Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Maalis 2017 16:09

(Tuo Mother to many -tosin taitaa olla leikelty jostain toisesta kokouksesta. Kun mä selasin pikakelauksella läpi tuon videon missä opetetaan romanttisesta ilallisesta ja rakkaudesta humaltumisesta niin en löytänyt mistään kohdalta tuota Mother to manya. https://www.youtube.com/watch?v=8UMa0IdvBYM saa joku toinen varmistaa halutessaan.)

(Edit. Videonmuutoksen johdosta tämän viestin sisältö jäänyt turhaksi)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 21. Maalis 2017 17:44

Peace In Rest kirjoitti:Tuota SavingGrace22:n lainaamaa Hesekielin kohtaa käytetään mielestäni paljon väärin.

Ensinnä on ymmärrettävä, että tuo sana annettiin vanhan liiton aikaiselle profeetalle, ja siinä on asetelma hyvin erilainen kuin nykyaikana eikä sitä voi kovin suoraan soveltaa nykyajan perus uskovan elämään.

Toiseksi siinä on painotus, joka tuntuu monelta menevän täysin ohi. Nimittäin Jumala sanoo siinä: "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava..." Eli tämä sana koski tilanteita, jossa elävä Jumala tahtoi sanoa jollekin määrätylle henkilölle varoituksen sanoja. Ei Jumala kulje ympäriinsä koko ajan kaikkia ihmisiä varoittelemassa ja nuhtelemassa. Hän puhuu aina kullekin ihmisille sitä, mitä juuri kyseinen ihminen juuri kyseisessä tilanteessa tarvitsee. Joskus joku jumalaton tarvitsee jossain määrätyssä tilanteessa varoituksen sanaa, ja tuo Hesekielin kohta koski näitä tilanteita. Mutta ei tuota sanaa voi ottaa elämän ja toiminnan ohjenuoraksi, niin että ajattelee voivansa ja täytyvänsä missä vaan tilanteessa kenelle vaan ihmiselle alkaa tuoda varoituksen ja nuhtelun sanoja. Ei edes Hesekiel voinut niin tehdä, vaan hänen oli määrä puhua vain jos Jumala tahtoi jollekin sanoa jotain.

Minun pointtini on, että ilman Jeesusta elämän hallitsijana ihmiset ovat eksyksissä, oli se eksytys minkä näköinen ja muotoinen tahansa. Ja ilman Pyhää Henkeä ihminen ei voi nähdä olevansa eksyksissä, vaikka toinen kuinka selkeästi sen hänelle esittäisi, sillä eksytys on sokaissut hänet ja saanut eksytyksen näyttämään oikealta. Eksytyksen sokaisemalle ihmiselle ei hyödytä yrittää näyttää, että eksytys on eksytystä. Hän tulee näkemään sen vasta, kun Jeesus tule hänen elämänsä Herraksi ja avaa silmät näkemään totuudessa. Olen huomannut, että lähestulkoon kaikki jotka sanovat "Aamen" tai edes lukevat näitä eksytyksiä käsitteleviä juttuja, ovat uskovia jotka jo ymmärtävät nämä asiat, koska Jeesus on avannut silmät näkemään. Joten uskon, että kaikista hedelmällisintä - myös eksytyksistä välttymisen suhteen - on keskittyä kirkastamaan Kristusta ja tavoitella saamaan ihmisiä antamaan elämänsä Hänelle.

Lähtökohtaisesti taidamme (ehkäpä?) lähestyä kanssasi Raamattua hieman eri tavalla. Yritän 2.Tim.3:16-17 "Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut" pitää parhaani mukaan omana lähtökohtana suhtautumisessani Raamatun kirjoituksiin, myös VT:n osalta.

Tuohon toiseen kappaleeseen mitä kirjoitit haluaisin pari ajatusta heittää; "...jos Minä sanon jumalattomalle, sinun on kuolemalla kuoltava..." ja näinhän Hän tekeekin, Raamatussa useita kertoja. Ja myös meidän tulee tämä ilmoittaa hukkuvalle syntiselle, että tämä todellakin tarvitsee Jeesusta Kristusta pelastajakseen. Ja tuo "langenneen vanhurskaan varoittaminen" löytyy myös UT:n opetuksista, esim. Jaak.5:19-20.

Kolmanteen kirjoittamaasi kappaleeseen haluaisin muistuttaa, ettei "eksytys"-termi niinkään koske uskosta osatonta (hän on alunperinkin jo eksyksissä) vaan nimenomaan uskovia, keitä on harhautettu; "vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut"(Mark.13:22). Ja ehdottomasti näistä kannattaa varoittaa, tunnen monia ketkä ovat pienen "tönäisyn" jälkeen alkaneet itse tutkimaan asioita ja rukoilemaan Herralta johdatusta totuuteen, ja tätä kautta saaneet armon pelastua ja vapautua eksyttävistä harhoista. Tosin osa lähtee näihin eksytyksiin mukaan ihan lihallisuuttaan, eivätkä tuolta pois haluakaan. Mutta olen täysin samaa mieltä kanssasi kappaleen alun väittämistäsi koskien Herran Jeesuksen ja Pyhän Hengen osallisuuden välttämätöntä tarpeellisuutta meidän jokaisen vaelluksessamme, ja myös koskien tuota hengellistä näkökykyä ja ymmärrystä.

Nyt annan minua viisaampien jatkaa keskustelua,

Jumalan siunausta.

PS.Tarkoitukseni ei ole käydä opinkiistoja. Haluan tuoda näkemykseni esiin, koska olen ollut tekemisissä monien uskonveljien ja -sisarten kanssa, ketkä näissä ovat olleet mukana. Kaikki ovat kokeneet nämä "seikkailunsa" haitallisina uskonvaellukselleen, osa saanut jopa mielenterveydellisiä ongelmia ihan laitoshoitokuntoon asti. Myös pari olen tavannut, ketkä menettivät uskonsa, kun kokivat tulleensa petetyiksi. Osa on ollut "uskonsanalaisia", osa muista "piireistä". Vaikkakin näkemyksemme eriävätkin joissain kohden, niin en usko, että Peace In Rest olisi mitenkään vilpillisellä mielellä tästä keskustelemassa ja haluan sinulle toivottaa Jumalan siunausta, rakas veli (tai sisar) Jeesuksessa Kristuksessa.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22

ViestiKirjoittaja Peace In Rest » 21. Maalis 2017 22:12

SavingGrace22 kirjoitti:Lähtökohtaisesti taidamme (ehkäpä?) lähestyä kanssasi Raamattua hieman eri tavalla. Yritän 2.Tim.3:16-17 "Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut" pitää parhaani mukaan omana lähtökohtana suhtautumisessani Raamatun kirjoituksiin, myös VT:n osalta.

En ole eri linjoilla. Mutta Raamattu ja erityisesti VT on ymmärrettävä asiayhteydestään käsin, ja oltava tarkkana kun sitä luetaan. Huolimattomalla lukemisella ja ymmärtämättä asiayhteyttä, voidaan esimerkiksi lainaamasi Hesekielin kohta tulkita äärimmillään niin, että ajatellaan että Jumala vaatisi meitä nuhtelemaan aina jokaista ihmistä jonka näemme tekevän syntiä, tai muuten tulemme itse syyllisiksi näihin synteihin.

SavingGrace22 kirjoitti:Tuohon toiseen kappaleeseen mitä kirjoitit haluaisin pari ajatusta heittää; "...jos Minä sanon jumalattomalle, sinun on kuolemalla kuoltava..." ja näinhän Hän tekeekin, Raamatussa useita kertoja. Ja myös meidän tulee tämä ilmoittaa hukkuvalle syntiselle, että tämä todellakin tarvitsee Jeesusta Kristusta pelastajakseen. Ja tuo "langenneen vanhurskaan varoittaminen" löytyy myös UT:n opetuksista, esim. Jaak.5:19-20.

Kyllä, Hän varoittaa ja nuhtelee usein ihmisiä, ja Hän tahtoo myös palvelijoidensa tekevän niin. Mutta emme voi tehdä Jumalasta minkäänlaista automaattia, eikä meitä ole kutsuttu palvelemaan Häntä toteuttamalla jotain kaavoja, vaikka ne olisivatkin suoraan Raamatusta otettuja. Enkä oikein usko, että sinunkaan mielestä olisi Hänen tahtonsa että aina nuhtelemme jokaista ihmistä kaikista synneistä mitä näemme heidän tekevän.

SavingGrace22 kirjoitti:Kolmanteen kirjoittamaasi kappaleeseen haluaisin muistuttaa, ettei "eksytys"-termi niinkään koske uskosta osatonta (hän on alunperinkin jo eksyksissä) vaan nimenomaan uskovia, keitä on harhautettu; "vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut"(Mark.13:22).

Kappas, enpäs ole huomannut että -38 käännös kääntää tuon noin. KJV jota itse pääasiassa käytän lisää tuohon sanan "even", eli sen mukaan tuo kuuluisi "eksyttääkseen, jos mahdollista, valitutkin". Tuo sopii paremmin siihen, minkälaisen kuvan olen Raamatun kokonaisuudesta itse saanut, eli että eksytys koskee sekä "uskovia" (nimellisesti kristittyjä jotka eivät ole vastaanottaneet rakkautta totuuteen) sekä ei-uskovia. Pointtini oli joka tapauksessa, että oli asia mikä tahansa, mikä saa ihmisen pidettyä pois Jumalan yhteydestä, on ainoa ratkaisu siihen Jeesus Kristus. Kiva, että olemme tästä tärkeimmästä asiasta samaa mieltä :)

Siunausta sinullekin!
Peace In Rest

ViestiKirjoittaja Jukka » 19. Huhti 2017 23:08

Peace In Rest kirjoitti:
SavingGrace22 kirjoitti:Kolmanteen kirjoittamaasi kappaleeseen haluaisin muistuttaa, ettei "eksytys"-termi niinkään koske uskosta osatonta (hän on alunperinkin jo eksyksissä) vaan nimenomaan uskovia, keitä on harhautettu; "vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut"(Mark.13:22).

Kappas, enpäs ole huomannut että -38 käännös kääntää tuon noin. KJV jota itse pääasiassa käytän lisää tuohon sanan "even", eli sen mukaan tuo kuuluisi "eksyttääkseen, jos mahdollista, valitutkin". Tuo sopii paremmin siihen, minkälaisen kuvan olen Raamatun kokonaisuudesta itse saanut, eli että eksytys koskee sekä "uskovia" (nimellisesti kristittyjä jotka eivät ole vastaanottaneet rakkautta totuuteen) sekä ei-uskovia. Pointtini oli joka tapauksessa, että oli asia mikä tahansa, mikä saa ihmisen pidettyä pois Jumalan yhteydestä, on ainoa ratkaisu siihen Jeesus Kristus.

Ei lopunajan eksytys koskea "uskovia" vaan se koskee uskovia. Mark. 13-luvun rinnikkaiskohta löytyy Matt. 24-luvusta. Sieltä käy ilmi, että Jeesus puhui nämä asiat, ei kaikelle kansalle kuten yleensä opetuksensa, vaan opetuslapsilleen erikseen (Mt. 24:3). Hän kantoi suurta huolta omistaan, joita uhkasi jo silloin eksytykset. Nyt vielä enemmän. Tämä käy ilmi useista raamatunpaikoista.

Ei nuo eksyttäjät pyri pitämään uskovia erossa Jeesuksesta siinä mielessä, ettei hänestä puhuttaisi. Jeesuksen suuhunhan pannaan lupauksia terveydestä, hyvinvoinnista ja menestyksestä joita Hän ei ole seuraajilleen luvannut. Tässä ajassa tarjotaan uskoville jonkinlaista kiiltokuvajeesusta joka otetaan taivaasta alas siunauksineen ylistyksen avulla. Se on eri jeesus kuin ristiinnaulittu Jeesus. Ei päivämme julistajat saarnaa ristin evankeliumia (joka on Jumalan voima pelastukseksi), ei parannuksen tekemistä ja kääntymystä, ei Jeesuksen tosi seuraamista opissa ja elämässä eikä varsinkaan ristin ottamista.

Tässä kun on aloituksen aiheena Patrick Tiainen, niin laitan tähän hänen todistuksensa omasta uskoontulostaan. Siinä ei ole sanaakaan Jeesuksesta, ei rististä, ei parannuksen tekemisestä eikä synnin tunnustamisesta.

Katsokaa ja arvioikaa. Videon kesto on alle 5 minuuttia.

https://www.youtube.com/watch?v=BbKAlMHoCpQ
Jukka

ViestiKirjoittaja Juha » 24. Huhti 2017 18:34

https://www.facebook.com/uskonsanasatak ... 5304918991

Hei.
Raskaana velvollisuutenamme on ilmoittaa, että Uskon Sana Satakunta lopettaa toimintansa. Vuokrasopimuksemme nykyisissä tiloissamme päättyy toukokuun lopussa ja tiimimme yksimielisellä päätöksellä päättyy myös seurakunnan toiminta.

Päätökseen on vahvasti vaikuttanut se, että Patrick ja Maria Tiainen eivät tällä hetkellä nauti luottamustamme. Päätöstä ei ole tehty kevyin perustein, ei hetken mielijohteesta eikä loukkaantumisesta käsin.

Pyydämme myös nöyrästi anteeksi, jos toimintamme on jotakuta loukannut.

Siunaamme Kokkolan Uskon Sana-seurakunnan johtajistoa ja seurakuntalaisia koko sydämestämme. Kiitämme teitä, jotka olette seisseet rinnallamme rukouksin.

Taivaallinen Isämme on edelleen hyvä, Jeesus Pelastajamme ja Pyhä Henki lohduttajamme.

Mika & Annukka Ropanen

Tämä päätös tuli aika pian sen jälkeen kun Tiainen ilmoitti Facebookissa että Kokkolan Uskonsanan johtajisto on määrännyt hänet lomalle. Taisi jotain uupumusta olla taustalla. Satakunnan paikallisosaston lopettaminen mielestäni osoittaa sen miten henkilöitynyttä touhu oli. Kokkolan pulju tosin jäi pystyyn ainakin tällä haavaa.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka » 24. Huhti 2017 23:41

Juha kirjoitti:https://www.facebook.com/uskonsanasatakunta/posts/1919835304918991

Hei.
Raskaana velvollisuutenamme on ilmoittaa, että Uskon Sana Satakunta lopettaa toimintansa. Vuokrasopimuksemme nykyisissä tiloissamme päättyy toukokuun lopussa ja tiimimme yksimielisellä päätöksellä päättyy myös seurakunnan toiminta.

Päätökseen on vahvasti vaikuttanut se, että Patrick ja Maria Tiainen eivät tällä hetkellä nauti luottamustamme. Päätöstä ei ole tehty kevyin perustein, ei hetken mielijohteesta eikä loukkaantumisesta käsin.

Pyydämme myös nöyrästi anteeksi, jos toimintamme on jotakuta loukannut.

Siunaamme Kokkolan Uskon Sana-seurakunnan johtajistoa ja seurakuntalaisia koko sydämestämme. Kiitämme teitä, jotka olette seisseet rinnallamme rukouksin.

Taivaallinen Isämme on edelleen hyvä, Jeesus Pelastajamme ja Pyhä Henki lohduttajamme.

Mika & Annukka Ropanen

Tämä päätös tuli aika pian sen jälkeen kun Tiainen ilmoitti Facebookissa että Kokkolan Uskonsanan johtajisto on määrännyt hänet lomalle. Taisi jotain uupumusta olla taustalla. Satakunnan paikallisosaston lopettaminen mielestäni osoittaa sen miten henkilöitynyttä touhu oli. Kokkolan pulju tosin jäi pystyyn ainakin tällä haavaa.

Tämä uutinen yllätti minut, vaikka olin luottavainen, että tuolle eksyttävälle toiminnalle tulee loppu nopeammin kuin Markku Koiviston toiminnalle reilut viisi vuotta sitten. Patrick Tiaisen vaimo Maria kirjoitti 9 tuntia sitten facebook-sivulla:

Maria Tiainen jakoi käyttäjän Word of Faith Church Finland julkaisun.
9 t
"Hei ihmiset - Rukoilkaa enemmän kuin puhutte. Rauha kaikille! Jumala on hyvä :)"

sekä

Word of Faith Church Finland
20. huhtikuuta kello 18:25 ·

"Kaikelle on aikansa, nyt pastorillamme on levon aika, joten Patrick Tiainen ei ole vastuutehtävissä tällä hetkellä. Uskon Sana seurakunta jatkaa toimintaansa kuten tähänkin asti pastoripariskunnan Eva & Krister Lidslen johdolla. Tarvittaessa voi olla yhteydessä heihin tai johtajistoon. Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti! Hän on uskollinen myös sinun elämässäsi."

Nyt pyydän hartaasti, että rukoilemme Patrickin, hänen vaimonsa ja niiden tuhansien puolesta, jotka vastaanottivat Kokkolan Uskon Sana-seurakunnan ja Tiaisen harhaiset opetukset. Minulla on suuri hätä Patrick puolesta.
Jukka

ViestiKirjoittaja Jukka » 25. Huhti 2017 13:20

Laitan tähän vielä uutisen koskien Patrickin vetäytymistä palvelutyöstään ja seurakuntansa johtavan pastorin (?) paikalta. Hän on itse kertonut asiasta facebook-sivullaan (ke 19.4.2017 klo 09:34). Toivon, että monet saavat sydämelleen rukoilla Patrick puolesta. Tämä hänen kokemansa on inhimillisesti rankka juttu. Lisäksi tilanne on edelleen synkkä siinä mielessä, ettei Patrick näe opettaneensa harhaoppeja, koska sanoo: "Seison kaiken sen takana mitä olen julistanut" ja lisäksi kertoo seuraavaksi valmistelevansa mittavaa evankeliointikampanjaa Keniassa.
(Kun kirjoitan näitä sanoja, niin teen sen sangen tietoisena, että joukossa on lukijoita, jotka pihisevät kiukusta minua vastaan. Eletään ajassa, jossa ei saisi asioita sanoa suoraan eikä eksyttäjiä mainita nimeltä).

Patrick Tiainen jättää toistaiseksi Uskon Sana -yhteisön

Kokkolalainen Patrick Tiainen, Word of Faith -seurakunnan perustaja ja johtaja, ottaa aikalisän Uskon Sanan johtajana. Tiainen kertoi asiasta Facebook-sivuillaan viime sunnuntaina.
Tiainen mainitsee, että joutui reilut pari viikkoa sitten vakavaan onnettomuuteen, johon vaikutti keskeisellä tavalla väsymys.
– Miten osata yhdistää kokemuksen tuoma kypsyys ja lapsenomaisuus? Miten rakastaa kaikkia, rakentaa seurakuntaa perheenä, ja silti varjella oma sydämensä? Näitä kysymyksiä jään pohtimaan, kun toistaiseksi jättäydyn pois aktiivisesta palvelutyöstä, hän kirjoittaa.
– Paljon on tapahtunut. Todella paljon hyvää, josta kunnia kuuluu Jumalalle. Samaan aikaan on myönnettävä, että oma kokemattomuuteni johtajana ja nopea altistuminen valtavalle mielipideryöpylle on varmasti aktivoinut omassa käytöksessäni epäkypsiä defenssejä.

Tiainen kokee koettaneensa pärjätä liian yksin.
– Sydämeni on täyttänyt suru siitä, että moni voideltu Jumalan valtakunnan työ on päätynyt totaaliseen katastrofiin, koska väsymystä tai omia virheitä ei ole tunnistettu ja tunnustettu tarpeeksi ajoissa.
Tiainen uskoo, että hänen on nyt aika pysähtyä.
– En ole jättämässä tietä ja seison kaiken sen takana mitä olen julistanut. Jään seuraavaksi valmistelemaan mittavaa evankeliointikampanjaa Keniassa, Tiainen kirjoittaa suunnitelmistaan.

https://kp24.fi/uutiset/510675/patrick- ... a-yhteison
Jukka

ViestiKirjoittaja Maariel » 25. Huhti 2017 20:09

Olen käynyt nämä vastaukset ja videot läpi jo aiemmin, mutta päätin käydä taas uudestaan - Kyllä järkytyin - taas, koska kyllähän jokainen uskova, joka vähänkään Raamattua tuntee ja joka tuntee sen, onko Jumala läsnä tietyissä tilanteissa Henkensä kautta, eikai Jumala laita rakasta lastaan sellaiseen olotilaan, että ihminen menettäisi kehonsa hallinnan kokonaan, ja keho tulisi riepoteltavaksi sairaan eläimen tavoin, - niin että kun katsoo videoita Haginin kokouksistakin, joutuu olla pelästyksessä siitä ettei kukaan vain loukkaa päätään rajusti - niin voimakkaita nuo "kohtaukset" ovat.

Kun olen kuullut hieman viime aikaisia tietoja Patrickista, on sydämeeni tullut suru Patrickin puolesta, inhimillisesti, tietenkin suren sitä, kun hän yhä pysyy noiden Raamatun ohi menevien "oppiensa"/puheidensa takana, mutta surettaa myös Patrickin mielenterveyden puolesta. Hän on jo ennestään ollut pilkan kohteena kouluelämässä, ja tämän Suomessa tapahtuvan, välillä liiankin kovin ja raaoin sanoin tapahtuvan kritisoinnin sekä varmaan uhkailunkin takia. Tämä kaikki, mistä emme edes vielä tiedä, mitä ehkä voi paljastua hänen henkilökohtaisesta elämästään ja avioliitostaan, lyö lujaa tuohon nuoreen ja herkkään mieheen. Se, että hän on kyllä rohkea asioissaan ja seuraa esikuviaan uskollisesti, kuin edessä marssija sodassa konsanaan, on hänen puheestaan ja olemuksestaan käynyt kuitenkin ilmi se herkkyys, mikä on syvempää, kuin jos vertaa häntä toiseen samanikäiseen mieheen, niin toivoisin ja pyytäisin ihmisiä mieluummin rukoilemaan hänen ja hänen vaimonsa puolesta, että jos mahdollista, voisi Patrick vielä tulla tuntemaan todellisen Pelastajan - Jeesuksen Kristuksen, Ihmisen Pojan, Jumalan Pojan, joka kuoli ristillä TÄYTTÄEN KAIKEN kertakaikkiaan huutaen:"Se on täytetty" - Mitään tuohon ristintyöhön ei voi lisätä, eikä poisottaa, - ei meistä hartainkaan Raamatunlukija, rukoilija tai kokouksissa kävijä. Nuo kaikki ovat kyllä uskovan hyväksi, mutta teot eivät pelasta - Vain Jeesus!
Maariel

ViestiKirjoittaja Juha » 25. Huhti 2017 22:00

Aamen, meidän tulee rukoilla että totuus kirkastuisi ja tulisi vapautus uskonliikkeen ja äärikarismaattisuuden opeista. Ei tässä sodita lihaa ja verta vastaan vaan pimeyden henkivaltoja.

Mauno Mattila näki viime kesänä näyn koskien Kokkolan Uskon sanaa ja Patrick Tiaista. Koetelkaa:

(Muuten, tuo Satakunnan osaston sivu katosi Facesta aika pian sen jälkeen kun postasin linkin sisällön tänne... Linkki ei siis toimi enää. Hyvä että kopioin sisällön suoraan tänne.)
Juha
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Huhti 2017 07:50

En ole ollenkaan iloinen taikka vahingoniloinen. On surullista että Patrik joutui kokemaan tämän suuren nöyryytyksen ja kipeän iskun elämässänsä. Rukoilen, että Herra tapansa mukaan kääntää asiat paremmiksi ja johdattaa Patrikin oikealle polulle vaimonsa kanssa opillisesti ja kaikessa. Tykkäsin miten hän uskalsi laittaa itsensä likoon asian puolesta ja suurella vaihteella, voi kumpa Herra vielä ottaisi kiinni Patrikista ja johdattaisi raittiille opille ja antaisi ihan oikean voitelun, sillä paloa tarmoa ja energiaa nuoressa kaverissa kyllä oli ja työmiehiä ei todellakaan ole paljoa pelloilla...

On aina evankeliumille häviöksi ja tappioksi kun joku aktiivinen julistaja osoittautuu harhaoppiseksi taikka huijariksi (Pirkko Jalovaara) koska tämä syö erittäin suuresti kaikkien uskossaan haparoivien ja heikkojen uskoa,antaa lyömäaseen uskostaosattomille ja moni menettää uskonsa tämän vuoksi :(.

Monien kotona uskosta osattomat läheiset ilkkuvat "Noniin se sun jeesus pastori on nyt karkoitettu seurakunnasta, sanoinhan mä -satuja satuja vaan. Myös sun rahat meni hukkaan jotka Patrikille lahjoitit , häh häh hää, ihan sama vaikka olisit polttanut ne. Lopeta nyt noihin satuihin uskominen ja säästä rahasi ja aikasi, ota opiksesi. Ja just tän takia sanoin että mulle on ihan turha noita Jeesus ihme juttuja tulla selittämään , huijareita kaikki".

Eli uskosta osattomien mielipide kristinuskosta huijauksena ja rahahuijauksesta vain vahvistuu sekä he saavat näistä aika kovia ammuksia "Muistatko Nokian pastorin homoilut? Niin siinä sulle sitä jeesustelua ja satuja häh häh hää".

Myös monet uskovat jotka facebookissa ja joka puolella postittavat kaikenmaailman huuhaa profeettoja pelaavat vastustajan pussiin,näistä saa uskosta osattomat voimallisia lyömäaseita itsellensä.

Eli kristittyjen laiskuus koetteluun, halu uskoa "wautsiwau meininkiin" ja julistajiin enemmän kuin julistettavaan sanaan on haasteellista koko kristinuskolle ja aiheuttaa suurta tuhoa. Siksi kannustankin edelleenkin meitä uskovia kärsivälliseen koetteluun ja yhdessä rukouksen kera noudattamaan Raamaatun varoituksia ja kehoituksia tästä koettelusta, ei ne turhaan ole sinne pantu. Monesti Herra Jeesus joutuu meille hokemaan "Älkää eksykö, sillä lopunaikoina on tuleva..."

Mutta ei pidä keskittyä näihin negatiivisiin liikaa, sillä totuus on että tälläkin hetkellä Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa uskoa ja Jumala vetää puoleensa satoja miljoonia uskosta osattomia myös tänäänkin, tänäänkin miljoonat tulevat ympärimaailman uskoon ja saavat kokea sovituksen synneistä , lohdutuksen sekä parannusta sillä Jumala on voittaja, niistä vain ei kirjoiteta joka foorumilla eikä uutisissakaan asiasta paljoa puhuta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu