*
Ok se sallittu nopeus otettiin pois noin kai 2-3v sitten. Oli se sallittu nopeus niinä vuosina ja ihmiset olivat tuohon aikaan tyytyväisiä koska se oli turvallisempi ajaa eikä ollut minkäänlaista ongelmaa.
No kerron kokemuksestani. Ne ajajat noudattavat tarkalleen nopeusrajoituksen mukaan niin siten siihen jumittuu monta autoa ja jarrutuksen päälle kokoajan ja turvaväli alkaa tuntua loppuvan ja tiukasti jarrutuksen kanssa eikä se ole turvallista ajaa. Ne noudattavat tarkalleen tajuamatta että he aiheuttavat ongelmaa muille ja ne tuntuu ajattelevan ainoastaan itseään piittaamatta muista ajajista. He aiheuttavat heille turvatonta välimatkaa. Se ei ole joustava vaan tiukka.
Minun on tapana ohittaa ne ajajat jotka hidastavat ja saavat meidät jarruttelemaan ja siten minulle tulee turvallisempaa välimatkaa. Kyse on turvallisemmasta välimatkasta ja siten voin noudattaa liikennerajoitusta ajamalla joustavasti.
No mieheni on moottoripyöräjätkä niin hän kaahasi noin 200km/h niin minä salassa ajoin hänen perässä eikä hän tiennyt siitä. Ja katsoin mittaria. Nauroin sille miten hän kaahaa ja annoin hänen kaahaa ainakaan kotiin asti. Siten kotosalla kysyin miten matka meni ja hän vastasi että ihan ok. Niin kysyin etkö kai kaahannut? Hän vastasi ettei kaahannut. Jaahas.. kysyin miltä tuntui ajaa 200km/h. Hän jäi käryille ja naurahti. Minäkin nauroin. Me kyllä tiedämme että se ei ole sallittavaa eikä ole turvallisinta. Ei kannata olla turhan tiukkapipoinen vaan joustava.
Mitä liikennerajoituksiin tulee; 10km/h oli mielestäni ikäänkuin olisi Herran antama sallittu nopeus koska siihen aikana ihmiset olivat täysin tyyvyväisiä. Siten se otettiin pois ja lehdessä oli ne väitteet koska ihmiset eivät ole tyytyväisiä siihen. Siitä ei katsota turvallisuudeksi vaan turvattomuudeksi. Minä tavallaan ymmärrän koska itselläni on ollut kokemusta.

Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.