Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Elo 2017 08:51

Olen Eetun kanssa samaa mieltä, että nopeusrajoituksissa pysyminen on tietenkin hyvä asia. Minusta voisi rangaista heti jos menee vähänkin yli rajoituksen, jotta ihmiset ajaisivat mieluiten vähän alle rajoituksen. Se olisi turvallisempaa. Vaikka ei itsestään välittäisi, niin liikenteessä on muitakin, joista voi ainakin välittää.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 08:59

*
Eetu kysyn muistatko sitä aikaa jolloin oli sallittu se 10km/h päälle? Ei ole ollut ongelmaa. Kaikki sujui hyvin ja ongelmitta. Oli niinä päivinä kun poliisi tarkisti ylinopeutta ja oli se aika jolloin oli sallittu se 10km/h päälle niin poliisi ei sitä sakottanut koska se oli sallittu siihen aikaan.

No mitä mieltä olet niitä jotka ajavat tarkalleen ja täsmälleen liikennerajoitusten mukaan? Onko sinulla ollut kokemusta siitä? Minulla on. Kerron seuraavan kerran kun ensin vastaat tuohon kysymykseen.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Elo 2017 09:20

Minä ajan yleensä sillä tavalla, että mittari näyttää tasan sen mitä kuuluu ajaa, eli ajan oikeasti vähän alle. Minulla on ollut kortti vasta vähän yli vuoden ja olen arka ajamaan. Siskoni tuskastuu aina kyydissäni, että eihän me päästä ikinä perille. Hän on niin tottunut ajamaan, ettei siedä kuhnailua liikenteessä. Sataa kahtakymppiä en uskalla ajaa, mutta onneksi niillä nopeuksilla on ohituskaista :thumbup: Minua kyllä hävettää välillä liikenteessä, kun tuntuu, että olen tien tukkona, mutta en oikeasti vaan uskalla :oops:
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja eetu » 26. Elo 2017 09:22

vaisuliini kirjoitti:*
Eetu kysyn muistatko sitä aikaa jolloin oli sallittu se 10km/h päälle? Ei ole ollut ongelmaa. Kaikki sujui hyvin ja ongelmitta. Oli niinä päivinä kun poliisi tarkisti ylinopeutta ja oli se aika jolloin oli sallittu se 10km/h päälle niin poliisi ei sitä sakottanut koska se oli sallittu siihen aikaan.

No mitä mieltä olet niitä jotka ajavat tarkalleen ja täsmälleen liikennerajoitusten mukaan? Onko sinulla ollut kokemusta siitä? Minulla on. Kerron seuraavan kerran kun ensin vastaat tuohon kysymykseen.

Niin siis pääpointtini tuossa työmatkailu-ajamisessa on se että annan huonon todistuksen jumalattomille jos jatkan ajamista hymynaamanäyttöalueella yli 30 km/h koska hehän tosiaan saattavat alkaa ajatella että olen joku anarkisti. Uskon myös että minun tulee totella esivaltaa siinä että käyn leimaamassa itseni työmaalle ja ulos työmaalta Waltti-kortilla, vaikka se tuntuukin turhalta koska minulla on veronumero ja maksan verot mutta lain mukaan työnantajalla on ilmoitusvelvollisuus eli työnantajan pitää tietää ketkä ovat milloinkin työmaalla.

Uskon että on Herran tahto että noudatamme aina nopeusrajoituksia (tietenkin sen mukaan millainen sää on eli jos pyryttää taivaan täydeltä lunta eikä näe mitään, on parasta vain pysähtyä tien sivuun), myös niin päin että emme aja alinopeutta koska ei ole lähimmäisenrakkautta ajaa hyvissä olosuhteissa alinopeutta, siinä vain menee takana ajavilla hermot jos körötellään hiljaa ja siinä vaarannetaan liikennettä koska takana olevat alkavat ohitella.

En muista tuota aikaa jolloin sai ajaa 10 km/h yli sallitun nopeuden. Milloin se oli?

Kerro ihmeessä kokemuksesi niistä jotka ajavat tarkalleen ja täsmälleen nopeusrajoitusten mukaan.
eetu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 09:40

*
Ok se sallittu nopeus otettiin pois noin kai 2-3v sitten. Oli se sallittu nopeus niinä vuosina ja ihmiset olivat tuohon aikaan tyytyväisiä koska se oli turvallisempi ajaa eikä ollut minkäänlaista ongelmaa.

No kerron kokemuksestani. Ne ajajat noudattavat tarkalleen nopeusrajoituksen mukaan niin siten siihen jumittuu monta autoa ja jarrutuksen päälle kokoajan ja turvaväli alkaa tuntua loppuvan ja tiukasti jarrutuksen kanssa eikä se ole turvallista ajaa. Ne noudattavat tarkalleen tajuamatta että he aiheuttavat ongelmaa muille ja ne tuntuu ajattelevan ainoastaan itseään piittaamatta muista ajajista. He aiheuttavat heille turvatonta välimatkaa. Se ei ole joustava vaan tiukka.

Minun on tapana ohittaa ne ajajat jotka hidastavat ja saavat meidät jarruttelemaan ja siten minulle tulee turvallisempaa välimatkaa. Kyse on turvallisemmasta välimatkasta ja siten voin noudattaa liikennerajoitusta ajamalla joustavasti.

No mieheni on moottoripyöräjätkä niin hän kaahasi noin 200km/h niin minä salassa ajoin hänen perässä eikä hän tiennyt siitä. Ja katsoin mittaria. Nauroin sille miten hän kaahaa ja annoin hänen kaahaa ainakaan kotiin asti. Siten kotosalla kysyin miten matka meni ja hän vastasi että ihan ok. Niin kysyin etkö kai kaahannut? Hän vastasi ettei kaahannut. Jaahas.. kysyin miltä tuntui ajaa 200km/h. Hän jäi käryille ja naurahti. Minäkin nauroin. Me kyllä tiedämme että se ei ole sallittavaa eikä ole turvallisinta. Ei kannata olla turhan tiukkapipoinen vaan joustava.

Mitä liikennerajoituksiin tulee; 10km/h oli mielestäni ikäänkuin olisi Herran antama sallittu nopeus koska siihen aikana ihmiset olivat täysin tyyvyväisiä. Siten se otettiin pois ja lehdessä oli ne väitteet koska ihmiset eivät ole tyytyväisiä siihen. Siitä ei katsota turvallisuudeksi vaan turvattomuudeksi. Minä tavallaan ymmärrän koska itselläni on ollut kokemusta. :drive:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 10:23

*
Nostan tänne tämän osion. Siinä se kaahaamiseni syy johon Jumala puuttui antamalla minulle auton jolla oli leveät kumirenkaat. :shock: :wtf: :? Olin siinä väärässä luulossa että liikennerajoitukset ovat tästä maailmasta eivätkä Jumalasta ja olin myös siinä luulossa että suojelusenkelin kuuluu olla mukana ajomatkalla kokoajan varjellen minua ja uskovia. En silloin tiennyt että esivalta on Herran säätämänä.

https://uskonaskel.foorumi.eu/viewtopic ... t&start=10
vaisuliini

ViestiKirjoittaja eetu » 26. Elo 2017 10:28

Tieliikennelaki

19 §
"Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta."

Eihän meidän pidä mukautua tämän maailman menoon vaan noudattaa esivallan määrittämiä nopeusrajoituksia, jotka ovat käsittääkseni voimassa myös ohitettaessa. Turvaväleistäkin vastaa jokainen kuljettaja henkilökohtaisesti itse. En usko että meidän tulee keskittyä siihen miten muut ajavat vaan keskittyä vain omaan ajamiseen. Jumalattomilla ei ole rauhaa liikenteessäkään, heillehän tekee varmasti vain hyvää kohdata kuljettajia jotka ajavat täsmälleen nopeusrajoitusten mukaan, niin joutuvat edes vähän hidastamaan.

2. Kun. 9:20
Niin tähystäjä ilmoitti sanoen: "Hän on tullut heidän luoksensa, mutta ei palaa. Ja ajo on aivan kuin Jeehun, Nimsin pojan, ajoa; sillä hän ajaa niinkuin hurja."
eetu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Elo 2017 10:38

*
Amen! :thumb:

Eli turhan tarkalleen ja täsmälleen liikerajoituksen mukaan hidastelevien ajajien tulee ajaa tien sivuun antaakseen muita ohittamaan niin tämä sujuu joustavalla tavalla turvallisesti. Heidän tulee huomioida se myös. :thumbup:

No liikutuin kovasti kun kuorma-auton kuskit antoivat minun ohittaa ja he ovat niin huomaavaisia kuskia. Minä vastasin aina kiittämällä heille. Kai te tiedätte miten tavalla "kiittäminen" tapahtuu? ;)
vaisuliini

ViestiKirjoittaja eetu » 26. Elo 2017 10:41

Sitä en tiedä, mutta ilmeisesti valoja on tarkoitus väläytellä jos on esim hirvi tulossa tielle koska yhtenä aamuna ajoin töihin ja vastaantulija väläytti valoja koska oli huomannut hirven minua ennen, ja sitten huomasin sen itsekkin ja se ylitti tien juuri minun edestäni. Kiitos Herralle että ystävällinen lähimmäinen väläytti valoja niin en täräyttänyt suoraan sitä hirveä päin.
eetu

ViestiKirjoittaja Jukka » 26. Elo 2017 10:44

Tällä haavaa poliisin ohjeistus ylinopeusrikkomuksista on sellainen, että
* 3-6 km/t ylinopeudesta huomautus
* 7-15 km/t ylinopeudesta rikesakko, suuremmista ylityksistä päiväsakko

Kaikilla nopeusrajoitusalueilla seuraa rangaistus, kun syyllistytään >7 km/t ylinopeuteen (1.10.2016 alkaen). Käytännössä poliisi vähentää mitatusta nopeudesta mahdolliseen mittausvirheeseen perustuen 3km/t. Jos ajan siis 20 km/t nopeusrajoitusalueella 28 km/t en saa rangaistusta, koska tuo "poliisin mittausvirhesääntö" tarkoittaa sitä, että nopeudekseni lasketaan 25 km/t ja se on "vain" huomautuksen paikka, vaikka ylitin sallitun nopeuden yli 20 prosentilla.

Aikaisemmin (ennen 1.10.2016) sakotuskäytännöt vaihtelivat eri puolilla maata. Puhuttiin ns. 10 prosentin säännöstä, eli rangaistus rapsahti jos 20 km/t alueella ajoin yli 22 km/t ja 100 km/t alueella yli 110 km/t. Nykyisin saisin rikesakon ajaessani satasen alueella 107 km/t nopeutta. Sakotuskäytäntö on siis hieman tiukentunut suuremmilla nopeuksilla ja tullut lempeämmäksi pienemmillä nopeuksilla.

Poliisihallinnossa on esitetty maahamme ns. nopeuksien nollatoleranssia, mutta entisenä ammattiautoilijana pidän ratkaisua huonona, koska silloin nopeusmittarin seuraaminen vie huomiota varsinaisen liikenteen seuraamisesta ja vaaratilanteet voivat lisääntyä.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu