Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Elo 2017 11:14

*
Epäilen vahvasti että uskovat evankelioivat nojautuen liikaa järjen päätelmiin joiden kautta parantaminen jää tapahtumatta koska he eivät nojaudu turvautuen Jumalan voimaan johon meidän usko perustuu. Syy on uskovien järjen päätelmät jotka ovat ylpeydestä joka nostaa Herran tuntemista vastaan niin tällä tavalla Kristus ei ole kirkastettu täällä Suomessa.

Järjen päätelmät estää uskomasta Jumalan voimaan joka pystyy parantamaan vaikka se tuntuu mahdottomalta parantaa - lihan mukaan mutta Jumalalle ei ole mikään mahdotonta. Älkää nojauduko järjen päätelmiin jotka ovat ylpeydestä jota Herra on vastaan!

Rukoilkaa uskoa itsellenne ja pitäkää usko Jumalaan - ei lääkinnälliseen tiedekuntaan joka tapahtuu järjen päätelmien varassa. Jeesuksen omien sanojen mukaan kehotan pitämään usko Jumalaan [Mark. 11:22].
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Elo 2017 11:48

*
Haluaisin kirjoittaa vielä pari asiaa mikä laskeutui sydämelleni ajatuksia. Kun julistetaan evankeliumia jonka ohessa parantuminen tapahtuu - Raamatun mukaan ja siinä Jumala ilmaisee tahtoaan mutta kun julistetaan evankeliumia mikäli ei synnytä synnintuntoa koska se julistetaan järjen päätelmien eli ihmisviisauden varassa ja tällä tavalla menettää raamatullista suolaa koska ihmisissä se ei synnytä synnintuntoa.

Toisaalta tällä tavalla mitätöidään Kristuksen ristin merkittömäksi [1Kor. 1:17]. Niin ihmiset kuultuaan evankeliumia kävelevät ohi ottamatta vastaan pelastuksen. Siinä se kaksi asiaa joka laskeutui sydämelleni ja niiden syy on järjen päätelmät. Huolettaa nykyajan uskovat!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 07. Elo 2017 20:02

Vastaan nyt Sinulle Vaisuliini, kun vieraani lähti ja jäin yksin. Käyn kirjoitustasi läpi kohta kohdalta, mutta ennen kuin aloitan tahdon muistuttaa jo edellä kirjoittamastani: "Tämä koko juttu on "herkkä asia" ja yritän kirjoittaa varovasti, etten ketään loukkaisi" (6.8.2017 15:52).

vaisuliini kirjoitti:Voi sinua... Huomautan että Jeesus ei tarkoita parantumiskokousta tällä kohdalla Matt. 11:5.

Raamatussa ei mainita parantumiskokouksia tai rukousjonoja. Sellaiset eivät saa tukea Jumalan Sanasta. Jeesus osoittaa vastauksensa serkulleen Johannekselle, joka vankilassa alkoi epäillä Jeesuksen messiaanisuutta. Tämä käy ilmi kyseisestä raamatunpaikasta.

vaisuliini kirjoitti:Jeesus tarkoittaa siitä että menkää kaikkeen maailmaan evankelioimaan niin sen ohessa parantaminen tapahtuu. Kyse on Jumalan tahdosta jota tulee kirkastaa – julki parantamisen tekojen kautta.

Jeesus tai tuon kohdan meille tallentanut kirjoittaja Matteus ei mainitse tässä kohdassa mitään tuollaista mistä kirjoitit.

vaisuliini kirjoitti:Mutta en halua loukata sinua kun esitän kysymystä ymmärrätkö että sairaus ja vamma ei ole sama asia?

Et loukkaa minua millään tavalla. Uskon käsittäväni mitä eroa tässä tarkoitat sairaudella ja vammalla. Pyrit ilmeisesti sanomaan, että Sinulla on joku syntymästä saakka oleva vamma tai synnytyksessä syntynyt vamma, jonka odotat Jeesuksen parantavan.

Kuulehan Vaisuliini. Olen ollut nuoresta lähtien syntymästänsä saakka vammaisten kanssa tekemisissä (äitini oli töissä Pipolan opetus- ja työkodissa kotimme lähellä) ja sairaidenkin kanssa useamman kymmenen vuotta. Jeesus paransi vammaisia ihmisiä, tietenkin, esim. sokeana syntyneen pojan (Joh. 9). Pietari paransi Temppelin ns. Kauniinportin luona "hamasta äitinsä kohdusta ramman" miehen.

vaisuliini kirjoitti:Tarkoitan syntymävammaa, en sitä että myöhemmässä iässä sairauden ja onnettomuuden ohessa ja ikääntymisen kautta saa vamman. Koska niillä on valtava erotus.

Niillä on eroa ihmisten katsantokannoissa, mutta Jumala voi parantaa kaikenlaisesta raihnaudesta (vammasta) ja sairaudesta.

vaisuliini kirjoitti:
Ajatelkaa, toisella puolen maailmaa parantuminen tapahtuu evankeliumin kautta muttei täällä Suomessa. Täällä Suomessa Jeesus ei ole kirkastettu kuin siellä missä parantuminen tapahtuu.

Tässä kohdassa tulemme suuren ongelman eteen. Monet saarnaajat kertovat kaukomailla tapahtuneista parantumisihmeistä, mutta heidän kokouksissaan ei täällä Suomessa tapahdu parantumisia. He yrittävät syyllistää sairaat ja vammaiset (syyttäen heitä salasynnissä eläviksi tai heikkouskoisiksi), mutta ei noiden saarnaajien kokouksissa muuallakaan tapahdu sellaisia ihmeitä mitä väittävät tapahtuneen. Nuo tarinat ovat osa maailmanlaajuista huijausta ja eksytystä johon liittyy miljoonabisnes. [Huom! kyllähän Herra säälii sairaita ja vammaisia ja parantaa heitä, mutta ei siinä mittakaavassa kuin täällä kuvitellaan ja puhutaan].

vaisuliini kirjoitti:Siten syyskuun 1. aamuyönä minun syntymävammani koskettiin taas. Hypähdin säikähdyksestä. Huomasin että Jumala on sängyn edessä....
Niin Jumala kaikessa pyhyydessä lähestyi minua ja tajusin että Hän tahtoo parantaa minua mutta Hänen pyhyyden rinnalla koin syntisyyteni ja vapisin johtuen syntisyydestäni....Jouduin paniikkiin johtuen syntisyyteni. Jumalan pyhyydessä oli mukana rakkautta mutta minä jouduin paniikkiin omasta syntisyydestäni. Niin Jumala ei voinut parantaa minua ja vetäytyi pois. Ajattele, vuonna 2011 olisin voinut parantua.

Kirjoitit tuossa: "Niin Jumala ei voinut parantaa minua ja vetäytyi pois." Surullista, ettet ole parantunut, vaikka kovasti olet sitä odottanut, rukoillut ja toivonut. Jumala kyllä voi kaiken tehdä, minkä tahtoo. Hän on Jumala taivaassa ja Hän on Jumala maan päällä eikä mikään ole Hänelle mahdotonta.

vaisuliini kirjoitti:Pietarin tavoin sanon: ’Enemmän tulee totella Jumalaa kuin penseitä uskovia’. :wise3:

No no, Vaisuliini. Pietari ei sanonut noin vaan näin: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä" (Apt. 5:29)

vaisuliini kirjoitti:Teinä tekisin parannuksen penseästä uskosta ja etsiä Herran tahtoaan tässä asiassa. Minä tässä etsin Jumalan tahtoaan ja kokoajan.

En koe olevani uskossani haalea eli penseä. Tahdon puolustaa evankeliumin puhtautta ja varoittaa ihmisiä lopunaikaan kuuluvista eksytyksistä. En hyväksy opetusta jossa sairaat ja vammaiset yritetään saadaan uskomaan, että Jumala parantaa tässä maailmanajassa kaikki heidät. Tällaista lupausta ei Raamatussa ole, mutta tulevassa maailmanajassa se tapahtuu.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Elo 2017 20:32

*
Minähän tässä tähtään sitä evankeliumia jonka kautta parantuminen tapahtuu. En puhu muista asioista kuin siitä. Kyse on Herran tahdosta siinä. En tiedä ymmärrätkö mitä minä ajan tällä jutulla. Tuntuu ettet ymmärrä mitä minä ajan tällä jutulla.

En puhu eksytyksestä enkä halua puhua siitä enkä halua keskittyä eksytykseen. En halua puhua toisten saarnaajien syytöksistä ja mielipiteistä heikkouskoisia vammaisia kohti vaan kyse on Herran tahdosta ja Hänen kirkkaudesta. Ja että Herra ojentaa kätensä ihmisten parantumiseksi – tunnustekojen ja ihmeiden kanssa – Pyhän Jeesuksen nimen kautta. Juuri siitä minä tähtään.

Pysyn yksin Raamatun opetuksessa enkä nojaudu sinun ymmärryksesi mukaan opetukseen enkä halua olla epäuskoinen. Anteeksi tällainen viesti! En halua loukata sinua.

Joo tiedän koska minä muokkasin tekstiä sanomalla Pietarin tavoin että enemmän tulee totella Jumalaa kuin penseitä uskovia. Se on minun oma muokkaukseni lisäys – lainaten Pietarin tavan. Älä sinä ymmärrä minut väärin tässä asiassa.

Kun menen rukouskokoukseen, en halua että minulle tulee sanomaan ja ehdottamaan että on Jumalan tahdonmukaista mennä lääkäriin jonka kautta voisin hyvin parantua. En tähtää sinua vaan yleensä ajatellen Suomen uskovia joilla ei ole käsitystä syntymävammasta ja sairaudesta.

Jukka sinä ymmärsit väärin että vammaisia koitetaan uskoa siihen että Jumala parantaa kaikki vammaiset. Sanoin vain että meikäläiset odottivat jo kauan parantumista ja menettivät toivonsa kun saivat tietää että maailman toisella puolen he meikäläiset parantuivat muttei täällä Suomessa.

Toivottavasti et saa lisää väärinymmärrystä minusta enkä halua olla enemmän väärinymmärryksen kohteena. Jukka, katson hyödyttömäksi jatkaa keskustelua kanssasi. Kiitos vastauksestasi kysymykseen!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 08. Elo 2017 07:57

vaisuliini kirjoitti:Minähän tässä tähtään sitä evankeliumia jonka kautta parantuminen tapahtuu.

Minä taas julistaa sitä evankeliumia, johon uskomalla ihminen pelastuu. Parantuminen tässä ajassa on toisarvoinen asia eivätkä kaikki uskovat sitä koe ajallisen elämänsä aikana. Jumalan lapsille kyllä luvataan parantuminen kaikesta, mutta sitä asiain- ja elämäntilaa kutsutaan Raamatussa nimellä taivas.

vaisuliini kirjoitti:Sanoin vain että meikäläiset odottivat jo kauan parantumista ja menettivät toivonsa kun saivat tietää että maailman toisella puolen he meikäläiset parantuivat muttei täällä Suomessa.

Siellä "maailman toisella puolella" ei parane merkittävästi enemmän tai ei yhtään enemmän sairaita ja vammaisia kuin täällä Suomessa. Se on nyt vaan noiden maailmaa kiertävien "voideltujen ja uusapostolien" huijausta, jotka tulevat tänne kiskomaan rahat hyväuskoisilta ihmisiltä, ja täällä kotosuomessa a) yksi osa on lähtenyt heidän kelkkaansa mukaan saadakseen itsellekin nimeä, arvonantoa ja rahaa ja b) toinen osa seurakuntien vastuunkantajista eivät uskalla puuttua tuohon pimeän leviämiseen. He pelkäävät enemmän ihmisiä kuin Jumalaa.

vaisuliini kirjoitti:Jukka, katson hyödyttömäksi jatkaa keskustelua kanssasi. Kiitos vastauksestasi kysymykseen!

En odota tähän vastaustasi. Jokaisella meistä on omat mielipiteet. Tartun kirjoituksiin, joissa selkeästi väärennetään Jumalan sanaa tai annetaan ymmärtää Jumalan sanoneen jostakin asiasta sellaista, mitä Hän ei ole sanonut. Sinun kirjoituksessasi kysymys oli jälkimmäisestä -siis minun näkemykseni mukaan. Ehkäpä jatkamme jutustelua muista asioista? Katsotaan nyt kuinka paljon minulla lähitulevaisuudessa ylipäätään jää aikaa palstalla viipyä, kun valmistan sellaista laajempaa luentoa ajassamme ilmenevistä voimavaikutuksista. Olen täälläkin luvannut jollekin kirjoittavani lisää tuosta voimasta, jota alkuteksteissä nimitetään termillä energeian ja joka tarkoittaa toimivaa, vaikuttavaa, näkyvää voimaa eli energiaa. Tämä ei ole suinkaan vähäinen asia, sillä sielujemme vihollinen tulee aikakauden lopussa eksyttämään uskovia juuri tällä energialla. Raamatussa tätä kutsutaan väkeväksi eksytykseksi (kr. energeian planees) ja siihen liittyy kiinteäasti tämä energia, voima, jota uskovat erehtyvät luulemaan Jumalan voimaksi (kr. dynamis theos). Lopunajan eksytys liittyy läheisesti näihin voimiin. Kolmas voimaa merkitsevä sana Raamatussa on muuten eksuusia, esim. Jeesukselle on kaikki valta (eksuusia). Näin Hän itse sanoi omilleen lähtiessään luotamme taivaaseen.

Hyvää päivänjatkoa kaikille.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2017 09:40

*
Ei sinun tarvitse ohjata uskomaan sinun ymmärryksesi mukaan opetukseen. Toivon että seuraavan kerran kun minulle alkaa avata Raamatun näkökulma jonka tuon tänne niin et tule kommentoimaan ja esittämään mielipiteesi jonka kautta en rakennu mitenkään. Sinä ja Aamu-Usva olette tämän foorumin jokapäiväisiä kommentoijia rönsyillen niin katson hyväksi pitää tauon tästä. Hyvää kesää sinulle Jukka!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 08. Elo 2017 09:46

Vaisuliini ...vaikka olen tämän keskustelun ulkopuolinen niin sanoisin ,että .....kun puhutaan vammaisuudesta oli se pieni tai suuri se aste niin varovasti ja korrektisti yritän asetella sanoja suuhuni ,että en loukkaa vammaista ihmistä .Ehkä samoin on täällä monella muullakin .Ovat mielummin varovaisia .

Vammaisuus ja parantuminen .Tulee mieleen J.Fennin kirjoitus tai ohjelma jossa mies sanoo ja kertoo Jeesuksen vierailusta kotonaan.Tuolla kotisrk miehellä on vammainen lapsi tai iältään taisi olla jo yli 30v ? mutta ilmeisesti kehitykseltään muutaman v ikäinen .
Tämä asia jäi mieleeni jostain syystä sillä huomasin sen ,kuinka tuolle vammaisen lapsen isälle oli kenties suuri ihme ,kun mies näki Jeesuksen kulkevan vammaisen poikansa lähellä niin ,miksi Jeesus ei parantanut häntä.
Kun tutkailin tuota asiaa niin se pohdinta Fennillä tuntui tulevan sydämmestä ja mies todella varmasti näki Jeesuksen .Oliko hengessä ???? en tiedä ,mutta jälki pohdinta paljasti juuri sen tuskan ja rakkauden ,joka tuolla pastorilla on vammaista lastaan kohtaan ja varmasti on monta kertaa rukoillut ,että Jeesus parantaisi pojan(miehen) ja Jeesus kulki ohitse eikä parantanut.
Tuo vammainen poika oli kuitenkin puhunut myöhemmin ,kuinka aikanaan taivaassa (tuleva aika) Jeesus lupasi kävellä hänen kanssaan vuorilla yms.
Pohdinta oli ihmeellistä ja toisaalta tuskallisen kuuloista ,mutta samalla vapauttavaa siitä ,mitä on siellä tulevassa ajassa oleva.

Onko jopa niin ,että nyt joka on vammainen tuottaa vielä kunniaa jollain meille ymmärtämättömällä tavalla Jumalalle vielä (tarkemmin en osaa sanoa)
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2017 09:51

*
Mr Kerimäki, hän ei ole turhaan syntynyt vammaisena koska sen Herra salli johtuen Hänen tahdosta. Yksikään syntymävamma ei ole kiroukseksi mitä seurakunnassa väitetään johon en usko ja yksikään syntymävamma on Jumalan sallima syystä että Hänen tahtoaan tulee kirkastaa tässä asiassa.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 08. Elo 2017 16:49

Ok...
MrKerimäki

ViestiKirjoittaja kmble » 08. Elo 2017 21:29

vaisuliini kirjoitti:*
Mr Kerimäki, hän ei ole turhaan syntynyt vammaisena koska sen Herra salli johtuen Hänen tahdosta. Yksikään syntymävamma ei ole kiroukseksi mitä seurakunnassa väitetään johon en usko ja yksikään syntymävamma on Jumalan sallima syystä että Hänen tahtoaan tulee kirkastaa tässä asiassa.

En ole kuullut missään seurakunnassa, että synnynnäistä vammaa sanottaisiin kiroukseksi. Ehkäpä olet ymmärtänyt väärin :think2:
kmble

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu