Vastaan nyt Sinulle Vaisuliini, kun vieraani lähti ja jäin yksin. Käyn kirjoitustasi läpi kohta kohdalta, mutta ennen kuin aloitan tahdon muistuttaa jo edellä kirjoittamastani:
"Tämä koko juttu on "herkkä asia" ja yritän kirjoittaa varovasti, etten ketään loukkaisi" (6.8.2017 15:52).
vaisuliini kirjoitti:Voi sinua... Huomautan että Jeesus ei tarkoita parantumiskokousta tällä kohdalla Matt. 11:5.
Raamatussa ei mainita parantumiskokouksia tai rukousjonoja. Sellaiset eivät saa tukea Jumalan Sanasta. Jeesus osoittaa vastauksensa serkulleen Johannekselle, joka vankilassa alkoi epäillä Jeesuksen messiaanisuutta. Tämä käy ilmi kyseisestä raamatunpaikasta.
vaisuliini kirjoitti:Jeesus tarkoittaa siitä että menkää kaikkeen maailmaan evankelioimaan niin sen ohessa parantaminen tapahtuu. Kyse on Jumalan tahdosta jota tulee kirkastaa – julki parantamisen tekojen kautta.
Jeesus tai tuon kohdan meille tallentanut kirjoittaja Matteus ei mainitse
tässä kohdassa mitään tuollaista mistä kirjoitit.
vaisuliini kirjoitti:Mutta en halua loukata sinua kun esitän kysymystä ymmärrätkö että sairaus ja vamma ei ole sama asia?
Et loukkaa minua millään tavalla. Uskon käsittäväni mitä eroa tässä tarkoitat sairaudella ja vammalla. Pyrit ilmeisesti sanomaan, että Sinulla on joku syntymästä saakka oleva vamma tai synnytyksessä syntynyt vamma, jonka odotat Jeesuksen parantavan.
Kuulehan Vaisuliini. Olen ollut nuoresta lähtien syntymästänsä saakka vammaisten kanssa tekemisissä (äitini oli töissä Pipolan opetus- ja työkodissa kotimme lähellä) ja sairaidenkin kanssa useamman kymmenen vuotta. Jeesus paransi vammaisia ihmisiä, tietenkin, esim. sokeana syntyneen pojan (Joh. 9). Pietari paransi Temppelin ns. Kauniinportin luona "hamasta äitinsä kohdusta ramman" miehen.
vaisuliini kirjoitti:Tarkoitan syntymävammaa, en sitä että myöhemmässä iässä sairauden ja onnettomuuden ohessa ja ikääntymisen kautta saa vamman. Koska niillä on valtava erotus.
Niillä on eroa ihmisten katsantokannoissa, mutta Jumala voi parantaa kaikenlaisesta raihnaudesta (vammasta) ja sairaudesta.
vaisuliini kirjoitti:
Ajatelkaa, toisella puolen maailmaa parantuminen tapahtuu evankeliumin kautta muttei täällä Suomessa. Täällä Suomessa Jeesus ei ole kirkastettu kuin siellä missä parantuminen tapahtuu.
Tässä kohdassa tulemme suuren ongelman eteen. Monet saarnaajat kertovat kaukomailla tapahtuneista parantumisihmeistä, mutta heidän kokouksissaan ei täällä Suomessa tapahdu parantumisia. He yrittävät syyllistää sairaat ja vammaiset (syyttäen heitä salasynnissä eläviksi tai heikkouskoisiksi), mutta ei noiden saarnaajien kokouksissa muuallakaan tapahdu sellaisia ihmeitä mitä väittävät tapahtuneen. Nuo tarinat ovat osa maailmanlaajuista huijausta ja eksytystä johon liittyy miljoonabisnes. [Huom! kyllähän Herra säälii sairaita ja vammaisia ja parantaa heitä, mutta ei siinä mittakaavassa kuin täällä kuvitellaan ja puhutaan].
vaisuliini kirjoitti:Siten syyskuun 1. aamuyönä minun syntymävammani koskettiin taas. Hypähdin säikähdyksestä. Huomasin että Jumala on sängyn edessä....
Niin Jumala kaikessa pyhyydessä lähestyi minua ja tajusin että Hän tahtoo parantaa minua mutta Hänen pyhyyden rinnalla koin syntisyyteni ja vapisin johtuen syntisyydestäni....Jouduin paniikkiin johtuen syntisyyteni. Jumalan pyhyydessä oli mukana rakkautta mutta minä jouduin paniikkiin omasta syntisyydestäni. Niin Jumala ei voinut parantaa minua ja vetäytyi pois. Ajattele, vuonna 2011 olisin voinut parantua.
Kirjoitit tuossa: "Niin Jumala ei voinut parantaa minua ja vetäytyi pois." Surullista, ettet ole parantunut, vaikka kovasti olet sitä odottanut, rukoillut ja toivonut. Jumala kyllä voi kaiken tehdä, minkä tahtoo. Hän on Jumala taivaassa ja Hän on Jumala maan päällä eikä mikään ole Hänelle mahdotonta.
vaisuliini kirjoitti:Pietarin tavoin sanon: ’Enemmän tulee totella Jumalaa kuin penseitä uskovia’.
No no, Vaisuliini. Pietari ei sanonut noin vaan näin: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä" (Apt. 5:29)
vaisuliini kirjoitti:Teinä tekisin parannuksen penseästä uskosta ja etsiä Herran tahtoaan tässä asiassa. Minä tässä etsin Jumalan tahtoaan ja kokoajan.
En koe olevani uskossani haalea eli penseä. Tahdon puolustaa evankeliumin puhtautta ja varoittaa ihmisiä lopunaikaan kuuluvista eksytyksistä. En hyväksy opetusta jossa sairaat ja vammaiset yritetään saadaan uskomaan, että Jumala parantaa tässä maailmanajassa kaikki heidät. Tällaista lupausta ei Raamatussa ole, mutta tulevassa maailmanajassa se tapahtuu.