Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Syys 2017 12:40

*
Jukka, menetitkö sinä uskoasi rukoukseen joka voi pelastaa ihmisen kuolemalta? :wtf: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Syys 2017 13:12

*
Aamu-Usva mikset laittanut rukouspyynnön hänen puolesta että hän parantuisi ja pelastuisi? Hän saattaa tarvita rukousapua.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 13. Syys 2017 13:57

vaisuliini kirjoitti:*
Jukka, menetitkö sinä uskoasi rukoukseen joka voi pelastaa ihmisen kuolemalta? :wtf: :?

En toki (jos viittaat naapuriini, joka kuoli viikonloppuna). Kerroin hänelle evankeliumin Jeesuksesta ja lisäkseni hänen puolestaan rukoili monet täällä Lohjalla. Nyt jätämme hänet Jumalan haltuun. En voi tässä ihan kaikkia tapahtumia kertoa, mutta kyllä suren ja ikävöin kovasti naapuriani.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Syys 2017 14:00

*
Ok hyvä!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 13. Syys 2017 15:39

Olen minäkin ystäväni puolesta pyytänyt uskovia rukoilemaan. Hänen lisäaikansa yli 10 vuotta sitten oli rukousvastaus.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Syys 2017 16:06

*
Ok hyvä. Jatketaan sitä rukousta! Uskoontulo on tärkeämpi.
vaisuliini

Re: Helvetti- ja taivasnäyt

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Syys 2017 09:06

Luen tällä hetkellä mielenkiintoista ja yllättävän hyvää kirjaa saatanasta nimittäin Bulgakovin klassikkoa 'Saatana saapuu Moskovaan'. Onko joku lukenut? Aika huikea veto kirjailijalta tuohon aikaan!
Aamu-Usva

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Syys 2017 11:53

*
Haluaisin kysyä. Koetko että hyödynnät paljon fb:ta? Mitä koet sitä facebookkaessasi? Yksi asia mitä en vielä ymmärrä. Se on suuri kaverimäärä.

Ja lisäksi FB on tuttavuuden paikka niin en sen takia tullut facebookkaamaan vaan että minä tuon sinne kirjoituksen jonka ymmärrys on Jumalan kautta avattu. Mutta huomasin että moni on tullut facebookkaamaan tuttavuuden vuoksi. FB on paras paikka tuttavuuden vuoksi ja sitä he hyödyntävät paljon. Olen FB:ssa Raamatun mukaisen seurakuntayhteyden vuoksi vaikka Raamattu tarkoittaa liveseurakuntayhteyttä ja se ei aina onnistu minulta.

No yksi lähettelee minulle yksityisviestillä kaikki illat ja kaikki aamut, ihan joka aamu ja joka ilta tekstikuvaa ja siinä on jotain positiivista mietelausetta. Huomasin että se tekee hänet onnelliseksi niin annan hänen lähetellä minulle jatkuvasti tekstikuvia. Siitä on ollut jo melkein noin 4 vuotta. Kyllä se on ihmeellisintä koska se tekee hänet onnelliseksi. Kännykällä minä vilkaisen pikaisesti tekstikuvia ja suistutan sen sormellani samalla matkalla roskiin. :)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Syys 2017 17:22

Minä käytän fb:a jonkin verran. Kavereikseni otan vain ihmiset, jotka oikeasti henkilökohtaisesti tunnen jostain. En näe mitään järkeä hyväksyä kaveripyyntöjä kaikilta tuntemattomilta, kun kuitenkin jaan lähinnä perhekuvia matkoiltamme ja muita henkilökohtaisia juttuja siellä. Yleensä pyrin fb:ssa käyttäytymään hyvin hillitysti enkä ota siellä kantaa juuri mihinkään kohua nostattaviin asioihin. Joskus saatan jakaa joitain työhöni liittyviä asioita. Sama Instagrammin kanssa, mutta siellä saatan seurata myös tuntemattomia, jotka postaavat kauniita kuvia. Twitterissä en juurikaan itse julkaise, mutta seuraan siellä monia kansainvälisiä uutissivustoja, radioita, kustantamoja jne. Siellä en niinkään seuraa yksityishenkilöitä. LinkedInissä olen, mutta en oikein ole päässyt siihen sisälle. Snapchat on lasteni suuressa suosiossa, mutta sitä en tajua ollenkaan.

Käytättekö te muutakin somea aktiivisesti?
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Leea » 19. Syys 2017 17:59

Lähdin facebookkiin alunperin siksi että pitäisin siellä esillä lähinnä vain uskonasioita. Kirjoittaminen on minulle luontevampi tapa ilmaista asioita kuin puhuminen. Pidän fb sivuani julkisena, uskoni on ihan julkinen asia joten mitäpä tuota piilottelemaan. Päivitän omia sivujani silloin tällöin ja joskus myös osallistun muiden keskusteluun. Toivon että edes jollakin jakamallani videolla tai muulla voisi olla tarkoituksensa. Netillä oli iso vaikutus omaan uskoontulooni. Some on mielestäni hyvä työkalu saavuttaa ihmisiä uskonasioilla. Mutta maltti ja viisaus on hyvä netissäkin säilyttää, milloin on hyvä osallistua johonkin keskusteluun ja milloin ei. Tässä varmaan ajoittain itsekin epäonnistunut :lol:
Leea

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu