tanu kirjoitti:jukka1954 kirjoitti:
Mutta otsikon aiheeseen: Se kaikki, mikä maatamme nyt kohtaa, tulee Jumalan kädestä. Yhdenkään pakolaisen jalka ei astu rajamme yli Jumalan sallimatta. Kun meidän ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta niin sillä on seurauksensa. Näin on aina ollut historiassa. Vanhurskaudella kansa pysyy pystyssä, mutta jumalattomuus sen kaataa. Syyttävä sormeni osoittaa nyt ennen kaikkea itseäni. En ole elänyt Jumalan kunniaa etsien vaan tärkeintä on ollut oman parhaani tavoittelu. Työnsin kauas ajatuksenkin pahoista päivistä, mutta nyt ne näyttävät olevan käsillä. Ja ei tämä pakolaisongelma ole kuin vähäistä alkua, näin uskon ja sisimmässäni koen (pelkään).
Olen samaa mieltä kanssasi Jukka.
Ja ihan turhaan syyttelen muita ja seuraan ja murehdin näitä asioita mitä nyt tapahtuu. Kun en kuitenkaan voi asioihin mitenkään vaikuttaa.
Se mihin voin vaikuttaa on oma tilani ja oma vaellus ja siinä riittääkin parantamista ja työsarkaa oikein roppakaupalla.
Viime aikoina olen tuijottanut näitä ruutuja (tv+netti) ihan liikaa ja nyt on parannuksen paikka siinäkin asiassa.
Taidan pitää taukoa täällä kirjoittamisesta, koska en kykene mitään yhteistä uskoa rakentavaa kirjoittamaan. (sama virsi taas kerran)
Siunausta kaikille teille rakkaille uskon veljille ja sisarille ja läheisillenne.
Ja kiitos Herralle, kun ei oikeasti tarvitse mistään huolta ja murhetta kantaa.
tanu minusta se on oikea ja hyvä asenne että murehtii siitä mitä maailmassa tapahtuu. Olet tanu kirjoittanut hyvin minun mielestäni. Jos rakastamme lähimmäisiämme niin tietysti silloin sydämemme murehtii kun eksytykset lisääntyvät lähimmäistemme elämässä. Ja me voimme vaikuttaa myös lähimmäistemme elämään sitä kautta että pyrimme paljastamaan eksytyksien kavalat juonet lähimmäistemme parhaaksi ja tuomalla esille Jumalan tahtoa ja ilosanomaa heille.
Maailmassa on suuri sota menossa jossa saatana pyrkii tuhoamaan kaikki lähimmäisemme eksytyksien kautta. Meidän ei tule missään nimessä jäädä vain poteroihimme makaamaan sillä asenteella että samapa se meille on mitä tuolla tapahtuu kunhan vain olemme itse uskossa. Ei niin. Sellainen sotamies on hyödytön sotamies eikä ole Herrallensa kunniaksi.
Vaan meidän tulee olla Kristuksen sotamiehiä ja astua rohkeasti taistelutantereelle Jumalan sota-aseet (sanan miekka) kädessä ja asettua eksytyksiä vastaan totuutta ja ilosanomaa suositellen lähimmäisten omalletunnolle. Rakkaudesta lähimmäisiin meidän tulee taistella hengellisin asein saatanan eksytyksiä vastaan lähimmäisten parhaaksi.