Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Valtio pakottaa kunnat vastaanottamaan "pakolaisia"

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Loka 2015 13:50

tanu kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:
Mutta otsikon aiheeseen: Se kaikki, mikä maatamme nyt kohtaa, tulee Jumalan kädestä. Yhdenkään pakolaisen jalka ei astu rajamme yli Jumalan sallimatta. Kun meidän ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta niin sillä on seurauksensa. Näin on aina ollut historiassa. Vanhurskaudella kansa pysyy pystyssä, mutta jumalattomuus sen kaataa. Syyttävä sormeni osoittaa nyt ennen kaikkea itseäni. En ole elänyt Jumalan kunniaa etsien vaan tärkeintä on ollut oman parhaani tavoittelu. Työnsin kauas ajatuksenkin pahoista päivistä, mutta nyt ne näyttävät olevan käsillä. Ja ei tämä pakolaisongelma ole kuin vähäistä alkua, näin uskon ja sisimmässäni koen (pelkään).

Olen samaa mieltä kanssasi Jukka.
Ja ihan turhaan syyttelen muita ja seuraan ja murehdin näitä asioita mitä nyt tapahtuu. Kun en kuitenkaan voi asioihin mitenkään vaikuttaa.
Se mihin voin vaikuttaa on oma tilani ja oma vaellus ja siinä riittääkin parantamista ja työsarkaa oikein roppakaupalla.
Viime aikoina olen tuijottanut näitä ruutuja (tv+netti) ihan liikaa ja nyt on parannuksen paikka siinäkin asiassa.

Taidan pitää taukoa täällä kirjoittamisesta, koska en kykene mitään yhteistä uskoa rakentavaa kirjoittamaan. (sama virsi taas kerran :( )

Siunausta kaikille teille rakkaille uskon veljille ja sisarille ja läheisillenne.

Ja kiitos Herralle, kun ei oikeasti tarvitse mistään huolta ja murhetta kantaa.

tanu minusta se on oikea ja hyvä asenne että murehtii siitä mitä maailmassa tapahtuu. Olet tanu kirjoittanut hyvin minun mielestäni. Jos rakastamme lähimmäisiämme niin tietysti silloin sydämemme murehtii kun eksytykset lisääntyvät lähimmäistemme elämässä. Ja me voimme vaikuttaa myös lähimmäistemme elämään sitä kautta että pyrimme paljastamaan eksytyksien kavalat juonet lähimmäistemme parhaaksi ja tuomalla esille Jumalan tahtoa ja ilosanomaa heille.

Maailmassa on suuri sota menossa jossa saatana pyrkii tuhoamaan kaikki lähimmäisemme eksytyksien kautta. Meidän ei tule missään nimessä jäädä vain poteroihimme makaamaan sillä asenteella että samapa se meille on mitä tuolla tapahtuu kunhan vain olemme itse uskossa. Ei niin. Sellainen sotamies on hyödytön sotamies eikä ole Herrallensa kunniaksi.

Vaan meidän tulee olla Kristuksen sotamiehiä ja astua rohkeasti taistelutantereelle Jumalan sota-aseet (sanan miekka) kädessä ja asettua eksytyksiä vastaan totuutta ja ilosanomaa suositellen lähimmäisten omalletunnolle. Rakkaudesta lähimmäisiin meidän tulee taistella hengellisin asein saatanan eksytyksiä vastaan lähimmäisten parhaaksi.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja systeri » 03. Loka 2015 13:53

No siis todellakin! Tukka pystys luin näitä kommentteja ja tuli mieleen että jos joutuisin raiskatuksi tai joku läheiseni joutuisi ,niin mun ei tulisi kiittää raiskatuksi tulemisesta vaan siitä että kestäisin kivut ja pääsisin siitä yli jonakin kauniina päivänä.Pystyisin antaa anteeksi ja rukoilla Isää Jeesuksen nimessä että tuo synnintekijäkin löytäisi syntiensä sovittajan ja pelastuksen Jumalan armosta.
systeri

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Loka 2015 13:55

systeri kirjoitti:No siis todellakin! Tukka pystys luin näitä kommentteja ja tuli mieleen että jos joutuisin raiskatuksi tai joku läheiseni joutuisi ,niin mun ei tulisi kiittää raiskatuksi tulemisesta vaan siitä että kestäisin kivut ja pääsisin siitä yli jonakin kauniina päivänä.Pystyisin antaa anteeksi ja rukoilla Isää Jeesuksen nimessä että tuo synnintekijäkin löytäisi syntiensä sovittajan ja pelastuksen Jumalan armosta.

systeriltä viisaita sanoja :thumbup:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja tanu » 03. Loka 2015 14:12

toni t kirjoitti:
tanu kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:
Mutta otsikon aiheeseen: Se kaikki, mikä maatamme nyt kohtaa, tulee Jumalan kädestä. Yhdenkään pakolaisen jalka ei astu rajamme yli Jumalan sallimatta. Kun meidän ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta niin sillä on seurauksensa. Näin on aina ollut historiassa. Vanhurskaudella kansa pysyy pystyssä, mutta jumalattomuus sen kaataa. Syyttävä sormeni osoittaa nyt ennen kaikkea itseäni. En ole elänyt Jumalan kunniaa etsien vaan tärkeintä on ollut oman parhaani tavoittelu. Työnsin kauas ajatuksenkin pahoista päivistä, mutta nyt ne näyttävät olevan käsillä. Ja ei tämä pakolaisongelma ole kuin vähäistä alkua, näin uskon ja sisimmässäni koen (pelkään).

Olen samaa mieltä kanssasi Jukka.
Ja ihan turhaan syyttelen muita ja seuraan ja murehdin näitä asioita mitä nyt tapahtuu. Kun en kuitenkaan voi asioihin mitenkään vaikuttaa.
Se mihin voin vaikuttaa on oma tilani ja oma vaellus ja siinä riittääkin parantamista ja työsarkaa oikein roppakaupalla.
Viime aikoina olen tuijottanut näitä ruutuja (tv+netti) ihan liikaa ja nyt on parannuksen paikka siinäkin asiassa.

Taidan pitää taukoa täällä kirjoittamisesta, koska en kykene mitään yhteistä uskoa rakentavaa kirjoittamaan. (sama virsi taas kerran :( )

Siunausta kaikille teille rakkaille uskon veljille ja sisarille ja läheisillenne.

Ja kiitos Herralle, kun ei oikeasti tarvitse mistään huolta ja murhetta kantaa.

tanu minusta se on oikea ja hyvä asenne että murehtii siitä mitä maailmassa tapahtuu. Olet tanu kirjoittanut hyvin minun mielestäni. Jos rakastamme lähimmäisiämme niin tietysti silloin sydämemme murehtii kun eksytykset lisääntyvät lähimmäistemme elämässä. Ja me voimme vaikuttaa myös lähimmäistemme elämään sitä kautta että pyrimme paljastamaan eksytyksien kavalat juonet lähimmäistemme parhaaksi ja tuomalla esille Jumalan tahtoa ja ilosanomaa heille.

Maailmassa on suuri sota menossa jossa saatana pyrkii tuhoamaan kaikki lähimmäisemme eksytyksien kautta. Meidän ei tule missään nimessä jäädä vain poteroihimme makaamaan sillä asenteella että samapa se meille on mitä tuolla tapahtuu kunhan vain olemme itse uskossa. Ei niin. Sellainen sotamies on hyödytön sotamies eikä ole Herrallensa kunniaksi.

Vaan meidän tulee olla Kristuksen sotamiehiä ja astua rohkeasti taistelutantereelle Jumalan sota-aseet (sanan miekka) kädessä ja asettua eksytyksiä vastaan totuutta ja ilosanomaa suositellen lähimmäisten omalletunnolle. Rakkaudesta lähimmäisiin meidän tulee taistella hengellisin asein saatanan eksytyksiä vastaan lähimmäisten parhaaksi.

Kiitos rohkaisusta Toni.
En aio lopettaa murehtimista ja uutisten seuraamista kokonaan.
Viime viikkoina ja kuukausina olen ihan liikaa käyttänyt aikaa netissä ja tv:n ääressä.
Siksi nyt pidän taukoa. (perheen kanssa mm. sovittiin että tv on viikon poissa käytöstä kokonaan :-P )
Ihan hyvillä mielillä olen enkä ole kenellekään suuttunut tms.
Tarkoitus viettää enemmän aikaa Herran ja perheen kanssa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu

ViestiKirjoittaja Joel.A » 03. Loka 2015 14:24

toni t kirjoitti:
Olen nyt miettinyt tarkemmin aihetta ja palaan alkuperäiseen kantaani - eli en kiittäisi tässäkään tapauksessa Jumalaa nyrkistä sillä nyrkin isku oli syntiä enkä näe niin että meidän tulisi kiittää Jumalaa mistään synnistä. Eikä nyrkki pelasta tätä Jumalatonta kyseisessä tapauksessa. Jos tämä kaveri tulee uskoon sen seurauksena että lyö minua niin hänen lyöntinsä ei häntä pelasta. Eikä edes tämä tapahtuma. Tapahtuma on kyllä johdattamassa häntä pelastukseen sitä kautta että kun hän näkee miten suhtaudun hänen lyöntiinsä (käännän toisen posken ja annan anteeksi) niin tätä kautta Jumalan hyvyys vetää tätä kaveria parannukseen ja Jumalan sanan kuuloon jonka kautta hän voi pelastua. Jumalan hyvyys vetää lähimmäisiä parannukseen tekojemme kautta kun elämme ja toimimme Jumalan sanan opetuksen mukaan.

Niin no minusta siinä on kiitos aihetta, että piti nyrkin iskun tapahtuman, jotta se lähimmäinen tuli sisälle pelastukseen.
Joel.A

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Loka 2015 14:38

Joel.A kirjoitti:
toni t kirjoitti:
Olen nyt miettinyt tarkemmin aihetta ja palaan alkuperäiseen kantaani - eli en kiittäisi tässäkään tapauksessa Jumalaa nyrkistä sillä nyrkin isku oli syntiä enkä näe niin että meidän tulisi kiittää Jumalaa mistään synnistä. Eikä nyrkki pelasta tätä Jumalatonta kyseisessä tapauksessa. Jos tämä kaveri tulee uskoon sen seurauksena että lyö minua niin hänen lyöntinsä ei häntä pelasta. Eikä edes tämä tapahtuma. Tapahtuma on kyllä johdattamassa häntä pelastukseen sitä kautta että kun hän näkee miten suhtaudun hänen lyöntiinsä (käännän toisen posken ja annan anteeksi) niin tätä kautta Jumalan hyvyys vetää tätä kaveria parannukseen ja Jumalan sanan kuuloon jonka kautta hän voi pelastua. Jumalan hyvyys vetää lähimmäisiä parannukseen tekojemme kautta kun elämme ja toimimme Jumalan sanan opetuksen mukaan.

Niin no minusta siinä on kiitos aihetta, että piti nyrkin iskun tapahtuman, jotta se lähimmäinen tuli sisälle pelastukseen.

Minä en kiitä syntiä mistään sillä silloin osoittaisin kiitoksen saatanan teoille - vääryydelle ja laittomuudelle. Voimme ajatella myös niin että esimerkiksi äsken amerikassa tapahtunut kouluampuminen saattoi olla johdattamassa jotakin Jumalan sanan ääreen ja sitä kautta pelastukseen mutta ei meidän tule kiittää Jumalaa lähimmäisten surmaamisesta. Vaan siitä että Jumala vetää hyvyytensä kautta lähimmäisiä parannukseen myös karmeiden tilanteiden keskellä. Tulisi osata eroittaa Jumalan ja saatanan teot ja kiittää Jumalaa vain Jumalan hyvyydestä eikä saatanan pahuudesta.

Jos alamme kiittämään synnistä niin meidän tulisi kiittää sitten Jumalaa kaikista pahoista tapahtumista maailmassa koska voimme ajatella niin että joku voi jonkin pahan näkemisen kautta alkaa lukemaan sanaa ja pelastua. Tällainen ajattelu olisi kuitenkin nurinkurista sillä silloin kiittelisimme Jumalaa - Jumalan tahdon vastaisista asioista. Eli asioista joita vastaan Jumala itse on. Ei kukaan pelastu synnin kautta eikä meidän siksi tule kiitellä Jumalaa saatanan teoista. Pelastumme vain Jumalan hyvyyden kautta joka vetää ihmisiä sanan kuuloon.

Me saamme Jumalan armosta kärsiä synnin aiheuttamia tuskia ja kiittää Jumalaa siitä että Hänen armostaan saamme voimaa kestää ne kärsimykset ja osoittaa niiden keskellä rakkautta lähimmäisiä kohtaan. Näin niiden kautta Jumalan hyvyys voi näkyä lähimmäisille. Meidän kiitokset Jumalalle tulisi kohdistua Jumalan hyvyyttä ja oikeudenmukaisuutta ylistäen eikä siihen että kiittelisimme Jumalaa saatanan teoista - teoista joita Jumala vihaa ja on lukenut synniksi.
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Loka 2015 15:14

*
Mitä salamyhkäistä voimaa kiittämisessä on joka edellyttää ulosvapautta ja varjelee katkeruudelta ja vihanpidolta johon ei itse takertuisi saatuaan pahan teon tai nähtyään jotain pahaa? Kiittämään Jumala kehottaa kans.

Eräs tuttamani uskonsisko on lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetty ja hän on nyt ikikiitollinen että on päässyt yli haavoista ja on täysin vapaa mitä hänelle on tehnyt lapsena. Eli ei ole kiitollinen mitä hänelle on tehnyt lapsena vaan uloskasvamisesta ja vapaudesta.

Kiittämällä Jumalaa kasvamme ulos kaikista haavoista, ei kirjaimellisesti pahoista teoista.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Joel.A » 03. Loka 2015 15:25

toni t kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
toni t kirjoitti:

Minä en kiitä syntiä mistään sillä silloin osoittaisin kiitoksen saatanan teoille - vääryydelle ja laittomuudelle. Voimme ajatella myös niin että esimerkiksi äsken amerikassa tapahtunut kouluampuminen saattoi olla johdattamassa jotakin Jumalan sanan ääreen ja sitä kautta pelastukseen mutta ei meidän tule kiittää Jumalaa lähimmäisten surmaamisesta. Vaan siitä että Jumala vetää hyvyytensä kautta lähimmäisiä parannukseen myös karmeiden tilanteiden keskellä. Tulisi osata eroittaa Jumalan ja saatanan teot ja kiittää Jumalaa vain Jumalan hyvyydestä eikä saatanan pahuudesta.

Jos alamme kiittämään synnistä niin meidän tulisi kiittää sitten Jumalaa kaikista pahoista tapahtumista maailmassa koska voimme ajatella niin että joku voi jonkin pahan näkemisen kautta alkaa lukemaan sanaa ja pelastua. Tällainen ajattelu olisi kuitenkin nurinkurista sillä silloin kiittelisimme Jumalaa - Jumalan tahdon vastaisista asioista. Eli asioista joita vastaan Jumala itse on. Ei kukaan pelastu synnin kautta eikä meidän siksi tule kiitellä Jumalaa saatanan teoista. Pelastumme vain Jumalan hyvyyden kautta joka vetää ihmisiä sanan kuuloon.

Me saamme Jumalan armosta kärsiä synnin aiheuttamia tuskia ja kiittää Jumalaa siitä että Hänen armostaan saamme voimaa kestää ne kärsimykset ja osoittaa niiden keskellä rakkautta lähimmäisiä kohtaan. Näin niiden kautta Jumalan hyvyys voi näkyä lähimmäisille. Meidän kiitokset Jumalalle tulisi kohdistua Jumalan hyvyyttä ja oikeudenmukaisuutta ylistäen eikä siihen että kiittelisimme Jumalaa saatanan teoista - teoista joita Jumala vihaa ja on lukenut synniksi.

Niin siis en itse usko ja näe sanasta, että meidän tulee kiittää pahoista asioista muutoinkuin omassa henkilökohtaisessa elämässämme.

Eli tarkoitan että esim minun tulisi kiittää myös siitä, että saan pahaa osakseni, mutta ei minun tule kiittää siitä, että toinen saa pahaa osakseen. Jos islamistit tulee ja vie kotini ja aiheuttaa kärsimystä minulle niin minun tulee olla näissäkin olosuhteissa kiitollinen Herralle, mutta jos islamisti tulee aiheuttaa kärsimystä lähimmäiselleni niin ei minun siitä tule olla tietystikkään kiitollinen, mutta ei minun myöskään tule hyökätä tätä islamistia vastaan vaan auttaa ja olla tukena tälle lähimmäiselleni joka on siis joutunut islamistin uhriksi.
Joel.A

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Loka 2015 15:36

Joel.A kirjoitti:

Niin siis en itse usko ja näe sanasta, että meidän tulee kiittää pahoista asioista muutoinkuin omassa henkilökohtaisessa elämässämme.

Eli tarkoitan että esim minun tulisi kiittää myös siitä, että saan pahaa osakseni, mutta ei minun tule kiittää siitä, että toinen saa pahaa osakseen. Jos islamistit tulee ja vie kotini ja aiheuttaa kärsimystä minulle niin minun tulee olla näissäkin olosuhteissa kiitollinen Herralle, mutta jos islamisti tulee aiheuttaa kärsimystä lähimmäiselleni niin ei minun siitä tule olla tietystikkään kiitollinen, mutta ei minun myöskään tule hyökätä tätä islamistia vastaan vaan auttaa ja olla tukena tälle lähimmäiselleni joka on siis joutunut islamistin uhriksi.

Miksi ihmeessä sinun tulisi kiittää siitä että saat pahasta (synnistä) osaksesi? Miksi sinun tulisi kiittää Jumalaa siitä että saat kokea saatanan tekoja? Miksi sinun tulisi kiittää Jumalaa siitä että saat kokea Jumalan tahdon vastaisia tekoja? Minusta se on nurinkurista.

Meidän tulisi kiittää Jumalaa siitä että Hänen armostaan voimme kestää saatanan tekoja kun ne osuvat kohdallemme. Meidän tulee kiittää Jumalaa Hänen armostaan joka antaa meille voimaa eikä siitä että saamme kokea saatanan tekoja.

Kiitos välittää asian hyväksyntää ja kunnioitusta ja jos kiitämme synnistä niin viestimme hyväksyntää tälle synnille ja siksi synnin kiittäminen on nurinkurista.

Jos islamisti tulee ja vie kotimme niin meidän tulee olla kiitollinen Herralle siitä että Hänen armostaan saamme kestää sen ja osoittaa rakkautta tälle islamistille. Tämän rakkautemme kautta Jumalan hyvyys voi sitten vetää tätä islamistia parannukseen. Ei meidän tule kuitenkaan kiittää Jumalaa siitä että islamisti tekee syntiä ja varastaa sillä silloin nurinkurisesti kiittäisimme Jumalaa siitä että islamisti toimii Jumalan tahdon vastaisesti.
toni t
Site Admin

ViestiKirjoittaja Jukka » 03. Loka 2015 15:43

lonelyrider kirjoitti:Ruotsiin muutossa taas paljolti mentiin työn perässä käsittääkseni ja Ruotsi oli valmis vastaanottamaan työntekijöitä täältä päin... se liittyi taas työvoimapoliittiseen päätökseen ja Ruotsi kait oli oikeastaan edunsaaja uusista työntekijöistä. Tämäkin oli valtiovallan sisäinen päätös vastaanottaa muualtapäin tulevia työntekijöitä, mutta tähän ei liittynyt kansainvälistä painostusta ja ohjailua.

Ystävä hyvä. Eksyit nyt politikkoinesi sivuraiteille. Ruotsin valtio ei ajatellut sotalasten kohdalla työntekijäasioita. Kysymyksessä oli lasten auttaminen ja pelastaminen. Wikipediasta poimin seuraavan:

Talvisodan aikana Ruotsissa levisi tunnuslause Finlands sak är vår! ("Suomen asia on meidän!"). Maa tarjosi heti turvapaikkaa Suomen lapsille.
(korostus nimimerkin)

Ruotsi tarjosi yli 70.000 suomalaislapselle suojaa 1939-1945 välisenä aikana. Lapsista muistaakseni yli 10.000 jäi Ruotsiin pysyvästi (esim. vanhemmat olivat kuolleet sodassa tai kodit raunioituneet kiivaissa pommituksissa 1944). Heistä Ruotsi toki sai hyviä työntekijöitä 10-15 vuotta myöhemmin. 20 vuodessa (1960-1980) Ruotsiin muutti yli 300.000 suomalaista. Suurimmillaan muuttajia oli yli 40.000 henkeä vuodessa. Kaikki Ruotsi otti vastaan. Pitänee kuitenkin todeta, että nyt maahamme tulevat pakolaiset ovat aivan eri asia, kuin Suomen kansalaiste evakointi Karjalaista. Heitä taisi olla puolisen miljoona. Valtavan hieno suoritus viranomaisilta ja niiltä suomalaisilta, jotka ensihädässä ottivat pakolaisia vastaan. Näitä meidän Karjalan omia pakolaisiamme ja sotalapsipakolaisiamme ei mielestäni voida verrata ollenkaan tuhansien kilometrien päästä useiden maiden läpi tänne Pohjolaan pyrkiviin pakolaisiin.

Maamme kantokyky ei riitä enää enemmän pakolaismäärän vastaanottamiseen. Keskustelin eilen luottamuksellisesti erään hoitotyössä vaikuttavan kanssa. Hoitoon liittyviä ongelmia on jo valmiiksi kunnissa, joihin nyt on lisäksi hätämajoitettu satoja pakolaisia. Hoitoon liittyvät haasteet ovat suuria. Meillä monissa kunnissa lääkärin vastaanotolle pääsemistä joutuu usein odottamaan 2-3 viikkoa, ellei kysymys ole jostain akuuttia hoitoa vaativasta sairaudesta tai vammasta. Nyt lisänä ovat pakolaiset, joilla on takana uuvuttava matka, kotimaan väkivaltaisuuksien synnyttämiä psyykkisiä traumoja, kieliongelmat vastaanotolla, sairauksia joita suomalaislääkärien on joskus vaikea tunnistaa yms. Tämä nyt vain yhtenä esimerkkinä. Muita isoja kysymyksiä on pilvin pimein: asuntojen hankkiminen, ansiotyön löytäminen, lasten koulutus, länsimaiseen kulttuuriin ja oikeusvaltioon sepeutuminen ym. ... On muuten viranoamsilla työtä seuloa aidoista pakolaisista pois elintasopakolaiset ja rikollinen aines.

Jostain lehdestä luin, että pakolaiset ovat synnyttäneet Suomessa jo yli 1000 uutta työpaikkaa. Hyvä, mutta lainarahoillako niiden palkat maksetaan? No tässä oli omia mietteitäni, mutta lopuksi suuri kiitos niille sadoille vapaehtoisille, jotka ovat auttaneet viranomaisia pakolaisasioiden hoitamisessa.
Jukka

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu