Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Loka 2017 09:43

Ajatteletteko te, että ihminen haukattuaan hyvän ja pahan tiedon puun hedelmää tietää pohjimmiltaan mikä on hyvää ja mikä pahaa? Tuliko tämä tieto siis osaksi ihmisluontoa? Onko tämä juuri se mitä kutsumme omaksi tunnoksi?

Aloin miettiä tätä eilen sellaisessa naisten kokoontumisessa jossa keskustelimme rukouksesta. Tuli puhetta myös omastatunnosta. Jotkut ajattelevat että omatunto on se josta Raamattu sanoo että ihmisen sydän on petollinen. Itse ajattelen, että omatunto puhuu totta jokaiselle, myös uskosta osattomille, mutta voi paatua jos sitä ei halua kuunnella.

P.S. Puhelimeni on pyytämättä päivittänyt näppiksen että älkää ihmetelkö mahdollisia kirjoitusvirheitä :pc:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 21. Loka 2017 11:20

Paavali mainitsee jossain kohden "Omatuntoni Pyhässä Hengessä" se on varmaan hyvin erilainen kuin eikkarin omatunto..
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja Jukka » 12. Marras 2017 08:37

23.3.2017 vaisuliini kirjoitti:No mitä terveydentilaan tulee, joka liittyy hyvinvointiin. Niin haluaisin kysyä kun Jeesus sylkäisi maahan, teki syljestä tahnaa, siveli sitä sokean miehen silmiin, tämä tarkoittaa että Jeesus tukee lääkinnällistä parantavaa joka liittyy hyvinvointiin myös?

Otan tähän sylkiasiaan vielä yhden näkövinkkelin. Tämä syntyi mielessäni, kun taannoin kuunteli Risto Santalan opetusta. Hänethän tunnettiin vanhan hebrean ja juutalaisten puhuman aramean murteen asiantuntijana. Santala opetti näin: "Käsite saarnata tulee hepreassa juuri tästä pisaraa merkitsevästä sananjuuresta. Lehattif, saarnata, merkitsee sananmukaisesti saada aikaan pisaroita."

Ajatus tuossa on, että Jumalan kiihkeästi puhuessa hänen suustaan sanojen mukana pisaroi sylkeä. "Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle" 5.Moos. 32:2. Jos näin niin sylki viittaisi hänen suustaan lähteviin sanoihin ja niissä pisaroissa on parantavaa voimaa. "Hän lähetti sanansa ja paransi heidät" Ps. 107:20.

Tämä nyt vaan tällaisena ajatuksena, jonka teologit saattavat lytätä maan rakoon, mutta kerroin, kun tuli mieleeni pohtiessani tuota syljestä tehtyä tahnaa.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Marras 2017 13:00

*
Jukka, mikä yhteensattuma! Minäkin nostin tänään pisaroiden aiheen esille tuossa suljetussa ryhmässä. Mutta kiitos tuosta Risto Santalan opetuksesta. Nyt minulla se laajensi Jeesuksen sylki juttu joka viittaa täydentävästi pisaroihin. Kiitos paljon, Jukka! :thumbup: :bible: ;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Marras 2017 15:41

'
No on se tilanne huolestuttavaa. Koska tulin sieltä seurakunnankokouksesta. Teemana oli "ehye(mmä)ksi häpeästä, sielunhoitosunnuntai". Siellä kehotettiin kirjoittamaan tarralappuun kaikki ahdistukset ja tuskat ja siten laitetaan se tarralappu veteen. :shock: :wtf: :? Lavan edellä on se puinen risti jossa on Jeesuksen patsas ja kulho jossa on vettä johon laitetaan tarralappu. Hyvänen aika! Siten minä näin hengen silmin paholaisen joka lensi ylös kesken kokousta.

Mielestäni Herra tietää kaikki ahdistukset ja tuskat eikä tarvitse kirjoittaa lappuun ja laittaa veteen. Raamatussa ei ole sellainen opetus. Huolestuttavaa! :? Kuuntelin alusta saakka loppuun asti se aihe ja mielestäni pitäisi perata kaikki pilaannuttavat hapatukset pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä eli Raamatun pohjasta. Koska Jumala ei kouluta sielunhoitajia.

Siellä sanottiin että pitää etsiä kokoajan syyn mikä aiheuttaa ahdistuksen jne. Mielestäni ei tarvitse etsiä koska Jumala paljastaa itse sen automaattisesti niinkuin minulle kävi kun sain profeetallisen sanan jonka mukaan minun lapsuudeni kaipaa vapautusta haavoista vaikka en ollut tietoinen niistä haavoista ja siten Jumala nosti esille haavojen syyt pintaan niin siten eheytymisprosessi alkoi ja Jumala toimi Eheyttäjänä ja auttoi minua kasvamaan ulos haavoista Sanan äärellä ja koin miten sain konkreettisesti kontaktiyhteyden Sanaan joka on totisesti itse ilmielävä Jumala ja Hän tällä tavalla toimi Eheyttäjänä minulle.

Voi voi, tämä seurakunta menee liian pitkälle eksyen ja eksyttäen monia jotka olivat tänään mukana siellä kokouksessa. Huolestuttavaa! Pyytäisin rukoilemaan tämän seurakunnan puolesta että Jumala paljastaisi seurakunnalle kaikki eksytykset ja repisi pois kaikki väärät istutukset joihin seurakunta eksyi uskomaan.

Kiitos etukäteen kun muistatte seurakuntaa rukouksin! :hearts: :bible:

Vielä siitä rististä. Aiemmin siellä ei ollut yhtään ristiä ja nyt risti on siellä. Vasta tänään huomasin sen ristin. :shock: :?

Vielä siitä vesi jutusta. Kysyn mistä opista se vesi juttu alun perin on? Minä olen ihmeissäni ja huolissani siitä. :wtf: :? :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2017 11:01

*
Eilen kokouksessa kuuntelin miten koulutetaan sielunhoitajiksi. Se askarruttaa minua koska Raamatusta ei ole sellainen opetus jonka mukaan tulisi kouluttaa sielunhoitajia. Mistä opista sielunhoitajan koulutus on? Sana 'sielunhoitaja' ei löydy Raamatusta. :bible: :?

No haluaisin kertoa että olin ajat sitten eräässä odotushuoneessa niin hain luettavaa odottaen vuoroani ja siten luin yhtä lehteä. Siinä lehdessä oli se tutkimus juttu jonka mukaan psykologiat tekivät itsemurhaa. :wtf: :wtf: Samoin lääkäritkin. :shock: :wtf: Sama asia pätee siihen että sielunhoitajan koulutus tapahtuu ihmisviisauden varassa.

En löytänyt tästä foorumista aiheen "sielunhoitaja" niin voisin kans lukea. Voi harmi! Kyllä on huolestuttava juttu.
Mutta löysin PP:n linkin joka käsittelee sitä samaa juttua.

https://www.kotipetripaavola.com/psykologia5.html
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Marras 2017 11:59

*
Ne koulutetut sielunhoitajat ovat vääriä henkilöitä koska he hakivat pääasiallisesti
koulutusta tullakseen sielunhoitajiksi. Kyllä Jumala käyttää oikeita henkilöitä jotka
eivät ole koulutettuja sielunhoitajia - eheyttääkseen rikkinäisiä uskovia. Jumala toimii
heidän välityksellä ihmeellisellä tavalla ja vielä ilman siitä koulutusta.

No voin vähän kertoa itsestäni....
Minun kohdallani Jumala nosti minut ylös kuopasta
koska sain vahvasti kontaktiyhteyden Jumalan Sanaan,
jota minä ahdistuneena luin niin kasvoin ulos haavoistani
Sanan avulla ja koin miten vapauduin ahdistuksesta.

Sain kokea miten Sanan kautta Jumala suoraan lohdutti ja puhutteli ja
samalla Sana piteli minua hellävaroen ja lääkitsi minun sisäisiin haavoihin.
Niin kasvoin ulos haavoistani. Sana on itse Jumala, joka eheytti minua.

Jumala katsoo niiden puoleen, joilla on särkynyt henki ja arka tunto
Jumalan Sanan edessä
. Se tarkoittaa, ettei voi ohittaa Sanaa tullakseen ehjäksi
ja kasvaakseen ulos sisäisistä haavoista.

Sana on parantava ja vapauttava voima, jolla Jumala eheyttää suoraan ja nostaa rikkinäisen
ihmisen ylös. Sana on lääkitsevä balsamihoito sisäisiin haavoihin. Vain harvat
sen kokevat ja ymmärtävät Sanan merkityksen. Sillä Sana on itse Jumala, ihan ilmielävänä.

Jes. 66:2 Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ne ovat olemassa, sanoo Herra.
Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särkynyt henki ja
arka tunto minun sanani edessä. RK

Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.'
Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani,
niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.

Job 15:11 Vähäksytkö Jumalan lohdutuksia ja sanaa, joka sinua piteli hellävaroin?

Sananl. 16:24 Lempeät sanat ovat mesileipää; ne ovat makeat sielulle ja lääkitys luille.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Marras 2017 12:27

*
Jos minulle tulee ahdistus, en käänny koulutetun sielunhoitajan puoleen. Huomasin että luullaan Pyhän Hengen olevan mukana sielunhoitotehtävässä mutta se ei ole totta, sillä koulutus ohittaa Pyhää Henkeä vaikka siinä lainataan paljon Raamatun kohtia saatuaan koulutusta jonka mukaan toimitaan. On niitä uskovia jotka tarvitsevat apua ahdistukseen; rukoillaan heille oikeaa henkilöä joka on täynnä Pyhää Henkeä ja täynnä Jumalan lohdutuksen sanoja ja Kristuksen Sanoja. On tärkeintä muistaa että Pyhä Henki vie Sanan yhteyteen ja siitä saa oikeita lohdutuksia.

Luulen että tulee aika jolloin koulutetut sielunhoitajat alkavat ahdistua ja huomaavat ettei koulutuksesta ole apua. Vain Jumala voi auttaa. Toivottavasti he eivät hae lisää koulutusta joka on lähes riivaajien opeista. Raamattu ilmoittaa että viimeisinä päivinä luopuu uskosta Sanaan joka on itse Jumala ihan ilmielävänä ja ensin luopumus tapahtuu niin siten Jeesus tulee. Sitä minä pelkään ajatellen muita ahdistuneita uskovia jotka hakeutuvat koulutettuun sielunhoitajaan.

Ps. 34:18 Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.

Minua vielä askarruttaa se vesi juttu. Mieli tekisi perata se pois. Herra peratkoon se vesi juttu [hapatus] pois ja revitköön kaikki väärät istutukset, mitä Isä Taivaallinen ei ole istuttanut, Jeesuksen nimessä! Amen! Saa muistaa sitä seurakuntaa rukouksin, kiitos!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja rpe » 22. Marras 2017 15:40

Ymmärränkö Vaisuliini oikein, että jos sinulla on kädessä tulehtunut haava (joka tarvitsisi antibiottia), menet ensisijaisesti kuitenkin mieluummin jonkun vakaan kristityn luokse rukoiltavaksi tulehduksen poistumista? Jos menet kuitenkin lääkäriin (ihmisviisauden äärelle), miten tämä eroaa esim mielen tai psyykkeen kysymyksistä, jotka vaatisivat tarvittaessa myös hoitoa?
rpe

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Marras 2017 16:41

*
Rpe, et ymmärtänyt oikein. Mitä tulehtukseen tulee; se tarvitsee antibioottihoitoa. Se ei mitenkään liity tähän juttuun mitä minä ajan. En tiedä mitä sinä ajat tällä jutulla joten jätän vastaamatta.
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu