*
Niin....
No minä olen ihmetellyt armolahjojen vähyyttä tänä aikana ja huomasin että järjen päätelmät nousivat niin ne taitaa estää armoituksia. Nykyään tuntuu turvautuvan omaan ymmärrykseen ja järjen päätelmiin ymmärtääkseen mitä Raamattu opettaa. Tämä huolettaa.
Tuli mileeen Pyhän Hengen ilmoittamat Sanat joiden mukaan lopunaikana luopuu uskosta Herraan joka voi avata ymmärrystä ja kääntyy seuraamaan järjen päätelmillä riivaajien oppeja. Raamattu tarkoittaa riivaajien opeilla inhimillistä ihmisviisautta.
1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
Jaak. 3:15 Sillä ei se ole viisaus, joka ylhäältä tullut on, vaan maallinen, inhimillinen ja perkeleellinen. Biblia
Kun ensin luopumus tapahtuu ennenkuin Jeesus tulee. Järjen päätelmien varassa seurataan inhimillisiä oppeja ja se tarkoittaa että on luopunut uskosta Jeesukseen joka pystyy avaamaan ymmärrystä kaikkeen mitä Raamattu tarkoittaa, siis sydämen uskon tasolla - ei pään tasolla, sillä Raamatun mukaan meidän usko ei perustu ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan [1Kor. 2:5].
.....................
Uskon kautta he saivat omistaa Kristuksen, mutta kyllä kaste on oleellinen armonväline tässä ja on edelleen kirkon elämässä.
Kasteen sisältönä on Kristuksen sovitustyö ristillä. Se on liittämistä tämän ristin työn kautta hänen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.
Tuo erään luterilaisen uskonveljen tulkattu opetus huolettaa minua sillä jos pelastuminen perustuu kasteeseen, niin itseasiassa se on jo langennut pois Jumalan armosta ja koska tämä tapahtuu omilla teoilla että voisi kerskata omista teoistaan ja kasteesta ja hänen mukaan ne pelastaa ihmisen. Hänen mukaan kirkko olisi oikea paikka voidakseen pelastua. Tämä myös huolettaa.
Ef. 2:9 ette [omien] tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
Koitin selittää hänelle että 'seurakunta' -sana on nykyajan mukaan väärennetty määrittelemä, eli se määritellään nykyajan mukaan kuppikuntien seurakunta-nimikkeeksi ja uskonsuunnaksi.
Selitin myös hänelle että me olemme se seurakunta jota Raamattu tarkoitaa. Me olemme Raamatun mukaan Kristuksen ruumiissa - seurakuntana. Hän on meidän seurakunnan pää. Raamattu tarkoittaa Kristuksen seurakuntaan automaattisesti liittäneitä uskovia jo siinä uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta. Siksi uskovia kutsutaan Raamatun mukaan seurakunnaksi.
Sanoin myös että lähtekää sieltä pois koska kirkko kutsuu jäseniä veljiksi ja sisariksi jotka eivät ole uskovia omasta tahdostaan ja siellä laittomuuden homous sallitaan. Hän sanoi että on siellä eläviä uskovia jotka pitävät Sanasta kiinni ja se riittää eikä ymmärrä että he voisivat olla osallisia synteihin ja saisivat kärsiä vitsauksista. Nimitin itse sitä "uppoavaksi kirkkoveneeksi".
Ilm. 18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
Hän ei usko minua ja pitää luterilaisuutta oikeana paikkana voidakseen pelastua. Hyvänen aika!
No jos te haluatte, häntä voi muistaa rukouksin että Pyhä Henki avaa ymmärrystä ja kirkastaa asiaa hänelle mitä Raamattu tarkoittaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.