Hessu kirjoitti:Veljet, välillä ihmettelen miksi ylläpidätte keskustelufoorumia, kun selvästi tarkoituksenne on vain julistaa. Olen tässä ketjussa kysynyt aika monta näkemyksenne haastavaa kysymystä, joihin en ole saanut minkäänlaista vastausta, vaan kiertelette koko ajan kysymyksiäni ja toistelette vaan samoja kysymyksiini liittymättömiä raamatunlauseita ja kaanaankielisiä lauseita. Ei siinä mitään, tehkää vaan niin jos se on kutsumuksnenne, mutta ihmettelen vaan miksi teillä sitten on tällainen foorumi, jonka tarkoitus kaiketi on että toiset saavat myös kysellä jos jokin asia ihmetyttää, eli vuorovaikutukselle.
Laitan tähän nyt vielä kysymykseni, jos joku niihin viitsisi oikeasti vastata suoraan ja selkeästi.
1. Olette sanoneet, että ihmisen joka kuunteli ennen uskoontuloaan maailmallista rockia, täytyy luopua sen kuuntelemisesta, myös ns. kristillisen rockin. Mutta entä ihminen, joka kuunteli esim. maailmallisia balladeja tai romaanimusiikkia? Miksei hänen täydy luopua ns. kristillisten balladien tai romaanimusiikin kuuntele
mis
esta? Vai koskeeko tuo opetus ainoastaan määrättyjä musiikkityylejä, ja jos koskee niin kertoisitteko mitä tyylejä ja miksi?
2. Olette sanoneet, että jotkut musiikkityylit ovat maailmallisia. Eli onko siis mielestänne myös musiikkityylejä, jotka eivät ole maailmallisia?
3. Olette sanoneet, että hengellisessä musiikissa on se sanoma joka koskettaa. Kysymys: Jos esimerkiksi ottaisin jonkun romaanilaulun jonka sanoma koskettaa, ja sovittaisin sen reggae-versioksi, eikö se enää olisi yhtä koskettava? Sanomahan ei muutu siitä miksikään, ja jos kerran se on nimenomaan se sanoma joka koskettaa, niin tarvitsen kyllä vähän selitystä miksi se sama sanoma ei enää kosketa jos musiikkityyli sen taustalla on hieman erilainen...?PetriFB kirjoitti:Olen sitä mieltä että innoitus musikkiin kuten kaikkeen muuhunkin uskon asioihin tulee tulla Jumalalta sellaisena kuin Hän sen tahtoo antaa meille. olen sitä mieltä, että uskovien musiikin ei tulisi olla mitään genreä, vaan Jumalalta tullutta.
Petri rakas veljeni, ei ole olemassa musiikkia joka ei olisi mitään genreä. Kaikki musiikki luokitellaan johonkin genreen. Kun te esimerkiksi veisaatte keskenänne kitaran säestyksellä, luokitellaan sekin musiikkina johonkin tiettyyn genreen, tahdoitte sitä tai ette. Se ei tarkoita, että meidän tulisi välittää luokitteluista, mutta ei me voida kieltää että niin tehdään. Eli siis jos sanot, ettei uskovien musiikin tulis olla mitään genreä, tarkoittaa se ettei musiikkia tulisi olla ollenkaan.
toni l kirjoitti:jos maallinen musiikki on rauhallista niin se on siltä osaltaan Jumalalle mieluista. Jos maallinen musiikki on agressiivista niin se ei ole uskovalle sopivaa sillä Henki on lihan tekoja vastaan.
Hessu kirjoitti:toni l kirjoitti:jos maallinen musiikki on rauhallista niin se on siltä osaltaan Jumalalle mieluista. Jos maallinen musiikki on agressiivista niin se ei ole uskovalle sopivaa sillä Henki on lihan tekoja vastaan.
Kiitos Toni. Olen itse myös sitä mieltä, että agressiivisuuden kohdalla menee raja jonka ylittäminen ei ole sopivaa musiikille, jonka tarkoitus on kirkastaa Jumalaa.
Lumina* kirjoitti:Hessu kirjoitti:toni l kirjoitti:jos maallinen musiikki on rauhallista niin se on siltä osaltaan Jumalalle mieluista. Jos maallinen musiikki on agressiivista niin se ei ole uskovalle sopivaa sillä Henki on lihan tekoja vastaan.
Kiitos Toni. Olen itse myös sitä mieltä, että agressiivisuuden kohdalla menee raja jonka ylittäminen ei ole sopivaa musiikille, jonka tarkoitus on kirkastaa Jumalaa.
Siis kumpaa regee nyt sitten on...aika letkeää ja rauhallista
minusta regee ei ole rauhallista vaan yleensä nopea tempoista ja lujaa. Hankala pukea ajatusta sanoiksi mutta voitko kuvitella regee melodian soivan uudessa jerusalemissa Jumalan edessä. Minä en voi sillä Hengen rauhallisuus ja sävyisyys ei ole regee rytmissä. Regeen vaikutus pimeissä uskonnoissa myös kertoo regeen edustavan jotain muuta kuin hengen hedelmiä. Keskustelu käy hengellisestä musiikista mutta tuntuu että hengellistä välillä arviodaan aivan muusta kuin hengellisestä kulmasta. Eli maallisesta näkökulmasta jossa asioilla on vain ulkokuori. En osallistu tänään enempää keskusteluun liian vaikea kännyl kirjoittaa. Siunausta kaikille foorumilaisille.
toni l kirjoitti:minusta regee ei ole rauhallista vaan yleensä nopea tempoista ja lujaa.
Hessu kirjoitti:Veljet, välillä ihmettelen miksi ylläpidätte keskustelufoorumia, kun selvästi tarkoituksenne on vain julistaa. Olen tässä ketjussa kysynyt aika monta näkemyksenne haastavaa kysymystä, joihin en ole saanut minkäänlaista vastausta, vaan kiertelette koko ajan kysymyksiäni ja toistelette vaan samoja kysymyksiini liittymättömiä raamatunlauseita ja kaanaankielisiä lauseita. Ei siinä mitään, tehkää vaan niin jos se on kutsumuksnenne, mutta ihmettelen vaan miksi teillä sitten on tällainen foorumi, jonka tarkoitus kaiketi on että toiset saavat myös kysellä jos jokin asia ihmetyttää, eli vuorovaikutukselle.
Laitan tähän nyt vielä kysymykseni, jos joku niihin viitsisi oikeasti vastata suoraan ja selkeästi.
1. Olette sanoneet, että ihmisen joka kuunteli ennen uskoontuloaan maailmallista rockia, täytyy luopua sen kuuntelemisesta, myös ns. kristillisen rockin. Mutta entä ihminen, joka kuunteli esim. maailmallisia balladeja tai romaanimusiikkia? Miksei hänen täydy luopua ns. kristillisten balladien tai romaanimusiikin kuuntelemisesta? Vai koskeeko tuo opetus ainoastaan määrättyjä musiikkityylejä, ja jos koskee niin kertoisitteko mitä tyylejä ja miksi?
2. Olette sanoneet, että jotkut musiikkityylit ovat maailmallisia. Eli onko siis mielestänne myös musiikkityylejä, jotka eivät ole maailmallisia?
3. Olette sanoneet, että hengellisessä musiikissa on se sanoma joka koskettaa. Kysymys: Jos esimerkiksi ottaisin jonkun romaanilaulun jonka sanoma koskettaa, ja sovittaisin sen reggae-versioksi, eikö se enää olisi yhtä koskettava? Sanomahan ei muutu siitä miksikään, ja jos kerran se on nimenomaan se sanoma joka koskettaa, niin tarvitsen kyllä vähän selitystä miksi se sama sanoma ei enää kosketa jos musiikkityyli sen taustalla on hieman erilainen...?PetriFB kirjoitti:Olen sitä mieltä että innoitus musikkiin kuten kaikkeen muuhunkin uskon asioihin tulee tulla Jumalalta sellaisena kuin Hän sen tahtoo antaa meille. olen sitä mieltä, että uskovien musiikin ei tulisi olla mitään genreä, vaan Jumalalta tullutta.
Petri rakas veljeni, ei ole olemassa musiikkia joka ei olisi mitään genreä. Kaikki musiikki luokitellaan johonkin genreen. Kun te esimerkiksi veisaatte keskenänne kitaran säestyksellä, luokitellaan sekin musiikkina johonkin tiettyyn genreen, tahdoitte sitä tai ette. Se ei tarkoita, että meidän tulisi välittää luokitteluista, mutta ei me voida kieltää että niin tehdään. Eli siis jos sanot, ettei uskovien musiikin tulis olla mitään genreä, tarkoittaa se ettei musiikkia tulisi olla ollenkaan.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa