Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Huhti 2017 15:53

*
Ai eikun tässä osiossa sori...

Niin joo, Jukka. Jaakob ja Johannes kysyivät Jeesukselta, 'Herra, tahdotko sinä että käskemme tulen langeta alas taivaasta ja tuhota heidät?' Niin Jeesus kääntyi ja nuhteli sanoen: 'Te ette tiedä, minkä hengen omia te olette?' Tuohon jakeeseen minä pysähdyin ja mietin. Siten minulle tuli mieleen D.Owuor joka sai lankeamaan tulen taivaasta alas niin kenen hengen D.Owuor on? Käsittääkseni vain saatana pystyy lankeamaan tulen taivaasta alas, eipä kukaan uskovista pysty samaan. Tällaista ajatusta minulla on... :think:

Luuk. 9:55 Mutta Jeesus kääntyi ja nuhteli opetuslapsia [ja sanoi: "Te ette tiedä, minkä hengen omia te olette.
56 Ihmisen Poika ei tullut ihmisten sieluja hukuttamaan vaan pelastamaan"]. Sitten he lähtivät toiseen kylään. RK

Ilm. 13:13 Se tekee suuria tunnustekoja, niin että se saa tulenkin lankeamaan taivaasta maan päälle ihmisten nähden.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Huhti 2017 10:14

*
No päätän kirjoittaa sen mitä koin hengessäni muutaman päivän sitten. Ikäänkuin Herra olisi puhunut sydämelleni niin että kirkollinen vuosikalenteri joka on alun perin vuonna 300, on maailman aikeisvoimiesta. Minulle tuli ajatusta että tuomio alkaa Herran huoneesta eli Hän tulee tuomitsemaan seurakunnan keskinäisiä asioita - vapauttamalla kansaa alkeisvoimien alta ja saa kansaa ojentautumaan terveellä tavalla Kristusta kohtaan niin kaikki pienemmästä suurimpaan tulee tuntemaan Jeesusta eikä kukaan heistä sano toisilleen: "Tunne Herra!".

Jos seurakunta suostuu tekemään parannuksen ja hylkää maailman aikeisvoimat ja alkaa kantamaan parannuksen hedelmää siinä Kristuksen tuntemisessaan nähdäkseen että Jeesuksesta on lähtöisin opetus [laki 'torah'] joka ei sido noudattamaan vaan saa ojentautumaan terveellä tavalla Kristusta kohtaan.

Koska Jeesus kastepisaran lailla tulee nostamaan särkyneen ruokon pystyyn ja saa heikosti savuavaa kynttilänsydäntä palamaan kunnolla - Kristuksen tuntemisessaan kun kansa vapautuu pois aikeisvoimien alta. Jeesuksessa ei ole yhtään vääryyttä.

Juuri Sana sadepisarana ei riko yhtäkään ihmistä. Kastepisarana Sana valuu hellävaroen, niinkuin sadepisaroilla kostuttaa ruohikkoa ja sadekuuroilla sataa nurmikkoa päin, nurmikko ei lysähdä, vaan virkoaa ja nousee pystyyn ja kasvaa ylöspäin. On Sanan laita ja Kristus on lihaan tullut Sana ja Hänestä on lähtöisin opetus, joka saa ojentautumaan terveellä tavalla Kristusta kohtaan [5Moos. 32:1-4].

Aikeisvoimat ovat mm. kirkollinen vuosikalenteri ja opitut ihmiskäskyt jotka ovat "väärä jumalanpelko". Vääristynyt pääsiäisliturgia sitoo noudattamaan maailman aikeisvoimien alle. Raamatullinen pääsiäinen saa ojentautumaan terveellä tavalla Kristusta kohtaan siinä Hänen tuntemisessaan, samoin raamatullisen eli lauantain lepopäivä sillä opetus on lähtöisin Hänestä. Hän tulee kastepisaran lailla joka saa ojentautumaan - Kristuksen tuntemisessaan.

Hänen "vapauttavaa totuutta" tunteakseen tie ei ole enää mutkaistunut ja tällä tavalla vapautuu alkeisvoimien alta ja ojentautuu iloiten kohti Kristusta päin että on löytänyt Hänet. Hänen sisäisessä tuntemisessa niin se löytää Hänet sisäisen rauhan kanssa totuuden runsauksineen - nähdäkseen että Hän on sellainen joka nostaa särjyneen ruokon pystyyn ja saa heikosti savuavaa kynttilänsydäntä palamaan kunnolla ja vie oikeuden voittoon niin pakanat panevat toivonsa Hänen nimeensä. Pienimmästä suurimpaan ei kukaan sano toisilleen 'Tunne Herra', sillä kaikki tuntevat Hänet josta lähtee se opetus joka saa ojentautumaan.

Maanpäällisen vaelluksen aikana Jeesus tuomitsi fariseusten uskonnollisuuden joka on ulkokultaiseksi kunnioittaen huulillaan Jumalaa muttei ole sydän kiinni Jeesuksessa [opetuksessa] ja jumalanpelkonsa on vain opitut ihmiskäskyt, jotka sitoivat heidät noudattamaan eikä tällä tavalla voi oppia tuntemaan Herraa.

Jeesus kehotti opetuslapsia varomaan ja kavaltamaan uskonnollista hapatusta koska Jeesus ei ole sellaista opetusta antanut sitomaan itseään noudatettavaksi vaan Jeesuksesta on lähtöisin opetus joka vapauttaa, nostaa pystyyn ja saa ojentautumaan terveellä tavalla Kristuksen tuntemisessaan.

Jes. 2:2 Päivien lopulla on Herran temppelin vuori seisova lujana, ylimpänä vuorista, korkeimpana kukkuloista, ja kaikki kansat virtaavat sinne.

3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan huoneeseen, että hän opettaisi meille teitään ja että me vaeltaisimme hänen polkujaan. Sillä Siionista lähtee opetus Jerusalemista Herran sana." RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Huhti 2017 18:39

*
No minua Herra taas puhutteli toissapäivänä tai kolme päivää sitten niin haluaisin nostaa tämän asian esille ja samalla kysyn onko asia näin mitä Herra puhutteli minua.

..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ

Ei edes mikään voi pitää meidät erossa Kristuksen rakkaudesta näissä vaikeissa tilanteissa

Me yhdessä Kristuksen kanssaan kärsimme, että me yhdessä Hänen kanssaan kirkastuisimme. Tämän nykyisen ajan kärsimykset ei ole verrattavissa siihen kirkkauteen joka on ilmestyvä meihin [Room. 8:17-18].

Itse luomakuntakin vapautetaan turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen niin tiedämme että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa aina tähän hetkeen asti, eikä ainoastaan se vaan myös me joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme odottaen lapseksi ottamista meidän ruumiimme lunastusta [Room. 8:21-23].

Myös Pyhä Henki auttaa meitä heikkoudessamme sillä Hän itse rukoilee meidän puolestamme ja tietää sydämen asiat ja vie ne asiat Jumalan eteen sanattomin huokauksin ja Jeesus on Isän oikealla puolella niin rukoilee meidän puolestamme [Room. 8:27, 34].

Ei edes mikään voi pitää meidät erossa Kristuksen rakkaudesta [Room. 8:35-39]. Kaiken aikaa me yhdessä kärsimme Kristuksen kanssaan mutta kärsimyksien kautta me yhdessä kirkastumme Kristuksen kanssaan. Se tarkoittaa ettemme ole yksin vaellusmatkalla vaan Kristus kanssamme kaiken aikaa - vaellusmatkan ajaksi - alusta loppuun asti, siis Kristuksen tulemukseen asti [Matt. 28:20].

Vaikka me kohtaamme kaikenlaista, jopa vaikeuksia, siis nälkää, vainoa, tuskaa ja vaaraa kaikeissa tilanteissa mutta niissä kaikissa tilanteissa Raamatun mukaan me kuitenkin saamme jalon voiton Kristuksen kauttaan joka on meitä rakastanut [Room. 8:35, 37].

Raamattu sanoo rohkaisuksi ettei mikään muu luotu voi mitään pitää meidät erossa Jumalan rakkaudesta, ei edes tuska, eikä ahdistus, ei vaino eikä nälkä, ei alastomuus eikä vaara, ei kuolema, eikä elämä eivätkä enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivät voimat, ei korkeus, eikä syvyys eikä mikään muu voi pitää meidät erossa Jumalan rakkaudesta [Room. 8:35, 38-39].

Eli me olemme kaiken aikaa sisällä Jumalan rakkaudessa, siis koko meidän vaellusmatkan ajaksi, loppuun asti ja ikiajoiksi. Me olemme kokoajan siinä Jumalan rakkaudessa vaikka me kohtaamme kaikenlaista vaikeuksia. Ja kirkkaus on ilmestyvä meihin kärsimyksien kautta, sanoo Raamattu [jae 18]. Me pyhitysmatkalla vaikeuksien kautta yhdessä kirkastumme Kristuksen kanssaan.

"Erämaan armoilla" saamme olla heikkoja - löytääksemme Hänet niin opimme kirkastumaan Hänen kanssaan ja saamme levätä Hänen rakkaudessaan näissä kaikeissa tilanteissa. On rohkaisevaa se Room. 8. luku jossa yksi jae 32 on vielä paremmaksi rohkaisuksi ja sen mukaan saamme vielä muutakin Kristuksen kanssaan - selviytyäksemme, amen!

Room. 8:32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssaan! RK

..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ..........ღ

Jos en kulkisi kärsimysten kautta niin ne kaikki muut jäisi yhä löytämättä minkä Herra on luvannut lahjoittaa kaikkea muuta Kristuksen kanssa [Room. 8:32], minä ajattelin itsekseni. Se minua puhutteli ja ajattelin että kärsimykset ahdingon kautta on hyvä asia niin sen kautta löydetään kaikkea muutakin Kristuksen kanssa ja osaa riippua Hänessä leväten ja tällä tavalla näin yhdessä Hänen kanssa kirkastutaan kärsimysten kautta.

Erämaan armoilla omaan voimaan luottamus loppuu niin sen kautta opitaan luottaa Herran apuun ja siten osataan riippua Hänessä niin erämaasta tulee siunattu ja kasteltu puutarha - Kristuksessa kirkastuen yhdessä Hänen kanssaan.

Mielipiteitä? :pc:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Touko 2017 14:57

*
Matt. 11:25 Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

Jes. 48:6 Sinä olet ne kuullut, katso nyt kaikkea: ettekö sitä tunnusta? Tästä lähtien minä kuulutan sinulle uusia, salatuita, joita et ole tietänyt.

Tämä lapsenmielisyys on pitkään mietityttänyt minua. Miksi olen yksi niistä lapsenmielisistä joille Herra on ilmoittanut salatut asiat jotka löytyvät Raamatusta? Ja mikä syy uskovissa on kun he eivät ole lapsenmielistä? Yhden uskovan kanssa jutellessani kerroin salatuista asioista joita Herra on "kuuluttanut" eli näyttänyt minulle ja hän ihmetellen sanoi minulle että olen edelläkulkija. Se pani kans miettimään olenko edelläkulkija. :roll:

Salatuilla asioilla ei ole minulle väliä vaan että Jumalan Sanaan juurtumisella on väliä ja Sanan mukaan elämisellä on myös väliäkin, niin tyydyn kans. Esimerkiksi Joosua eli täyttä Jumalan Sanaa eikä saanut nähdä mitään ihmeteltävää ja salattua asiaa kuin vain Mooses. Joosua on mielestäni ihastuttava tyyppi.

Mooses oli kai (?) lapsenmielinen mutta Joosua ei ollut lapsenmielinen. Kaikki yliluonnolliset asiat ovat Sanalla koeteltavia. No en uskalla nostaa yhden asian esille mitä olen pitkään epäillyt. Se syy joka estää olemasta lapsenmielinen, on nääs se kieli ihmisviisauden varassa ja se ajatustapa miten ajatellaan kielen mukaan joka on ihmisviisauden varassa, se nostaa Herran tuntemista vastaan.

Saatanpa hyvin olla väärässä mutta koska en ajattele kielen mukaan. Ajattelen eri lailla ja tällä tavalla näen asiat eri lailla ja siksi Jumala näytti minulle salatut asiat. Luulen niin. En ole täysin varma mutta se on pitkään epäilykseni aiheena itselläni. Näyttääkö Jumala salattu asia sellaiselle joka ei olisi enää lapsenmielinen? Raamatun mukaan järjen päätelmät nostaa Herran tuntemista vastaan.

Herran aivotukset ovat liian korkealla maasta kuin ihmisten aivoitukset. Jumala ilmoittaa onttopäiselle opetusta jonka kautta onttopäinen viisastuu [Job. 11:12]. Nöyränä oleminen on yksi tie Jumalan tuntemiseen niin Jumala antaa nöyrälle armoa joka on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi [Ef. 1:8].

Kun jos uskova vaeltaa lihallisessa viisaudessa, se estää näkemästä Jumalan suuria asioita ja Raamatun mukaan uskovan tulee vaeltaa Jumalan armossa joka on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi [2Kor. 1:12]. Mutta onko se tie nöyränä oleminen Jumalan salattuihin asioihin? En tiedä. Eikö nöyrän oleminen ja lapsenmielisyys ole sama asia jolle Herra ilmoittaa salatun asian? En tiedä. Se minua on pitkään mietityttänyt ja vielä mietityttää.

:think2:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Touko 2017 18:08

Onko välttämättä nöyrää ajatella, että minä olen lapsenmielisyydessäni kelpaavampi Jumalalle kuin joku toinen? Onko nöyryydessä pysymistä ajatella itsestään että on hengellinen, mutta toisista uskovista että he ovat lihallisia?

Tietenkin toinen voi olla toista lapsenmielisempi ja hengellisempi, mutta näidenkin asioiden kanssa voi alkaa vahingossa ylpeilemään. Niin ovelasti meitä yritetään viedä ylpeyteen, että nöyryyskin voi tulla ylpeyden aiheeksi. Raamatussa puhutaan niistä, jotka ovat mielistyneet nöyryyteen.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Touko 2017 18:41

*
Sanaan juurtuminen ja Sanan mukaan eläminen on sitä parempi ja siihen tulee tyytyä. Tulee vatvoa ettei sortuisi ylpeyteen saatuaan Jumalalta jotain salatun asian. Jos mieltyy vain nöyryyteen jolla hän ei pitäydy Kristukseen, sanoo Raamattu. Jumala tahtoo näyttää salatun asian jollekin joka on terveellä tavalla nöyrä pitäytyessään Kristukseen. No luulen itse että ne oli tavallaan hengelliseksi opetukseksi kohdalleni. Mutta en perustu uskoani niihen vaan Jumalan Sanaan joka ei koskaan katoa.

Mikä syy on niissä uskovissa jotka ovat vielä lapsenmielisiä? Kiinnostaisi tietää. Luulen tietävän syyn että ne ei turvaudu ihmisviisauteen siinä Kristuksen sisäisessä tuntemisessa vaan Häneen nöyrtyessään terveellä tavalla niin Jumala antaa vain nöyrille armoa joka on kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi - siinä Kristuksen sisäisessä tuntemisessa.

Kol. 2:18 Älkäät antako kenenkään voittaa teidän kilvoituksenne palkkaa, joka tahtoo teitä nöyryyteen ja enkelien palvelukseen, vaeltain niissä, joita ei hän nähnyt ole, ja on tyhmästi lihallisessa mielessänsä paisunut,

19 Ja ei riipu kiinni Päässä, josta koko ruumis jäsenistä ja ravioista saa väkevyyden ja kokoon liitetty on, ja niin siinä lisäämisessä kasvaa, jonka Jumala antaa. Biblia

...............................

Kol. 2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

19 eikä pitäydy häneen, joka on pää ja josta koko ruumis, nivelten ja jänteiden avulla koossa pysyen, kasvaa Jumalan antamaa kasvua. 33/38
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Touko 2017 16:41

*
Mietin mitä Raamattu tarkoittaa irstaalla menolla kun se sanoo älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä [Ef. 5:18]. :wtf: :roll:

Miten juopuminen voi johtaa ja päättyä irstaaseen menoon? Miten päihtymys voi liittyä irstaaseen menoon? Voiko päihtymystilassa oleva uskova irstailla? Raamattu sanoo älkääkä juopuko viinistä sillä siitä tulee irstas meno vaan täyttykää Hengellä voidakseen saada voiman olemaan raittiina. Irstas meno meikää mietityttää. :wtf: :roll:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Touko 2017 20:54

Juomisesta taitaa aika monella silloin tällöin seurata jonkinlaista irstasta menoa, kuten vieraiden kanssa flirttailua ja joskus vähän syvempiäkin yhden yön suhteita tms... Esimerkkinä monet pikkujoulut ja muut juomisjuhlat, joissa oman puolison pettäminen joskus tuntuu kuuluvan asiaan.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Touko 2017 21:18

*
Saako päihtymystilassa oleva uskova haureuden hengen? Sitäkö Raamattu tarkoittaa?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 16. Touko 2017 21:29

Haureuden henki on eksyttäväinen, koska joskus haureus voi tuntua hyvältä sydämessä ja siksi ihminen voi alkaa kuvitella, että se on oikein esimerkiksi erota ja ottaa uudeksi puolisoksi joku toinen, joka tuntuu siinä hetkessä paremmalta. Petollinen haureuden henki kuitenkin on aina. Parisuhde ei parane vaihtamalla kuin pieneksi hetkeksi. Minä ajattelen, että haureuden henki ei ole mikään erillinen henkiolento, vaan ihmisen sydän, joka on petollinen ja nautintoa kaipaava.

Alkoholin vaikutuksen alaisena estot hieman monella höllenevät ja ihminen seuraa helpommin sydämensä hetkellisiä oikkuja.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu