Juttutupa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Juttutupa

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 19. Elo 2011 10:02

vaisuliini kirjoitti:Morotus JP, kiitos tuosta linkistä mutta taustaväri pisti silmiini niin oli vaikea lukea kun oli kirkkaan valkoinen taustalla...
Ok, JP, nyt pääsin 30 sivuun ja löytyi pari asiaa mikä minua askarruttaa.

Että joku paastosi ja se oli noin kolme kuukauden pituinen paasto :o :shock: :?

Raamatussa ei lue missään että noin kolme kuukauden pituinen paasto kuin 3 päivän paasto ja 40 päivän paasto.
Jumala itse päättää kauan uskova paastoaa? No kirjassa varmaan kertoo tarkemmin...

Toinen vielä mikä askarruttaa, mitä pari kovaa lausetta siinä sanoo.

Kun mainitaan paasto, ihmiset pelästyvät ja palvovat mieluummin vatsojaan. Kukaan ei halua maksaa hintaa voimasta ja voitelusta.

Monet haluavat vain vastaanottaa voiman hopeatarjottimella maksamatta siitä mitään hintaa.
:shock: :cry: :roll:

Minusta ihan julma mutta suorasanainen kirjoitus.. Jumala ei varmaan sitä tarkoita, eikös...?

No Jumalan armorikasta siunausta sinulle, JP!

PS. Luin myös PP:n kirjoitusta ja on hyvä selitys paastosta. :thumb:

Rauhaa vaisuliini :)

Mikähän taustaväri minulla on??? :shock: Taitaapi olla asetuksissa vikaa tai jossain muussa??? Olen kyllä kuullut monenlaisista paastoista, mutta että kolmen kuukauden paasto. En kyllä kenellekään sellaista suosittelisi, sillä sen verran tunnen ihmiskehoa ja sen fysiologiaa. Omituisia mielestäni ovat kirjantekijän kommentit. Itse en menisi niihin mukaan. Petrin kirjoitus tiivistettynä on hyvä sekä paaston fysiologisesta että hengellisestä puolesta. Fysiologisen puolen olen ymmärtänytkin, mutta hengellistä puolta asiasta harva on tullut minulle kertomaan, eikä siitä oikein Raamatussakaan ole mainintaa suoranaisesti. Tiedän, etten itse voi terveydellisistä syistä paastota. Joten toistaiseksi minulla paasto jää väliin ja kokeilematta. Riskiä en ota tässä asiassa, eikä Herra sitä vaadikaan.
Palatakseni taustaväriin vielä, niin miten esim. tämä kirjoitus näkyy? Minulle se näkyy valkoisella pohjalla mustia kirjaimia :).

Herran Armo ja Rauha kanssasi vaisuliini :thumb:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 19. Elo 2011 10:17

PetriFB kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Jukka-Pekka kirjoitti:Paastosta vielä...löysin Petrin sivuilta hyvän aihetta sivuavan linkin:

https://www.kotipetripaavola.com/Kaikes ... velijoiksi

Edellisessä kirjoituksessani tässä viestketjussa usein uskovat vetoavat paastoon liittyen antamaani otteeseen Luukkaan evankeliumista.
Tuo Petrin opetuskirjoitus sivuaa paastoa ja on hyödyllinen lukea. Olen monelta uskovalta kysynyt, miksi paastota tai paremminkin, miten paaston toteutetaan, mutta siihen en jostain kumman syystä ole saanut vastausta. Terveydelliset näkökohdat huomioon ottaen ja ehkäpä joidenkin lääkkeiden, sairauksien kanssa ei paasto sovi, mikäli on koululääketieteeseen uskominen. Mutta tämä tällä erää ja odottelen itsekin kommentteja ja nimenomaan käytännön vastauksia paaston suhteen. Olen kuullut siitä positiivisia asioita, vaikka en asiaan ole perehtynyt ja jaksanut perehtyä riittävästi.

Siunausta :hearts:

Paastosta muutamia ajatuksia jaettavaksi kaikille yhteisesti. Joittekin ihmisten terveydellinen tilanne tai joku tietty sairaus voi estää paastoamisen. Ota siis selvää oma henkilökohtainen tilanteesi ja toimi sen mukaan.

Sitten tutki ja koettele tämä mitä nyt sanon paastosta.

Paasto kannattaa aloittaa siten, että pikku hiljaa alat keventää ruokavalioita ja muutamia päiviä ennen paaston alkua voit syödä todella kevyttä mehua ja hedelmiä sekä kasviksia. Tämä operaatio valmistaa kehosi paastoon. Jos syöt ihan tavallisesti ja aloitat heti paaston, niin voi sen niinkin tehdä, mutta paastoaminen on silloin tuskallisempaa, sillä kun heti lopetat yhtäkkiä niin sulanut ruoka elimistösi sisällä voi aiheuttaa ongelmia, koska kun ulostusreaktio loppuu niin sisällesi jää ulostetta, joka voi aiheuttaa ummetusta sekä kovaa vatsakipua. Jotkut tyhjentävät suolen ennen paastoa siihen varatuilla aineilla.

Yleensä paaston kolme ensimmäistä päivää ovat pahimmat, koska silloin sinulla on vielä näläntunne. Kun näläntunne häviää, niin elimistösi on tottunut siihen, että se alkaa syömään itseään kun ei saa muualta ravintoa. Älä pelkää paaston aikana alussa esiintyviä päänsärkyjä (kaikille ei tule) tai huonoa oloa, sillä se johtuu siitä kun elimistö ei saa enää sitä mihin on tottunut (kahvi, sokeri, suola jne.) Jos pahoinvointi kuitenkin jatkuu koko ajan, niin silloin olisi hyvä lopettaa paasto.
Juo paaston aikana vain vettä (vesipaasto)ja juo sitä runsaasti.
Kun lopetat paaston, niin se täytyy lopettaa samalla tavalla kuin aloitit sen. Eli älä missään nimessä ala syömään normaalisti, vaan syö aluksi vähän ja kevyttä kuten mehua, hedelmiä ja kasviksia. Syö myös vaikka luumuja, jotka käynnistävät ulostusreaktion. Tiedän tapauksen, jossa paaston päättänyt juhli paaston lopettamista pizzeriassa, siitä tuli isoja ongelmia, hän muistaakseni joutui sairaalaan. Mitään hätää ei ole paaston jälkeen jos antaa elimistön pikku hiljaa tottua takaisin taas normaaliin ruokavalioon. Mutta aluksi syö vähän ja kevyttä!

Sitten paaston hengelliseen puoleen. Paastossa ei ole kysymys siitä, että kaikki ongelmat tai kysymykset ratkeavat kun paastoamme. Olen törmännyt tällaiseen opetukseen, mutta se ei ole totta, sillä paasto ei ole aina automaatti, joka ratkaisee jonkin hengellisen pulman ja ongelman.

Paaston aikana luovumme päivittäisestä luonnollisesta lihan tarpeesta eli syömisestä, joka hallitsee meitä päivittäin. Paaston avulla oppii taistelemaan lihan mieltä vastaan, koska siinä joutuu taistelemaan ruokahalua vastaan. Tämä myös tarkoittaa sitä, että paaston avulla voimme keskittyä etsimään Jumalaa ja voimme päästä lähemmäs Jumalaa, sillä paaston aikana voit herkistyä kuulemaan ja ymmärtämään Jumalaa paremmin kuin silloin kun elät ruokkien lihaasi päivittäin ruualla. Paaston tarkoitus on pitää liha kurissa ja keskittyä etsimään Jumalaa ja kuulemaan mitä Jumala haluaa puhua sinulle. Uskovalle paaston tulisi olla rukouksen ja Raamatun tutkimisen aikaa sekä sinun tulisi keskittyä kuuntelemaan Jumalaa.

Paasto ei ole kuitenkaan sellainen, joka selvittää sinulle kaiken, eli ei ole hengellinen automaatti jossa saat kaiken minkä haluat, vaan se on yksi keino lähestyä Jumalaa, joka haluaa puhua sinulle ja opettaa sinulle itsestään.

Ilman paastoakin voi palvella Jumalaa, mutta Raamatusta tulee esillle, että esim. Jeesus ja monet muut arvostivat paastoamista.

Sitten eräs asia on se, että jos olet raskaassa työssä ja myös pienten lasten äitinä voi olla raskasta ja mahdotonta paastota. Paaston aikana et saa energiaa kehoosi, joten paasto ei sovellu sellaiseen elämän tilanteeseen, jossa joudut kuluttamaan paljon energiaa.

Tässä tällainen lyhyt kirjoitus paastosta.

Eräs tärkeä huomio jäi vielä. Kun elimistöstä paaston aikana poistuu kuona-aineita, niin silloin hengitys alkaa haisemaan pahalta. Eli kannata huolestua, kun alkaa haisemaan pahalle, se kuuluu kuvaan. Toki siinäkin on yksilöllistä kuinka paljon sitä haisee.

Rauhaa Petri!

Kiitos selvityksestäsi paaston suhteen (ensimmäinen veli/sisar). Ainoa asia, mikä pisti silmään on vedenjuonti runsaasti. Siinä voi koitua ongelmaksi veren kalium- ja natriumtasainon järkkyminen, josta on seurauksena 'keikka sairalaan'. En tunne asiaa, eikä ole kokemusta minkäänlaisesta paastosta, mutta esim. kesän helteillä paastotessa hikoilemme ja menetämme kivenäis- ja hivenaineita. Suosittelisin veden lisäksi jotain kivennäisvettä myös juotavaksi. Muutoin kirjoituksesi on minun käsitykseni mukaan sekä hengellisesti että fysiologisesti turvallinen, kunhan paasto ei veny liian pitkäksi. Googlettamalla myös saa tietoa paastosta. Tiedän joitain uskovia, jotka ovat viikossa päivän vesipaastolla. Joillekin voi tulla siitä oireita, kuten esim. päänsärkyä, mutta noin lyhyt paasto on varmasti turvallinen, jos on terve. Minulle sekin on liian pitkä paastoksi. Olen kyllä liikkunut paljon ja syönyt terveellisesti niin, että olen pitkällä aikajänteellä menettänyt painoa 14 kg, mikä on positiivisesti vaikuttanut moniin asioihin. Mutta nyt sivusin varsinaisesta aihetta. Kiitos sinulle hyvästä ja tiivistetystä kirjoituksesta koskien paastoa :)

Herran Armo ja Rauha kanssasi! :thumb:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Hessu » 19. Elo 2011 11:13

vaisuliini kirjoitti:Toinen vielä mikä askarruttaa, mitä pari kovaa lausetta siinä sanoo.

Kun mainitaan paasto, ihmiset pelästyvät ja palvovat mieluummin vatsojaan. Kukaan ei halua maksaa hintaa voimasta ja voitelusta.

Monet haluavat vain vastaanottaa voiman hopeatarjottimella maksamatta siitä mitään hintaa.

Minusta ihan julma mutta suorasanainen kirjoitus.. Jumala ei varmaan sitä tarkoita, eikös...?

Minusta tuo on ihan raamatullisen ajatus. Jumala on kutsunut meidät kulkemaan kaitaa tietä ja kieltämään itsemme. Vain sitä tietä kulkiessa me saadaan hengellistä voimaa ja auktoriteettia.

Erästä riivaajaa opetuslapset eivät saaneet ajettua pois, ja kun he kysyivät Jeesukselta miksi, vastasi Jeesus: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla" (Mark.9:29).
Hessu

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 19. Elo 2011 12:03

Hessu kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Toinen vielä mikä askarruttaa, mitä pari kovaa lausetta siinä sanoo.

Minusta tuo on ihan raamatullisen ajatus. Jumala on kutsunut meidät kulkemaan kaitaa tietä ja kieltämään itsemme. Vain sitä tietä kulkiessa me saadaan hengellistä voimaa ja auktoriteettia.

Erästä riivaajaa opetuslapset eivät saaneet ajettua pois, ja kun he kysyivät Jeesukselta miksi, vastasi Jeesus: "Tätä lajia ei saa lähtemään ulos muulla kuin rukouksella ja paastolla" (Mark.9:29).

Rauhaa Hessu!

Mehän saamme Pyhän Hengen uskoontullessamme Voimaksi vaellukseemme. Paastosta siinä ei puhuta mitään. Toki paastolla on hengellinen merkityskin, kuten Petrin kirjoituksesta se selkeästi käy ilmi.

2.Kor.3:5-6 "Ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää." Rm.8:13

Pyhä Henki, Kristuksen Henki on meidän Voimamme elää Jumalan mielenmukaista Elämää ja kulkea sitä kaitaa Tietä. Sillä Tiellä lihamme kuoleentuu Pyhän Hengen kuolettaessa lihaamme yhä enemmän kuuliaisuudessa, ja tämä hengellinen kasvuprosessi kestää koko meidän maallisen vaelluksemme ajan. Muutumme yhä enemmän Herramme Jeesuksen Kristuksen kaltaisiksi. En ole varma, ymmärsinkö väärin kirjoituksesi. Anteeksi, jos näin kävi. Paastoa en vähättele. Minulle se ei terveydellisistä syistä käy :( . Vaisuliini on toisaalta lukemassa kirjaa, joka on kesken ja on ottanut sieltä lauseita, jotka saattavat olla asiayhteydestä irti otettuja. En ole itse lukenut kirjaa ja tuskin luenkaan. Emme saa hengellistä auktoriteettia (mitä se sitten onkaan) ja hengellistä voimaa pelkästään kulkiessamme kaitaa tietä, vaan saamme ensin Voiman kulkea kaitaa Tietä ja kuuliaisille Jumalan lapsille Herra Voimaa antaa yhä enemmän. Koettele ja korjaa minua, jos olen erehtynyt. Voi olla, etten ole myöskään kirjoittanut tätä tarpeeksi selvästi.

Siunausta Hessu
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja Hessu » 19. Elo 2011 12:43

Jukka-Pekka kirjoitti:Rauhaa Hessu!

Mehän saamme Pyhän Hengen uskoontullessamme Voimaksi vaellukseemme. Paastosta siinä ei puhuta mitään. Toki paastolla on hengellinen merkityskin, kuten Petrin kirjoituksesta se selkeästi käy ilmi.

2.Kor.3:5-6 "Ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää." Rm.8:13

Pyhä Henki, Kristuksen Henki on meidän Voimamme elää Jumalan mielenmukaista Elämää ja kulkea sitä kaitaa Tietä. Sillä Tiellä lihamme kuoleentuu Pyhän Hengen kuolettaessa lihaamme yhä enemmän kuuliaisuudessa, ja tämä hengellinen kasvuprosessi kestää koko meidän maallisen vaelluksemme ajan. Muutumme yhä enemmän Herramme Jeesuksen Kristuksen kaltaisiksi. En ole varma, ymmärsinkö väärin kirjoituksesi. Anteeksi, jos näin kävi. Paastoa en vähättele. Minulle se ei terveydellisistä syistä käy :( . Vaisuliini on toisaalta lukemassa kirjaa, joka on kesken ja on ottanut sieltä lauseita, jotka saattavat olla asiayhteydestä irti otettuja. En ole itse lukenut kirjaa ja tuskin luenkaan. Emme saa hengellistä auktoriteettia (mitä se sitten onkaan) ja hengellistä voimaa pelkästään kulkiessamme kaitaa tietä, vaan saamme ensin Voiman kulkea kaitaa Tietä ja kuuliaisille Jumalan lapsille Herra Voimaa antaa yhä enemmän. Koettele ja korjaa minua, jos olen erehtynyt. Voi olla, etten ole myöskään kirjoittanut tätä tarpeeksi selvästi.

Siunausta Hessu

Kirjoitat mielestäni täysin oikein. Jumala antaa meille ensin voimaa lähteä kulkemaan Hänen tietään, ja sitten Hän antaa meille voimaa kulkea sitä eteenpäin. Paastoaminen on yksi tuon tien kulkemiseen liittyvä asia, johon Hän antaa voiman, ja jonka kautta Hän antaa meille yhä enemmän voimaa ja hengellistä auktoriteettia.

Siunausta myös sinulle Jukka-Pekka!
Hessu

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Elo 2011 13:58

Jukka-Pekka kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:Morotus JP, kiitos tuosta linkistä mutta taustaväri pisti silmiini niin oli vaikea lukea kun oli kirkkaan valkoinen taustalla...
Ok, JP, nyt pääsin 30 sivuun ja löytyi pari asiaa mikä minua askarruttaa.

Että joku paastosi ja se oli noin kolme kuukauden pituinen paasto :o :shock: :?

Raamatussa ei lue missään että noin kolme kuukauden pituinen paasto kuin 3 päivän paasto ja 40 päivän paasto.
Jumala itse päättää kauan uskova paastoaa? No kirjassa varmaan kertoo tarkemmin...

Toinen vielä mikä askarruttaa, mitä pari kovaa lausetta siinä sanoo.

No Jumalan armorikasta siunausta sinulle, JP!

PS. Luin myös PP:n kirjoitusta ja on hyvä selitys paastosta. :thumb:

Rauhaa vaisuliini :)

Mikähän taustaväri minulla on??? :shock: Taitaapi olla asetuksissa vikaa tai jossain muussa??? Olen kyllä kuullut monenlaisista paastoista, mutta että kolmen kuukauden paasto. En kyllä kenellekään sellaista suosittelisi, sillä sen verran tunnen ihmiskehoa ja sen fysiologiaa. Omituisia mielestäni ovat kirjantekijän kommentit. Itse en menisi niihin mukaan. Petrin kirjoitus tiivistettynä on hyvä sekä paaston fysiologisesta että hengellisestä puolesta. Fysiologisen puolen olen ymmärtänytkin, mutta hengellistä puolta asiasta harva on tullut minulle kertomaan, eikä siitä oikein Raamatussakaan ole mainintaa suoranaisesti. Tiedän, etten itse voi terveydellisistä syistä paastota. Joten toistaiseksi minulla paasto jää väliin ja kokeilematta. Riskiä en ota tässä asiassa, eikä Herra sitä vaadikaan.
Palatakseni taustaväriin vielä, niin miten esim. tämä kirjoitus näkyy? Minulle se näkyy valkoisella pohjalla mustia kirjaimia :).

Herran Armo ja Rauha kanssasi vaisuliini :thumb:

Joo, meinasin tarkoittaa että sinun antama linkki näkyy valkoisella pohjalla ja oli vaikea keskittyä lukemalla niin silmiäni ärsytti kun on kirkkaan valkoinen pohja... :oops:

Jukka-Pekka kirjoitti:Paastosta vielä...löysin Petrin sivuilta hyvän aihetta sivuavan linkin:

https://www.kotipetripaavola.com/Kaikes ... velijoiksi

No nyt minulle valaisi yksi mielenkiintoinen juttu kirjasta mitä en aiemmin huomannut että Raamatussa ei maininnut että Jeesus oli juomatta...

Tämä on todennäköisesti se paasto, jolla Jeesus oli 40 päivää, koska Raamattu sanoo:
"...kun ne (päivät) olivat päättyneet, tuli hänen nälkä", mutta ei sano, että hänellä olisi ollut jano.
"Eikä hän syönyt mitään niinä päivinä" (Luuk.4:2); juomisesta Raamattu ei sano mitään.
Tämä on normaali paasto, missä ei siis syödä mitään, ainoastaan juodaan vettä.

Minä en tullut ajatelleeksi tai hoksannut että Jeesus ei ollut juomatta vaan ainoastaan syömättä niinä päivinä...

Jumalan armoa ja siunausta kanssasi, JP! :thumb:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 19. Elo 2011 14:29

Hessu kirjoitti:
Jukka-Pekka kirjoitti:Rauhaa Hessu!

Siunausta Hessu

Kirjoitat mielestäni täysin oikein. Jumala antaa meille ensin voimaa lähteä kulkemaan Hänen tietään, ja sitten Hän antaa meille voimaa kulkea sitä eteenpäin. Paastoaminen on yksi tuon tien kulkemiseen liittyvä asia, johon Hän antaa voiman, ja jonka kautta Hän antaa meille yhä enemmän voimaa ja hengellistä auktoriteettia.

Siunausta myös sinulle Jukka-Pekka!

Kiitos vastauksestasi Hessu :) Aivan oikein:" Paastoaminen on yksi tuon tien kulkemiseen liittyvä asia, johon Hän antaa voiman." :thumb:

Rauha kanssasi veljeni Hessu Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa ;gladly:
Jukka-Pekka

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Elo 2011 09:26

Huomenta! :pc:

Minä löysin eilen illalla epäraittiin opetuksen siitä kirjasta "Paaston voima"... :cry:

Siinä kirjassa sanotaan:

Jossain paastoissa päämääränä on siis armon anominen ja syntien anteeksisaaminen.
Sellaisiin paastoihin ryhtymistä tulee rohkkaista.
Huomaa kuitenkin, että Jeesuksella ei ollut mitään syntiä tunnustettavana eikä
koskaan tule olemaankaan. Ensimmäinen palvelutehtävä, joka tuli Jeesuksen osaksi,
kun Hänet oli kastettu vedessä ja Pyhässä Hengessä (joka tuli Hänen päälleen ruumiillisessa
muodossa), oli silti paastoaminen (Matt. 3:16-17, 4:1-2). :shock:

Siinä piileskelee vaara että voi aiheuttaa väärinkäsityksen ja luullaan että ennen paastoa
Jeesus olisi ollut muka syntinen vaikka Raamatun mukaan Jeesus on synnitön.

No miksi Jeesus meni paastoamaan niin siksi ehkä Jeesus tahtoi jättää esimerkin meille että
me tekisimme samoin eli paastoaisimme mutta ei se tarkoita että Jeesus olisi ollut syntinen ennen paastoa.

Jumalan siunausta teille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Elo 2011 13:16

Jossain paastoissa päämääränä on siis armon anominen ja syntien anteeksisaaminen.
Sellaisiin paastoihin ryhtymistä tulee rohkkaista.
Huomaa kuitenkin, että Jeesuksella ei ollut mitään syntiä tunnustettavana eikä
koskaan tule olemaankaan. Ensimmäinen palvelutehtävä, joka tuli Jeesuksen osaksi,
kun Hänet oli kastettu vedessä ja Pyhässä Hengessä (joka tuli Hänen päälleen ruumiillisessa
muodossa), oli silti paastoaminen (Matt. 3:16-17, 4:1-2).

Ei vesikaste, ehtoollinen eikä paasto anna syntejä anteeksi. Synnit saadaan anteeksi vain uskosta Herraan Jeesukseen. Petri toi edellä esille paaston merkitystä hyvin.

Siunausta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Elo 2011 21:16

No siitä paastosta vielä...

Minulle uskonveli sanoi että voi pidättäytyä esim. kahvista ja herkullisista ruuista mutta syö normaalisti esim. jogurttia, hedelmiä, kasviksia ja mehua kanssa.

Onko se Raamatun mukainen paasto?

Entäs mehupaasto että juo vain ainoastaan mehua paaston aikana?

Ja kevyellä ruokavaliolla esim. keitolla kai voi paastota ja sillä tavalla varmaan Jumala lähestyy (?)
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu