Muslimien jihad maahanmuutto

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muslimien jihad maahanmuutto

ViestiKirjoittaja JHK » 10. Syys 2015 20:07

Molemmat ystävät päättivät sitten tarttua tuohon termiin "vihollinen" osoittaen hienosti miten tällä foorumilla metsä katoaa puiden sekaan.

Ensinnäkin muslimit tai ketkään ihmiset eivät ole kristittyjen vihollisia.

ai hitsi, Jeesus oli väärässä!
Matt. 5:44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Ja Paavalikin mokasi:
Room. 11:28
Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

ja sitten kummastellaan että minulta palaa pinna teidän kanssanne. :roll: Olen jälleen vahvistettu käsityksessäni että teitä kiinnosta etupäässä virheiden löytäminen muista ihmisistä.
JHK

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Syys 2015 20:21

JHK kirjoitti:Molemmat ystävät päättivät sitten tarttua tuohon termiin "vihollinen" osoittaen hienosti miten tällä foorumilla metsä katoaa puiden sekaan.

Ensinnäkin muslimit tai ketkään ihmiset eivät ole kristittyjen vihollisia.

ai hitsi, Jeesus oli väärässä!
Matt. 5:44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Ja Paavalikin mokasi:
Room. 11:28
Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

ja sitten kummastellaan että minulta palaa pinna teidän kanssanne. :roll: Olen jälleen vahvistettu käsityksessäni että teitä kiinnosta vain virheiden löytäminen muista ihmisistä.

JHK:

Jos luemme koko Raamatun opetuksen ja ymmärrämme rakastaa lähimmäistä, niin kuin itseämme oikein, niin ei meillä voi olla vihollisia, eikä saa olla vihollisia. Jos ymmärrämme Raamattua oikein, niin Jeesuksen käyttämä sana vihollinen tarkoittaa sitä ihmistä, joka pitää meitä vihollisinaan, mutta meillä ei saa olla vihollisia, sillä silloinhan käsky rakasta lähimmäistä, niin kuin itseäsi olisi turha käsky, sillä se joka rakastaa lähimmäisiään, niin kuin itseään on ihminen, jolle kukaan toinen ihminen ei ole vihollinen.

Meillä ei ole taistelua lihaa ja verta (ihminen) vastaan, vaan pahoja henkiä ja syntiä vastaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
PetriFB

ViestiKirjoittaja JHK » 10. Syys 2015 20:23

JHK:

Jos luemme koko Raamatun opetuksen ja ymmärrämme rakastaa lähimmäistä, niin kuin itseämme, niin ei meillä voi olla vihollisia, eikä saa olla vihollisia. Jos ymmärrämme Raamattua oikein, niin Jeesuksen käyttämä sana vihollinen tarkoittaa sitä ihmistä, joka pitää meitä vihollisinaan, mutta meillä ei saa olla vihollisia, sillä silloinhan käsky rakasta lähimmäistä, niin kuin itseäsi olisi turha käsky, sillä se joka rakastaa lähimmäisiään, niin kuin itseään on ihminen, jolle kukaan toinen ihminen ei ole vihollinen.

Meillä ei ole taistelua lihaa ja verta (ihminen) vastaan, vaan pahoja henkiä ja syntiä vastaan.

Sen sijaan että olisit lukenut sanan "vihollinen" meille yhteisessä kristillisessä kontekstissa, päätitkin että minä ajattelen asian jotenkin toisin?

edit. Tai ehkä tuo pätee enemmänkin siihen tonin tekstiin. Vetäydyn täältä tältä päivältä, nousee sen verran savu korvista juuri nyt.
JHK

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Syys 2015 21:14

Minä en yleisesti ottaen pidä mitään uskontoa Jumalan tahdon mukaisena asiana. Islam on samalla rivillä kaikkien muiden uskontojen kanssa. Ainoastaan usko Jeesukseen pelastaa. Kristinuskonnolla hurskastelu ei pelasta sen enempää kuin islamkaan, ellei ole ottanut vastaan Jeesusta; luopunut omasta elämästään Hänen tähtensä.
Aamu-Usva

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Syys 2015 21:22

kyllä sellainen asia ku järki saa olla myös mukana meillä kaikilla.Muslimit haluaa maailmanvaltiaiksi (se perimmäinen halu) ja tappaa maailmasta vääräuskoiset (juutalaiset ,kristityt ja maallistuneet muslimit myös.Ei sellaiselle porukalle Jeesus pyytänyt kääntämään poskea vaan yksilö tapauksissa .

On siis täydellinen katastrofi jos viittaamme Raamatuntekstiin ja sieltä yritämme löytää Rakkauden Jumalan kansan tuhoajille ja murhaa kaikille uhoaville.

Jos muslimeilla niillä rauhallisilla ja ns maltillisilla olis Rakkautta olemassa niin he kävisivät kapinaan ja ilmiantais nuo ääri radikaalit murhaajat ,mutta ku ei ja mikähän on se syy??
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Blum » 10. Syys 2015 21:31

toni t kirjoitti:
Onko täällä joko joka sanoo olevansa kristitty ja pitää islamia hyvänä asiana? Uskooko joku täällä että muslimit voi pelastua islamin kautta? Onko kaikki täällä yhtä mieltä siitä että islam johtaa sitä seuraavat helvettiin? Joidenkin kirjoituksista rivien välistä paistaa selvästi tietynlainen islamin puolustelu. Kannattaako helvettiin johtavaa eksytystä kristittyjen puolustella ja myötäillä? No ei tietenkään.

Ainakaan minä en pidä islamia hyvänä asiana tai usko, että muslimit voivat pelastua sen kautta, en liioin halua islamia myötäillä. Mutta sitä kiusausta haluan vastustaa loppuun asti, että aletaan (vaikka sitten vilpittömän hyvässä tarkoituksessakin) vastustaa pahoja asioita kertomalla itse valheita ja perätöntä informaatiota. Tällainen toiminta on mielestäni ristiriitaista, ja tämän vastustukseni lienen täällä aiemminkin ilmaissut. Vain tehdäkseni asian täysin selväksi totean, että on yksi asia puolustaa todenmukaista tiedonantamista jostain pahasta asiasta ja toinen asia puolustaa tuota pahaa asiaa itseään. Minä en ole saanut sellaista kuvaa, että JHK olisi täällä puolustellut islamia itseään.

Mielestäni myös tuohon 'vihollinen'-sanaan tarttuminen oli tietyllä tavalla ohi JHK:n pointin menemistä, suistumista sivuasiaan. Koko keskustelu sanasta vihollinen (vaikkakin se oli omalla tavallaan minusta mielenkiintoinen) oltaisiin varmaan voitu varmaan välttää, jos JHK olisi kirjoittanut vaikkapa: "ja heihin ei projisoida kaikkea maailman pahuutta vain siksi että heidän uskonsa on omamme vastainen", tai jotain muuta vastaavaa, esimerkiksi: "he ovat meitä vastaan". Jos hän olisi valinnut tuon jälkimmäisen sanamuodon, niin oltaisiinkin mielenkiintoisesti päästy aika lähelle Petrin esittämää vihollisen määritelmää:

Jeesuksen käyttämä sana vihollinen tarkoittaa sitä ihmistä, joka pitää meitä vihollisinaan
Blum

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Syys 2015 21:54

Niin Raamatussa on selvä teksti kuka ja mikä on Tie Taivaaseen.Islamin usko on este meille sillä se opettaa vääryyden joka Raamatun mukaan ei vie Taivaaseen ja meidän tehtävä ku olis just saada totuuden eli Jeesuksen kautta saada ihmisiä taivaaseen.

Se mikä on mahtavaa lukea ,että ihmisiä kääntyy islamista totuuteen Oikean Jumalan lapsiksi ja Jeesuksen kautta pelastuu.Se on suuri sotavoitto .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 11. Syys 2015 10:55

Mielenkiintoista aikaa elämme. Itselläni on vähän sekalaiset ajatukset tästä pakolaisasiasta, enkä oikein ole pystynyt ottaa vielä kantaa. Pitää auttaa.. mutta kuitenkin mikä olisi viisainta auttamista? Eikös Päivi Räsänen ollut sitä mieltä, että pitäis voida hakea lapsia,äitejä ja todella hädässä olevia pakolaisleireiltä? Kuolleiden passeja voi väärentää esimerkiksi ihan hyvin ja soluttautua sen turvin maahan. Samalla kun tämä pakolaisasia mietityttää, huolestuttaa antisemitistisen ajattelun esille marssi. Fb.ssä esim. on ruvennut olemaan ihmisillä Hitlerin naamaa ja tekstiä, 'onko ollut jo ikävä'. Eletään mielenkiintoisia aikoja. Mutta Jeesus elää!! Ja Häneltä saamme uskovina kysellä neuvoa kaikkiin asioihin. Rukous on tässä tilanteessa tärkein aseemme! Ollut mielessä, että nyt pitäis haastaa uskovia tosissaan 'polvitaisteluun'.
Isoäiti

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Syys 2015 16:24

Niin moni lie aatellu ja pohtinut tvn välityksellä tulevaa kuvaa.Lapsiperheitä saa kuvista etsimällä etsiä ja sitten onkin enempi niitä Sipilän lapsia ,jotka ovat vanhemman näköisiä .
Mr Kerimäki

ViestiKirjoittaja Joel.A » 11. Syys 2015 19:22

Minulla ei oo kyllä henkilökohtaisesti muslimien tai minkään muunkaan uskontokunnan edustajan maahanmuuttoon oikeestaan mitään vastaan, koska ajattelen sen lähinnä niin että entäs jos me suomalaiset olisimme menossa pakoon johonkin muuhun maahan ja ne toisen maan kansalaiset suhtautuisivat samalla tavalla meitä kohtaan kuin nyt varmaan suurin osa suomalaisista suhtautuu pakolaisiin.

Oikeastaan minulle on aika sama vaikka musmilit tän maan valtaisivatkin uskonnollaan tai maa tulee täyteen kaikkea saastaisuutta, koska itsehän olen näin Jeesukseen uskovana tässä maailmassa koko ajan itse pakolaisena ja muukalaisena ja sekä mitäpä minä olen puuttumaan sen suuremmin vieraan kansalaisten (maailman) asioihin.

Hyvin kiitollinen saan olla vain kun mua kukaan ei nyt ahdista lain...
Ps:Niin siis Liha tykkää ku kukaan ei ole kimpussa ja tää ei välttämättä ole hyvä juttu. :shh: , koska sanoohan Sanakin --->

Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Matteus‬ ‭5‬

Nyt kyllä täytyy sanoa aamenet omalle kirjoitukselle :clap:

Ps: Tääl oli nyt tälläisen hyvin väsyneet miehen kikkailua...rankka viikko takana... Siunausta tulevaan viikonloppuun sydämeni pohjasta kaikille ja muistakaahan välillä myös levätä...
Joel.A

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu