Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Joonas » 26. Elo 2017 15:50

Parempi olisi ollut ettei Jumala olisi luonut Eevaa ollenkaan. Hän loi hänet avuksi miehelle. Mutta mies jolla ei ole vaimoa, tämä Jumalan luoma apu onkin tullut suureksi taakaksi. Toisille se on iloksi ja toisille suureksi taakaksi. Parempi ettei olisi naista luonut lainkaan. Sitten olisi Aadam jäänyt viimeiseksi ihmiseksi. Tai olisi tuhonnut vedenpaisumuksessa kaikki ihmiset. Elämä on helvettiä eikä ole elämisen arvoista tämä elämä. Suurin onnettomuus on syntyä ihmiseksi. Mutta täytty uskoa Jeesukseen, että voisi ikuisuudessa päästö edes vähän parempaan paikkaan kuin helvetti.
Joonas

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Elo 2017 15:53

Aamu-Usva kirjoitti:Kyllä se niin on, että harvaa 2-kymppistä kiinnostaa lähemmäs 4-kymppiset miehet ja myös niin, että harvaa 4-kymppistä kiinnostaa 2-kymppiset. Olen itse pian 4 kymmentä enkä kyllä missään tapauksessa voisi ajatella 20-vuotiasta lasta miehenä :shock: Minulla ja miehelläni on kuitenkin sellainen 8 vuoden ikäero. Menimme naimisiin, kun minä oli 25 ja hän 33. Sekin kyllä tuntui silloin melko isolta ikäerolta, mutta minulla menee raja suunnilleen siinä, että noin kymmenen vuotta vanhempi mies vielä jotenkin käy, mutta ei missään tapauksessa enää mikään isäni ikäinen. Se olisi jotenkin outoa ja luonnotonta. Onhan näitäkin toki. Nuoremmista en koskaan oikein ole ollut kiinnostunut.

Mutta siis jos Joonas olet vasta 3-kymppinen, niin olet nuori ja sinulla on mahdollisuuksia 2-kymppisten kanssa :thumbup:

T: Vanhempi nainen :lol:

Katsos katsos ja taas löytyi jotain yhdistävää! Minunkin isäni nimi oli Veijo.Minulla ja vaimollani on myös 7 vuotta ikäeroa, ja minä olen vanhempi osapuoli. Minäkin lähestyn 40-vuotta joten olen tämmöinen juniorikääkkä.

Meillä ikäero ei juuri tunnu koska olen niin lapsellinen :thumbup:

T: Juoniorkääkkä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Elo 2017 16:24

Mehän ollaan suorastaan ihan samiksia, Mikko :wave:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Elo 2017 00:17

Mikko murpatti:oletko siis nainen vai mies? Kirjoitit viestisi vamhempana naisena? No onhan se totta eittei varmaa 20 vuotias poika sopisi 40 vuotiaalle naiselle. Mutta 20 vuotias tyttö voisi vielä jotenkin sopia 40 vuotiaalle miehelle. Mutta onhan 20 vuotta aika paljo ikäeroo, mut jos on jo ikää kertyny nii ei kai siinä sitte voi nuoremmaks muuttua. Mulla jo muutamia vuosia yli 30 mutta olen silti rukoillut ainakin 12 vuotta että Jumala johdattaisi noin 20v vaimon. Toki silloin kun aloitin rukoilun olin itsekin 20v. Uskon, että Jumala voi antaa sen mitä alunperinkin olen pyytänyt, eikä rupea antamaan jotain huonompaa vain siksi, että rukousvastaus on viipynyt. Herra auttakoon, että pystyisin pääsemääm eroon katkeruudesta ja pystyisin vihan sijaan rakastamaan Jumalaa. Kokoajan pyörittelen ajatuksia päässä ja tuntuu näyttää siltä, ettei Jumala todellakaan kaikkia uskoviakaan rakasta. Joku sanoo, että se oli Jumalan lahja, että loi naisen. Minusta se on Jumalan kidutus menetelmä, jolla hän kiduttaa miehiä. Hän loi naisen kauniiksi, mutta sanoo miehelle ettei saa koskea eikä katsoa. No miksi hän sitten meni edes luomaan koko naisen?? Se oli varmasti Jumalan tapa kiduttaa osaa ihmisistä. Toki suurimalle Jumala antaakin oman mutta ei ainakaan minulle ole antamut. Kohta varmaan 13 pitkää vuotta olen vain kitunut ja rukoillut. Onko se Jumalan rakkautta? No onhan nämä ajatukset kuitenkin vääriä ihan varmasti. Minä haluan uskoa häneen ja luottaa siihen, että hän on rakkaus vaikka en näekään siihen mitään muuta todistetta kuin Jumalan sana. Ja tahdon seurata Herraa Jeesusta kaikessa palvella häntä hänen elopellollaan. Jos hän ei tässä ajassa voi vastata, niin ehkä tulevassa...vaikka ei sekään ilmeisesti ole mahdollista...no pitää uskoa Jeesukseen, että edes pelastuisi ja voisi toisiakin johtaa pelastuskeen. On ikuinen elämä kuitenkin parempi kuin kadotus vaikka Jumala minun mielestäni olisikin epäoikeuden mukainen. Herra armahtakoon ja päästäköön saatanan ansasta ja näistä vääristä ajatuksista. En pysty näkeäämään mitään valoa, mutta uskon, että Herra voi auttaa vaikka syntinem olenkin.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Elo 2017 01:45

Voisitteko rukoilla puolestani, että pääsisin eroon katkeruudesta ja vihasta. Olen oikeasti niin nä katkeruutta ja vihaa Jumalaa kohtaan, että en tiedä millä pääsisin siitä eroon. En varmaan kelpaa enää edes pelastukseen. Ja kaikki vain siksi että Jumala ei tahdo antaa. Mutta hän on rakkaus mutta minä vain olen täynnä katkeruutta ja pimeyttä enkä voi nähdä hänen valoansa. Kumpa Herra antaisi minulle udkon ja toivon. Sydämmessäni ei ole rauhaa vaan katkeruus ja viha. Herra auta ja pelasta. Minä olen väärässä ja si oikeassa. Armahda ja auta. Totta se on en minä tarvitse mitään turhaa vaimoa tai avioliittoa vaan vain Heran. Elämä on turhaa ja Herra on pysyvä.
Joonas

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Elo 2017 02:56

Joonas kirjoitti:Voisitteko rukoilla puolestani, että pääsisin eroon katkeruudesta ja vihasta. Olen oikeasti niin nä katkeruutta ja vihaa Jumalaa kohtaan, että en tiedä millä pääsisin siitä eroon. En varmaan kelpaa enää edes pelastukseen. Ja kaikki vain siksi että Jumala ei tahdo antaa. Mutta hän on rakkaus mutta minä vain olen täynnä katkeruutta ja pimeyttä enkä voi nähdä hänen valoansa. Kumpa Herra antaisi minulle udkon ja toivon. Sydämmessäni ei ole rauhaa vaan katkeruus ja viha. Herra auta ja pelasta. Minä olen väärässä ja si oikeassa. Armahda ja auta. Totta se on en minä tarvitse mitään turhaa vaimoa tai avioliittoa vaan vain Heran. Elämä on turhaa ja Herra on pysyvä.

No niin Joonas. Tämä olikin jo ihan hyvä kirjoitus ja pyyntö. Tahdon muistaa Sinua rukouksessa ja toivottavasti muutkin rukoilevat puolestasi.
Jukka

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Elo 2017 03:07

Kiitos rukouksesta. Mutta eikö se vaimokin ole hyvä rukousaihe? Vai pitäsikö vain unohtaa kokoasia ja yrittää erottautua maailmasta kuten pyhimykset? Ainakaan tavallista elämää maailman keskellä en kykene elämään ilman vaimoa. Välillä menee hyvin ja kiitän Herraa, mutta heti kun menen ulos niin näen naisia ja himot taas heräävät ja taas menen samaan katkeruuden ojaan. Jos naisia ei olisi maailmassa niin elämä olisi paljon helpompaa. Ainut ratkaisu on siis etsiä joku luola, jossa elää.
Joonas

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Elo 2017 03:45

Joonas kirjoitti:Kiitos rukouksesta. Mutta eikö se vaimokin ole hyvä rukousaihe? Vai pitäsikö vain unohtaa kokoasia ja yrittää erottautua maailmasta kuten pyhimykset? Ainakaan tavallista elämää maailman keskellä en kykene elämään ilman vaimoa. Välillä menee hyvin ja kiitän Herraa, mutta heti kun menen ulos niin näen naisia ja himot taas heräävät ja taas menen samaan katkeruuden ojaan. Jos naisia ei olisi maailmassa niin elämä olisi paljon helpompaa. Ainut ratkaisu on siis etsiä joku luola, jossa elää.

Kyllä vaimo on "hyvä asia" (heh, asia) ja saa sitä rukoilla. Ehkä sitä Sinun kannattaa tykönäsi pohtia mikset ole vaimoa löytänyt? Onko sillä joku tarkoitus? Vai onko joku este? Minä en osaa siihen vastata (eikä toki Sinunkaan pidä palstalla sellaiseen vastata, mutta vastaa itsellesi).

Kirjoitit: "Välillä menee hyvin ja kiitän Herraa, mutta heti kun menen ulos niin näen naisia ja himot taas heräävät ja taas menen samaan katkeruuden ojaan". Tällaisia polkuja voi uskovaisenkin mieli vaellella. Raamattu kutsuu sellaista uskovaista lihalliseksi ja lapseksi Kristuksessa (1.Kor. 3:1,3). Ihmisen itsekkäät halut ovat petollisia ja ne saavat toisinaan uskovaisilla vielä hengellisen kuorrutuksen (puhun omasta kokemuksesta). Yksilöllisyys jäljittelee persoonallisuutta ja himo jäljittelee rakkautta. Yksilöllisyydellä tosin on aikansa ja paikkansa, sillä lapsen kasvaessa se on kuin suojeleva kuori hänen persoonallisuutensa pinnalla, mutta aikuisella yksilöllisyyden tulee särkyä jotta persoonallisuuden tosi olemus pääsisi kosketuksiin toisen persoonallisuuden kanssa ("että he olisivat yhtä niin kuin me olemme yhtä" Joh. 17:21-23).
Jukka

ViestiKirjoittaja Joonas » 27. Elo 2017 04:40

En tiä kai sitten olen lihallinen kristitty, mutta en pääse lopullisesti himoistani eroon.tunnustan syntini. Aina lankean. Voitteko muistaa rukouksessa, että Herra vapauttaisi synnistä ja katkeruudesta ja epäuskosta. Ja vaimoakin pyydän sellaista, joka voisi auttaa Jumalan valtakunnan työssä. En ole muita parempi niin että kykenisin elämään vain yksin. Ja rukoilen että kiinnostuskin olisi molemmin puolinen (eikai sekään väärin oo) Tiettyjen olosuhteiden vuoksi en voi itse vaimoa paljoakaan etsiä, vaan tarvitsen todellisen ihmeen että Jumala sellaisen johdattaisi. Mutta uskon, että se on mahdollista Jumalalle.Mutta ennen kaikkea on taas päästävä eroon katkeruudesta ja synnistä. Herra Jeesus Kristus armahda minua äläkä ota pois minulta Pyhää Henkeäsi, vaam täytä minut armollasi, niim että voisin elää vain sinulle ja palvella sinua. Kiitetty olkoon armollinen Jumalamme ja Isämme.
Joonas

ViestiKirjoittaja Jukka » 27. Elo 2017 06:07

Joonas kirjoitti:En tiä kai sitten olen lihallinen kristitty, mutta en pääse lopullisesti himoistani eroon.tunnustan syntini. Aina lankean. Voitteko muistaa rukouksessa, että Herra vapauttaisi synnistä ja katkeruudesta ja epäuskosta. Ja vaimoakin pyydän sellaista, joka voisi auttaa Jumalan valtakunnan työssä...

Pyrin vastaamaan tuohon myöhemmin (nyt loppuu aika, sillä on aikainen tapaaminen klo 6.15 lähinaapurissa), mutta esitänpä tässä kutsun kaikille janoisille tulla raamattupiiriin jos kuka asuu lähellä Turkua. Kokoonnumme erään uskovan kodissa klo 15. Tarkemmat tiedot linkissä

https://www.evankeliumikoulu.fi/event/t ... nce_id=520

Itse lähden Lohjalta (Karjalohjalta Toivonkujalta) Turkuun klo 13.00 maissa. Matkalta yksi kaveri tulee autoon. Kahdelle tilaa jos joku tahtoo tältä suunnalta mukaan lähteä. Matka ja tarjoilu perillä ei maksa mitään. Omat yhteystietoni löytyvät kotisivultani

https://www.jukkavirtanen.com/425948194

Hyvää sunnuntaipäivää kaikille.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu