Mitä mieltä Patrickista?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä mieltä Patrickista?

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Helmi 2016 17:21

Sami kirjoitti:
pekka kirjoitti:
Sami kirjoitti:Tässä Patricin ajatuksia https://web.archive.org/web/20160715085 ... seen-pain/

Jos oikein ymmärsin lukemani niin Patrick tuossa "hyökkää" arvostelijoitaan vastaan mutta ei kuitenkaan mielestäni tunnusta tehneensä mitään väärää tai opettaneensa mitään väärää jne. mutta itse en ainakaan ole vielä törmännyt sellaiseen Patrickin videoon tai muuhun materiaaliin jossa hän opettaisi mitä on synti ja että synnistä pitäisi tehdä parannus jos sanoo olevansa Herran Jeesuksen opetuslapsi. Onko teillä muilla tiedossanne että Patrick opettaisi jossain kirjoituksessaan tai videossaan että synneistä on tehtävä parannusta?

Tuossa jotain itselle kuolemisesta alkaen 1:00:00 loppuun. https://www.youtube.com/watch?v=PL8TS63IDGo.
Kannattaa jättää esiintymistapa huomioimatta ja keskittyä vain puheen sisältöön.
Älkääkä käsittäkö väärin, että puollustelisin häntä jotenkin. Mietin vaan edelleen, että onko kyseessä tosiaan vakava harhaoppi. Tässähän ei kuitenkaan ole kysymys kultahipuista, jalokivistä tms.

Kiitos neuvostasi, koitin keskittyä vaan puheeseen ja kyllähän siinä varmaankin ihan oikeatakin opetusta oli tuosta itselle kuolemisesta mutta synti-sanaa hän ei ilmeisesti käyttänyt kertaakaan? En ole ihan varma, tarkistakoon joku vielä jos haluaa mutta tuon itselle kuolemispuheen aikana yleisö koko ajan naurahtelee levottomasti eli asiat eivät minusta saisi olla noin kun puhutaan vakavista asioista, uskonelämän vaikeista asioista: Miksi se muka naurattaa ihmisiä ja tosiaan tuo levoton ilmapiiri mikä vallitsee tuossakin kohtaa videota minkä ohjeistit minua katsomaan.

Hänen hyvin levoton esiintymistapansa on kyllä sellainen että en jaksa oikein keskittyä kun Patrick koko ajan ilmehtii ja vääntelehtii joka suuntaan. Vaikea saada selvää myös senkin takia kun hän puhuu niin nopeatempoisesti että täytyy oikein pinnistää että ehtisi mukaan mistä asiasta hän kulloinkin puhuu. Tulee väkisinkin mieleen yhden miehen lavashow ja itse asiat mistä hän puhuu tahtoo väkisinkin jäädä sivuseikoiksi kun hän jatkuvalla vääntelehtimisellä ikään kuin varastaa shown itselleen. Jeesus on siellä vain jossain taka-alalla. Patrickin täytyisi minusta tehdä parannusta tuosta teatraalisuudesta jotta voitaisiin keskittyä itse Sanan kuuloon ja ottaa myös tuo synti-sana reilusti ohjelmistoonsa mukaan ja tosiaan puhua selkeästi ja tarpeeksi hitaasti että puheesta ehtii saada jotakin selvääkin, minusta tuommoinen hyvin levoton ilmapiiri kielii siitä että asiat eivät ole alkuunkaan kohdallaan, minusta Jumalan sana ei opeta että uskovien kokoontumisissa tulee vallita hyvin levoton ilmapiiri vaan päinvastoin tulisi olla rauhaisaa ja eikä niin että koko ajan kuuluu taustalla nauramista ja muuta epäasiallista ääntelyä.

Minua ei oikein jaksa kiinnostaa tuommoinen viihteen keinoilla tuotettu yhden ihmisen lavashow-meininki ja vitsien jatkuva viljely vaikka pientä huumoria saa minusta mukana olla mutta sen pitää olla silloin tarkoin harkittua että ilmapiiri ei mene levottomaksi ja kaaosmaiseksi kuten nyt kävi tuossa katsomassani videopätkässä jonka Sami minua ohjeisti katsomaan.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 09. Elo 2025 19:21, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: linkki
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
pekka
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Helmi 2016 01:11

pekka kirjoitti:
Sami kirjoitti:Tässä Patricin ajatuksia https://web.archive.org/web/20160715085 ... seen-pain/

Jos oikein ymmärsin lukemani niin Patrick tuossa "hyökkää" arvostelijoitaan vastaan mutta ei kuitenkaan mielestäni tunnusta tehneensä mitään väärää tai opettaneensa mitään väärää jne. mutta itse en ainakaan ole vielä törmännyt sellaiseen Patrickin videoon tai muuhun materiaaliin jossa hän opettaisi mitä on synti ja että synnistä pitäisi tehdä parannus jos sanoo olevansa Herran Jeesuksen opetuslapsi. Onko teillä muilla tiedossanne että Patrick opettaisi jossain kirjoituksessaan tai videossaan että synneistä on tehtävä parannusta?

Luin vielä läpi seuraavat Patrick Tiaisen kirjoittamat tekstit:

https://web.archive.org/web/20160715085 ... seen-pain/

https://web.archive.org/web/20151025153 ... -johtajia/

https://web.archive.org/web/20151025153 ... an-joukot/

Ensimmäisessä linkissä Patrick arvioi niitä jotka arvostelevat ja koettelevat hänen toimintaansa. Hän kokee arvioinnin syyttämisenä ja Jumalan työn vastustamisena. Sitä se ei ole vaan arvioiminen ja koetteleminen on kuuliaisuutta Jumalan Sanalle, joka kehottaa juuri niin tekemään (1.Kor. 14:29, 1.Tess. 5:21). Paavali, vaikka oli meidän pakanain apostoli, kehotti kuulijoitaan arvostelemaan hänet itsensäkin (1.Kor. 10:15).

Toinen linkki on kauniiseen kaapuun puettua menestysteologiaa.

Kolmas linkki on Jooelin armeijan liikekannallepanokutsu.

Ymmärrän, että monet uskovaiset pelkäävät arvioida ja koetella näitä "voideltuja julistajia", koska heitä on opetettu ja peloteltu arvostelun mahdollisista vaaroista. Vakavimmillaan (nuo voidellut ja heidän kannattajansa sanovat) on kysymys Pyhän Hengen pilkkaamisesta. Vaan kun ei ole. Pyhä Henki itse on kehottanut meitä arvioimaan ja koettelemaan kaiken näkemämme ja kuulemamme. Hän tahtoo varjella meidät raittiina ja sanoutumaan irti eksytyksistä. Itse noudatan ja annan muillekin ohjeeksi, että missä ikinä kielletään koetteleminen ja arvosteleminen siellä on eksytty jo lihan tekoihin tai vastaanotettu vieras henki, joka vastustaa Pyhän Hengen ohjetta koetella ja arvostella kaikki.

Tähän on paikallaan todeta, että julistajan arvioiminen ja koetteleminen ei ole hänen tuomitsemista. Eksytyksissä ja harhaopeissa on eräitä yhtenäisiä piirteitä niiden suurista eroavaisuuksista huolimatta. Ne pyrkivät saamaan arvostelijat vaikenemaan pelottelemalla ja syyttämällä: "Te tuomitsette ja arvostelunne estää Jumalan työn etenemistä!" Ei estä. Päinvastoin arvioiminen ja koetteleminen auttaa julistajia pysymään raittiissa opissa ja työssä. Sinun ja minun tehtävä on tehdä arviomme Jumalan Sanalla ja Hengen mielen mukaisesti, ei siis tuomiten vaan varoittaen ja neuvoen (harhaoppista kerran tai kahdesti, mutta hänen vaikutuspiiriinsä joutuneita vaikka joka päivä ja heitä Jumalan kasvojen eteen rukouksissa kantaen, kunnes he löytävät tien pimeydestä Kristuksen lepoon ja rauhaan).

JK. Samin tekemään kysymykseen vastaan yksityisviestillä.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 09. Elo 2025 19:21, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: linkit
Jukka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Helmi 2016 12:26

Sami kirjoitti: kävi seuraavaa: Halasin silloista uskosta osatonta vaimoani ja rukoilin hiljaa mutta siten, että hän kuuli, kielillä. Alle minuutin rukoilun jälkeen hän meni täysin tajuttomaksi, tiedän sen koska alle 50kg painava ihminen tuntui siltä ettei meinannut jaksaa pidellä häntä pystyssä. Hän oli ehkä 10-20sek tajuton kunnes virkosi. Itse koin että Pyhä Henki kosketti häntä.
Mitä sinä ajattelet tästä?
Ex-vaimoni säikähti selvästi tuota eikä ole tullut uskoon.

Miehelleni tapahtui pari tai kolme kertaa samaa juttua eikä vielä tullut uskoon. Kun sinä iltana istuin sängyllä selkäni vasten seinää ja rukoilin Jumalaa. Niin tunsin miten Jumala laskeutui. Mutta siinä tapahtui jotain muuta ihmeellistä eli minä "uppouduin" paksuun patjaan selittämättömällä tavalla ja paksu patja muuttui matalaksi niin mieheni heräsi ja sanoi etsien katseellaan 'kuka istuu?'

Minä ihmettelin miestäni ja sanoin että se on Jumala joka laskeutuu. Mieheni meni hämilleen ja meni takaisin nukkumaan sanomatta sanaakaan. Se mietitytti ja askarrutti minua koska Raamatun mukaan maailma ei voi nähdä Jumalan Henkeä paitsi me Jumalan lapset. Mieheni tunsi vain miten paksu patja meni matalaksi ikäänkuin joku olisi istunut siinä. :roll:

Joh. 14:17 Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä. RK

Siten yksi yö yhtäkkiä ja tuntemattomasta syystä pelkotila valtasi minut niin pelkäsin kamalasti. Yritin rukoilla Jumalaa ja oli vaikea pyytää apua Jumalalta koska olin tukahtunut pelosta, en saanut sanoa mitään. Ja tunsin taas että Jumala laskeutui mutta tunsin myös miten Hän meni mieheeni. Mieheni nukkui kyljellään - selkä minua kohtaan. Yhtäkkiä hän nousi ja kääntyi ja hänen ilmeensä oli hassun oudolla tavalla, katseet olivat erilailla tavalla ja hymy naamassa ja tuli lohduttamaan ja silittämään minua. Kysyin ihmetellen mieheltäni, 'Mistä sinä tiesit että olen peloissani?' Hän meni takaisin samaan nukkuma-asentoon eli samalle kyljelleen. :wtf:

Aamulla kysyin häneltä mistä hän tiesi ja hän sanoi ettei hänellä ole harmainta aavistustakaan mitä yöllä tapahtui. :wtf: Muistui mieleen se miten Jumala meni mieheeni ikäänkuin Jumala olisi oikeasti mennyt mieheeni ja siten nousi miehessäni lohduttamaan ja silittämään minua.

Kolmas juttu vielä... Myöhemmin kun oli siellä muita ihmisiä paikalla. Niin yhtäkkiä mieheni saarnasi evankeliumia eikä hän ole uskova ja saarnasi evankeliumia. :wtf: Tunsin Jumalan laskeutuvan ja mieleeni juolahti heti sana Jumalan valtakunnasta. :wtf:

Minäkin etsin vastausta kans. Se vielä mietityttää minua. :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka » 15. Helmi 2016 14:23

Sami, laitoin Sinulle yksityisviestin. Tämä tähän siltä varalta jos siitä ei tule erillistä ilmoitusta sähköpostiisi.
Jukka

ViestiKirjoittaja Sami » 15. Helmi 2016 15:26

jukka1954 kirjoitti:Sami, laitoin Sinulle yksityisviestin. Tämä tähän siltä varalta jos siitä ei tule erillistä ilmoitusta sähköpostiisi.

Mielestäni voit jakaa vastauksesi tännekkin jos haluat. Siinä oli hyvä ja ainakin itselleni uusi ajatus joka saattaisi kiinnostaa muitakin.
Sami

ViestiKirjoittaja Janne » 18. Helmi 2016 09:14

Katsoin tuon YouTube videon joka oli tuossa aiemmin ja se herätti hiukan ristiriitaisia tunteita.

Opetus oli mielestäni pääpiiretittäin ok ja niissä oli erittäin hyvääkin sisältöä. Toki puheessa oli jotain pientä virhettäkin, mutta sellaisia tulee kenelle tahansa puhujista. Joten nämä virheet eivät riitä henkilökohtaisella tasolla vielä lytistämään miestä maan rakoon. Ja otettakoon vielä huomioon, että kyseessä on 21 vuotias mies, eikä 40 vuotta saarnannut saarnamies.

Rukoustilanteet olivat kyllä aika hurjaa menoa. Tunsin lähinnä myötähäpeää ja välillä jopa koko touhu sai suupielet nousemaan ylös. Ei mikään ihan perus setti .

Meitä ihmisiä on kuitenkin moneen junaan ja minusta on outoa jos puhumistyyleissä ja asian esittämisessä kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Tämä kaveri viljelee paljon huumoria mukaan juttuihin ja se ei mielestäni ole väärin enkä itse sitä tuomitse.
Voisin jopa kuvitella, että jos minä itse pystyisin yhtä vapautuneesti puhumaan ison yleisön edessä kuin Patrick, niin kyllä siinä saattaisi huuli lentää minultakin tiheään tahtiin.

Pitänee katsella ja tutkia enemmän tämän kaverin tuotantoa, koska en vielä tämän yhden videon perusteella uskolla miestä saunan taakse vielä viedä ;)
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

ViestiKirjoittaja onefortruth » 18. Helmi 2016 16:32

Olen kuullut että apostoleita olivat vain ne ketkä olivat juutalaisia ja olleet Jeesuksen opetuslapsia sekä hänet tavanneet. Siinä valossa ihmettelen mitä nuo ajattelivat apostolin viran olevan.
onefortruth

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Helmi 2016 17:33

Poiminta mitä ylempänä Janne kirjoitti:Rukoustilanteet olivat kyllä aika hurjaa menoa. Tunsin lähinnä myötähäpeää ja välillä jopa koko touhu sai suupielet nousemaan ylös. Ei mikään ihan perus setti .

Meitä ihmisiä on kuitenkin moneen junaan ja minusta on outoa jos puhumistyyleissä ja asian esittämisessä kaikkien pitäisi olla samanlaisia. Tämä kaveri viljelee paljon huumoria mukaan juttuihin ja se ei mielestäni ole väärin enkä itse sitä tuomitse.
Voisin jopa kuvitella, että jos minä itse pystyisin yhtä vapautuneesti puhumaan ison yleisön edessä kuin Patrick, niin kyllä siinä saattaisi huuli lentää minultakin tiheään tahtiin.

Pitänee katsella ja tutkia enemmän tämän kaverin tuotantoa, koska en vielä tämän yhden videon perusteella uskolla miestä saunan taakse vielä viedä ;)

Leikinlaskulla ja huumorilla on sijansa ihmiselämässä, mutta ne ovat sopimattomia julistaessamme Jeesuksen Kristuksen ristin evankeliumia. Kaikki teatteri ja show olkoon ja pysyköön siitä kaukana. Me olemme kalliisti ostetut.

Ajassamme on havaittavissa enenevässä määrin tämä ilmiö, että puhujat käyttävät julistuksensa höysteenä kevennyksiä, jotka hauskuuttavat kuulijoita. Toisaalta kerrotaan koskettavia tarinoita vaikkapa loppuun asti uskollisesta koirasta yms jotka saavat kuulijat liikuttumaan kyyneliin saakka. Saarnan ytimessä ei ole enää Jeesuksen henkilö ja Hänen ristiinsä vaan puhujan oma persoona. Sydämeni on täynnä ihmetystä siitä, kuinka nopeasti tämä eksyttäväinen aika on saanut uskovaiset sokeutumaan, mutta samalla myös kiitosta, että Jumala on varjellut monilta harhapoluilta.

Mitä tuohon "Patrickin tapaukseen" tulee, niin eivät kaikki ole apostoleja vaikka ovat sen arvon itselleen omineet eivätkä kaikki myöskään seurakunnan johtajia vaikka heitä sellaisiksi kutsutaan. Monelta puuttuu todellinen Jumalalta saatu arvovalta. Niinpä he tieten tai tietämättään pyrkivät hankkimaan arvovaltaa inhimillisillä lahjoillaan, puheen viisaudella ja esiintymiskyvyillään. Sanoma hukkuu persoonan itsensä luomaan valovoimaan. "Minä en kuule sanomaasi, koska se mitä olet, huutaa niin kovaa!" Jos tällainen ihminen julistaa vielä sanomaa, joka miellyttää kuulijoita, niin löytyykö uskallusta ja ryhtiä käydä sitä vastustamaan?

Ajassamme korostetaan kokemuksia ja voimavaikutuksia. Samanaikaisesti suljetaan silmät ja korvat siltä tosiasialta, että uskonnollisella rintamalla saadaan yliluonnollisia kokemuksia sielläkin, missä ei lausuta Jeesuksen nimeä tai lausutaan "sen toisen jeesuksen nimi siinä toisessa hengessä". Tämä asia on kuoleman vakava ja siitä huolimatta ongelma ohitetaan kepeästi. Kun kokemuksista tehdään arvovallan perusta niin silloin keskeiselle sijalle nousevat puhujan omat kokemukset sekä hänen kykynsä välittää kokemuksiaan ja tuntemuksiaan muille. Miten voidaan mitata puhujan kokemuksia ja tuntemuksia aitona Pyhän Hengen työnä? Julistajan kertomukset kokemuksistaan ja tuntemuksistaan eivät korota Jeesusta ja Hänen Ristiä ainoana pelastuksen tienä vaan jättää Jeesuksen taka-alalle ja sen sijasta julistajan oma persoona tulee korotetuksi. Tällä tiellä ei ole pelastusta.
Jukka

ViestiKirjoittaja Jukka » 21. Helmi 2016 20:34

Tahdon laittaa tähän yhden raamattutunnin, jossa kerrotaan Jeesuksen Kristuksen voitosta ja uskollisuudesta, Hänen joka avaa eikä kukaan sulje. Tämä vastapainoksi Patrickin (menestys- ja voima)evankeliumin julistukselle. Olkaa hyvät!

https://www.saarnatuoli.net/saarnat/Vik ... 3.1980.mp3
Jukka

ViestiKirjoittaja Janne » 21. Helmi 2016 22:06

Leikinlaskulla ja huumorilla on sijansa ihmiselämässä, mutta ne ovat sopimattomia julistaessamme Jeesuksen Kristuksen ristin evankeliumia. Kaikki teatteri ja show olkoon ja pysyköön siitä kaukana. Me olemme kalliisti ostetut.

Rehellisesti sanottuna, en tiedä yhtään nykyaikaista sananjulistajaa joka ei koskaan olisi käyttänyt saarnoissaan jotain huumoria.
Ehkäpä Jukka on sitten ensimmäinen ;) tiedä häntä...
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu