Raamatullinen vesikaste

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamatullinen vesikaste

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Helmi 2017 14:47

*
Joo sitäkin sanoin jo heille mutta minulle he vastasivat sanoen 'Ps. 51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.' :wtf: :? Ja vielä yksi heistä linkitti minulle luterilaisen Uuras Saarnivaaran tulkitsemansa kasteteologian jota he luterilaiset pitävät yhä oikeana oppina. :wtf: :shock: :?

https://sley.fi/gladiolus/2008/vedesta-vai-hengesta-uuras-saarnivaaran-kasteteologia

Siinä Uuras Saarnivaara selittää raamatullinen kaste pois siksi moni uskoo hänen kirjoitukseen ja myös helluntailaisetkin.... :cry:

Nyt on luterilaisen Uuras Saarnivaaran tulkitsemansa raamattu.
https://xn--hertysseura-n8a.fi/?product ... un-luottaa

Yksi uskova sanoi että Uuras Saarnivaaran tulkitsema on Sanalla koeteltu ja ilman koettelemista voi siihen uskoa. Se on huolestuttavaa. :wtf: :? :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 19. Helmi 2017 16:44

mitenkään väheksymättä niitä koettelijoita ...on todella karmeaa ,että asiat on kääntynyt ihan päinvastoin ja muka koeteltu just ..
Lopussa kun kirjat avataan niin siellä vauvojen tekojen kohdallako lukee ...syntiä tehnyt ??????????????????????????????????? .Adamin ja eevan kautta tullut synti on kyllä olemassa ,mutta se ei vie ihmistä helvettiin suoraan ..se on varma se.

Se ,minkä ikäisenä Jumala katsoo ihmisen olevan vastuussa sitten teoistaan..se onkin sellainen juttu ,mihinkä me ei vastausta ehkä tiedetä.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Helmi 2017 12:24

*
Niin....

No minä olen ihmetellyt armolahjojen vähyyttä tänä aikana ja huomasin että järjen päätelmät nousivat niin ne taitaa estää armoituksia. Nykyään tuntuu turvautuvan omaan ymmärrykseen ja järjen päätelmiin ymmärtääkseen mitä Raamattu opettaa. Tämä huolettaa.

Tuli mileeen Pyhän Hengen ilmoittamat Sanat joiden mukaan lopunaikana luopuu uskosta Herraan joka voi avata ymmärrystä ja kääntyy seuraamaan järjen päätelmillä riivaajien oppeja. Raamattu tarkoittaa riivaajien opeilla inhimillistä ihmisviisautta.

1Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Jaak. 3:15 Sillä ei se ole viisaus, joka ylhäältä tullut on, vaan maallinen, inhimillinen ja perkeleellinen. Biblia

Kun ensin luopumus tapahtuu ennenkuin Jeesus tulee. Järjen päätelmien varassa seurataan inhimillisiä oppeja ja se tarkoittaa että on luopunut uskosta Jeesukseen joka pystyy avaamaan ymmärrystä kaikkeen mitä Raamattu tarkoittaa, siis sydämen uskon tasolla - ei pään tasolla, sillä Raamatun mukaan meidän usko ei perustu ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan [1Kor. 2:5].

.....................

Uskon kautta he saivat omistaa Kristuksen, mutta kyllä kaste on oleellinen armonväline tässä ja on edelleen kirkon elämässä.

Kasteen sisältönä on Kristuksen sovitustyö ristillä. Se on liittämistä tämän ristin työn kautta hänen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.

Tuo erään luterilaisen uskonveljen tulkattu opetus huolettaa minua sillä jos pelastuminen perustuu kasteeseen, niin itseasiassa se on jo langennut pois Jumalan armosta ja koska tämä tapahtuu omilla teoilla että voisi kerskata omista teoistaan ja kasteesta ja hänen mukaan ne pelastaa ihmisen. Hänen mukaan kirkko olisi oikea paikka voidakseen pelastua. Tämä myös huolettaa. :? :cry:

Ef. 2:9 ette [omien] tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Koitin selittää hänelle että 'seurakunta' -sana on nykyajan mukaan väärennetty määrittelemä, eli se määritellään nykyajan mukaan kuppikuntien seurakunta-nimikkeeksi ja uskonsuunnaksi.

Selitin myös hänelle että me olemme se seurakunta jota Raamattu tarkoitaa. Me olemme Raamatun mukaan Kristuksen ruumiissa - seurakuntana. Hän on meidän seurakunnan pää. Raamattu tarkoittaa Kristuksen seurakuntaan automaattisesti liittäneitä uskovia jo siinä uskoontulon ja uudestisyntymisen kautta. Siksi uskovia kutsutaan Raamatun mukaan seurakunnaksi.

Sanoin myös että lähtekää sieltä pois koska kirkko kutsuu jäseniä veljiksi ja sisariksi jotka eivät ole uskovia omasta tahdostaan ja siellä laittomuuden homous sallitaan. Hän sanoi että on siellä eläviä uskovia jotka pitävät Sanasta kiinni ja se riittää eikä ymmärrä että he voisivat olla osallisia synteihin ja saisivat kärsiä vitsauksista. Nimitin itse sitä "uppoavaksi kirkkoveneeksi".

Ilm. 18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

Hän ei usko minua ja pitää luterilaisuutta oikeana paikkana voidakseen pelastua. Hyvänen aika! :wtf: :shock: :?

No jos te haluatte, häntä voi muistaa rukouksin että Pyhä Henki avaa ymmärrystä ja kirkastaa asiaa hänelle mitä Raamattu tarkoittaa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 20. Helmi 2017 13:27

Toivotaan ,että herätys tulee tuolle henkilölle ,josta puhuit.
Niin tässä ajassa on jo paljon niitä ,jotka toimii ihmisen viisauden kautta ja sehän juuri päinvastainen kuin ,mitä Jumala antaa.
Jumala osoittaa ihmiselle sen oikean tien ja sitten jos ihminen uskoo ihmisviisautta oman järjen kautta niin lopputulos on huono .
Se on samalla epäuskoa ja lähentelee Jumalan pilkkaa kun ihminen tekee omista aivoistaan jumalan.

Henki ja liha kun taistelee toisiaan vastaan niin monella tasolla ..
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Helmi 2017 13:55

*
Niin toivotaan... No minulla on vielä toinen huolenaihe... :?

Uuras Saarnivaara jota kaikki ihmiset pitävät viisaampana miehenä, teki Jumalan tahdonmukaisen kasteen tyhjäksi selittämällä se kaste pois ja nyt osa helluntailaisista uskoo siihen kirjoitukseen ja pitävät kasteen merkitsemättömänä vaikka se on Herran tahdonmukainen asettama kaste. Se voi kiivastuttaa Herraa väheksyen Hänen tahdonmukaista asettamaa kastetta. Pelkään jos Herran tuomio koittaa hänelle koska moni uskoo häneen mitä hän puhuu kasteesta. Hän kirjoitti kastekäsityksen suoraan Raamatusta ihmisviisauden varassa joka nostaa Herran tuntemista vastaan. :?

Herra, armahtakoon häntä sillä hän ei tiedä mitä puhuu ja kirjoittaa koska meidän usko ei perustu ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan ja Häneen joka avaa ymmärrystä raamatulliseen kasteoppiin!
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 21. Helmi 2017 20:47

Hmm Uuraksesta minulla on niin vähän tietoa ,että parempi pysyä vaiti .Mutta tuo ihmisviisaus on kyllä yksi eksytysten suurimpia eksytyksiä ja se ylpeys on liimattu siihen kiinni ja se on kunnon liimaa ,mitä on siinä.Ei irti saa vaikka hampaat irvessä yrittäisi.
Mutta sitä harva ylpeä huomaa .Ev.lutin koulujen käynti on nyt tuottamassa tulosta kun raamattua ollaan siirtämässä 2000-luvulle ja homous on sitä heidän hedelmää.
No tuo vääryyden papisto ylintä johtoa myöten vastaavat vielä teoistaan ja Jumala antaa sen ,mikä heille kuuluu antaa.

Ei käy kateeksi heidän osa .Ovat viisaita olevinaan ,mutta tyhmiksi ovat tulleet.Saavat palkkansa aikanaan.
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Helmi 2017 23:03

*
Ok. No sain tietää että Hilja Aaltonen sai profetian jonka mukaan herätys kuulemma tulee hänen eläessään. Siten perustettiin erikseen luterilaisesta kirkosta lähetyshiippakunnan vuonna 2013. Hilja Aaltonen kuoli helmikuun 13 päivänä vuonna 2013. Ei sano tarkkaan perustettiinko lähetyshiippakunta Hiljan eläessään vai kuoleman jälkeen mutta Hiljan profetian mukaan herätys tapahtuu hänen eläessään.

Niin se on kuulemma ainoa yhteisö joka ei suostu vihkimään homoparia. Siellä kuulemma uudestisyntynyt piispa toimii. Mutta herätti vähän ristiriitaa kun tapasin yhtä uskonveljeä viime sunnuntaina niin jututin häntä ja kerroin että lähetyshiippakunta ei suostu vihkimään homoparia. Mutta veljen mukaan se on jo luterilaisen kirkon alla mutta luterilaiset kiistävät sen. Olen ymmälläni.

No kysyn eikö lähetyshiippakunta ole enää luterilaisen kirkon alla? Se on siis itsenäinen yhteisö? Mutta Irja Askolan nimi löytyy Helsingin hiippakunnassa. Eikö hiippakunta ja lähetyshiippakunta ole erikseen yhteisö vai sama yhteisö? Irja sallii homouden. Se herätti ristiriitaa ja luterilaiset uskovat kiistävät sen. Outoa! :eh:

No Irja Askola siirtyy syksyllä eläkkeelle. Ehkä yhteisöstä tulee puhtaampi eikä siellä ole ketään joka sallii homouden... En tiedä...
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 21. Helmi 2017 23:36

Joss ?? oikein ymmärsin niin toukokuussa on suurempi äänestys ev.lutissa ,tästä homojen vihkimisestä,jotkut arvioivat ,että kirkko ei olisi siihen valmis.Papit ovat jo livenneet osittain ja ei ole kukaan kummemmin korvaa heilauttanut.
Pilalla pilalla koko systeemi ..no minunkin ev.lut aika päättyy siihen kun kirkko virallisesti lyö lain pöytään.Kun asia on lain muodossa siis virallinen niin silloin se on niin taivaassa kuin maanpäällä tuomion alainen .
Se on silloin virallinen ja paljastaa Babylonin porton yhden haaran..norja menikin jo vähän aikaa sitten.Hyvästi kristillinen pohjola ....
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Helmi 2017 08:04

Lähetyshiippakunta tosiaan erosi kirkosta käsittääkseni naispappikiistan vuoksi. He eivät hyväksy naispappeutta eivätkä samaa sukupuolta olevien vihkimistä. He pitäytyvät tiukasti Lutherin opetuksessa ja jumalanpalveluksissa on samantyyppinen liturgia kuin ev. Lut. Kirkossa. Kasteasia on kuin luterilaisilla, mutta ehtooliselle hyväksytään vain ne, jotka on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Olin yhtenä sunnuntaina heidän jumalanpalvelusessaan.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Helmi 2017 08:04

On siis ihan eri asia kuin kirkon hiippakunnat.
Aamu-Usva

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu