vaisuliini kirjoitti:*
En itse lähde syyllistämään mutta missä kohdassa Jeesus antoi luvan avioitumiseen? Jeesus antoi luvan vain eroamiseen.
Onhan se tuotu monta kertaa esille tässäkin ketjussa.
Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin (Matt 19:9)Eli se tekee huorin joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, paitsi siinä tapauksessa jos hylkääminen tapahtuu vaimon aviorikoksen tähden, silloin vaimon hylkääminen ja toisen naiminen ei ole huorinteko. Eli jos aviorikoksen tähden puoliso hyljätään, se merkitsee Jumalan edessä ja hengellisessä maailmassa samaa kuin aviopuolison kuolema.
Ketään taas syyllistämättä, on kuitenkin hyvä muistaa myös 1.Kor.7 luvun ajatukset:
Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi; mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi, ja hänen harrastuksensa käy kahtaannesekä
Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa. Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.Eli jos joku päätyy hylkäämään puolisonsa aviorikoksen tähden, niin hän on sen jälkeen onnellisempi ja siunatumpi pysyessään naimattomana, kuin että menisi uudestaan jonkun toisen kanssa naimisiin. Lupa siihen toki on, mutta jos haluaa olla onnellinen ja siunattu niin voi tehdä päätöksen pysyä naimattomana.