Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja Hansu » 22. Helmi 2016 01:06

Janne kirjoitti:Katsoin tuon YouTube videon joka oli tuossa aiemmin ja se herätti hiukan ristiriitaisia tunteita.

Opetus oli mielestäni pääpiiretittäin ok ja niissä oli erittäin hyvääkin sisältöä. Toki puheessa oli jotain pientä virhettäkin, mutta sellaisia tulee kenelle tahansa puhujista. Joten nämä virheet eivät riitä henkilökohtaisella tasolla vielä lytistämään miestä maan rakoon. Ja otettakoon vielä huomioon, että kyseessä on 21 vuotias mies, eikä 40 vuotta saarnannut saarnamies.

Rukoustilanteet olivat kyllä aika hurjaa menoa. Tunsin lähinnä myötähäpeää ja välillä jopa koko touhu sai suupielet nousemaan ylös. Ei mikään ihan perus setti .

Meitä ihmisiä on kuitenkin moneen junaan ja minusta on outoa jos puhumistyyleissä ja asian esittämisessä kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Tämä kaveri viljelee paljon huumoria mukaan juttuihin ja se ei mielestäni ole väärin enkä itse sitä tuomitse.
Voisin jopa kuvitella, että jos minä itse pystyisin yhtä vapautuneesti puhumaan ison yleisön edessä kuin Patrick, niin kyllä siinä saattaisi huuli lentää minultakin tiheään tahtiin.

Pitänee katsella ja tutkia enemmän tämän kaverin tuotantoa, koska en vielä tämän yhden videon perusteella uskolla miestä saunan taakse vielä viedä ;)

Ihmettelempä vaan, että miksi Patric Tiainen veljeilee Elävä Sana seurakunnan kanssa, jos hänen opetuksensa on ihan Raamatun mukaista. Luulisi hänen kiertävän kaukaa menestysteologiaa opettavan ja äärikarismaattisia ilmiöitä suosivan seurakunnan. Raitis ja totuudessa pysyvä saarnaaja tuskin pistää nokkaansa Elävä Sana seurakuntaan. On siellä meno sen verran hurjaa.
Hansu

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Helmi 2016 03:52

Hansu kirjoitti:Ihmettelempä vaan, että miksi Patric Tiainen veljeilee Elävä Sana seurakunnan kanssa, jos hänen opetuksensa on ihan Raamatun mukaista. Luulisi hänen kiertävän kaukaa menestysteologiaa opettavan ja äärikarismaattisia ilmiöitä suosivan seurakunnan. Raitis ja totuudessa pysyvä saarnaaja tuskin pistää nokkaansa Elävä Sana seurakuntaan. On siellä meno sen verran hurjaa.

Vastaus ihmettelevään kysymykseesi on mitä yksinkertaisin: Patrick veljeilee menestysteologisten seurakuntien kanssa koska hän on menestysteologi, torontolaisuuden hengellä voideltu. Nähtäväksi jää kuinka moni suomalainen nielee jälleen kerran tämän eksytyksen halussaan (himossaan) saada kokea jotain uutta ja jännittävää (sähkövirtaa, lämpöä, väristyksiä, kaatuilua yms). Sitä ei löydy Raamatusta, mutta täytyy jotain voimaa vastaanottaa, että kaivattu ja luvattu herätys koskettaisi myös minua. Älkää siis puhuko minulle rististä ja itsensä kieltämisestä, vaan puhukaa minulle mieluisia, profetoikaa suloisia, kuvatkaa menestyvänä. Tuntuupa hyvältä, kun ristin häpeä on poistettu. Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Sanokoon heikko: "Minä olen sankari" (Joel 3:10). Voi järkyttävää valhetta ja luopumusta.

"He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen: "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole" (Jer. 6:14). Tämä sana sanottiin Juudan kansalle hieman ennen sen itsenäisyyden menetystä ja Jerusalemin temppelin tuhoa ja se sanotaan tänään myös Suomen Siionille. Minulla on samansuuntaisia tuntoja kuin aikanaan oli Habakukilla, joka ennusti Jeremian aikana tai hieman sitä ennen, aikaisintaan jumalattoman Manassen hallituskaudella.

Kuinka kauan, Herra, minun täytyy apua huutaa, ja sinä et kuule, parkua sinulle: "Väkivaltaa!" ja sinä et auta?
Minkätähden sinä annat minun nähdä vääryyttä ja itse katselet turmiota? Minun edessäni on hävitys ja väkivalta; on syntynyt riita, ja on noussut tora.
Sentähden on laki heikko, ja oikeus ei tule milloinkaan voimaan. Sillä jumalaton saartaa vanhurskaan; sentähden oikeus vääristetään.
(Hab. 1:2-4)
Jukka

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 22. Helmi 2016 07:36

Janne kirjoitti:
Leikinlaskulla ja huumorilla on sijansa ihmiselämässä, mutta ne ovat sopimattomia julistaessamme Jeesuksen Kristuksen ristin evankeliumia. Kaikki teatteri ja show olkoon ja pysyköön siitä kaukana. Me olemme kalliisti ostetut.

Rehellisesti sanottuna, en tiedä yhtään nykyaikaista sananjulistajaa joka ei koskaan olisi käyttänyt saarnoissaan jotain huumoria.
Ehkäpä Jukka on sitten ensimmäinen ;) tiedä häntä...

Jos on käynyt läpi toronto myllytyksen huomaa hommasta melkein heti samankaltaisuudet, show meininki siinä päällimmäisenä :wise3:
iinuliinu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Helmi 2016 09:36

onefortruth kirjoitti:Olen kuullut että apostoleita olivat vain ne ketkä olivat juutalaisia ja olleet Jeesuksen opetuslapsia sekä hänet tavanneet. Siinä valossa ihmettelen mitä nuo ajattelivat apostolin viran olevan.

Paavali sanoi ettei ole niitä isoisia apostoleja jotka julistavat itsensä lihan evankeliumin ja menestyksen lisäksi ja sanoi niitä petollisiksi työntekijöiksi ja valeapostoleiksi jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi ja sanoi peräkkäin ettei ihme että saatana osaa tekeytyä valkeuden enkeliksi mikäli saatanan voima tapahtuu valeapostolien kätten kautta - irrottamalla Sanan yhteydestä.

Lisäksi Paavali piti huolen siitä ettei anna ajattelemisen aihetta itsestään ja julisti Jumalan Sanaa joka on yli kaikkea auktoriteetti ja väkevää niin Jumalan voima toimi julistetun Sanan kautta - viemättä ketään uskovaa Sanan yhteydestä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Helmi 2016 10:53

iinuliinu kirjoitti:
Janne kirjoitti:
Leikinlaskulla ja huumorilla on sijansa ihmiselämässä, mutta ne ovat sopimattomia julistaessamme Jeesuksen Kristuksen ristin evankeliumia. Kaikki teatteri ja show olkoon ja pysyköön siitä kaukana. Me olemme kalliisti ostetut.

Rehellisesti sanottuna, en tiedä yhtään nykyaikaista sananjulistajaa joka ei koskaan olisi käyttänyt saarnoissaan jotain huumoria.
Ehkäpä Jukka on sitten ensimmäinen ;) tiedä häntä...

Jos on käynyt läpi toronto myllytyksen huomaa hommasta melkein heti samankaltaisuudet, show meininki siinä päällimmäisenä :wise3: [korostus Jukan]

Korostin oikein tuon tekstisi iinuliinu. On surullista nähdä kuinka evankeliumille vieraat käytänteet palaavat takaisin kuin valtameren aallot tsunamin jälkeen. Ihmettelen kuinka sinisilmäisesti ne otetaan yhä uudelleen vastaan vaikka edellisenkin aallon jäljiltä on miljoonia ihmisiä joutunut haaksirikkoon.

Lopunajan eksytyksiin näyttää erottamattomana osana kuuluvan se, että arviointi ja koetteleminen vaiennetaan tai sitä vähätellään. Nousi mieleeni jonkun 'karjalaisen humpan' sanat "aina hauskaa olla pittää, aina hauskaa olla pittää ... niin on, ei maha mittään". Ja totisesti noissa kokouksissa on hauska ja eläväinen meno. Joltain torontolaiselta julistajalta kysyttiin, miksi hän ei saarnoissaan puhu Jeesuksen rististä? Hän vastasi, että rististä puhuttaessa kokouksissa ei tapahdu voimavaikutuksia ja vapautumista -naurua, ylimaallista iloa ja muita manifestaatioita, joista kuulijat tahtovat päästä osallisiksi.
Jukka

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Helmi 2016 11:27

vaisuliini kirjoitti:Lisäksi Paavali piti huolen siitä ettei anna ajattelemisen aihetta itsestään...

Juuri noin Paavali käyttäytyi. Hän ei suositellut itseään eikä tuonut esille erinomaisuuttaan, vaan kaikkialla johtotähtenä oli Jeesus ja sanoma veitsenterävä: "Pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!" (Gal. 6:14). Hän oli pitkälle kilvoitellut mies ja meille pakanoille esikuva. Uskalsipa julistaa näinkin, että "olkaa minun seuraajiani niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja".

Paavalilla olisi ollut millä kerskata. Hänen kauttaan oli parantunut sairaita, kuollut herännyt henkiin, hän oli käynyt paratiisissa. Mutta niistä hän ei kerskannut vaan Jeesuksesta, joka oli rakastanut häntä ja antanut henkensä lunnaiksi hänen edestään. Osuva nimi hänellä olikin, siis se roomalainen nimi, Paulos eli Paavali. Nimi merkitsee muistaakseni pientä ja vähäistä, vähäpätöistä.

Juttelin eilen erään veljen kanssa ja hän sanoi, että jos 70-luvun alussa olisi kokous mennyt nykyisiä uomia, niin puhuja olisi heitetty ulos kesken kokouksen. Kyllä, niin olisi tehty. Olinhan itsekin tuohon aikaan jo mukana kokoustoiminnassa. Mitä olisikaan tapahtunut, jos Paavali olisi ollut nykypäivän villityksiä näkemässä? No hän varjeltui siltä, mutta Pyhä Henki piirsi Paavalin, Pietarin, Jaakobin, Juudan ja Johanneksen kautta kirkkaan kuvan lopun ajan sielullisesta toiminnasta, riivaajien vaikutuksesta ja puhujista, joilla ei Henkeä ollut. Silmiemme edessä ei siis tapahdu mitään sellaista mistä Sana ei etukäteen olisi varoittanut, mutta me eksymme, jos emme tunne Raamatun kirjoituksia ja Jumalan voimaa s.o Jeesusta Kristusta.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Helmi 2016 12:16

jukka1954 kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Lisäksi Paavali piti huolen siitä ettei anna ajattelemisen aihetta itsestään...

Juuri noin Paavali käyttäytyi. Hän ei suositellut itseään eikä tuonut esille erinomaisuuttaan, vaan kaikkialla johtotähtenä oli Jeesus ja sanoma veitsenterävä: "Pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!" (Gal. 6:14). Hän oli pitkälle kilvoitellut mies ja meille pakanoille esikuva. Uskalsipa julistaa näinkin, että "olkaa minun seuraajiani niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja".

Paavalilla olisi ollut millä kerskata. Hänen kauttaan oli parantunut sairaita, kuollut herännyt henkiin, hän oli käynyt paratiisissa. Mutta niistä hän ei kerskannut vaan Jeesuksesta, joka oli rakastanut häntä ja antanut henkensä lunnaiksi hänen edestään. Osuva nimi hänellä olikin, siis se roomalainen nimi, Paulos eli Paavali. Nimi merkitsee muistaakseni pientä ja vähäistä, vähäpätöistä.

Juttelin eilen erään veljen kanssa ja hän sanoi, että jos 70-luvun alussa olisi kokous mennyt nykyisiä uomia, niin puhuja olisi heitetty ulos kesken kokouksen. Kyllä, niin olisi tehty. Olinhan itsekin tuohon aikaan jo mukana kokoustoiminnassa. Mitä olisikaan tapahtunut, jos Paavali olisi ollut nykypäivän villityksiä näkemässä? No hän varjeltui siltä, mutta Pyhä Henki piirsi Paavalin, Pietarin, Jaakobin, Juudan ja Johanneksen kautta kirkkaan kuvan lopun ajan sielullisesta toiminnasta, riivaajien vaikutuksesta ja puhujista, joilla ei Henkeä ollut. Silmiemme edessä ei siis tapahdu mitään sellaista mistä Sana ei etukäteen olisi varoittanut, mutta me eksymme, jos emme tunne Raamatun kirjoituksia ja Jumalan voimaa s.o Jeesusta Kristusta.

Niin Pyhän Hengen mukaan lopunaikana luopuu tasaisesta ja suorasta tiestä joka on itse Jumalan Sana. Paavali löysi Sanan sisällön (kirjoituksia) ja Jumalan voiman niin hän päätti julistaa vain Jumalan Sanaa. Siten julistetun Sanan perusteella Jumalan voima tapahtui niin Paavalin kautta ihmiset parantuivat. Paavali itse sanoi 'Olkaa minun seuraajia niinkuin olen Kristuksen seuraaja' Ja lisäksi Paavali kuritti itsensä lähes päivittäin ettei joutuisi hylättäväksi - löydettyään Sanan sisäisen sisällön takia jonka perusteella Jumalan voima toimii. Se herätti minussa mielenkiinnon. Niin itse seuraan Paavalia.

Yksi juttu löytyi mikä herätti minussa ristiriitaisen. Jeesus itse sanoi. 'Mielettömyys saastuttaa koko ihmisen'. Paavali tunnusti ja kertoi sortuvan itse mielettömyyteen. :shock: :? Se juttu on vielä jäänyt epäselvästi minulle.

1Kor. 9:27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.

Jeesus sanoi:
Mark. 7:22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.

Paavali itse sanoi:
2Kor. 11:1 Jospa kärsisitte minulta hiukan mielettömyyttäkin! Ja kyllähän te minua kärsittekin.

2Kor. 12:11 Olen joutunut mielettömyyksiin; te olette minut siihen pakottaneet. Minunhan olisi pitänyt saada suositusta teiltä, sillä en ole missään ollut noita isoisia apostoleja huonompi, vaikka en olekaan mitään.

Mitä Raamattu mielettömyydellä tarkoittaa? Tyhmyyttäkö se tarkoittaa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 23. Helmi 2016 07:21

Mä itse koin että tuo kohta mielettömyys tarkoittaa hurjia tilanteita, joissa Paavali joutui olemaan kun eikkarit ja juutalaiset vainosivat. Mulla itsellä on omassa elämässä menossa sellainen herätys, että sydämellä on tosi vahvasti esimerkiksi nälänhätä alueet, ja ne joita sorretaan kravattiplanttujen toimesta. . Myös lestadiolainen harha oppi on mielen päällä.
pehmytpusu777

ViestiKirjoittaja Jukka » 23. Helmi 2016 12:47

vaisuliini kirjoitti:Mitä Raamattu mielettömyydellä tarkoittaa? Tyhmyyttäkö se tarkoittaa?

Alkutekstissä on useita sanoja, jotka merkitsevät mielettömyyttä, ymmärtämättömyyttä, tyhmyyttä ja hulluutta. 2.kirjeessä korintolaisille (11:1, 11, 16, 17, 19, 21 ja 12:6, 11) Paavali käyttää substantiivia afrosyne (mielettömyys, tyhmyys) ja verbiä afron (ymmärtämätön, mieletön). Afron-sana muodostuu näin: a=ilman ja fren=mieli, ymmärrys.

Esimerkiksi jakeen 11:16 osa "älköön kukaan luulko minua mielettömäksi" voidaan kääntää alkutekstiä loukkaamatta "älköön kukaan luulko minua tyhmäksi". Jossain käännöksessä on sana käännetty termillä "houkka" joka tarkoittaa oikeastaan hullua.
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Helmi 2016 13:24

*
Pusu777, tällä luvulla puhuu kerskaamisesta, ei hurjista tilanteista :)

jukka1954 kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Mitä Raamattu mielettömyydellä tarkoittaa? Tyhmyyttäkö se tarkoittaa?

Alkutekstissä on useita sanoja, jotka merkitsevät mielettömyyttä, ymmärtämättömyyttä, tyhmyyttä ja hulluutta. 2.kirjeessä korintolaisille (11:1, 11, 16, 17, 19, 21 ja 12:6, 11) Paavali käyttää substantiivia afrosyne (mielettömyys, tyhmyys) ja verbiä afron (ymmärtämätön, mieletön). Afron-sana muodostuu näin: a=ilman ja fren=mieli, ymmärrys.

Esimerkiksi jakeen 11:16 osa "älköön kukaan luulko minua mielettömäksi" voidaan kääntää alkutekstiä loukkaamatta "älköön kukaan luulko minua tyhmäksi". Jossain käännöksessä on sana käännetty termillä "houkka" joka tarkoittaa oikeastaan hullua.

Eli Paavali kerskasi siitä että sai itse nähdä näkyjä ja ilmestyksiä - käydessään paratiisissa niin siksi ihmiset pitivät Paavalia omituisena tyyppinä eli mielettömänä niinkuin minua pidetään omituisena tyyppinä kun puhuin itse välillä omista yliluonnollisista kokemuksista - Jumalan suht kanssa?
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu