Iustus kirjoitti:pekka kirjoitti:Mutta sitten rikot Jumalan Käskyjä vastaan ja eritoten Toista Käskyä vastaan joka kieltää tuon krusifiksin laittamisen seinällesi:
5. Mooseksen kirja 5:
8. Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
9. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
10. mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
Kuvakielto ei kiellä laittamasta krusifiksia seinälle. Kiellon tarkoituksena on kieltää tekemästä kuvia, joita rukoiltaisiin tai palvottaisiin. Myöskään Jumalasta ei saanut tehtä kuvaa, koska häntä ei kukaan ollut nähnyt. Eihän tällöin mikään kuva voisi kuvata Jumalaa oikein. Mutta nyt Jumala on itse tullut näkyväksi Kristuksessa. Ja samalla Jumala tuli kuvattavaksi. Ennen Jeesusta ei voitu tietää, miltä Jumala näyttää, mutta nyt voidaan. Raamatun perusteella minä tiedän, että Jumalalla on kaksi silmää, kaksi ristiinnaulittua kättä, kaksi ristiinnaulittua jalkaa, nenä, parta, posket, kasvot, korvat, puhkaistu kylki jne. Paljon asioita, joita voi kuvallisesti ilmaista ja joista voi olla varma. Jos palvoisin tuota puukappaletta, silloin rikkoisin tuota käskyä vastaan.
Mutta eikö tuossa Toisessa Käskyssä lue ihan selvästi. " Älä tee itsellesi jumalankuvaa"
Eikä siis "tee itsellesi jumalankuva". Sinähän Iustus nyt väität että jumalankuvan voi tehdä kiellosta huolimatta.