Jumala vastaa rukoukseen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jumala ei ole vastannut rukoukseen

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Elo 2017 22:21

Joonas kirjoitti:Jumala on siis sinua siunannunt antanut vaimon. Vieläpä hänen tahtonsa mukaisen ja sellaisen jonka itsekin olisit halunnut saada. Mikä voisi olla sen parempaa?

Jumala antoi minulle kyllä vaimon, ja sellaisen jonka olin halunnut saada, mutta vasta sen jälkeen kun luovuin täysin ja lopullisesti pyrkimyksestä saada sellaisen. Tuon luopumisen jälkeen toki edelleen iloitsin saadessani tämän vaimon, mutta en samalla tavalla kuin olisin iloinnut sitä ennen. Tavallaan asiasta tuli minulle yhdentekevä - vain yksi katoava ilo kaikkien muiden katoavien ilojen joukossa. Eikä minulle tuottaisi vaikeuksia luopua vaimostani tässä hetkessä, vaikka edelleen koen iloa avioliitostani. Ja mikäli joutuisin siitä luopumaan nyt, en tahtoisi etsiä tai edes pyytää itselleni uutta vaimoa, vaan etsisin edelleen Herran tahtoa asian suhteen ja luottaisin sen olevan paras vaikka se tarkoittaisi yksin olemista. Mikä voisi olla sen parempaa, kuin elää Jumalan tahdossa?

Joonas kirjoitti:Minulle hän sen sijaan ei ole antanut vaikka olen kuinka yrittänyt kieltää itseäni.Olen yrittänyt ajatella, että avioliitto on turhuutta ja uskovien pitäisi elää vain erämaa pyhimyksinä eikä etsiä maallisia iloja kuten avioliitto.

Kuulostaa vähän siltä, että käsityksesi itsensä kieltämisestä ja hengellisestä elämästä ei välttämättä ole ihan linjassa Jumalan ajatusten kanssa.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 22:27

Vaisuliini kiitos rukouksista. Ei, ei se ole ykkösasia. Myös yleensäkin naisen seura on tärkeä. En asu suomessa ja suurimman osan ajasta olen yksin. Ja vaikka välillä näkisinkin kavereita, niin miesten seura on kuitenkin ihan eriasia kuin naisen. Ja kaverit ei koskaan korvaa elämän kumppania. Kyllä vaimo olisi kaikella hyvä asia ja myös tuo mainitsemasi asia myös sekin on hyvä mutta ei suinkaan ainut syy.
Joonas

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Elo 2017 22:34

*
Ok hyvä Joonas! No tiedän muutaman miesuskovan joka on mennyt naimisiin seksin takia mutta avioliitto on kaatunut vaimon sairauden takia ja he jäivät ilman seksiä ikäänkuin seksi olisi heille ykkönen.

Mutta tiedän yhden miehen jonka rakkaus yhä pysyy ja hän kestää että hänen vaimo on dementoitunut niin mies käy syöttämässä vaimoaan joka aamu ja kestää rakkauden vuoksi. Eli hän ei ole mennyt naimisiin seksin takia vaan että hän on rakastunut vaimoon ja siksi on mennyt hänen kanssa naimisiin. Niin avioliitto pysyy yhä.

:hearts:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 22:39

Peace in rest. Kyllä minäkin olen varsinkin uskonelämän ensimmäisinä vuosina ajatellut, ettei koko asia ole lainkaan tärkeä ja Jumala antaa kyllä ilman että minun tarvitsee asiaa miettiä. Mutta tuo sinun sanomasi kuulostaa ikäänkuin siltä, että ansaitsit Jumalalta vaimosi. En usko, että Jumalalta pitäisi jotain ansaita. Mutta hän niinkin toimia, mutta jokaisek kanssa hän toimii omalla tavallaan. Ja kyllä itsekin aina sanon Jumalle, että tapahtukoon sinun tahtosi ja kiellän itseni. Jos en kieltäisi itseäni niin olisin ajat sitten valinnut vaimon joka ei ole uskossa. Mutta en silti voi vaikuttaa tunteisiini. Tunteiden tasolla tahdon vaimon, mutta järjen valinnalla voin jättää asian Jumalan käsiin. Mutta kyllä suurin osa uskovista nuorista menee naimisisiin itseään mitenkään sen kummemmin kieltämättä.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 22:41

Vaisuliini: en pyydä vaimoa vain seksin takia vaan kuten sanoin paljon muustakin. Ykkös syy on rakkaus ja Jumalan valtakunta. Olihan siitä paljom hyötyä Jumalan asiallakin.
Joonas

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 25. Elo 2017 22:45

Joonas kirjoitti:Mutta tuo sinun sanomasi kuulostaa ikäänkuin siltä, että ansaitsit Jumalalta vaimosi.

Se kuulostaa sinusta siltä, koska ajattelet vaimon saamisen olevan tavoiteltavaa. Minä en ajattele niin, enkä siksi tunnista lainkaan tuollaistakaan ajatusta, että olisin ansainnut Jumalalta vaimoni. Koko ajatus on absurdi, sillä jos "luopuu" jostakin mutta taustalla on motiivina sen "luopumisen" kautta jotenkin ansaita Jumalalta se mistä on "luopunut", niin ei silloin ole todella luopunut, vaan ainoastaan yrittää käyttää "luopumista" keinona saada juuri se mistä on "luopuvinaan". Eli silloin on kaikkea muuta kuin luopunut. Mutta todellinen luopuminen tarkoittaa sitä, että todella luopuu, ilman mitään taka-ajatusta. Todellisen luopumisen jälkeen ei mitenkään voi ajatella ansainneensa, jos sitten Jumala antaakin sen mistä on luopunut. Silloin on vain saanut sen, mitä Jumala tahtoi antaa. Painotus sanoilla Jumala Tahtoi.

Joonas kirjoitti:Mutta kyllä suurin osa uskovista nuorista menee naimisisiin itseään mitenkään sen kummemmin kieltämättä.

En epäile sitä ollenkaan. Aika suuri osa avioliitoista ei myöskään toimi niinkuin Jumala tahtoisi. Ja uskovien elämät ylipäätään.
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 22:49

Jos haluasin vain seksiä niin voisin naida kenet tahansa. Mutta koska kyse ei siitä niin en voi naida ketä tahansa.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 22:54

Rest in peace: eli et ilmeisesti välitä avioliitostasi? Sinulle on sama onko sitä vai eikö ole. Et sitä halunnut, etkä nytkään halua, eikä sinua haittaa vaikka se menisikin. Ei tuo ainakaan kuulosta terveeltä tavalta eikä siinö rakkautta ole...välinpitämättömyys on kaukana rakkaudesta.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 22:59

Eikö raamatussa kehoteta luopumaan jonkun asian tahtomisesta tuolla tavalla. Päin vastoin Herra kehoitti rukoilemaan ja anomaan eikä luovuttamaan. Jos joku luopuu tahtomisesta niin silloin luopuu myös sen asian pyytämisestä rukouksessa. Mutta ei raamattu näin opeta. Raamattu sanoo, että pitää rukoilla ja pyytää. Pietari käski heittää kaikki hänelle. Ei tämä tarkoita että pitäisi luopua tahtomisesta. Tuo kuulostaa joltain toiselta ihmiselle vieraalta uskonnolta.
Joonas

ViestiKirjoittaja Joonas » 25. Elo 2017 23:07

Rest in Peace sinä selvästi yrität vihjailla minulle, että olet minua hengellisempi ihminen ja siksi Jumala on antanut sinulle puolison ja minulle ei.
Joonas

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu