Joonas kirjoitti:Jumala on siis sinua siunannunt antanut vaimon. Vieläpä hänen tahtonsa mukaisen ja sellaisen jonka itsekin olisit halunnut saada. Mikä voisi olla sen parempaa?
Jumala antoi minulle kyllä vaimon, ja sellaisen jonka olin halunnut saada, mutta vasta sen jälkeen kun luovuin täysin ja lopullisesti pyrkimyksestä saada sellaisen. Tuon luopumisen jälkeen toki edelleen iloitsin saadessani tämän vaimon, mutta en samalla tavalla kuin olisin iloinnut sitä ennen. Tavallaan asiasta tuli minulle yhdentekevä - vain yksi katoava ilo kaikkien muiden katoavien ilojen joukossa. Eikä minulle tuottaisi vaikeuksia luopua vaimostani tässä hetkessä, vaikka edelleen koen iloa avioliitostani. Ja mikäli joutuisin siitä luopumaan nyt, en tahtoisi etsiä tai edes pyytää itselleni uutta vaimoa, vaan etsisin edelleen Herran tahtoa asian suhteen ja luottaisin sen olevan paras vaikka se tarkoittaisi yksin olemista. Mikä voisi olla sen parempaa, kuin elää Jumalan tahdossa?
Joonas kirjoitti:Minulle hän sen sijaan ei ole antanut vaikka olen kuinka yrittänyt kieltää itseäni.Olen yrittänyt ajatella, että avioliitto on turhuutta ja uskovien pitäisi elää vain erämaa pyhimyksinä eikä etsiä maallisia iloja kuten avioliitto.
Kuulostaa vähän siltä, että käsityksesi itsensä kieltämisestä ja hengellisestä elämästä ei välttämättä ole ihan linjassa Jumalan ajatusten kanssa.