Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja george » 05. Elo 2015 20:55

Pyhä Henki on persoona. Ei mikään manipuloitava energia.
george

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Elo 2015 08:10

Hansu kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Ok, mitä mieltä olet itse Hansu?

No tutkin eilen erämaan ja Henkensä vuodatuksen juttua. Kerro mitä mieltä olet tästä jutusta mitä tutkin eilen. Koska se on liian vähän opetettu ja saarnattu aihe. Moni luulee että herätys alkaa kokouksista. Mielestäni herätys alkaa omasta hengellisestä "erämaasta".

Raamattu puhuu, että ensiksi erämaa taivaltaa hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi. Se tarkoittaa, että erämaa on oikea paikka kohdata Jumalaa, niin se muuttaa kaiken eli Jumala vuodattaa Henkensä päälle. Vedet puhkeavat kesken erämaata ja purot tulevat aromaahan.

Murheelliset saavat iloöljyä päälle ja he saavat ylistyksen vaipan masentuneen hengen tilalle. Kyllä Raamattu puhuu paljon erämaasta ja käyttää sitä vertauskuvana, joka liittyy omaan hengelliseen "erämaahan". Eli Herra avasi kallion, vettä vuotasi ja se juoksi virtana erämaan kautta.

Jes. 32:15 Näin on hamaan siihen asti, kunnes meidän päällemme vuodatetaan Henki korkeudesta. Silloin erämaa muuttuu puutarhaksi,

Tiedän, että saatan saada nyt kimppuuni liudan uskovia, jotka puollustavat Marko Selkomaata ja pitävät häntä raittiina Jumalan miehenä. Mutta itse henkilökohtaisesti en menisi Marko Selkomaan käsien alle, siunattavaksi. Hänen jakama voitelu kuulostaa hyvin epämääräiseltä voimavirtoineen ja sähkövirtoineen. Pyhä Henki ei ilmene sähkövirtana kehossa. Tälläistä Raamattu ei opeta.

Pyhä Henki on Jumalan Henki, joka asuu uskovan sydämessä. Pyhä Henki on vuodatettu sydämeemme, silloin, kun tulimme uskoon ja saimme uudesti synntyä ylhäältä ja tulla Jumalan lapsiksi sekä Herran Jeesuksen seuraajiksi. Pyhä Henki on uskovan sydämessä, sinun ja minun sydämessä. Olemme Pyhän Hengen temppeleitä, joissa Jumalan Henki asuu. Pyhä Henki ei ole mikään ulkoinen voima. Me emme voi tankata Pyhää Henkeä itseemme jostain ulkopuolelta, emmekä voi siirtä sitä ihmisestä toiseen. Pyhä Henki on kaiken aikaa sydämessämme, vaikuttaen meissä tahtomista ja tekemistä, kirkastaen meille Jeesusta Kristusta ja ohjaten meitä kaikessa Jumalan Sanan totuuteen, jos vain annamme Hänelle valtuudet siihen. Jumala voi täyttää meitä aina uudestaanja uudestaan Pyhällä Hengellään. Sen voi kokea ilona ja rauhana sydämessä.

En väitä, etteikö Marko Selkomaan opeissa olisi joitain hyvääkin. Kuitenkin hänen opetuksissa ja toiminassa on riistiriitoja Raamatun Sanan kanssa niin silloin en voi pitää häntä raittiina opettajana.

Raamatun malli on, että pieni vääryys johtaa suureen vääryyteen, pieni harha johtaa suureen harhaan ja "vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan"

Olen Vaisuli kanssasi samaa mieltä, että Jumala kasvattaa omiaan hiljaisuudessa. Hän vie monesti juuri erämaahan kasvamaan ja oppimaa. Erämaassa saamme kasvaa ja vahvistua Jumalan Sanan voimasta.

Ok :) Olen samaa mieltä kanssasi mitä kirjoitit. Eilen siis ennen sitä vähän tutkimista mietin ihmetellen minkä takia he uskovat juoksevat hakemaan sieltä kokouksesta uutta voimaa ja uutta voitelua vaikka Jeesus varoittaa turhasta juoksemisesta. Jeesus sanoi: "Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkää juosko perässä ks. Luuk. 17:23.

Luuk. 17:23 Teille sanotaan: 'Hän on tuolla' tai 'Hän on täällä.' Älkää lähtekö minnekään älkääkä juosko kenenkään perässä. RK

Siten oivalsin että he varmaan odottavat herätystä. Niin sen takia he kai menevät kokoukseen. Raamattu puhuu miten rampa hyppii, kuurot saavat kuuloa ja sokeat näköä kans. Mietin myös raamatullista herätystä, missä se voi tapahtua ja siksi otin eilen Raamatun käsiin ja aloin tutkia sitä.

Mutta herätykseen liittyvä raamatullinen opetus on nykyään liian vähän opetettu ja saarnattu. Niin mutta minulle tapahtui muutama kertaa ollessani kotosalla ja minulla oli oma keskenäinen erämaa. Se voi olla Jumalalta henkilökohtainen opetus minulle kun Jumala halusi näyttää minulle jotain.

Sinä päivänä kun olin kotosalla niin yhtäkkiä Jumala toi minulle pientä annosta joka muistuttaa herätystä. Minä kesken omaa erämaata uudistuin. Ihmettelin itse kanssa. En tehnyt mitään kuin istua ja yhtäkkiä sain maistaa pientä taivaallista annosta ja uudistuin kans. Raamatun mukaan Jumala avasi kallion ja sieltä tuli elävää vettä ihan kesken erämaata. Niin samaa minulle tapahtui. Jumala osasi yllättää minut. Olin täynnä kysymysmerkkejä.

Mutta kun eilen tutkin Raamattua ja silmiini osui kohta. Rampa hyppii, kuurot saavat kuuloa ja sokeat näköä. Oivalsin ja ajattelin pelästyessäni että minähän olen vammainen ja varmaan Jumala valmistaa minullekin herätystä. Ne Jumalan tuomat pienet annokset selittivät kaiken mitä minulle tapahtui kesken erämaata. :shock: :? Mietin eilen tällaistako herätystä Raamattu tarkoittaa. :roll: :?: Anteeksi haluaisin kysyä kuuluuko herätys vain ainoastaan vammaisille kuten Raamatussa lukee että rampa hyppii, kuurot saavat kuuloa ja sokeat näköä kans? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Elo 2015 13:33

Opettiko Marko Selkomaakin tatuoinneista noin...ethän sekoita Markku Veiloon?
systeri

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Elo 2015 15:47

systeri kirjoitti:Opettiko Marko Selkomaakin tatuoinneista noin...ethän sekoita Markku Veiloon?

Sekoitin, meni nimet ihan sekaisin, kiitos paljon korjauksesta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Elo 2015 16:22

*
Kysyn vielä onko syntiä viedä herätyksen toivon pois? En haluaisi viedä toivon mutta silti kirjoitan tänne herätyksen jutusta.

Niinä viimeisinä herätyspäivinä ehkä terveeksi tulemista ei tule.

Herätys on tällainen että Henki vuodattaa kaiken lihan päälle, niin he pojat ja tyttäret profetoivat. Nuorukaiset saavat näkyjä ja vanhukset saavat ennustusunia. Ja Herra antaa näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita. Aurinko pimenee ja kuu muuttuu verenpunaiseksi, ennenkuin Herran suuri päivä tulee. Ei parantumisesta ja terveeksi tulemisesta sanaakaan ole puhuttu. :wtf:

Raamatun mukaan julistetaan köyhille ja nöyrille evankeliumia, rampa hyppii, kuurot saavat kuuloa ja sokeat näköä kanssa. Murheelliset saavat iloöljyä päälle ja ylistyksen viitan masentuneen hengen tilalle. särjetyt sydämet parantuvat, vangitut saavat lunastusta vapaiksi ja kahlitut eli sidotut pääsevät vapaiksi. Koska Jumala on voitellut Herran julistamaan. Tutkittuani huomasin, että Jeesuksesta ne kohdat puhuvat. Ne kohdat tuntuvat viittaavan Jeesukseen, koska Hän on tullut parantamaan monia sairaita ja vammaisia terveiksi Hänen ollessaan maan päällä.

Muina tavallisina päivinä Jeesuksen jälkeen palvelijat kätensä laittoivat sairaiden ihmisten päälle niin he parantuivat. Ei viimeisinä herätyspäivinä vaan muina tavallisina arkipäivinä. :shock: :? Hengen vuodatus ei kai ole sama asia kuin herätys? :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2015 04:19

*
No nyt valvottaa koska ajattelin huolestuneena minun tuttavia kamupiiristäni ja he mainitsivat käyneensä Marko Selkomaan kokouksessa. Ajattelin jos he taas menevät kokoukseen ja mietin miten tavalla voi varoittaa heitä hänestä, niin siten sain idean päähäni tehdä blogin. Ajattelen kirjoittaa blogiin varoittaakseni Marko Selkomaasta. Onko se asiallista tehdä blogin? Koska hänen kätensä kautta virtaa kuulemma sähköt. Se ei voi olla Pyhän Hengen vaikuttava voima vaan hänellä on joku toinen henki. En antaisi hänen laittavan kätensä päälleni. Kerro onko luvallista tehdä blogin hänestä varoitukseksi?
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Elo 2015 04:32

*
Eilen olin pihahommissa ja siten huilasin vähän enkä osannut odottaa ja arvata mitä minulle tapahtuu. Siten tapahtui taas samaa. Olin itse kesken erämaata ja erämaassa kallio avasi ja sieltä juoksi vettä. Tunsin myös Jumalan voiman. Päätin istua ja olla hiljaa niin se jatkui ja jatkui. Sisimmässäni uudistuin. On minulla tällaista kokemusta niin ajattelen myös varoittaa Marko Selkomaasta ja samalla ajattelen kertoa siitä mitä minulle tapahtui ja ajattelen näyttää blogilla Raamatun kohdat joiden mukaan erämaan kautta Jumala löytyy niin tällä tavalla uskova voi uudistua ja voimistua. Ajattelen oikaista uskovia tällä blogilla hmm... :roll:
vaisuliini

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 09. Elo 2015 14:06

No nyt valvottaa koska ajattelin huolestuneena minun tuttavia kamupiiristäni ja he mainitsivat käyneensä Marko Selkomaan kokouksessa. Ajattelin jos he taas menevät kokoukseen ja mietin miten tavalla voi varoittaa heitä hänestä, niin siten sain idean päähäni tehdä blogin. Ajattelen kirjoittaa blogiin varoittaakseni Marko Selkomaasta. Onko se asiallista tehdä blogin? Koska hänen kätensä kautta virtaa kuulemma sähköt. Se ei voi olla Pyhän Hengen vaikuttava voima vaan hänellä on joku toinen henki. En antaisi hänen laittavan kätensä päälleni. Kerro onko luvallista tehdä blogin hänestä varoitukseksi?

On luvallista.

Täällä on myös koeteltu häntä, jos haluat koetella ja tutkia tuota kirjoitusta:

https://ceta.nettisivu.org/2014/02/21/m ... rja-arvio/
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Mikko Murpatti

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Elo 2015 23:03

Mikko Murpatti kirjoitti:

On luvallista.

Täällä on myös koeteltu häntä, jos haluat koetella ja tutkia tuota kirjoitusta:

https://ceta.nettisivu.org/2014/02/21/m ... rja-arvio/

Ok kiitos linkistä! Mutta tämä pani minua miettimään yhtä juttua eli ne ulkopuoliset henkilöt jotka ovat siinä linkissä, todistivat mitä Marko Selkomaa teki mutta mistä tietää ovatko ne ulkopuoliset henkilöt luotettavia?! Huhulta tämä tuntuu vaikuttavan.

Otin pari juttua tästä foorumista minun blogiin todistukseksi ja lisäksi oman todistukseni mitä fb:ssa tapahtui kun omin silmin näin miten hän markkinoi uutta voimaa sekä uutta voitelua että tulevia kokouksia ympäri Suomea päin. Tällaista Raamattu ei opeta.
vaisuliini

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 13. Elo 2015 10:32

*
Hei, miksi ristin voitto ja muut saarnaajat eivät varoita Marko Selkomaasta? He tuntuvat hyssyttävän koko jutun Marko Selkomaasta eikä varoittaneet seurakunnan jäseniä. Lähetin eräälle uskonsiskolle tekstarin varoittaakseni Marko Selkomaasta mutta hän kielsi minua varoittamasta muita tuttavia ja sanoi että ristin voitto ei yhtään varoittanut Selkomaasta. :shock: Ja sanoi luottavan eniten ristin voittoon ja muihin saarnaajiin jotka eivät vielä varoittaneet Selkomaasta. :shock: :? Ihmettelen itse miksi ristin voitto ja muut saarnaajat eivät varoittaneet hänestä. Googleella huomasin että ristin voitto ei kenestäkään varoittanut. :shock: :? Vai onko jo varoittanut ja kenestä? Mitä mieltä olette siitä ristin voitosta ja muista saarnaajista jotka eivät varoittaneet Selkomaasta?
vaisuliini

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu