Kysymyksiä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Marras 2016 20:53

*
Äsken lääkinnällinen fysioterapeutti sanoi ottavan mallin kiinasta rentouttavaksi tekniikaksi puhumalla noita Kiinan sanoja... :wtf: :? Kysyin häneltä mitä ne Kiinan sanat ovat. Hän vastasi että sanat on kehon lihaksista ja jäsenistä. Siten hän kysyi meiltä mitä toivomme ensi viikolla ja ehdotti itse Israelin tanssia. :wtf: Ja hän kysyi vielä kerran mitä me toivomme. Sanoin hänelle; 'Ei mitään itämaisia juttuja'. Hän vastasi ettei ole mitään itämäisiä juttuja. Siten minulle tuli rauhoittunut ja helpottunut olo. :angel: Niin haluaisin sanoa että se on jo tarkistettu eli asia on kunnossa. Niin voin käydä ja harrastaa sitä kurssia turvallisin mielin. :clap: :happy:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 29. Marras 2016 00:18

Kysyisin merkillisestä eikkarilogiasta? :shock: :o Kun uskoa rienaava eikkari alkaa puhua uskovaisen kanssa. Jos uskova on pyhityksessä edennyt---> alkaa valivalivali siitä kuinka tiukkiksia ja ahdasmielisiä uskovat ovat.. sitten vähän kasvamattomampi tapaus--> alkaa hirveä valitus ja "sä joudut helvettiin hähää" mäkin joudun kuulemma helvettiin kun ajan prätkää ja käyn kuntosalilla..perusteet prätkäily saastuttaa luontoa ja kuntosalilla punttien nostelu on "oman kehon palvontaa" :D vaikka en olekaan mikään joka päivä salila kävijä.. :lol: :lol: :shock:
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja Jukka » 29. Marras 2016 01:36

pehmytpusu777 kirjoitti:Kysyisin merkillisestä eikkarilogiasta? :shock: :o Kun uskoa rienaava eikkari alkaa puhua uskovaisen kanssa. Jos uskova on pyhityksessä edennyt---> alkaa valivalivali siitä kuinka tiukkiksia ja ahdasmielisiä uskovat ovat.. sitten vähän kasvamattomampi tapaus--> alkaa hirveä valitus ja "sä joudut helvettiin hähää" mäkin joudun kuulemma helvettiin kun ajan prätkää ja käyn kuntosalilla..perusteet prätkäily saastuttaa luontoa ja kuntosalilla punttien nostelu on "oman kehon palvontaa" :D vaikka en olekaan mikään joka päivä salila kävijä.. :lol: :lol: :shock:

Lyhyesti virsi kaunis. Mitä tarkoittaa eikkarilogia? Pidin hetken itseäni ajastani jälkeen jääneenä, mutta kun googletin sanan niin eipä hakukonekaan antanut vastauksia. "Hakusi - eikkarilogia - ei vastaa yhtään sivua."
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Tammi 2017 16:33

*
Tiedon sanat vai mikä?:

Kiinnostaisi tietää mitä tiedon sanat laajalti on? Huomasin itse että kun selaillessani katselin kuvia ja uskovien kirjoituksia minulla alkoi ikäänkuin loksahtaisi kohdilleen ja tuli ajatus jutusta ja tuli tarve kirjoittaa sen jutun. Siten huomasin että se sai aikaan uskovissa närästyksiä ja osittain totuudessa vaeltavat uskovat ilahtuivat että kirjoitin totuuden mukaan. Mietin ihmetellen onko minulla mikä ja voiko se olla tiedon sanat? Kiinnostaisi tietää mitä laajalti tiedon sanoilla alue on.

Joskus ei tullut mitään ajatusta kirjoitettavaksi ja oli kuivahko aika ja siten se lopultakin loksahti kohdalleen niin oli tarve kirjoittaa sen. Kiinnostaisi tietää mikä se voi olla? Eikö se ole tiedon sanat vai?

No sanoin tietämättäni suorat sanat mitkä sai uskovissa närästyksiä ja toiset ilahtuivat sanoistani niin huomasin ihmetellen. :wtf: :? Mikä minulla voi olla joka näytti osuvan oikeaan paikkaan? :?: :eh: :?:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Helmi 2017 14:43

Rauhaa!

Mietin paljon siitä asiaa miksei seurakunnassa opeteta mitään siitä että itselleen on kuoltava joka päivä?

Miten tavoin uskovien tulee toimia elämällä Jumalan tahdonmukaista elämää - elämän mukavuusalueen rajoitettavaksi? Muistan vielä että jotkut uskovat sallivat esim. tv:n katselun - kun heiltä vasta uskoontulleet uskovat kysyivät neuvoa miten elämän kanssa tulee käytäntöön?! Miten tavoin tulee kieltää itseään ja ottaa Ristin ja seurata Jeesusta - ottamalla elämää käytäntöön?

Risti kai voi jättää tuohon nurkkaan kun haluaa katsoa tv-leffaa? Raamattu puhuu itsensä kieltämisestä ja Ristin ottamisesta ja Jeesuksen seuraamisesta. Paavali pyysi meitä olemaan hänen seuraajia sillä hän löysi Kristuksen sisäisen tuntemisen kuoltuaan itselleen ihan joka päivä. Raamatun mukaan Paavali kuoli itselleen joka päivä.

Mutta miksi seurakunnassa ei opeteta siitä mitään? Se mietityttää ja askarruttaa. Elämän mukavuusalue himmentää hengellistä näkökykyä ja valvomisen kykyä ja veltostuttaa ja saa jähmettymään paikoilleen. Osaisitko vastata niihen kysymyksiin?

Niin Jeesus itse sanoi jos joku ei ota Ristinsä ja seuraa Jeesusta, hän ei ole sovelias Jeesukselle. Kai siihen kuuluu jokapäiväinen itsensä kieltäminen, Ristin ottaminen ja Jeesusta seuraaminen.

Matt. 10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Osaisitko vastata mitä tuo Matt. 10:38 tarkoittaa ja missä elämän mukavuusalueessa?

:wtf: :eh: :?: :think2: :?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Helmi 2017 20:22

*
2Moos. 4:24 Matkan varrella yöpymispaikassa tapahtui, että Herra tuli Moosesta vastaan ja tahtoi surmata hänet.
25 Silloin Sippora otti terävän kiven, leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti hänen jalkojaan ja sanoi: "sinä olet minun veriylkäni."

26 Niin Herra jätti Mooseksen rauhaan, ja Sippora sanoi: "veriylkä ympärileikkauksen kautta."

:wtf: :? :(

Miksi Jumala joka on rakkaus, tahtoi surmata Moosesta?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 11. Helmi 2017 09:23

vaisuliini kirjoitti:Rauhaa!

Mietin paljon siitä asiaa miksei seurakunnassa opeteta mitään siitä että itselleen on kuoltava joka päivä?

Miten tavoin uskovien tulee toimia elämällä Jumalan tahdonmukaista elämää - elämän mukavuusalueen rajoitettavaksi? Muistan vielä että jotkut uskovat sallivat esim. tv:n katselun - kun heiltä vasta uskoontulleet uskovat kysyivät neuvoa miten elämän kanssa tulee käytäntöön?! Miten tavoin tulee kieltää itseään ja ottaa Ristin ja seurata Jeesusta - ottamalla elämää käytäntöön?

Risti kai voi jättää tuohon nurkkaan kun haluaa katsoa tv-leffaa? Raamattu puhuu itsensä kieltämisestä ja Ristin ottamisesta ja Jeesuksen seuraamisesta. Paavali pyysi meitä olemaan hänen seuraajia sillä hän löysi Kristuksen sisäisen tuntemisen kuoltuaan itselleen ihan joka päivä. Raamatun mukaan Paavali kuoli itselleen joka päivä.

Mutta miksi seurakunnassa ei opeteta siitä mitään? Se mietityttää ja askarruttaa. Elämän mukavuusalue himmentää hengellistä näkökykyä ja valvomisen kykyä ja veltostuttaa ja saa jähmettymään paikoilleen. Osaisitko vastata niihen kysymyksiin?

Niin Jeesus itse sanoi jos joku ei ota Ristinsä ja seuraa Jeesusta, hän ei ole sovelias Jeesukselle. Kai siihen kuuluu jokapäiväinen itsensä kieltäminen, Ristin ottaminen ja Jeesusta seuraaminen.

Matt. 10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Osaisitko vastata mitä tuo Matt. 10:38 tarkoittaa ja missä elämän mukavuusalueessa?

Hyvää huomenta vaisuliini.
Noissa viimeisissä teksteissäsi olikin "kysymyksiä kerrakseen". Hyvä on kysellä ja herätellä lukijoita pohdiskelemaan. Olemmehan keskustelufoorumilla.

Liitän tähän lyhyen opetusvideon (reilu 10 min) koskien ristin ottamista. Varmasti selkeämpääkin opetusta aiheesta löytyy, mutta on tuossa jotain pohjaksi.

https://www.youtube.com/watch?v=mjzfK1MScCs

Rististä ei päivinämme juuri opetusta kuule ja jos kuuleekin niin huomaa, että ristin ottaminen ja kantaminen on useinmiten ymmärretty väärin.
Ensiksi: meidän ristiämme ei saa missään tapauksessa sekoittaa Jeesuksen ristiin, jonka Hän yksin kantoi -jolla kärsimällä, hyljätyksi tulemalla ja sijaisenamme kuolemalla sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Ristillä Jumalan vanhurskas viha ja tuomio kohtasivat ihmiskunnan sijasta Jeesusta. "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi". Tämän voimme ja saamme omistaa uskomalla evankeliumin. Siinä on Jumalan voima. Surullista kyllä sitä ajassamme etsitään enenevässä määrin aivan muista lähteistä kuten fyysisistä manifestaatioista (suuri painoarvo annetaan tuntemuksille ja sisäisille kokemuksille Jumalan Sanan kustannuksella).

Toiseksi: meidän ristimme ei ole jokin sairaus, häijy puoliso, vaikeat lapset, ajalliset puutteet, sodan kärsimykset tms. Tuota kaikkea saa osakseen uskosta osattomatkin ihmiset; ne kuuluvat langenneen ihmissuvun arkeen. Ristin tarkoitetaan Jumalan tahtoon taipumista, siihen tyytymistä ja sen tekemistä joka päivä, tuokoon se sitten mukanaan "hyvää tai pahaa" inhimillisesti tarkastellen; maailman vastustusta, ystäviemme ymmärtämättömyyttä, valtiovallan vainoa, alhaisiin oloihin tyytymistä jne. Risti merkitsee omasta tahdosta ja oikeuksista vapaehtoisesti luopumista Jumalan ja Hänen valtakuntansa parhaaksi. Risti ei ole mikään "pikkujuttu" joka otetaan kevyin perustein. Ristin tie on "oman itsen kuoleman tie".

Toivottavasti osasin jotain tästä asiasta sanoa. Koska en ole opettaja niin pyrin mahdollisimman lyhyesti sanomaan sen, mitä olen omakohtaisesti tällä tiellä oppinut. Kaikki kompastelemme puheissamme, olkoon siis sanamme harvat. Ehkä toisella kerralla vielä jotain noista tiedon sanoista, minkä asian otit myös esille.
Jukka

ViestiKirjoittaja SavingGrace22 » 11. Helmi 2017 14:53

jukka1954 kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Rauhaa!

Hyvää huomenta vaisuliini.
Noissa viimeisissä teksteissäsi olikin "kysymyksiä kerrakseen". Hyvä on kysellä ja herätellä lukijoita pohdiskelemaan. Olemmehan keskustelufoorumilla.

Liitän tähän lyhyen opetusvideon (reilu 10 min) koskien ristin ottamista. Varmasti selkeämpääkin opetusta aiheesta löytyy, mutta on tuossa jotain pohjaksi.

https://www.youtube.com/watch?v=mjzfK1MScCs

Rististä ei päivinämme juuri opetusta kuule ja jos kuuleekin niin huomaa, että ristin ottaminen ja kantaminen on useinmiten ymmärretty väärin.
Ensiksi: meidän ristiämme ei saa missään tapauksessa sekoittaa Jeesuksen ristiin, jonka Hän yksin kantoi -jolla kärsimällä, hyljätyksi tulemalla ja sijaisenamme kuolemalla sai aikaan iankaikkisen lunastuksen. Ristillä Jumalan vanhurskas viha ja tuomio kohtasivat ihmiskunnan sijasta Jeesusta. "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi". Tämän voimme ja saamme omistaa uskomalla evankeliumin. Siinä on Jumalan voima. Surullista kyllä sitä ajassamme etsitään enenevässä määrin aivan muista lähteistä kuten fyysisistä manifestaatioista (suuri painoarvo annetaan tuntemuksille ja sisäisille kokemuksille Jumalan Sanan kustannuksella).

Toiseksi: meidän ristimme ei ole jokin sairaus, häijy puoliso, vaikeat lapset, ajalliset puutteet, sodan kärsimykset tms. Tuota kaikkea saa osakseen uskosta osattomatkin ihmiset; ne kuuluvat langenneen ihmissuvun arkeen. Ristin tarkoitetaan Jumalan tahtoon taipumista, siihen tyytymistä ja sen tekemistä joka päivä, tuokoon se sitten mukanaan "hyvää tai pahaa" inhimillisesti tarkastellen; maailman vastustusta, ystäviemme ymmärtämättömyyttä, valtiovallan vainoa, alhaisiin oloihin tyytymistä jne. Risti merkitsee omasta tahdosta ja oikeuksista vapaehtoisesti luopumista Jumalan ja Hänen valtakuntansa parhaaksi. Risti ei ole mikään "pikkujuttu" joka otetaan kevyin perustein. Ristin tie on "oman itsen kuoleman tie".

Toivottavasti osasin jotain tästä asiasta sanoa. Koska en ole opettaja niin pyrin mahdollisimman lyhyesti sanomaan sen, mitä olen omakohtaisesti tällä tiellä oppinut. Kaikki kompastelemme puheissamme, olkoon siis sanamme harvat. Ehkä toisella kerralla vielä jotain noista tiedon sanoista, minkä asian otit myös esille.

Kiitos, Jukka, tästä kirjoituksesta.
Vaikkakaan en ole opettajan- tai paimenvastuuta kantava, niin ihan Jeesuksen todistajana omassa arkielämässä olen tuntenut suurta surua, kun ristin julistusta on sekä seurakunnissa, että evankelioinnissa karsittu. Paljon olen miettinyt, että missä menee raja, mikäli itsensäkieltämistä ja ristiä ei julisteta, että on kyseessä antikristuksen oppi. Esim. menestysteologista opetusta joudun väkisinkin tällaisena pitämään, sillä koko ajatusmalli on täysin päinvastainen, jos katsomme mitä ja miten Herra Jeesus ja apostolit julistavat. Armon saaneena syntisenä näen myös että juuri risti, sekä Herran Jeesuksen risti Golgatalla, että oman turmeltuneen luonnon osalta päivittäin kannettavaksi otettava, ovat "se juttu" joista ainakin omassa elämässäni kaikki elämän turva, tyytyväisyys ja lohtu kumpuaa. Ehkäpä näillä Paavalin sanoilla saan parhaiten kuvailtua mitä tässä yritän edellisessä virkkeessä hakea:
"Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut." -Filippiläiskirje 3:8-12

Siunausta.
Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. -Ef. 2:8-9
SavingGrace22

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2017 21:10

*
Olen huolissani tästä videosta että väärä oppi leviää ja siinä on demonologia joka on riivaajien opeista. No ajattelen laittaa tämän videon tänne että te voitte kans koetella Sanalla. Mielipiteitänne?

Loppujen lopuksi tässä on vielä PP:n linkki tatuoinnista.
https://www.kotipetripaavola.com/Raamattujatatuoinnit.html
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Maalis 2017 15:18

Tuo Markku Veilo näyttää olevan kuin Leo Mellerin kaksoiskappale. Kumpaisellakin on omat opetuslapsensa ,jotka paistattelevat mestariensa parrasvaloissa ja maksavat heidän sähkölaskunsa. Veilo julistaa "profetaalista sanaa voitelussa" ja saa ilmestystietoa Jumalalta. Näin hän itse on antanut ymmärtää vuosikausia. En suosittele menemistä hänen kokouksiinsa tai kuuntelemaan hänen tallenteitaan. Veilo ei pysy ristin evenkeliumin ytimessä vaan seikkailee sivujuonissa.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu