Sami kirjoitti:pekka kirjoitti:Sami kirjoitti:Tässä Patricin ajatuksia https://web.archive.org/web/20160715085 ... seen-pain/
Jos oikein ymmärsin lukemani niin Patrick tuossa "hyökkää" arvostelijoitaan vastaan mutta ei kuitenkaan mielestäni tunnusta tehneensä mitään väärää tai opettaneensa mitään väärää jne. mutta itse en ainakaan ole vielä törmännyt sellaiseen Patrickin videoon tai muuhun materiaaliin jossa hän opettaisi mitä on synti ja että synnistä pitäisi tehdä parannus jos sanoo olevansa Herran Jeesuksen opetuslapsi. Onko teillä muilla tiedossanne että Patrick opettaisi jossain kirjoituksessaan tai videossaan että synneistä on tehtävä parannusta?
Tuossa jotain itselle kuolemisesta alkaen 1:00:00 loppuun. https://www.youtube.com/watch?v=PL8TS63IDGo.
Kannattaa jättää esiintymistapa huomioimatta ja keskittyä vain puheen sisältöön.
Älkääkä käsittäkö väärin, että puollustelisin häntä jotenkin. Mietin vaan edelleen, että onko kyseessä tosiaan vakava harhaoppi. Tässähän ei kuitenkaan ole kysymys kultahipuista, jalokivistä tms.
Kiitos neuvostasi, koitin keskittyä vaan puheeseen ja kyllähän siinä varmaankin ihan oikeatakin opetusta oli tuosta itselle kuolemisesta mutta synti-sanaa hän ei ilmeisesti käyttänyt kertaakaan? En ole ihan varma, tarkistakoon joku vielä jos haluaa mutta tuon itselle kuolemispuheen aikana yleisö koko ajan naurahtelee levottomasti eli asiat eivät minusta saisi olla noin kun puhutaan vakavista asioista, uskonelämän vaikeista asioista: Miksi se muka naurattaa ihmisiä ja tosiaan tuo levoton ilmapiiri mikä vallitsee tuossakin kohtaa videota minkä ohjeistit minua katsomaan.
Hänen hyvin levoton esiintymistapansa on kyllä sellainen että en jaksa oikein keskittyä kun Patrick koko ajan ilmehtii ja vääntelehtii joka suuntaan. Vaikea saada selvää myös senkin takia kun hän puhuu niin nopeatempoisesti että täytyy oikein pinnistää että ehtisi mukaan mistä asiasta hän kulloinkin puhuu. Tulee väkisinkin mieleen yhden miehen lavashow ja itse asiat mistä hän puhuu tahtoo väkisinkin jäädä sivuseikoiksi kun hän jatkuvalla vääntelehtimisellä ikään kuin varastaa shown itselleen. Jeesus on siellä vain jossain taka-alalla. Patrickin täytyisi minusta tehdä parannusta tuosta teatraalisuudesta jotta voitaisiin keskittyä itse Sanan kuuloon ja ottaa myös tuo synti-sana reilusti ohjelmistoonsa mukaan ja tosiaan puhua selkeästi ja tarpeeksi hitaasti että puheesta ehtii saada jotakin selvääkin, minusta tuommoinen hyvin levoton ilmapiiri kielii siitä että asiat eivät ole alkuunkaan kohdallaan, minusta Jumalan sana ei opeta että uskovien kokoontumisissa tulee vallita hyvin levoton ilmapiiri vaan päinvastoin tulisi olla rauhaisaa ja eikä niin että koko ajan kuuluu taustalla nauramista ja muuta epäasiallista ääntelyä.
Minua ei oikein jaksa kiinnostaa tuommoinen viihteen keinoilla tuotettu yhden ihmisen lavashow-meininki ja vitsien jatkuva viljely vaikka pientä huumoria saa minusta mukana olla mutta sen pitää olla silloin tarkoin harkittua että ilmapiiri ei mene levottomaksi ja kaaosmaiseksi kuten nyt kävi tuossa katsomassani videopätkässä jonka Sami minua ohjeisti katsomaan.