lonelyrider kirjoitti:Usko Jeesukseen on ydinsana... ei uskosta raamattuun, vaan uskosta Jeesukseen Vapahtajana.
Paavalista (Apt. 18:28) Luukas kirjoitti:Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus.
jukka1954 kirjoitti:lonelyrider kirjoitti:Usko Jeesukseen on ydinsana... ei uskosta raamattuun, vaan uskosta Jeesukseen Vapahtajana.
Ystäväni. Niin kauniilta ja oikeaoppisilta kuin nuo lausumasi sanat kuulostavatkin, niin tosiasiassa niistä ei ole pitkä matka siihen "toiseen evankeliumiin, toiseen jeesukseen ja toiseen henkeen" mitä joka puolella maailmaa nyt tarjoillaan (Gal. 1:6ss, 2.Kor. 11:4ss). Tämän päivän usko Jeesukseen on suurelta osin ihmiskeskeistä ja sen ydinsanoja ovat siunaukset, menestys, terveys yms. Miksi näin? Koska ei tunneta eikä pysytä Kirjoitusten Jeesuksessa. Ohitetaan Hänen ristinsä, joka on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
Mistä tiedämme, että Jeesus on Jumalan Poika joka sovitti ristillä syntimme? Tiedämme sen Pyhien Kirjoitusten perusteella. Emme mistään muusta lähteestä. Kun Paavali tahtoi osoittaa Jeesuksen Kristukseksi, niin hän vetosi VT:n pyhiin Kirjoituksiin.Paavalista (Apt. 18:28) Luukas kirjoitti:Sillä hän kumosi suurella voimalla julkisesti juutalaisten väitteet ja näytti kirjoituksista toteen, että Jeesus on Kristus.
Olen itse sitä mieltä, ettei kukaan voi uskoa Jeesukseen Vapahtajanaan ellei hän usko Raamatun pyhiä Kirjoituksia, sillä "Jumala elää sanassaan". Siksi sanotaankin, että Jumalan Sana on elävä ja voimallinen. Usko Jeesukseen syntyy Kirjoituksiin uskomalla eli uskosta Raamattuun. Tämä on Pyhän Hengen verraton työ hyväksemme, että Hän kirkastaa meille Jumalan Pojan ristin.
vaisuliini kirjoitti:*
Mutta sinä luet Raamattua Lonelyrider?
Jos kutsuu itsensä kristityksi ja erottaa Jumalaa ja Sanaa toisistaan tajuamattaan että Jumala ja Sana ovat keskenään erottamattomia niin tällä tavalla eksyy ja eksyttää itsensä. Jeesus sanoi; 'Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani.' Ja lisäksi Psalmin mukaan valaistunut tie vie perille turvallisesti Isä Taivaallisen luokse. Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni. Niin tällä tiellä ei voi kompastua kun tie on valaistunut ja vie askeleet turvallisesti perille.
Sanotussa italialaisessa joukko-osastossa työskentelevä sadanpäällikkö Kornelius oli Jumalaa pelkäävä ja hurskas mies niin silti hänen tarvitsee kuulla Jumalan Sanaa, että pelastuisi.
Apo 10:22 Miehet vastasivat: "Sadanpäällikkö Kornelius, hurskas ja jumalaapelkäävä mies, josta koko Juudan kansa todistaa hyvää, on saanut pyhältä enkeliltä käskyn noutaa sinut kotiinsa ja kuulla, mitä sinulla on sanottavana." RK
Kun Pietari palasi Joppeen niin hänen kanssa ympärileikatut väittivät siitä että Pietari oli pakanoiden ja Korneliuksen luona. Pietari selitti ja sanoi Jumalan lähettävän sinne kertoakseen niistä Sanoista joiden kautta pelastuu. Se on päivänselvää että Sanan kautta tulee uskoon ja pelastuu.
Kasvamme väärentämättömän Sanan kautta pelastukseen, sanoo Raamattu niin se on päivänselvää että Sana vie pelastukseen. Ei kukaan voi tulla uskoon ilman Sanaa.
Room. 10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
Ap.t. 11:14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi.'
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa