Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Joulu 2015 18:28

tanu kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Hes 38:
14 ¶ Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että minun kansani Israel asuu turvallisena,
15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.
16 Sinä hyökkäät minun kansani Israelin kimppuun kuin pilvi, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan minut, kun minä osoitan pyhyyteni sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä.
17 Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?
18 Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.

Tässä puhutaan päivien lopusta, jolloin juutalaiset asuvat Israelin maassa, kun heitä vastaan tullaan hyökkäämään monen kansan kautta.

Hes 11:
13 Kun minä ennustin, niin Pelatja, Benajan poika, kuoli. Niin minä lankesin kasvoilleni, huusin kovalla äänellä ja sanoin: "Voi Herra, Herra! Aivanko sinä teet lopun Israelin jäännöksestä?"
14 ¶ Sitten tuli minulle tämä Herran sana:
15 "Ihmislapsi, sinun veljesi, sinun veljesi, sukulaisesi ja koko Israelin heimo, kaikki, joille Jerusalemin asukkaat sanovat: ‘Olkaa te vain kaukana Herrasta, meille on tämä maa annettu perinnöksi!’
16 Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Koska minä olen vienyt heidät kauas pakanain sekaan ja hajottanut heidät muihin maihin, olen minä ollut heille pyhäkkönä vähän aikaa niissä maissa, joihin he ovat joutuneet.
17 Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.
18 Ja he tulevat sinne ja poistavat siitä kaikki sen iljetykset ja kaikki sen kauhistukset.
19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

Tässä puhutaan uuden Hengen (Pyhä Henki) antamisesta juutalaisille sen jälkeen kun Jumala on palauttanut heidät Israelin maahan. Pyhän Hengen antaminen juutalaisille sen jälkeen kun Jumala on palauttanut heidät Israelin maahan puhuu Uuden Liiton ajasta ja tämä on profetia, joka tulee toteutumaan päivien lopulla Uuden Liiton ajassa, kun Israelin kansan jäännös (kolmas osa) vastaanottaa uskon kautta Messias Herra Jeesuksen.

Kiitos Petri kun vastasit ja vielä nopeasti.

Tuosta laittamastasi Hes.38 kohdasta sellainen kysymys, että jospa tuossa kuvataankin lopun ajan hengellistä sotaa.
Hengellinen Israel jota vastaan hyökkää saatanan joukot?

Tässä alla selvitys asiasta, joka avaa paremmin mitä ajan takaa:

Muutama sana vielä Raamatun symboliikasta ja siitä mitä vertauskuvilla verhoillut ennustukset Rosista, Googista ja Maagogista tarkoittavat. Raamatun vertauskuvien symboliikka on hyvin monitasoista, mutta merkittävin päälinja Raamatun vertauskuvallisuudessa on se, että se jakaantuu kahteen osaan, Vanhaan Testamenttiin ja Uuteen Testamenttiin. Sekin on vertauskuva itsessään aivan kuten kahdet kasvot, jotka katsovat menneeseen ja tulevaan, ollen kuitenkin yksi ja sama. Vanhassa Testamenttissa keskeisessä osassa on Israel ja sen vaiheet. Uudessa Testamentissa keskeisessä osassa on seurakunta ja sen elämä. Nämä kaksi liittyvät yhteen siten, että Israel on vertauskuva seurakunnan elämästä, joten kaikki Vanhassa Testamentissä Israelia kohdanneet sodat ja tapahtumat ovat vertauskuvia tulevista tapahtumista seurakunnan hengellisessä sodankäynnissä. Näin historialliset tapahtumat ovat kirjoitettu vertauskuvalliseen muotoon kuvaamaan jotain myöhemmin syntynyttä.

Vanhassa Testamentissä keskeistä oli Israel, jossa taas keskeisellä paikalla Jumalan silmissä oli Jerusalem ja Siionin vuori. Koska Vanhan Testamentin Israel kuvasi Uuden Testamentin seurakuntaa, Vanhan Testamentin Jerusalem ja Siionin vuori kuvasivat Uuden Testamentin seurakunnan ja sen jäsenten Jumalan läheisyyttä. Tämä johtaa siihen että asialla on kääntöpuoli Raamatun kuvakielessä: Mitä kauempana joku sijaitsee Jerusalemista ja Siionin vuoresta, sitä kauempana tämä on hengellisesti Jumalan valtakunnasta. Kyseessä on hyvin yksinkertainen maantieteellinen vertauskuva. Tämä vertauskuvallisuus johtaa automaattisesti vertauskuvan kohteen löytämiseen äärimmäisen kauas Jumalasta eksyneille. Raamatussa kuvataan pohjoisia kansoja Jumalaa vastustaviksi kansoiksi ja pahuuden asuinpaikoiksi.

Kun tarkastellaan missä pohjoinen on Jerusalemista katsottuna ja missä on äärimmäinen paikka, mihin on mahdollista mennä pohjoisessa ja keitä siellä kohdata, saavumme Itämeren suomenheimoisten maille Kuolan niemimaalle, joita kutsuttiin historiallisissa lähteissä Googiksi ja Maagogiksi. Goog ja Maagog tarkoittavat siis tässä vertauskuvallisessa ilmaisussa äärimmäisen kauas Jumalasta ja Jumalan valtakunnasta eksyneitä ihmismassoja riippumatta näiden ihmisten sijainnista maantieteellisesti. Googin ja Maagogin vertauskuvallista etäisyyttä Jumalan valtakunnasta tukivat mielikuvat moraalittomista, epäinhimmillisistä ja jumalattomista Pohjolan kansoista. Tästä syystä Googin ja Maagogin kansat olivat mitä parhain vertauskuva jostain demonisesta ja saatanallisesta voimasta.

Tätä hengellistä etäisyyttä todistaen myöhemmin Uudessa Testamentissä Goog ja Maagog eivät enää sijaitsekaan pelkästään pohjoisessa, vaan kaikissa ilmansuunnissa, maailman äärimmäisillä kulmilla (Jerusalemista). "Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät." Tätä vertauskuvaa ei voida ymmärtää siten, että suomenheimoiset olisivat valloittaneet koko maailman, vaan maailmallisuus on noussut valtaan koko maailmassa, jolloin käänteisesti koko maailman kansat ovat etääntyneet Jumalan valtakunnasta.

Kyseessä on hengellinen vertauskuva, jossa käytetään hyväksi Rosin, Googin ja Maagogin pohjoista sijaintia ja yleistä mielikuvaa näistä kansoista.

Sitten tuo laittamasi Hes.11 kohta.
Entä jos tämä on jo tapahtunut? Eihän tuossa " Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan." sanota, että minä kokoan teidät taas kansojen seasta. Eikö Israelin kansa ole jo kertaalleen koottu kansojen seasta ja heille jo kertaalleen ole annettu Israelin maa? Mutta he pitivät sen maan halpana ja sortuivat taas palvomaan epäjumalia ja Herra hajoitti heidät lopullisesti kansojen sekaan.

Jerusalemin hävitys vuonna 587eKr.
(2.Kun.25) 8. Viidennessä kuussa, kuukauden seitsemäntenä päivänä, Baabelin kuninkaan Nebukadnessarin yhdeksäntenätoista hallitusvuotena, tuli Baabelin kuninkaan palvelija Nebusaradan, henkivartijain päällikkö, Jerusalemiin.
9. Hän poltti Herran temppelin ja kuninkaan linnan ja kaikki Jerusalemin talot; kaikki ylhäisten talot hän poltti tulella.
10. Ja koko kaldealaisten sotajoukko, joka henkivartijain päälliköllä oli mukanaan, repi maahan Jerusalemin muurit, yltympäri.
11. Ja Nebusaradan, henkivartijain päällikkö,

Jerusalem tuhottiin uudelleen vuonna 70 kun roomalaisten armeija hävitti kaupungin.

Mistä voi tietää että tuo Hes.11:17 ei ole jo tapahtunut?

Vastaan tähän paremmalla ajalla, nyt on kiireitä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja tanu » 02. Joulu 2015 18:29

Sanotaanko jossakin Raamatussa, että kaikkien kansojen viha kääntyy lopussa juutalaisia vastaan?
Eikö Raamatussa sanota että kansat kääntyvät Israelia vastaan? Siis hengellistä Israelia eli kaikki uskovia.
Mitä jos tällä koko asialla onkin vain tuo hengellinen merkitys?
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 02. Joulu 2015 18:31

PetriFB kirjoitti:
Vastaan tähän paremmalla ajalla, nyt on kiireitä.

Ok. Kiitos. Eihän tässä mikään kiire ole mihinkään.
Taidan itsekin pitää taukoa tän koneella istumisen kanssa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Joulu 2015 18:33

Niin vanhan testamentin kirjoituksissa kuin Uuden Liiton kirjoituksissa on ilmoitus siitä, että koko Israelin kansa pelastuu päivien lopulla.

Hoos 3:
4 Sillä kauan aikaa saavat israelilaiset olla ilman kuningasta ja ruhtinasta, ilman uhria ja patsasta, ilman kasukkaa ja kotijumalia.
5 Senjälkeen israelilaiset kääntyvät ja etsivät Herraa(Jhwh), Jumalaansa(Elohim), ja Daavidia, kuningastansa. Vavisten he lähestyvät Herraa(Jhwh) ja hänen hyvyyttänsä päivien lopulla.

Tämä kohta ei opeta sitä, että Israelin kansan tulee rakentaa temppeli viimeisinä päivinä sekä ennallistaa vanhan liiton temppeli Jumalanpalvelus. Lopun aikana viimeisinä päivinä israelilaiset tulevat rakentamaan kolmannen temppelin, mutta tämä ei ole Herralle mieleen, koska Herran Jeesuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta Jumalan kumosi vanhan liiton järjestyksen. Kolmannen temppelin rakentaminen on kapinaa Jumalaa vastaan.

Hoosea 3:4,5 tarkoittaa sitä, että päivien lopussa Israelin kansa kääntyy uskomaan, että Herra Jeesus on Messias. Herra on puhunut samaa myös profeetta Sakarjan kautta:

Sak 12: 1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
4 Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.
5 Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa".
6 Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa-Jerusalemissa.
7 Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.
8 Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal’olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.
9 ¶ Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Lopun aikana Jerusalem on oleva väkikivenä kansoille ja kaikki kansat käyvät Israelia vastaan. Mutta itse Herra puuttuu peliin ja lyö niitä, jotka Israelia vastaan nousevat. Ja näin lopulta Israelin kansa katsoo Häneen, jonka he ovat lävistäneet ja Israelin kansan jäännös tekee parannuksen ja uskoo Herra Jeesuksen olevan Messias:

Joh 19: 33 Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,
34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.
35 Ja joka sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte.
36 Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako".
37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet".

Herra Jeesus Kristus on lävistetty ristinpuulla meidän kaikkien syntien tähden ja Hänen verensä kautta on syntien anteeksiantaminen.

Sak 13:
1 ¶ Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan.
2 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta. Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois.
3 Ja jos joku vielä ennustaa, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, hänelle: "Sinä et saa elää, koska olet puhunut valhetta Herran nimeen". Ja hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen ennustamisensa tähden.
4 Sinä päivänä häpeävät profeetat itsekukin näkyään, kun he ennustavat, eivätkä he valhetellakseen pue yllensä karvaista vaippaa.
5 Hän sanoo: "En ole profeetta, vaan peltomies, sillä eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani".
6 Ja jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun rinnassasi?" vastaa hän: "Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa".
7 ¶ Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden.
8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani," ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".

Lopun ajan suuressa ahdistuksessa kaksi osaa Israelista hävitetään ja se saa surmansa ja kolmas osa jää jäljelle. Tämä kolmas osa Israelin kansasta tulee pelastumaan, koska he uskovat Herran Jeesuksen olevan Messias. Näin Israelin kääntymisen ja pelastumisen ja suuren ahdistuksen jälkeen tapahtuu Herran Jeesuksen tulemus.

Laki sydämeen

Vanhan liiton laki oli kirjoitettu kiveen, mutta Uudessa Liitossa laki kirjoitetaan sydämeen. Helluntaipäivänä (50 päivää Jeesuksen Kristuksen kuoleman jälkeen annettiin luvattu Pyhä Henki). Jumala puhui lain antamisesta sydämeen eli Pyhästä Hengestä profeettojen kautta:

Jer 31: 31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Jooel 2: 27 Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.
28 ¶ Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.
29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.

Raamattu kertoo meille, että viimeisten päivien Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan. Herra tulee tekemään Israelin ja Juudaan heimojen kanssa Uuden Liiton, jossa Herra laittaa lakinsa heidän sydämiinsä.

Helluntaina tämä osin jo toteutui, kun Uuden Liiton ensimmäinen seurakunta syntyi Jerusalemiin. Ja sitten lopullinen täyttymys on se kun koko Israelin kansan jäännös (kolmas osa) päivien lopulla vastaanottaa pelastuksen Herrassa Jeesuksessa.

Ps. Kopion tämän sivultani.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Joulu 2015 18:37

tanu kirjoitti:Sanotaanko jossakin Raamatussa, että kaikkien kansojen viha kääntyy lopussa juutalaisia vastaan?
Eikö Raamatussa sanota että kansat kääntyvät Israelia vastaan? Siis hengellistä Israelia eli kaikki uskovia.
Mitä jos tällä koko asialla onkin vain tuo hengellinen merkitys?

Sak 12:
1 ¶ Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
4 Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.
5 Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa".
6 Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa-Jerusalemissa.
7 Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.
8 Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal’olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.
9 ¶ Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Lopun aikana viimeisinä päivinä Israelin kansa tekee parannuksen ja uskoo Herran Jeesukseen olevan Messias. Sakarjan kirjassa on profetia, joka sanoo, että Israelin kansa kääntyy katsomaan Häneen, jonka he ovat lävistäneet. Tämä tarkoittaa sitä että Israelin kansa kääntyy uskomaan Herraan Jeesukseen.

Sakarjan kirja puhuu aikojen lopusta viimeisistä päivistä, jolloin Jerusalemista tulee juovuttava malja sitä ympäröiville muslimimaille ja väkikivi kaikille maan kansoille. Israelin ympärillä olevat muslimimaat toivovat Israelin tuhoa. Antikristilliset tahot saavat aikaan valerauhan Jerusalemissa lopun aikana viimeisinä päivinä. Tähän valerauhaan osallistuvat myös muslimit, mutta sydämessään he haluavat tuhota Israelin. Kun valerauha petoksella rikotaan, niin silloin myös Israelin maan ympärillä olevat muslimimaat ryhtyvät vihamielisiin sotatoimiin Israelia vastaan. Lopun ajan antisemitistinen vaino Israelin kansaa kohtaan johtaa siihen, että kaikki kansakunnat kääntyvät Israelia vastaan.

Koko maailman paine ja painostus kohtaa Israelin kansaa ja tämän seurauksena uuden maailmanjärjestyksen antikristillinen taho jakaa Israelin maata muslimeille (palestiinalaisille). Jopa jotkut israelilaiset tulevat hyväksymään tämän maan jakamisen. Antikristilliset joukot valvovat Jerusalemia jonkun aikaa viimeisinä päivinä. Osa juutalaisista tullaan siirtämään Jerusalemista pois.

Herra Jumala tulee kuitenkin lopulta tuomitsemaan jokaisen, joka on jollakin tavalla osallinen Israelin maan jakamiseen pakanoiden haltuun; Herra tuomitsee maan jakajat sekä ne jotka hyväksyvät maan jakamisen. Sinä joka olet israelilainen älä hyväksy Israelin maan jakamista, sillä Jumala on luvannut sanassaan tuomita jokaisen, joka jakaa Israelin maan tai hyväksyy maan jakamisen:

Joel 3:
1 ¶ (4-1) For, behold, in those days, and in that time, when I shall bring back the captivity of Judah and Jerusalem,
2 (4-2) I will gather all nations, and will bring them down into the valley of Jehoshaphat; and I will enter into judgment with them there for My people and for My heritage Israel, whom they have scattered among the nations, and divided My land.
3 (4-3) And they have cast lots for My people; and have given a boy for an harlot, and sold a girl for wine, and have drunk.

Jooel 3:
1 ¶ Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon,
2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.

Sak 12:
1 ¶ Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:

Sakarjan kirjan profetia lopun ajan Jerusalemista, joka tulee sen ympärille oleville kansoille juovuttavaksi maljaksi on kirjoitettu n. 520-518 eKr. On selvää, että noin 2500 vuotta sitten kirjoitettu profetia ja sen toteutuminen osoittaa, että Raamattu on Kaikkivaltiaan Herra Jumalan sanaa.

Sakarja kirjoitti tämän profeetallisen sanan Jerusalemista juovuttavana maljana tarkoittamaan lopun aikaa ja ihmiskunnan viimeisiä päiviä. Nykyään tämä profetia on toteutunut, sillä Israelin ympärillä olevat islamistiset arabimaat ovat Israelia vastaan sekä haluavat jakaa osan Jerusalemista Palestiinan arabeille. Tämä profetia on siis jo osittain toteutunut.

Raamatun profetian mukaan lopun aikoina viimeisinä päivinä kaikki kansakunnat kääntyvät Israelia vastaan. Itse uskon, että Palestiinan kysymys ja arabien väärä illuusio Palestiinan valtiosta, jota ei ole kuitenkaan ollut koskaan olemassa on se syy, joka saa koko maailman väärin perustein Israelia vastaan. Arabit voivat myös lavastaa Israelin syypääksi johonkin kauheaan tekoon mitä he eivät kuitenkaan ole tehneet, mutta maailman kansat nousevat valheen pettäminä Israelia vastaan.

Jooel 3:
1 ¶ Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon,
2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.

Raamatun profeetallisen sanan mukaan pakanakansat jakavat Israelin maan. Tämä tarkoittaa sitä, että Palestiinan arabit tulevat saamaan haltuunsa osan Jerusalemin kaupunkia ja ehkä myös muita maa-alueita. Jumala sanoo sanassaan tuomitsevansa ne kansat, jotka osallistuvat Jumalan maan (Israel) jakamiseen.

Psa 122:3 sinä Jerusalem, rakennettu kaupungiksi, johon kokoonnutaan yhteen,

Alkutekstin mukainen käännös; Jewish Puclication Society Old Testament Ps 122:3 Jerusalem, that art builded as a city that is compact together;

Jae kuuluu suomeksi: Psa 122:3 Jerusalem on rakennettu kaupungiksi joka kuuluu tiukasti yhteen.

Jumala on sanassaan ilmoittanut, että Jerusalemia ei saa jakaa, vaan se on kaupunki, joka kuuluu tiukasti yhteen. Jumala tulee tuomitsemaan lopun ajan viimeisinä päivinä pakanakansat sekä kaikki ne ihmiset, jotka ovat jakaneet Israelin maan ja Jerusalemin kaupungin vastoin Jumalan tahtoa. Jumala antaa myös koko Israelin maan juutalaisille, joille se kuuluukin.

Lopullinen Lähi-idän rauhan ratkaisu tapahtuu vasta silloin kun Herra Jeesus palaa maan päälle hallitsemaan Rauhanruhtinaana Jerusalemista käsin koko maailmaa. Sitä ennen antikristus tekee valerauhan Lähi-idässä, mutta johtaa lopulta Lähi-idän tuhoisaan lopun ajan sotaan, josta vain Israel tulee selviytymään voittajana Jumalan armosta. Raamatun profetiat lopun ajoista, Jerusalemin jakamisesta ja Israelin valtion ahdingosta, joka päätyy lopulta Israelin voitoksi tulevat toteutumaan hyvin pian.
PetriFB

ViestiKirjoittaja tanu » 02. Joulu 2015 20:41

Voisitko Petri vastata (sitten kun ehdit) noihin kahteen ensimmäiseen tänään
laittamaani viestiin. Tai kuka tahansa voi vastata, joka tuntee tietävänsä totuuden tästä asiasta.

Nyt laitoit niin paljon eri Raamatun kohtia ja vastauksia kysymyksiin, joita en kysynyt, että
en mielestäni saanut vastausta niihin kysymyksiin joita alun perin esitin.

Toivoisin siis vastausta siihen, että missä kohtaa Raamatussa sanotaan kiistattomasti, että tämä nykyisen maallisen Israelin
synty on Jumalan tahto ja suunnitelma. Ja että Uuden Liiton aikana juutalaisilla on jokin eritysasema Jumalan silmissä.

Eikö tässä sanota, että Jerusalem on oleva pakanoiden hallinnassa Jeesuksen paluuseen saakka?:

(Lk.21)
23. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
24. ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

Ei ole kiirettä vastauksilla. Kiitos.
tanu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Joulu 2015 22:17

tanu kirjoitti:Voisitko Petri vastata (sitten kun ehdit) noihin kahteen ensimmäiseen tänään
laittamaani viestiin. Tai kuka tahansa voi vastata, joka tuntee tietävänsä totuuden tästä asiasta.

Nyt laitoit niin paljon eri Raamatun kohtia ja vastauksia kysymyksiin, joita en kysynyt, että
en mielestäni saanut vastausta niihin kysymyksiin joita alun perin esitin.

Toivoisin siis vastausta siihen, että missä kohtaa Raamatussa sanotaan kiistattomasti, että tämä nykyisen maallisen Israelin
synty on Jumalan tahto ja suunnitelma. Ja että Uuden Liiton aikana juutalaisilla on jokin eritysasema Jumalan silmissä.

Eikö tässä sanota, että Jerusalem on oleva pakanoiden hallinnassa Jeesuksen paluuseen saakka?:

(Lk.21)
23. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
24. ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.

Ei ole kiirettä vastauksilla. Kiitos.

Yritän vastailla huomenna tai lähipäivinä.
PetriFB

ViestiKirjoittaja tanu » 02. Joulu 2015 23:24

Ok. Vastaile kun kerkiät.
Sinulla on varmasti paljon tärkeämpiäkin kirjoituksia yms. työn alla. :thumbup:
tanu

ViestiKirjoittaja tanu » 02. Joulu 2015 23:27

Sellainen asia mm. häiritsee nykyistä Israelin valtiota koskien, että
maan lipussa on okkultistinen symboli, heksagrammi.
En usko että Jumalan tahto olisi että tuollainen saatanallinen symboli olisi
Hänen siunaamansa kansan/valtion lipussa. Jumala on täydellinen eikä tee virheitä eikä salli itseään pilkattavan.

Tässä paavin hatussa sama "daavidin tähti".

Image
tanu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Joulu 2015 11:23

Hoos 9:10 Niinkuin rypäleet erämaassa minä löysin Israelin; niinkuin varhaishedelmät viikunapuussa, sen alkurunsaudessa, minä näin teidän isänne. He tulivat Baal-Peoriin, vihkiytyivät häpeäjumalalle ja tulivat kauhistaviksi, niinkuin tuo heidän rakastettunsa.

Viikunapuun hedelmä puhkeaa kukkaan ja varhaisviikunat ilmestyvät ennen lehtien ilmestymistä. Raamattu sanoo Jumalan nähneen Israelin (isät) niin kuin varhaishedelmät viikunapuussa. Raamatun opetuksen mukaan viikunapuu on vertauskuvaa Israelin kansasta.

Matt 24:
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32 ¶ Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

Jeesus puhui Matt 24 luvussa tulemuksestaan ja Hän sanoi sen olevan lähellä silloin kun viikunapuun oksa on jo tuore ja lehdet puhkeavat. Ennen lehtien puhkeamista hedelmä on puhjennut kukkaan, joka tarkoittaa Israelin kansan jäännöksen (kolmasosa) pelastumista lopunajan viimeisinä päivinä, jolloin he uskovat Jeesuksen olevan Messias, Herra ja Pelastaja.

Sukupolvi sana on kreikaksi genea, joka tarkoittaa sukupolvi ja sukukunta sekä sitä on myös käytetty kuvaamaan kansallisuutta.

Mat 24:34 Omein, I say to you, that this dor (generation) will by no means pass away until all these things come about. (Orthodox Jewish Bible)

Hepreankielen sana dor tarkoittaa sukupolvi ja jälkeläiset.

Matt 24:34 opettaa ettei juutalaisten sukukunta katoa eikä häviä ennen Jeesuksen tulemusta. Historian saatossa juutalaiset (Israel) ovat olleet vainottu kansa ja saatana on pyrkinyt tuhoamaan sen, koska Jumalan lupauksen mukaan Jeesus ei tule takaisin ennen kuin koko Israel (jäännös - kolmasosa) on tullut uskoon (uskoo Jeesuksen olevan Messias, Herra ja Pelastaja) lopunajassa viimeisinä päivinä. Jeesuksen lupaus on merkittävä, sillä lopunajan viimeisinä päivinä lukuisat kansat nousevat sotimaan Israelia vastaan ja sen loppu näyttää olevan lähellä, mutta Jumala itse tuhoaa hyökkääjät ja näissä tapahtumissa jäljelle jäänyt Israelin jäännös (kolmasosa) tekee parannuksen ja uskoo Jeesuksen olevan Messias, Herra ja Pelastaja.

Hes 37:
1 ¶ Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä ja laski minut keskelle laaksoa. Ja se oli täynnä luita.
2 Ja hän kuljetti minua ympäri niitten ohitse; ja katso, niitä oli hyvin paljon laakson kamaralla, ja katso, ne olivat hyvin kuivia.
3 Niin hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, voivatkohan nämä luut tulla eläviksi?" Mutta minä sanoin: "Herra, Herra, sinä sen tiedät".
4 Niin hän sanoi minulle: "Ennusta näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana.
5 Näin sanoo Herra, Herra näille luille: Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi.
6 Minä panen teihin jänteet, kasvatan teihin lihan, vedän yllenne nahan ja annan teihin hengen, ja te tulette eläviksi. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."
7 Minä ennustin, niinkuin minua oli käsketty. Ja kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa.
8 Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut.
9 Niin hän sanoi minulle: "Ennusta hengestä, ennusta, ihmislapsi, ja sano hengelle: Näin sanoo Herra, Herra: Tule, henki, neljästä tuulesta ja puhalla näihin surmattuihin, että ne tulisivat eläviksi."
10 Minä ennustin, niinkuin hän oli minua käskenyt, ja niihin tuli henki, ja ne tulivat eläviksi ja nousivat ylös jaloillensa: ylenmäärin suuri joukko.
11 Ja hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, nämä luut ovat koko Israelin heimo. Katso, he sanovat: ‘Meidän luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyttä, me olemme hukassa’.
12 Sentähden ennusta ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan.
13 Ja siitä te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne.
14 Ja minä annan teihin henkeni, niin että te tulette eläviksi, ja sijoitan teidät omaan maahanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra: minä olen puhunut, ja minä sen teen, sanoo Herra."
15 ¶ Ja minulle tuli tämä Herran sana:
16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: ‘Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille’. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: ‘Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva’.
17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: ‘Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?’
19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
23 Eivät myöskään he enää saastuta itseänsä kivijumalillaan, iljetyksillään eivätkä millään rikkomuksillansa, vaan minä vapautan heidät kaikista asuinpaikoistaan, joissa ovat syntiä tehneet, ja puhdistan heidät. Ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.
25 He saavat asua maassa, jonka minä annoin palvelijalleni Jaakobille ja jossa teidän isänne ovat asuneet. Siinä saavat asua he, heidän lapsensa ja lastensa lapset iankaikkisesti, ja minun palvelijani Daavid on oleva heidän ruhtinaansa iankaikkisesti.
26 Minä teen heidän kanssansa rauhan liiton-se on oleva iankaikkinen liitto heidän kanssansa-istutan ja runsaasti kartutan heidät ja asetan pyhäkköni olemaan heidän keskellänsä iankaikkisesti.
27 Minun asumukseni on oleva heidän yllänsä, ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
28 Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän Israelin, kun minun pyhäkköni on heidän keskellänsä iankaikkisesti."

Hesekielin 37 luku kertoo kuinka Jumala vie juutalaiset Israelin maahan ja he tulevat siellä eläviksi Jumalan antaman Hengen kautta (Pyhä Henki), kun he lopunajan viimeisinä päivinä uskovat Jeesuksen olevan Messias, Herra ja Pelastaja.

Hesekiel 37 luku puhuu siitä kun Jumala ottaa israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, ja Jumala kokoaa heidät joka taholta ja tuo heidät omaan maahansa (Israelin maa). Tämä aika on sitä aikaa jolloin Israel tulee eläväksi Hengen (Pyhä Henki) kautta. Ensin tapahtuu Israelin kansan muutto ja siirtyminen Israelin maahan ja sitten lopunajan viimeisinä päivinä he tulevat Israelin maassa uskomaan Herraan Jeesukseen.

Hesekiel 37:24 Minun palvelijani Daavid on oleva heidän kuninkaansa, ja heillä kaikilla on oleva yksi paimen. Ja he vaeltavat minun oikeuksieni mukaan ja noudattavat minun käskyjäni ja pitävät ne.

Edellä olevasta jakeesta juutalaiset rabbit opettavat sen tarkoittavan Messiasta, joka on Daavidin suvusta (Jeesus on Daavidin sukua). Hesekiel 37 opettaa Messiaan hallitsevan Kuninkaan Israelia lopunajassa viimeisinä päivinä ja tietenkin myös sitä kautta tuhatvuotisen ajanjakson ajan, jolloin kaikki Jumalan lupaukset Israelille tulevat toteutumaan.

Hes 34:
23 Ja minä herätän heille yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin; hän on kaitseva heitä ja oleva heidän paimenensa.
24 Ja minä, Herra, olen heidän Jumalansa, ja minun palvelijani Daavid on ruhtinas heidän keskellänsä. Minä, Herra, olen puhunut.

Hesekielin luku 34 on kokonaisuus ja luvun jakeet 23 ja 24 puhuvat Daavid paimenesta, jonka Jumala herättää ravitsemaan ja paimentamaan Israelin kansaa. Tämä profetia ei puhu Israelin kuninkaasta Daavidista, sillä hän oli ollut kuolleena monta vuosisataa ennen tämän profetian antamista. 

Juutalainen rabbi Kimchi sanoo Hes 34:23,24 jakeista seuraavasti: Tämä on Messias, joka tulee Daavidin siemenestä pelastuksen aikana. Messiasta kutsutaan Daavidiksi. koska hänen nimensä merkitsee rakastettu, sillä hän oli rakastettu niin Jumalan kuin ihmisten taholta ja koska hän on Daavidin poika lihansa siemenensä tähden ja koska Daavid oli hänen kaltaisensa persoonaltaan, toimiltaan, ahdistuksiltaan, sodiltaan, voitoiltaan ja ylistykseltään ja koska Messias oli Daavidin Herra ja edustaja, sillä hänessä perustetaan iankaikkinen valtakunta.

Hes 34 luku vahvistaa sen, että Hes 37 luvun lopunajan Daavid on Messias (Jeesus), joka hallitsee Israelia lopunajan viimeisinä päivinä sen jälkeen kun he ovat vastaanottaneet pelastuksen uskon kautta Herraan Jeesukseen sekä Jeesus hallitsee Israelia profetian sanan mukaan tuhat vuotta, jonka jälkeen Jumala luo uudet taivaat ja maan sekä Uuden Jerusalemin.

Hes 11:
17 Sano sentähden: Näin sanoo Herra, Herra: Minä kokoan teidät kansojen seasta ja kerään teidät maista, joihin teidät on hajotettu, ja annan teille Israelin maan.
18 Ja he tulevat sinne ja poistavat siitä kaikki sen iljetykset ja kaikki sen kauhistukset.
19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.

Eze 11:19 And I will give them one heart, and I will put a new spirit within you; and I will remove the stony heart out of their flesh, and will give them a heart of flesh; (Jewish Publication Society Bible)

Juutalaiset kääntävät hepreasta englantiin sanoen, että minä (Jumala) annan uuden hengen teidän sisimpäänne. Hesekiel 11 puhuu myös lopunajasta, jolloin Jumala kokoaa Israelin pakanakansoista ja antaa heille Israelin maan, jonka jälkeen lopunajan viimeisinä päivinä Jumala antaa uuden Hengen (Pyhä Henki) heidän sisimpäänsä, joka kuvaa uudestisyntymistä Pyhästä Hengestä, jolloin he vaeltavat Jumalan käskyjen mukaan kun he ovat lopunajan viimeisinä päivinä vastaanottaneet pelastuksen uskon kautta Messias, Herraan Jeesukseen.

Sitten vielä lyhyesti hengellisestä Israelista ja lihansa puolesta Israelista. Hengellinen Israel on se joukko ihmisiä, jotka uskovat Herraan Jeesukseen. Käsite hengellinen Israel ei kumoa Jumalan lupauksia lihansa puolesta israelilaisille, kuten olemme edellä nähneet, sillä Jumala on luvannut antaa Israelin maan lihansa puolesta israelilaisille, jotka sitten lopunajan viimeisinä päivinä koko kansana (jäännös- kolmasosa) kääntyvät Jumalan puoleen uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Sitten vielä lyhyesti Israelin maan lipusta ja Daavidin tähdestä. Tästä on monenlaista käsitystä. Heksagrammi eli kuuskanta on okkultistinen merkki. Daavidin tähdestä on monenlaista opetusta juutalaisten keskuudessa. Jotkut sanovat Daavidin tähden tulevan kahdesta muinaisesta hepreankielen Dalet kirjaimesta (D-kirjain), joka oli muinoin kolmion muotoinen ja niin sanottu Daavidin kilpi olisi tullut siitä kuin kaksi kolmion muotoista muinaista Dalet kirjainta olisi laitettu päällekkäin, niin että siitä muodostuu kuusi kulmaa. Daavidin kilvessä olisi siksi kaksi dalet kirjainta koska hepreankielessä David sanassa on kolme kirjainta Dalet, Vav ja Dalet, eli Daavid sanan ensimmäinen ja viimeinen kirjain on Dalet (D-kirjain) ja siksi Daavidin kilvessä oli kaksi Dalet kirjainta. Kaikki juutalaiset eivät tähän usko, mutta legendan tai tarun mukaan Daavidilla oli sellainen kilpi. Varhaisimmat arkeologiset todisteet tähän mennessä Daavidin tähden symbolin käytöstä löytyy kuusisataa luvulta eKr.

Joidenkin juutalaisten mukaan Daavidin tähdellä on kabbalistinen (okkultistinen) tausta. Jotkut sanovat Daavidin tähden symbolisoivan kuutta luomispäivää ja sapattia, koska Daavidin tähdessä on kuusi kulmaa ja sen keskellä keskipiste, joka olisi seitsemän, eli sapatti. Tämä sama seitsenluku voidaan joidenkin juutalaisten mukaan johtaa lukuun seitsemän (täydellisyyden luku) myös menoran (kultainen lampunjalka) seitsemään haaraan. Voi näitä Daavidin tähden merkityksiä olla muitakin.

Voi hyvinkin olla, että Daavidin tähti on alunperin okkultistinen symboli tai sitten ei, eli että se olisi kahdesta Dalet kirjaimesta muodostunut Daavidin kilpi, josta on tullut Israelin symboli. Itse en tiedä mikä on totuus tässä asiassa.

Jos Daavidin tähti on alunperin saatanallinen symboli (kabbalismi - okkultismi), niin ei se kuitenkaan estä Jumalaa antamasta juutalaisille Israelin maata, joka on jo tapahtunut tosiasia. Jos Daavidin tähti on saatanallinen symboli, niin se tulee häviämään symbolina (kuvaa Israelia), siinä vaiheessa kun jäännös (kolmasosa) kääntyy uskomaan Herraan Jeesukseen, sillä Raamatun opetuksen mukaan tämän tapahtuman jälkeen Jumala puhdistaa israelilaiset heidän saastaisuuksistaan (synneistä) ja opettaa heille Jumalan tahdon mukaisen tien. Jumala ei tee virheitä, mutta ihmiset tekee ja myös israelilaiset ja Jumala puhdistaa virheet sen jälkeen kun ihminen tulee uskoon, ja sama koskee myös Israelin kolmatta osaa lopunajan viimeisinä päivinä.
PetriFB

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu