Ei tietenkään Jumala ole vain jokin toiveidemme täyttäjä, mutta ei hän ole mikään tyrannikaan. Hän itse loi miehen siten että sanoi, että tämän ei ole hyvä olla yksin. Ja hän loi hänelle naisen avuksi. Eli hän itse on luonut miehen siten, että hänen ei ole hyvä olla yksin ja tarvitsee vaimon. Alkukristillisellä ajalla, jotkut alkoivat opettamaan, että naimisiin meno on syntiä ja Paavali kirjoitti heistä: jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan. (1.tim.4:3) Eli Jumala on luonut avioliiton kristittyjen nautittavaksi.
Ja kuinka usein Herra Jeesus kehoitti meitä rukoilemaan. Ja hön sanoi, että jokaiselle anovalle annetaan. Ja jos anomme jotain n tahdon mukaan.. ja Raamattu selvästi osoittaa, että avioliitto on Jumalan tahdon mukainen asia.
Ja jos Jumala tahtoisi minun elävän ilman vaimoa, niin miksi sitten tunnen niin käsittämättömän suurta ihastusta tyttöihin? En vain pysty kulkemaan kaupungilla tulematta hulluksi joka päivä. Tai miksei hän ole lähettänyt minua johonkin luostariin, tai muuhun ympäristöön, jossa voisin toteuttaa tuota naimattomuutta. Tämä on todella suurta tuskaa jota en osaa kuvailla
Ja mitä tuosta syntiasiasta Paavali oli kyllä toista mieltä. Hän ei kehoittanut vain kristittyjä kieltämään itsensä ja halunsa. Vaan hän tunnusti ja kirjoitti: Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä; mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä. (1.kor.7:1-2). Ei Paavali kehoittanut uskovia vain kieltämään itsensä ja unohtamaan avioliiton. Päin vastoin hän käski mennä naimisiin, jos ei kykene elämään ilman. Kun jotkut ihmiset kysyvät minulta kauanko olen ollut ilman seksiä, vastaan että noin 15 vuotta. He sanovat että ei se ole mahdollista ja ihmettelevät asiaa. Ei se minunkaan mielestä ole mahdollista ja siksi lankeilenkin vaikka en ihan suoranaiseen haureuteen kenenkään kanssa.