Jos ihmissuku olisi jatkunut kasvamistaan maapallolla - ilman kuolemaa, mahdollisesti muut planeetat olisivat toimineet asutettavina planeettoina. Näin ei käynyt, vaan koko luomakunta sekä aurinkokunta muuttui syntiinlankeemuksen johdosta. Jumala tulee luomaan uuden taivaan ja uuden maan (Ilm.21:1) joka mielestäni viittaa myös universumin uudelleen luomiseen.

Koetelkaa kaikki tämä Raamatulla.
JEESUS ON HERRA.

- todael :pc: :cool:

PS. Petri Paavolan teksti kannattaa lukea jättiläisiin liityen, vaikka olenkin hänen kanssaan erikannalla :
https://www.kotipetripaavola.com/Raamatunjattilaiset.html

Tässä eräs dokkari jättiläisiin liityen > https://www.youtube.com/watch?v=N63lhtx2q8o
Viimeksi muokannut todael päivämäärä 30. Marras 2011 00:42, muokattu yhteensä 2 kertaa
todael

ViestiKirjoittaja JHK » 30. Marras 2011 00:38

Itse pidän mahdollisena esimerkiksi sitä että jossain toisessa Galaksissa on elämää. Raamattu vaikenee asiasta, joten se on jokaisen oman näkemyksen varassa. Olisi kaameaa tuhlausta jos vain täällä olisi jotakin :D . Galaksit ovat toisistaan niin kaukana että valonnopeudellakin matkaten hommaan menee niin tajuttoman kauan että eri galaksien asukkaat ovat käytännössä "eri maailmoissa". Välimatka läpi tyhjiön olisi liian pitkä. Sille joka saa päähänsä sanoa että avaruusolioita ei voi olla koska raamattu ei puhu niistä, niin tietäköön ettei raamattu mainitse kissaa missään, eikä kukaan kuitenkaan sano ettei niitä ole, koska ne puuttuvat raamatusta :lol: .

Mitä tulee Nephlimeihin - jättiläisiin, raamattu tarjoaa lyhyen kuvauksen, jossa yksityiskohtia ei valtavasti ole. Kuitenkin likimain jokainen kulttuuri maailmassa tuntee "vierailijat tähdistä". Tiedämme kyllä kaikki, ketkä ovat olleet asialla...
JHK

ViestiKirjoittaja todael » 30. Marras 2011 00:45

Silti mitä arkeologisesti on pystytty kartoittamaan elämää ennen vedenpaisumusta, on se niiden todisteiden valossa ollut juuri paljolti aurinkokunnan ja tähtien liikkeisiin paljon kohdistunutta elämää ja myös, määrätty poikkeuksellisen erilainen viisaus on ollut ennen vedenpaisumusta eläneillä kansoilla.

Parasta pysyä Raamatun ilmoituksessa, ja niin kuin JHK sanoi, emme juuri tiedä sen enempää "Nephilim" jättiläisistä.

Eräs tulkinta Jeesuksen sanoista "Ihmisen Pojan päivä on niin kuin Nooan päivinä'" (omasta muistista), että jättiläiset vielä tulevat takaisin - itse ymmärrän tämän suuren pahuuden ja laittomuuden kuvauksena.

Tärkeintä pysyä Jumalan Sanassa.
- todael :pc:
todael

ViestiKirjoittaja JHK » 30. Marras 2011 01:20

Dokumentti oli hyvä, kiitos.
JHK

ViestiKirjoittaja toni t » 30. Marras 2011 01:28

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja todael » 30. Marras 2011 01:31

Olen Erkki Kuisman kanssa samaa mieltä, joskin hän ei tekstissä silti puhu mitään jättiläisistä.

- Todael :)
todael

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Tammi 2012 01:27

Matteus 24 - Kristus puhuu tulemuksensa ajasta:

https://www.kristitynfoorumi.fi/matt24.html

Katso, Hän tulee - 15. luku:

https://arvioikaa.com/H15.html
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Tammi 2012 15:30

Luin nopeasti silmäilemällä pekan ensimmäistä linkkiä ja seuraava kohta on sellainen johon haluaisin ottaa kantaa.

Jakeessa 9 on ennustus, jonka monet käsittävät tarkoittavan kristillistä seurakuntaa. Tässä asiayhteydessä se tarkoittaa kuitenkin ennen muuta juutalaista kansaa: ”Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.”
Juutalaisten vaino on ollut hyvin tavallinen ilmiö historiassa Jeesuksen jälkeen, viimeisimpänä natsi-Saksan tapahtumat. Yhä edelleen kansan yllä on vainon uhka ja se kulminoituu Jaakobin ahdistuksessa. Sanonta: ...minun nimeni tähden... viittaa siihen, että juutalaisia on murhattu Kristuksen tappajina yms. syytteillä. Pitää ymmärtää, että Raamatun kielenkäytössä termillä ”lopun aika” tarkoitetaan viimeistä 2000 vuoden ajanjaksoa alkaen Messiaan (ensimmäisestä) tulemuksesta maan päälle. Lopun aikaa on siis eletty jo koko lailla tuo aika ja siksi voimme hyvällä syyllä ajatella, että lopun aikojen viimeiset ajat voisivat olla käsillä. Toiseksi näillä jakeilla on toki merkitystä myös kristikunnalle. Myös Kristuksen seurakuntaa on vainottu ja vainoja on edelleen käynnissä, tälläkin hetkellä, aina jossakin maailmankolkassa.

Olen eri mieltä linkin kirjoittajan kanssa tuosta kohdasta. Monet ennen vihan aikaa tempaukseen uskovat uskovat linkin opettamalla tavalla eli että kyseinen kohta tarkoittaisi ennen muuta juutalaista kansaa. Kyseinen kohta tarkoittaa ainoastaan Jeesuksen opetuslapsia eli seurakuntaa ja sen asiayhteys juurikin todistaa.

Matt.24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

Minun nimeni tähden ei viittaa siihen että juutalaisia on murhattu kristuksen tappajina vaan siihen että opetuslapsia aletaan vainoamaan ja vihaamaan Jeesuksen nimen tähden. Siksi koska Jeesuksen opetuslapset eivät lopun aikana antikristuksen vainoissa kiellä Jeesusta Herranaan. Vain Jeesuksen opetuslapset eli uskovat kantavat Jeesuksen nimeä. Juutalainen kansa elää epäuskossa eikä kanna Jeesuksen nimeä vaan kieltää sen. Herra Jeesus palaa vasta sitten kun Israel kansana kääntyy epäuskostaan Herran Jeesuksen puoleen antikristuksen vallan lopussa.

Joh.15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.

Johanneksen evankeliumi todistaa myös sen että maailma vihaa Jeesuksen opetuslapsia Jeesuksen nimen tähden. Eli maailman viha kohtaa niitä jotka kantavat Jeesuksen nimeä ja vain Jeesuksen opetuslapset jotka tunnustavat Jeesus on Herra kantavat Herransa nimeä.

Luuk 21: 17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
18 Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
19 Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.
20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.
21 Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.
22 Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.
23 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

luukas 21 kertoo samasta tapahtumasta kuin Matteus 24. Luukas selventää tarkemmin kohtaa ja tästä käy selvästi ilmi se että Matteus 24:9 tarkoittaa vain kristittyjä eli Jeesuksen opetuslapsia jotka joutuvat Jeesuksen nimen tähden kaikkien vihattavaksi. Sillä jae 17 sanoo TE joudutte. Jeesus puhuu opetuslapsille ja sanoo TE joudutte eli opetuslapset joutuvat kaikkkien vihattavaksi Jeesuksen nimen tähden.

Jae 24 sanoo HE kaatuvat miekan terään ja HEiDÄT viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan. Raamattu ilmoittaa jo vanhan testamentin puolella että viimeisinä päivinä Jerusalem jaetaan ja silloin juutalaisia viedään vangeiksi pakanoiden sekaan ja vasta sen jälkeen juutalaiset etsivät Jumalaansa ja tulevat Herran Jeesuksen löytämään.

Jeesus siis eroittaa opetuslapset ja juutalaiset kohdassa sillä kutsuu opetuslapsiaan sanalla TE ja Israelin kansaa sanalla HE. Heidät (juutalaiset) viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana.

Eli asiayhteys kertoo että Matteus 24:9 puhuu Herran Jeesuksen opetuslapsista eli uskovista ei Israelin kansasta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Masa » 04. Tammi 2012 17:02

room
2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
Masa

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Tammi 2012 17:04

toni l kirjoitti:Luin nopeasti silmäilemällä pekan ensimmäistä linkkiä ja seuraava kohta on sellainen johon haluaisin ottaa kantaa.

Jakeessa 9 on ennustus, jonka monet käsittävät tarkoittavan kristillistä seurakuntaa. Tässä asiayhteydessä se tarkoittaa kuitenkin ennen muuta juutalaista kansaa: ”Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.”
Juutalaisten vaino on ollut hyvin tavallinen ilmiö historiassa Jeesuksen jälkeen, viimeisimpänä natsi-Saksan tapahtumat. Yhä edelleen kansan yllä on vainon uhka ja se kulminoituu Jaakobin ahdistuksessa. Sanonta: ...minun nimeni tähden... viittaa siihen, että juutalaisia on murhattu Kristuksen tappajina yms. syytteillä. Pitää ymmärtää, että Raamatun kielenkäytössä termillä ”lopun aika” tarkoitetaan viimeistä 2000 vuoden ajanjaksoa alkaen Messiaan (ensimmäisestä) tulemuksesta maan päälle. Lopun aikaa on siis eletty jo koko lailla tuo aika ja siksi voimme hyvällä syyllä ajatella, että lopun aikojen viimeiset ajat voisivat olla käsillä. Toiseksi näillä jakeilla on toki merkitystä myös kristikunnalle. Myös Kristuksen seurakuntaa on vainottu ja vainoja on edelleen käynnissä, tälläkin hetkellä, aina jossakin maailmankolkassa.

Olen eri mieltä linkin kirjoittajan kanssa tuosta kohdasta. Monet ennen vihan aikaa tempaukseen uskovat uskovat linkin opettamalla tavalla eli että kyseinen kohta tarkoittaisi ennen muuta juutalaista kansaa. Kyseinen kohta tarkoittaa ainoastaan Jeesuksen opetuslapsia eli seurakuntaa ja sen asiayhteys juurikin todistaa.

Matt.24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

Minun nimeni tähden ei viittaa siihen että juutalaisia on murhattu kristuksen tappajina vaan siihen että opetuslapsia aletaan vainoamaan ja vihaamaan Jeesuksen nimen tähden. Siksi koska Jeesuksen opetuslapset eivät lopun aikana antikristuksen vainoissa kiellä Jeesusta Herranaan. Vain Jeesuksen opetuslapset eli uskovat kantavat Jeesuksen nimeä. Juutalainen kansa elää epäuskossa eikä kanna Jeesuksen nimeä vaan kieltää sen. Herra Jeesus palaa vasta sitten kun Israel kansana kääntyy epäuskostaan Herran Jeesuksen puoleen antikristuksen vallan lopussa.

Joh.15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.

Johanneksen evankeliumi todistaa myös sen että maailma vihaa Jeesuksen opetuslapsia Jeesuksen nimen tähden. Eli maailman viha kohtaa niitä jotka kantavat Jeesuksen nimeä ja vain Jeesuksen opetuslapset jotka tunnustavat Jeesus on Herra kantavat Herransa nimeä.

Luuk 21: 17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
18 Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
19 Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.
20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.
21 Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.
22 Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.
23 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

luukas 21 kertoo samasta tapahtumasta kuin Matteus 24. Luukas selventää tarkemmin kohtaa ja tästä käy selvästi ilmi se että Matteus 24:9 tarkoittaa vain kristittyjä eli Jeesuksen opetuslapsia jotka joutuvat Jeesuksen nimen tähden kaikkien vihattavaksi. Sillä jae 17 sanoo TE joudutte. Jeesus puhuu opetuslapsille ja sanoo TE joudutte eli opetuslapset joutuvat kaikkkien vihattavaksi Jeesuksen nimen tähden.

Jae 24 sanoo HE kaatuvat miekan terään ja HEiDÄT viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan. Raamattu ilmoittaa jo vanhan testamentin puolella että viimeisinä päivinä Jerusalem jaetaan ja silloin juutalaisia viedään vangeiksi pakanoiden sekaan ja vasta sen jälkeen juutalaiset etsivät Jumalaansa ja tulevat Herran Jeesuksen löytämään.

Jeesus siis eroittaa opetuslapset ja juutalaiset kohdassa sillä kutsuu opetuslapsiaan sanalla TE ja Israelin kansaa sanalla HE. Heidät (juutalaiset) viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana.

Eli asiayhteys kertoo että Matteus 24:9 puhuu Herran Jeesuksen opetuslapsista eli uskovista ei Israelin kansasta.

Amen. Kiitos Herralle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu