pehmytpusu777 kirjoitti:Mä luulen, että tää hirveä riitely johtuu nyt siitä, että ymmärretään hieman eri tavalla Kadotus ja helvetti. Vedetään liikaa ääripäihin ajatukset. Jospa helvetin OLOSUHTEET on ymmärretty väärin, ja siksi koetaan ne niin ahdistavina ja sadistisina, että sitten koetetaan poistaa se kokonaan. Kokonaan eroon Jumalasta heitettynä voisi olla tällaista. On vain minuus, tietoisuus itsestä jossain pimeässä tyhjiössä, jossa on tallella vain synnin himot (
madot ) ja se karmea katumus ja myöhäistä muuttaa enää tilannetta jne jne. .(tuli) Ei siis mitään Sadistista ruumiintuskaa jossa ei olisi mitään järkeä, tai oikeudenmukaisuutta.
Riitely johtuu siitä, että ihmiset eivät lue Raamattua itse. Ketään ei tutki Raamatun kirjoituksia itse alusta loppuun, vaan on antanut koko elämänsä opettajien käsiin ja nyt kinastelevat näiden opettajien välisiä opetuksia, jotka ovat heittäneet lakanan silmien eteen, loputon oravanpyörä. Täällä on aivan turha mitään sanoa, koska ihmiset ovat Katolisen Kirkon ja "herästysliikkeiden" copypaste jumituksessa. Raamattu on hyvin selkeä, jos heitätte nämä opettajat pois ja opiskelette itse. "Nollatkaa päänne", opiskelkaa, tutkikaa ja pyytäkää Jumalalta viisautta ja ymmärrystä.
Minä en koe tarvitsevani tätä foorumia enään. Kaikkea hyvää teille jatkoon, Jumalan siunausta ja mukavia lukuhetkiä.