Hei systeri !
Siinä sanotaan, että rakasta lähimmäistäsi, kuten itseäsi.
Minä en rakasta syntejäni enkä vääriä toimiani ja minä vihaan lihaani ja lihani tekoja !
Minä Rakastan Herraani ja Jumalaani, ja sitä mitä Hän tekee tai minussakin pystyy vaikuttamaan hyvää ja otollista.
Miten siis toimin suhteessa lähimmäisiini, jos rakastan heitä kuten itseäni ?
Tästä on siis kyse.
Siis nyt on kyse meidän omasta toiminnastamme, eikä siitä, että Rakastaako Jumala meitä kuitenkin omina lapsinaan.
Olethan sinäkin rakastanut ja rakastat omia lapsiasi, vaikka he ymmärtämättömyyttään ovat toimineet väärin ja tehneet pahaa.
Mutta nyt siis ei ole kyse siitä Rakastaako Jumala meitä vajavaisina, vaan siitä, että rakastammeko itse valheitamme ja vääryyttämme, eli hyväksymmekö vastoin Jumalan tahtoa syntejä ja syntisyyttä itsessämme.
Siis syntiä ei pidä erottaa ihmisestä erilliseksi ja ikäänkuin ulkopuolella olevaksi asiaksi.
Syntiä tekevä on syntinen !
26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
Tätä asiaa siis ei julisteta, koska ei haluta itse tulla tuomituksi, ja moni uskova siis itse tekee ja elää synnissä syvässä sydämensä paatumuksessa ja siksi sallii sen muillekin säästyäksen itse Jumalan tuomiolta.
Room. 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
Siis nyt on vallalla väärän armon julistus, eli luopumus toisin sanoin !
Eli on luovuttu ja luovutaan Totuudesta, eli Sanasta, eli Kristuksesta !
Ja nyt vain käytetään siis Jumalan armoa eli ns. vapauttamme, sitä kautta väärin, omien pahojen tekojen peitteenä !
1. Piet. 2:16 niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.